Persze. Pécsett. Megkérdeztem a dunántúl összes kereskedőjét és 28-58 e közötti ajánlatokat kaptam. Pécs és Komárom (Esztergom) volt a két legolcsóbb. Igazából az anyagárakban van a nagy különbdég. Amúgy emberileg is meg voltam elégedve a szervizzel.
A Ford így járt, áj em szó szorri... Nem,a Mazdáért én sem aggódnék,amíg pl. a (japcsi szemszögből) honi konkurrens mega-cég, a Toyota nem akárná megvásárolni. Nincs bajom a Toyo-val,de híve vagyok a sokszínűségnek,nem hinném,hogy pl.1 ilyen eksön a Mazda felvirágzásához vezetne...
A 6os GYÖNYÖRŰ autó és klassz is,de pl.nem annyira,mint amennyire mutatós. Az én -'05.nyárvégi facelift előtti ex-Hatosom hibalistája: '02-es évjáratú"Sport"(formájában) ötödik ajtáját csukni mindig is kissé nehézkes volt,de ha nem kentem-puhítottam síkosítottam kb.heti rendszerességgel az oldalsó kis támasztó gumibakokat,akkor nem tökéletesen sík úton -persze ritka az ilyen :-(( hangosan zörgött.De már annak is örültem mire rájöttem,hogy mi a hangjelenség forrása. A gázos emelők viszont szorultak(kézzel kellett segíteni e teljes magasságig) és nyekergtek. Korrozió(!!!) a motortérben és a bal hátsó kerékjárati íven -nem 1edi jelenség! Autópálya sebességnél lebegő motorháztető-szél(a szélvédő felől). Hangosan zörgő első-oldalablakok kb.1/4-es nyitási mélységnél. Balra erősen aláfordított kormányszögnél lassú fékezéskor -magyarul balra kisívben pl.parkolóba v. bejáróba bekanyarodáskor hangosan búgó első fék. Pontatlanul(csak esztétikai jelentőség) "összesütött"gumitömítés a bal első ablaknál. Az első hosszabb nyári út(Horvátország)után véglegesen hullámosra deformálódott foglaltság-érzékelő szalagok a jobb első ülés ülőlap kárpitja alatt (60 kg-os személy ült ott és nem patakzott róla a veríték) A jobb hátsó ajtó kerékjárati ív felé eső alsó széle kb.10-12 mm-re elállt(esztétikai hiba) A fent említett nyűgök az 5.ajtóval.
Szerettem az autót fenti hibáival 1ütt, mert gyönyörű,elegáns,kényelmes,tágas,jól suhanó,abszolút megbízható volt... Az 5ös azonban valahogy jobban megépített/összerakott gépnek tűnik.
Szélzaj nálam nincsen. Talán annál a példánynál valami nem OK az ajtónál. De megnyugtatlak, a PUG-ban óriási szélzaj van hátul a szellőzőkből. Nem hallani mit mondanak elöl. Vonohorgot ma már csak leszerelhető fejüt engednek forgalomba helyezni, tehát nem gond a ködlámpa. A fenntartásról pedig majd más, nekem benzines van. Az első szervize 28e volt.
Még mindig vacillálok vásárlás előtt.Kipróbáltam egy TX-es dieselt,
igy első próba után a futómü, az tenyleg nagyon OK. Valahogy a szélzaj érezhető (100-110 között) a tolóajtónál, fej magasságban, de nem zavaró. A nyomaték is nagyon rendben van.
Fenntartási szempontból érdekelne ,hogy az éves szerviz mennyibe kerül??
Illetve, a hátsó ködlámpa miatt lehet rá szerelni vonóhorgot??
Attól tartok bővülni fog az 5-ös csapat itt a fórumon...:))
Néhány márka ajánlja hogy 1000 km utánj vidd el egy ingyenes átvizsgálásra és egy olajcserére ahol csak az olaj árát kell kifizetni. Ez a klasszikus értelemben vett bejáratás ahol nem ajánlott 3000 fölé pörgetni a motort.
Valami olyan volt ahogy emlékszem, hogy 1000-nél kellett volna mennie, de felhívta a Józsi, hogy mégse , hanem 2000-nél. De mit kellett volna elvégezni akkor?
ha letelik az 1 év, akármennyit is ment az olaj cserélni kell. (Mondjuk a franciák viccelődnek 2 évvel, meg az asszony C3-asában 30e km vagy 2 évvel, a renaultnál már van azt hiszem 3 év is, de azt hiszem ezt inkább hagyjuk.) tehát valahogy össze kéne hozni a kettőt.
De, hog ypozitív precedenst teremtsünk, lehet hogy itt mindig szót kéne emelni a pozitívumokról is:) Ma is jót autóztam, még mindig imádom az autót, suhan mint az álom, utastérben csend, és nyugalom:) gázolaj meg egyre kevesebb kell bele:)
Én is így értettem. A 11 ezres valamikor késő tavasszal-kora nyáron volt ha jól emlékszem. Tehát, ha késő tavaszal elviszi, hiába van benne csak 25E km akkor is el kell végezni a szervízt. Ugye jól értelmezem?
