Nincs kompresszió? Szépen kitolta akkor a hengerfej tömítést :O. Ezt szerelő mondta? HF tömcsi cseréhez vegyél szelepfedél tömítést is meg nézd meg síkvonalzóval, hogy nincs-e megvetemedve a hengerfej. Mást nagyon nem tudsz csinálni.
Nekem nyár elején volt az autón szelepszárszimering csere, akkor leszedték a komplett hengerfejet is. ki lett cserélve a hengerfejtömités, szelepszárszimeringek, szelepek meg lettek csiszolva, és új szelepfedél tömités került be. Az igazságot megvallva, maga a hengerfejtömités nem drága mulatság, 8-10ezer forint volt ha jól emlékszem, kb mégegyszer ennyibe kerülnek viszont az új hengerfej tőcsavarok, mert elvileg ilyenkor a régieket "nem illik" visszarakni.Aztán persze hogy ezeken kivül bármit kell-e költeni a motorra az csak szétszedés után derül ki :-(
Azt a fekete fedelet a hátsó üléssor alatt nyugodtan leszedheted, ahogy Geri is irta. alatta van a tank, én már néztem és ott találtam meg a benzinpumpa csatiját. hasznos volt mikor folyt a benzin a benzinszűrőmből, gázüzemen haza tudtam menni úgy hogy a benzinpumpa nem nyomta előrefele a cuccost:) de ne aggódj kifolyni ott nem fog semmi
Nah lehet nem is kell új motor,se hengerfej!Mert azt hallottam,hogy a víz széttnyomta a cuccot ugye,és a hengerfejtömítésem ment el,meg nincs ugye kompresszio! Ha a tömítést kicserélem simán,jó lehet,v mi kell hozzá?!Vkinek ötlete?Kössz!
Hogy ömlene be?! 60l a tank:) Én ugy szedtem le a benzint,hogy elől injektornál leszedtem a benzin tömlőt,az ülés alatt van a pumpa,arra kötöttünk egy aksit a vezetékeire,és nyomta is állandóan,2 ember kell hozzá!Elől aki fog vmi flakont,a másik meg hozzá rakja a vezetéket v elveszi,ha szünet van..
Segítsen már valaki!! Hogy lehet a "B"2 Veki tankjából leszedni a gázolajat? Próbáltam a beöntő nyíláson keresztül leszívni, de nem megy. A hátsó ülés alatt van egy kb 21-25 cm átmérőjű kerek műanyag fedél, de nem merek hozzá nyúlni, attól félek, hogy a kb 45 l anyag beömlik a fülkébe. Ha van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata, kérem ossza meg velem.
Egyik sem volt hibás,a hűtőm 1 éves,mikor elsőnek megfőtt,akkor vettem!Akkor elfolyt a hűtővizem és nem vettem észre,mert a hőfokjeladó se volt jó!Másodjára se mutatta a hőfokot,de akkor meg az egyik vízcsövem durrant szétt,azért ált be:( Onnan is tudom,mert mikor már hült a motor,és öntöttem bele vizet,a motor mögött folyt a víz ki!
Papírmunka az lenne,de nem kell bejelenteni,ennnyi!Rendőr nem néz minden megállításkor,motor meg alvázszámot!
Első bulim,mikor megfőtt és csak hengerfejet cseréltem,150ezerbe ált meg!Egy komplett motor csere nincs annyi bazz:) Meg lehet a dugattyúk is széttmentek,hajtókarok,v hengerfej is repedhetett! Szóval azért látom jobbnak én egy komplett motor cserét!Erősítsetek meg,ha rosszul:) Hengerfejet tudnék én maszekba cserélni amugy,ha esetleg mégis azt veszek csak?
Pont ezért kérdezem, mert mennyivel egyszerűbb lenne így használt autót venni. Mondjuk én pont cseréltem benne ECU-t, de ha egy 4-5 éves autot akarnék venni, mehetnék fizetni zsebbe szervízeseknek, hogy leinformáljam az autot, ha egyátalán le tudom...
Te honnan rendelted? Ha tudnál ebben a rendeléses dologban segíteni azt megköszönném :). Esetleg ha dobnál egy mailt a kiskaldi {kukac}citromai{pon}hu címre azt megköszönném.
Nem gondoltál bele a motor csere utáni papírmunkának meg a befizetett összegeknek. Az meg a másik, hogy a motorcsere munkadíja felér a hengerfej tömítés cseréjével.
Ha másodjára lett hengerfejes akkor ott valami más gond van. Első blikkben vízpumpára vagy termosztátra gyanakosás ha ezek jók akkor a hűtőre, hogy nem kering meg benne a víz. Ha nem csöpög el belőle akkor csak ezek lehetnek.
Mi is szívtuk meg így egy mv6os omegával. Jöttek, hogy hengerfejezzük meg mert szar. Hozta a tömítést meg mindent, hogy csináljuk. Kicseréltük és "nézdmán. megin forralja a vizet".Kicseréltük a vízpumpát mert az is eléggé hervatag volt. termosztát is új került bele. Az autó ugyan úgy megforralta a vizet csak nem olyan gyorsan. Kiszedtük a hűtőt és elvittük hűtőshöz. Gyorsan kiderült, hogy olyan vízköves volt, hogy a járatok nagy részének keresztmetszete szinte zsákvarró tű vastagságúra szűkült. És a tulaj állította, hogy soha nem járatta vízzel a kocsit meg vigyázott rá és a vízpumpa meg minden szinte új a vezérléssel lett cserélve(igen még úgy 1998ban amikor kigurították a gyárból talán akkor lehetett új).
