Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tibola Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3151
Persze. Pécsett. Megkérdeztem a dunántúl összes kereskedőjét és 28-58 e közötti ajánlatokat kaptam. Pécs és Komárom (Esztergom) volt a két legolcsóbb. Igazából az anyagárakban van a nagy különbdég. Amúgy emberileg is meg voltam elégedve a szervizzel.
Előzmény: koenig64 (3146)
koenig64 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3150

Köszi, Fdoki.

Az az érdekes , hogy a próbauton 110 körül a motornak semmi hangja nem volt.

Csak az a buta sustorgás az ajtónál.

 

Előzmény: fdoki (3149)
fdoki Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3149
Szia Király!

100 meg egy kicsi...
Előzmény: koenig64 (3147)
fdoki Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3148
Hahó A.D.!

A Ford így járt, áj em szó szorri...
Nem,a Mazdáért én sem aggódnék,amíg pl. a (japcsi szemszögből) honi konkurrens
mega-cég, a Toyota nem akárná megvásárolni. Nincs bajom a Toyo-val,de híve vagyok a sokszínűségnek,nem hinném,hogy pl.1 ilyen eksön a Mazda felvirágzásához vezetne...

A 6os GYÖNYÖRŰ autó és klassz is,de pl.nem annyira,mint amennyire mutatós.
Az én -'05.nyárvégi facelift előtti ex-Hatosom hibalistája:
'02-es évjáratú"Sport"(formájában) ötödik ajtáját csukni mindig is kissé nehézkes volt,de ha nem kentem-puhítottam síkosítottam kb.heti rendszerességgel
az oldalsó kis támasztó gumibakokat,akkor nem tökéletesen sík úton -persze ritka az ilyen :-(( hangosan zörgött.De már annak is örültem mire rájöttem,hogy mi a hangjelenség forrása. A gázos emelők viszont szorultak(kézzel kellett segíteni e teljes magasságig) és nyekergtek.
Korrozió(!!!) a motortérben és a bal hátsó kerékjárati íven -nem 1edi jelenség!
Autópálya sebességnél lebegő motorháztető-szél(a szélvédő felől).
Hangosan zörgő első-oldalablakok kb.1/4-es nyitási mélységnél.
Balra erősen aláfordított kormányszögnél lassú fékezéskor -magyarul balra kisívben
pl.parkolóba v. bejáróba bekanyarodáskor hangosan búgó első fék.
Pontatlanul(csak esztétikai jelentőség) "összesütött"gumitömítés a bal első ablaknál.
Az első hosszabb nyári út(Horvátország)után véglegesen hullámosra deformálódott
foglaltság-érzékelő szalagok a jobb első ülés ülőlap kárpitja alatt
(60 kg-os személy ült ott és nem patakzott róla a veríték)
A jobb hátsó ajtó kerékjárati ív felé eső alsó széle kb.10-12 mm-re elállt(esztétikai hiba)
A fent említett nyűgök az 5.ajtóval.

Szerettem az autót fenti hibáival 1ütt, mert gyönyörű,elegáns,kényelmes,tágas,jól suhanó,abszolút megbízható volt...
Az 5ös azonban valahogy jobban megépített/összerakott gépnek tűnik.
Előzmény: Abraka Dabra (3134)
koenig64 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3147

Igen -Igen, nagyon gondolkozok én is a benzinesen, mivel a PUG

részecskeszürőjével  ( pontosabban a szervizzel) kishiján nagyott szivtam

 és azóta óvatos vagyok . Csak hát az a 6-dik fokozat az biztos hiányzana.

Apropó, 3000-es fordulatnál mennyi a sebesség 5-ben benzinesnél??

 

koenig64 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3146

Tibola!

Megkérdezhetem, hogy hol szervizeltél??

Mert nekem a kereskedő 50e HUF körül mondott...

 

Előzmény: Tibola (3145)
Tibola Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3145
Szélzaj nálam nincsen. Talán annál a példánynál valami nem OK az ajtónál. De megnyugtatlak, a PUG-ban óriási szélzaj van hátul a szellőzőkből. Nem hallani mit mondanak elöl.
Vonohorgot ma már csak leszerelhető fejüt engednek forgalomba helyezni, tehát nem gond a ködlámpa.
A fenntartásról pedig majd más, nekem benzines van. Az első szervize 28e volt.
Előzmény: koenig64 (3144)
koenig64 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3144

Sziasztok!

Még mindig vacillálok vásárlás előtt.Kipróbáltam egy TX-es dieselt,

igy első próba után a futómü, az tenyleg nagyon OK. Valahogy a szélzaj érezhető (100-110 között) a tolóajtónál,  fej magasságban, de nem zavaró. A nyomaték is nagyon rendben van.  