Hát ez speckó eset. Mivel az első olajcserénél nem volt átvizsgálás, tehát egy évesen esedékes ez. Viszont nem telt el egy év vagy 20 e az olajcsere óta. Jól értem? Én azt hiszem engedném, mivel a 20e/egy év alkalmával esedékes komplett szerviz tartalmazza az olajcserét. no meg nem hiszem hogy a szerviz olyan rugalmas lenne hogy külön vezeti majd a karblapon az átvizsgálást meg az olajcserét. Ne legyen ez ok egy későbbi vitára.
A Ford helyzete nem rózsás, de én azért nem aggódnék a Mazda miatt. A ford ha nagy kakiba kerül elkezdi eladni a cégeit, ha ezt megteszi a szupervesztegés jaguárral, az ok, de ha a tudtommal pénzt is termelő Mazdával teszi, akkor egyrészt az közgazdasági baklövés, másrészt örömmel lesz rá vevő. Én nem aggódom ezért:) A 6-osok meg szerintem nem gázosak meghibásodásilag, csak nyílván ha gond van, akkor az a téma, és nem az amikor nincs. Különben ahogy olvasom mostanában mintha kezdenék a magyar szervízeket gatyába rázni, egyre több fejlődésről, megoldott problémáról olvasni.
hát nem tudom. valahogy szinkronizálni kéne a dolgokat, mert a szervíznek nyílván üzlet, ha szervíz+csere. viszont 1 év után az olajat mindenképpen cserélni kell. a múltkori csere is az óbudánál volt? egy tipp: kérdezzetek meg egy másik szervízt. nagyon ajánlom az autofocust. a múltkor amikor végre megkésve bár, de törve nem átestem az 1000-es szevízen (laza 7000-nél:) akkor csak az olaj árát számolták fel, semmi munkadíj. És nem a máshol hallott 8000/liter, hanem 4800+áfa, azaz 6000 sem volt literje. Nekem akkor és ott 20e vagy ahhoz képest 1 évet mondtak.
Na látjátok,én mondtam hogy újdonsült topik-és márka/típustársunk a csapat jolly-jokere. Már a nicknevével is jót/jól szórakozunk :-))
Szóval Alapáras Zoli,alias MZ/X -nemcsak a kocsid tetszik,de az sem rossz,hogy Te akárhol is jársz, ott be van vezetve a(mobil)internet. Csak jó az a cég,ahol dolgozol,pl.ilyen kütyüket tukmál Rád a főnököd... ;-) Ja,el ne felejtsem,hogy autós személyiségfejlődésed legelső típusát elfelejtetted meggyónni,mintha a Fiat előtt is lett volna már autód,nemde? (az a beszólás pedig, hogy az"5ös nem is az enyém",na az csúnya volt)
Más: időnként átkukkantok a 6os topikban,arrafelé mostanság borús a hangulat. 1részt bizony-bizony a 6osok nem hiba nélkül való gépek, 2részt pedig néhányan már siratják magát a MazdaMotors-t is, lévén az anyakonszern Ford hatalmas szarban. Levezették,miszerint a Ford-US már majdnem elsüllyedt és európai cégek úgymint Jaguar,LandRover,Volvo és maga a Ford-Eu sem jövedelmezőek,ezért bajba kerülhet akár a japáni cégcsoport-tag is...
A májad meg eeeeeeeeeeeeeeekorára dagadt. Más. Ma voltam a szervízben (Óbudán) és megkérdeztem, hogy a 20E átvizsgálást akkor most a 11E km-től számolják, de lehűtöttek, hogy igen-igen de max. 1év az intervallum. Akkor most engedje lecserélni az olajat "augab", vagy csak az egyéb ellenőrzéseket?
Ma tankoláskor beállt mellém egy böhöm nagy, eléggé új négykarikás autó. Motorháztető fel, és míg folyt a nafta a kutas ellenőrízte az olajszintet. Mivel jól ismerem a kutast, odaszóltam neki de úgy, hogy akár a tulaj is hallhassa. Mit csinálsz? Olajszintet ellenőrzök-jött a válasz. Ezt a fogalmat nem ismerem-mondtam, és jóleső érzéssel távoztam.
Autóm: MAZDA 5 CD GT lakk fekete. Képeket később mutatok. A népítéletbe most írtam, holnap jelenik +, várom a többiektől a nick név rövidítést, (? én már nem tudom megváltoztatni?) A segítség a megfejtéshez találó volt! Éppen Bp.-en vagyok a HOMASITA-ba. Kell-e valami a Mazda5-ösödhöz (az nem is a tied!!)
Nem. Ahogy elnézem a gépkocsijaid sorrendjét, igen nagy kitérőt tettél mire eljutottál a megfelelő autóhoz. Írhatsz az auto-evolucíóról. FIAT-PEUGEOT-MAZDA.
Szia "iloz alapar" vagy hívjalak inkább Zoli -nak? Nem tudom sikerült-e a félig válaszolni a találós kérdésre, nekem ez ugrott be elsőnek. Bár a logikát folytatva a vezetékneved esetleg Rapala?