Azt nem tudod meg. Viszont, ha a kocsiban a gyári motorelektronika van, akkor abból meg lehet tudni, mivel ott is tárolja és emlékeim szerint azt nem lehet törölni.
Na azt vennék. Csak nem tudok külföldről rendelni. Az én interfészem csak sima interfész, hibakód törlésre még jó, meg élőadatok olvasására, de csak AB-COM-al.
Most, hogy írod és belegondolok, az ember joggal elvárná egy akár hét millás gép elektronikájától a naplózást, és az esetleges naplózás törlése esetén a törlés tényének törölhetetlen dokumentálását (96 környékén ez már nem volt olyan komplikált feladat). Bár, mivel a teljes elektronika gond nélkül cserélhető, és valószínűleg szándékosan (!) NEM találtak ki jogi hátteret egy "feketedobozos" adattárolási háttére (ez valamiért a pénztárgépes redszereknél kifogástalanul működik), simán előfordulhat, hogy egy "újra legalizált" lopott autóval széthullásig autókázunk és soha nem fog kiderülni ról a valódi múltja...
Keresek X20XEV Motort,Opel Vectra B!Működőképest persze!Váltó nélkül,jutányos áron!Aki tud ilyet jelezzen!Kösz! Hengerfejes lett,azért is kell!Eccer már az volt,és elég sokba került a javítás,akkor csak hengerfejet cseréltem,most újra az lett,szerintetek is érdemes akkor most már az egész mocit kicserélni?
Nekem is előjött a szokásos Vectra B ABS vezérlő elektronika hibája. A vaterán találtam hozzá alkatrészt, csak kérdés hogy megéri-e megvenni? 9000 Ft+szállítás, vagy lehet-e javítani. Illetve még azt kérdezném, hogy a sorszám, cikkszámnak milyen mértékben kell megegyezni.
Az enyém annyiban különbözik, hogy S108196002 L a S108196002 K helyett. Az EBC 430 megegyezik. A többi szám részben azonos, mindent nem tudtam leolvasni, mert nem szereltem ki a vezérlőt, csak a motortérben olvastam el ami látszott.
Leírom én is a tapasztalatomat, én is vettem tech2 interface -t, rengeteg software t kiprobáltam, és semmivel sem hajlandó kommunikálni, op-com viszont nagyon jó, egyből megy, minden állítható, immo, xenon magasság, hiba olvasás, programozás és ha jól tudom többet is tud mint a tech 2 (már ha müxik és nem a gyári ) én annyit hallottam, de lehet hülyeséget beszélek, a gyáru tech 2 annyival tud többet csak, hogy a vezérlő software t tudod upgrade elni vele gm adatbázisból. Sajnos utóbbi időben sokat szívtam a motorvezérlővel, én is emiatt vettem interface eket, de így utólag csak az op -com ot vettem volna
Annyira nem mélyedtem el benne, csak 2 hónapja meg
De killométerórát lehet állítani vele, immot és kulcsot lehet párosítani, élőadatokat mutat, elvileg lehet még a MID kijelző programán is módosítani, és természetesen a hibakódókat kiolvasni és törölni (igazából ezzel az a bajom, hogy táblázatból kell kinézni)
Az OP-COM nem csak a szoftver, hanem a hozzá tartozó hardver kulcsos interfész is. Nem fog működni vele. Az ilyen olcsó interfészek csak arra jók, amiket leírtam. Na jó. Némelyikkel a Km számlálót is át lehet írni, de semmi több. Ezek csak néhány programmal működnek együtt. Pl. az OP-COM egy tört/módosított változata, az AB-COM. De ez az OP-COM-nál sokkal kevesebbet tud.
Az opcom megvan nekem is csak angol változatban (http://www.opel-scanner.com/opelcan.html) ő az. Csak interface kellene hozzá. Akkor a tis-ben felejtős az interface... Ha az opcom működik azzal az olcsó interfaceval már akkor is jobban kijövök mint az opeleseknél programoztatás. Sajnos melóhelyen ami van megamacs nem volt hajlandó komunikálni a middel... igaz ott távirányító tanítási funkció sem volt benne...
Az nem ugyanaz. Arra csak mondják, hogy tech2. Igazából csak hibakód olvasásra/törlésre, élőadatok olvasására jók. Az igazi tech2 kb. 1,5 milla, csak azzal lehet ilyen módosításokat végrehajtani. Illetve van még valami interfész (talán az OP-COM(?)), amivel lehet a beprogramozott kódok között váltogatni, de az is 100 ezer fölött van.
Igaz igaz az alkoholt ki is felejtettem :D és tényleg a nők sem annyira felejtősek.
Lehet veszek egy tech2 interface-t neten 13ért már árulgatnak racsing bazáron. Opel tis fel aztán home made megcsinálni. Valaki használja ezt így? Vagy felejtsem el nem fog házilag menni?