Fenntartási szempontból érdekelne ,hogy az éves szerviz mennyibe kerül??

Illetve, a hátsó ködlámpa miatt lehet rá szerelni vonóhorgot??

Attól tartok bővülni fog az 5-ös csapat itt a fórumon...:))

 

Üdv.: Koenig

 

aulac Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3143
Igen most, hogy így felhomályosítottál, beugrott. Akkor is volt olajcsere.
Előzmény: Tibola (3142)
Tibola Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3142
Néhány márka ajánlja hogy 1000 km utánj vidd el egy ingyenes átvizsgálásra és egy olajcserére ahol csak az olaj árát kell kifizetni. Ez a klasszikus értelemben vett bejáratás ahol nem ajánlott 3000 fölé pörgetni a motort.
Előzmény: aulac (3141)
aulac Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3141
Valami olyan volt ahogy emlékszem, hogy 1000-nél kellett volna mennie, de felhívta a Józsi, hogy mégse , hanem 2000-nél.
De mit kellett volna elvégezni akkor?
Előzmény: Abraka Dabra (3140)
Abraka Dabra Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3140
1000-es szervíz volt? mert akkor van ugye átvizsgálás is.
Előzmény: aulac (3138)
Abraka Dabra Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3139
ha letelik az 1 év, akármennyit is ment az olaj cserélni kell. (Mondjuk a franciák viccelődnek 2 évvel, meg az asszony C3-asában 30e km vagy 2 évvel, a renaultnál már van azt hiszem 3 év is, de azt hiszem ezt inkább hagyjuk.) tehát valahogy össze kéne hozni a kettőt.
Előzmény: aulac (3136)
aulac Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3138
Igen én is ezen filózok.
Februárban telik le az 1év.
Előzmény: Tibola (3135)
Abraka Dabra Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3137
De, hog ypozitív precedenst teremtsünk, lehet hogy itt mindig szót kéne emelni a pozitívumokról is:) Ma is jót autóztam, még mindig imádom az autót, suhan mint az álom, utastérben csend, és nyugalom:) gázolaj meg egyre kevesebb kell bele:)
Előzmény: Abraka Dabra (3134)
aulac Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3136
Én is így értettem.
A 11 ezres valamikor késő tavasszal-kora nyáron volt ha jól emlékszem. Tehát, ha késő tavaszal elviszi, hiába van benne csak 25E km akkor is el kell végezni a szervízt. Ugye jól értelmezem?
Előzmény: Abraka Dabra (3133)
Tibola Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3135
Hát ez speckó eset. Mivel az első olajcserénél nem volt átvizsgálás, tehát egy évesen esedékes ez. Viszont nem telt el egy év vagy 20 e az olajcsere óta. Jól értem?
Én azt hiszem engedném, mivel a 20e/egy év alkalmával esedékes komplett szerviz tartalmazza az olajcserét. no meg nem hiszem hogy a szerviz olyan rugalmas lenne hogy külön vezeti majd a karblapon az átvizsgálást meg az olajcserét. Ne legyen ez ok egy későbbi vitára.
Előzmény: aulac (3130)
Abraka Dabra Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3134
A Ford helyzete nem rózsás, de én azért nem aggódnék a Mazda miatt. A ford ha nagy kakiba kerül elkezdi eladni a cégeit, ha ezt megteszi a szupervesztegés jaguárral, az ok, de ha a tudtommal pénzt is termelő Mazdával teszi, akkor egyrészt az közgazdasági baklövés, másrészt örömmel lesz rá vevő. Én nem aggódom ezért:)
A 6-osok meg szerintem nem gázosak meghibásodásilag, csak nyílván ha gond van, akkor az a téma, és nem az amikor nincs.
Különben ahogy olvasom mostanában mintha kezdenék a magyar szervízeket gatyába rázni, egyre több fejlődésről, megoldott problémáról olvasni.
Előzmény: fdoki (3131)
Abraka Dabra Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3133
hát nem tudom. valahogy szinkronizálni kéne a dolgokat, mert a szervíznek nyílván üzlet, ha szervíz+csere. viszont 1 év után az olajat mindenképpen cserélni kell. a múltkori csere is az óbudánál volt? egy tipp: kérdezzetek meg egy másik szervízt. nagyon ajánlom az autofocust. a múltkor amikor végre megkésve bár, de törve nem átestem az 1000-es szevízen (laza 7000-nél:) akkor csak az olaj árát számolták fel, semmi munkadíj. És nem a máshol hallott 8000/liter, hanem 4800+áfa, azaz 6000 sem volt literje. Nekem akkor és ott 20e vagy ahhoz képest 1 évet mondtak.
Előzmény: aulac (3130)
fdoki Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3132
"Szegény-szegény kis" 4karikás tulaj,akit a mi Tibolánk így csúffá tett :-)))))))

Szó mi szó,én valóban nem szoktam 1ik made in Japan autónkon sem skubizni az olajszinteket -kellene?
Előzmény: aulac (3130)
fdoki Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3131
Sziassztok!

