Köszönöm. Látom van aki érti a dolgot. Hozzá tenném nem egyet kellet lefullasztanom. Igaz az nem turbó miatt. Aki velem egykorú és esetleg autószerelő az emlékszik még a fogasléces adagolókra ahol még regulátor szabályozta a max fordulatszámot. Na ott úgy tudtad leállítani ha túlpörgött, hogy lefullasztottad. Ugyanis ott nem a gyújtás levételével hanem a fogasléc hátrahúzásával állítottad le.
Nem, nem feltétlenül. Amikor a dízelmotor öngyilkosságra készül, ez az egyetlen megoldás, amivel meg lehet előzni a teljes blokkcserét.
A Scénic motorjaira az öngyilkossági hajlam nem jellemző, de a 2.2 dCi-k (Laguna, Vel Satis) bizony viszonylag sűrűn csináltak ilyet. Eltörik a turbó tengelye, a hengerbe kenőanyag jut, a motor elégeti, így egyre magasabb fordulatszámra pörög fel, egyre nagyobb a vákuum, egyre több olajat szippant be, a fordulatszám közben foyamatosan emelkedik -- míg a végén az őrülten pörgő motor egyszercsak kenés nélkül marad és besül.
Mivel nem az üzemanyag ég el, hanem a kenőanyag, a gázpedállal nemigen tudod szabályozni a folyamatot, meg kell próbálni lefullasztani a motort.
"Kezdjük a halogén izzók helyére szerelhető LED-ekkel. Egészen röviden és egyszerűen ki lehet végezni a témát: kledves olvasóink, ne vegyenek ilyet, mert tilos beszerelni! Természetesen ennél bővebben is kifejthető, miért nem érdemes egy ilyen sok előnnyel kecsegtető upgrade-et megejteni. A forgalomba helyezett autókat egy bizonyos izzótípussal engedélyezték, és ezen utólagosan már nem változtathatunk kényünkre-kedvünkre. Ennél is nyomósabb érv a józan gondolkodásúak számára, hogy a világítótest (a fényszóró) fizikai paramétereit is ezeknek az izzóknak a tulajdonságait figyelembe véve tervezték meg. Ahogy azt már korábban az utólagosan bebarkácsolt gázkisüléses izzóknál is láthattuk, hiába van az izzónak nagyobb fényereje, a fényszóró nem tudja megfelelően hasznosítani a fényt, adott esetben sokkal rosszabb értékeket produkál egy xenonosra átalakított lámpa, mint egy alap halogén izzóval pislákoló.
A LED-es izzó-pótlékok fényt kibocsájtó felülete sokkal nagyobb kiterjedésű, mint egy halogén izzó spirálja, viszont legalább nem is térben világít, hanem egy sík felületről szórja a fényt. Ezért a LED-esre átalakított fényszóró még a xenonosnál is gyatrább vetített képet rajzol a falra. A lézerfénnyel felrajzolt segédvonalakhoz semmi köze nincs annak a nagy fénypacának, amit a lámpa maga elé vetít. Nem csak hogy nem fogunk jól látni vele, de a szembejövőket is mind elvakítjuk. Persze az objektivitás kedvéért le kell szögezni, elvileg létezhet olyan lámpatest, amiben tökéletesen működik egy ilyen utólagos LED-átalakítás. Csak gyakorlatban nem találkozott még senki ilyennel."
Nocsak. Nekem kompletten volt ennyi motorral. A turbó feljavítás "csak" 81500 Ft volt +tömítés+mdíj.Mi került abban 480 ezerbe ? De szerencséjük van mert szét is pöröghetett volna a motor. Ugyanis beszívta az olajat. Láttam ilyet már. Elég ilyesztő amikor leveszed a gyújtást és a motor pörög tovább és füstöl mint állat. Lehet próbálkozni lefullasztással vagy a levegőszűrő betömésével. Amit láttam ott az utóbbi történt.Az a baj, hogy elmegy a tömítő gyűrű a szívó oldalon és betolja az olajat az égéstérbe.Szerintem nem csak turbó volt 1600 euro.
Azért, ha valaki első fényszóróba /nekem projektoros/ a helyzetjelző izzóját ledesre cseréli jelezze, tegyen fel képet, hogy hogy néz ki, van-e különbség /akár megjelenésben :)/ az élettartamot meg majd meglátjuk!
Aki a fővárosunkból az M7-en nyugatra téved, az jól gondolja meg hogy az ótópályáról lekanyarodva hol és mit tankol az autójába! Ezt az egyik kedves ismerősöm szedte össze hazafelé, szerencsére csak pár litert tankolt ebbő:
Az autó rángatott és füstölt. Vettünk mintát az anyagból, hogy a fiú tudja bizonyítani mit tankolt. A második képen egy napos nyugi után látható az anyag, a folyadékfelszin világos, 2-3 cm könnyű réteg úszik a lötty tetején, az alsó réteg besárgult. A gázolajszűrő 11000 km-vel ezelőtt lett feltéve és a harmadik képen látható dolgok jöttek ki belőle.
no igen! a PUG-ban én is próbáltam a belsőtér világítást LED-esíteni, de ha led volt benne, nem kapcsolt le teljesen. szép fokozatosan elsötétült de halványan világított, amit csak sötétben lehetett látni.
ennek viszont az volt az eredménye, hogy a kocsi ECO módba tette magát... és a reggeli önindítózás mindig tovább tartott a szokásosnál.
Tuner listes kazis rádióba akarok továbbra is aux bemenetet varázsolni. Beállításoknál nincs aux opció, de azért csak meglehet valahogy oldani. Van egy döglött rádióm, azon megtudom vizsgálni a dolgokat, mielőbb az élesbe belefogok.
Valaki érti a linkeken található leírásokat? A kapcsolásokat látom, de kíváncsi lennék ,hogyha a bemenetre hangot adok, akkor az mikor szól.