Pláne hogy már jó ideje nyitva van Gaziantep, Csak épp a magyar irodák nem álltak még rá. Pont a múltkor ment az RTL-en a gagyi utazós műsor a kerekfejű idiótával, és megjegyezte a transzfernél hogy milyen jó lenne egy reptér Alanyánál, mert akkor oda is lehetne közvetlen menni. Legalább utánanézhetett volna, mivel más országokból jó ideje repülnek már oda.
Majd azért azt nézd meg hány főpilóta is van egy adott légitársaságnál! ;-) Nem véletlenül főpilóta ;-)
A mozdonyvezetőt nagyon ne hasonlítsuk össze a pilótával, teljesen más szintű felelősség és tudás igény szükséges. Sajnos egyre kevesebb az mikor is egy légitársaság finanszírozza a képzést, van ilyenre is némi lehetőség, csak épp a pilóták egy minimális százalékának adatik meg. Konkrétan elérni egy ilyen álmot hogy valaki LH pilóta legyen, arra sajnos igen kicsi az esély. Első dolog a képesítés, majd a tapasztalat az adott tipuson/tipusokon. Nos a kellő óraszám gyűjtése pedig igen körülményes feladat.
Kezdők 3 évig keresnek 100 ezer EUR/év, de utána már fokozatosan lépnek felfele. Egy 55 éves főpilóta keres 270 ezer €-t. LH pilóták az egyik legjobban keresők a német gazdaságban az alkalmazotti szférában. Leányvállalatoknál a pilóták a töredékét keresik, pl. Swissnél, AUA-nál. BA és az AF pilótáinál is többet keresnek a LH-sok. LH-soknál többet csak a kínai, arab térségben lévő pilóták keresnek.
Ott vannak a mozdonyvezetők, azok is sokkal kevesebbet keresnek hasonló szférában, mögöttük több száz ember ül, felelősségük van, nekik is vannak rendszeres vizsgák, vizsgálatok.
Oké, van az az időszak, amikor pilótának tanulnak - ami nem olcsó - , de ezen minden pilótának túl kell esni, mint az időszakos vizsgákon, típusvizsgákon. Most már sok esetben ezeket a tanulási költségeket állja a légitársaság, ha bizonyos időre leszerződik.
Bárkinek jöhet az életben olyan, hogy nem tudja azt folytatni, amit eddig csinált, törést okoz.
Csak hogy ne legyen túl árnyalt a kép. Az összegek brutto bérek és olyanok esetén akik évek óta szolgálatban vannak. Egy kezdő elsőtiszt ennek a töredékét keresi és örömében földhöz veri a seggét ha esetleg sikerül bekerülni. A Germanwings és LH-cityliner pilótái ennek szintén a töredékét keresik. ami még ide tartozik az a képzés, hosszú évek munkája, óriási anyagi ráfordítással (kb 100ezer €) mire minden összejön. Egyszerűbb megszerezni egy orvosi diplomát és elhelyezkedni orvosként mint egy pilóta karrier. Továbbá azt se felejtsük el hogy rendszeres orvosi felülvizsgálaton kell átesni, ez megkövetel egy bizonyos életmódot és fizikai szinten tartást. Gondolj bele ha valakinek össze is jön hogy bekerüljön egy akármilyen betegség miatt egy pillanat alatt derékba törhet az egész karrier. Kívülről minden egyszerűbbnek,jobbnak és szebbnek látszik mint amilyen valójában.
Ez így jobb is, most biztonságosabb is, meg rövidebb a repülési útvonal, idő ! Jó utat, jó pihenést :) Jól néz ki ez a Baia , beszámolóra én is kiváncsi lennék :)
Talán ma lesz a sztrájk utolsó napja, és nem mostanában folyamodnak ilyen eszközökhöz a pilóták, ezzel bosszúságot okozva az utasoknak, és más repülésben dolgozókat is ellehetetlenítenek.
Azért annyira nem kell sajnálnia LH pilótákat........180 - 270 ezer EUR / éves bér + juttatások nem olyan rossz....és havi 80 órát dolgoznak.....meg ~10 ezer EUR/ hó nyugdíjból is meg lehet élniük......
Malazs ! Köszi ezt a hasznos linket ! Ki tudja mikor van szükség rá!
Közben sokminden történt. Germanwings törölte az esti Bécs-Bonn/Köln járatot, és átfoglaltak a holnap délelőtt induló isztambuli, majd a antalyai járatra.
Szerintem ha kiírták hogy az a járat elindul akkor nem lesz gond ezzel, minden esetre mentsd le ha bármi váratlan adódna, mert ezzel bizonyítod hogy ilyen módon tájékoztattak. Így ha esetleg mégsem indulna a járatod még esélyed van foglalni ott másik járatra, a Germanwings pedig kártérítést kell fizessen, ez min 250€/fő ha jól rémlik,de lehet hogy ezen a járaton akár több is. Ha minden igaz ez esetben 400€ mert távolabb van mint 1500km
Gyorsan nézd meg IST-et, ha szantog mondja, aztán dönts! Ha nem túl nagy ráfizetés, én átfoglalnék, mert akkor legalább tudod, mire számíts, nem Kölnben derül ki, hogy hogyan és mikor tudnak eljuttatni.