Na látjátok,én mondtam hogy újdonsült topik-és márka/típustársunk a csapat jolly-jokere. Már a nicknevével is jót/jól szórakozunk :-))

Szóval Alapáras Zoli,alias MZ/X -nemcsak a kocsid tetszik,de az sem rossz,hogy Te
akárhol is jársz, ott be van vezetve a(mobil)internet. Csak jó az a cég,ahol
dolgozol,pl.ilyen kütyüket tukmál Rád a főnököd... ;-)
Ja,el ne felejtsem,hogy autós személyiségfejlődésed legelső típusát elfelejtetted meggyónni,mintha a Fiat előtt is lett volna már autód,nemde?
(az a beszólás pedig, hogy az"5ös nem is az enyém",na az csúnya volt)

Más: időnként átkukkantok a 6os topikban,arrafelé mostanság borús a hangulat.
1részt bizony-bizony a 6osok nem hiba nélkül való gépek, 2részt pedig
néhányan már siratják magát a MazdaMotors-t is, lévén az anyakonszern Ford hatalmas szarban. Levezették,miszerint a Ford-US már majdnem elsüllyedt és európai cégek úgymint Jaguar,LandRover,Volvo és maga a Ford-Eu sem jövedelmezőek,ezért
bajba kerülhet akár a japáni cégcsoport-tag is...
aulac Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3130
A májad meg eeeeeeeeeeeeeeekorára dagadt.
Más.
Ma voltam a szervízben (Óbudán) és megkérdeztem, hogy a 20E átvizsgálást akkor most a 11E km-től számolják, de lehűtöttek, hogy igen-igen de max. 1év az intervallum.
Akkor most engedje lecserélni az olajat "augab", vagy csak az egyéb ellenőrzéseket?
Előzmény: Tibola (3129)
Tibola Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3129
Ma tankoláskor beállt mellém egy böhöm nagy, eléggé új négykarikás autó. Motorháztető fel, és míg folyt a nafta a kutas ellenőrízte az olajszintet. Mivel jól ismerem a kutast, odaszóltam neki de úgy, hogy akár a tulaj is hallhassa. Mit csinálsz? Olajszintet ellenőrzök-jött a válasz. Ezt a fogalmat nem ismerem-mondtam, és jóleső érzéssel távoztam.
Abraka Dabra Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3128
:)
Előzmény: aulac (3127)
aulac Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3127
Szia A.D.
Hogy lenne alapáras amikor Gt-je van? :-)
Előzmény: Abraka Dabra (3126)
Abraka Dabra Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3126
légy üdvözölve:) Alapáras Zoli, ez a megfejtés szerintem is:)
Remélem Neked is sok örömöd telik az autódban, ahogy nekünk is.
Előzmény: iloz alapar (3124)
aulac Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3125

Legyen mától :MZ/X a te neved! (:-)

 

M = Mazda tulajdonos

Z = Zoli

X = te vagy a tizedik fórumozó itt

 

aulac

Előzmény: iloz alapar (3124)
iloz alapar Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3124

Autóm: MAZDA 5 CD GT lakk fekete. Képeket később mutatok. A népítéletbe most írtam, holnap jelenik +, várom a többiektől a nick név rövidítést, (? én már nem tudom megváltoztatni?) A segítség a megfejtéshez találó volt! Éppen Bp.-en vagyok a HOMASITA-ba. Kell-e valami a Mazda5-ösödhöz (az nem is a tied!!)

Előzmény: fdoki (3121)
Tibola Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3123

Szia!

 

A Zoli alapáras Mazda-t vett.

Nem. Ahogy elnézem a gépkocsijaid sorrendjét, igen nagy kitérőt tettél mire eljutottál a megfelelő autóhoz. Írhatsz az auto-evolucíóról. FIAT-PEUGEOT-MAZDA.

Előzmény: iloz alapar (3120)
Balda Creative Commons License 2007.01.31 0 0 3122

Szia "iloz alapar" vagy hívjalak inkább Zoli -nak? Nem tudom sikerült-e a félig válaszolni a találós kérdésre, nekem ez ugrott be elsőnek. Bár a logikát folytatva a vezetékneved esetleg Rapala?

 

 

Előzmény: iloz alapar (3120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!