Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vlad19 Creative Commons License 2010.10.13 0 0 11484
Üdv!

Az igazságot megvallva nem az olaj fogyasztás miatt került sor a szelepszárszimering cserére, inkább az hogy főleg városi araszolgatáskor (leginkább nyári melegekben) elkezdett remegni a blokk alapjáraton, rángatott mint a fene, és néha kék füstcsíkot húztam magam mögött elinduláskor (olyankor pár kilóméter erejéig megnyugodott újra). Nagyon rossz volt még az utastérből is érezni, ahogy remeg az egész autó, teljesen ütemtelenül. Országút - autópálya használat mellett nem volt semmi jelentősége a dolognak, sőt, olyankor érződött hogy "most bizony kitisztult a rendszer". Az olaj azóta is fogy azért, sokat nem változott a helyzet. Maradt a körülbelül 1 - 1,5 liter / 10.000 km (bár van egy kellemetlen olajfolyásom mostanában, de hamarosan garancia címszó alatt javítva lesz) Inkább teljesitményben javult az autó sokat, sokkal rugalmasabb lett, kellemesebb vezetni, és jóval nyomatékosabb (+ az alapjárat sem szarakodik)
Előzmény: otto16V1,6i (11480)
AAAAAAAAAAAAAAA
kiskaldi! Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11483
A hengerfej hőre szeret vetemedni. Ha lenn van semmiféleképp ne rakd úgy össze, hogy nem nézted meg, hogy sík-e vagy sem. Mi benn egy nagy tolómérőt használunk "síkvonalzó"ként. De pl a leteszed egy tutira egyenletes és egyenes felületű asztalra és a két sarkán nem jön át fény viszont a közepén igen akkor síkolni kell kb 10pénzért csinálják.
Ha már lenn a hengerfej érdemes szelepszál szimeringeket is cserélni 3ezres tétel a 16 db meg megnézni, hogy eresztenek-e a szelepek. Erről úgy tudsz meggyőződni, hogy a tetejére fekteted a hengerfejet kiékelgeted, hogy egyenesen álljon és minden égéstérbe öntesz benzint ahol elfolyik ott be kell csiszolni újra a szelepeket.

Ha nem volt sokszor hengerfejezve a kocsi (és ebben tutira biztos vagy) és nincsenek agyon nyúlva a hengerfej csavarok és nagyon nem akarsz rá költeni mehet vissza a régi, de akkor csak óvatosan szabad meghúzni, mert ha beleszakad az rohadt nagy szívás.
Előzmény: Geri! (11482)
Geri! Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11482
Jaja ki basszus:( Haverokkal beszéltük inkább csak,egyik az elég opelos:)
Hány % ban szokott ilyenkor vetemedni,v kell esetleg HF csere?!
Akkor házilag nem nehéz széttszedni meg összerakni,csak a síkoláshoz kell szakember ugymond,ha kell...
Síkvonalzó az milyen?:) Annélkül,hogy HF megnézném ne rakjam össze semmiképp mi?!
Előzmény: kiskaldi! (11479)
MBman Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11481
Ha már lent van a hengerfej, akkor mindenképpen érdemes síkolni is.
Előzmény: Vlad19 (11478)
otto16V1,6i Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11480
Miért cseréltettél szelepszár szimeringet? Az oil fogyasztás csökkent?
Előzmény: Vlad19 (11478)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11479
Nincs kompresszió? Szépen kitolta akkor a hengerfej tömítést :O. Ezt szerelő mondta? HF tömcsi cseréhez vegyél szelepfedél tömítést is meg nézd meg síkvonalzóval, hogy nincs-e megvetemedve a hengerfej. Mást nagyon nem tudsz csinálni.
Előzmény: Geri! (11476)
Vlad19 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11478
Nekem nyár elején volt az autón szelepszárszimering csere, akkor leszedték a komplett hengerfejet is. ki lett cserélve a hengerfejtömités, szelepszárszimeringek, szelepek meg lettek csiszolva, és új szelepfedél tömités került be. Az igazságot megvallva, maga a hengerfejtömités nem drága mulatság, 8-10ezer forint volt ha jól emlékszem, kb mégegyszer ennyibe kerülnek viszont az új hengerfej tőcsavarok, mert elvileg ilyenkor a régieket "nem illik" visszarakni.Aztán persze hogy ezeken kivül bármit kell-e költeni a motorra az csak szétszedés után derül ki :-(
Előzmény: Geri! (11476)
Vlad19 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11477
Azt a fekete fedelet a hátsó üléssor alatt nyugodtan leszedheted, ahogy Geri is irta. alatta van a tank, én már néztem és ott találtam meg a benzinpumpa csatiját. hasznos volt mikor folyt a benzin a benzinszűrőmből, gázüzemen haza tudtam menni úgy hogy a benzinpumpa nem nyomta előrefele a cuccost:) de ne aggódj kifolyni ott nem fog semmi
Előzmény: kapufa00 (11474)
Geri! Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11476
Nah lehet nem is kell új motor,se hengerfej!Mert azt hallottam,hogy a víz széttnyomta a cuccot ugye,és a hengerfejtömítésem ment el,meg nincs ugye kompresszio! Ha a tömítést kicserélem simán,jó lehet,v mi kell hozzá?!Vkinek ötlete?Kössz!
Előzmény: kiskaldi! (11467)
Geri! Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11475
Hogy ömlene be?! 60l a tank:) Én ugy szedtem le a benzint,hogy elől injektornál leszedtem a benzin tömlőt,az ülés alatt van a pumpa,arra kötöttünk egy aksit a vezetékeire,és nyomta is állandóan,2 ember kell hozzá!Elől aki fog vmi flakont,a másik meg hozzá rakja a vezetéket v elveszi,ha szünet van..
Előzmény: kapufa00 (11474)
kapufa00 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11474
Segítsen már valaki!!
Hogy lehet a "B"2 Veki tankjából leszedni a gázolajat?
Próbáltam a beöntő nyíláson keresztül leszívni, de nem megy.
A hátsó ülés alatt van egy kb 21-25 cm átmérőjű kerek műanyag fedél, de nem merek hozzá nyúlni, attól félek, hogy a kb 45 l anyag beömlik a fülkébe.
Ha van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata, kérem ossza meg velem.

Köszönettel: kapufa00
AAAAAAAAAAAAAAA
mumtaz Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11473
Nekem is küldhetsz. :)
Előzmény: Nick_X14XE (11471)
Geri! Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11472
Egyik sem volt hibás,a hűtőm 1 éves,mikor elsőnek megfőtt,akkor vettem!Akkor elfolyt a hűtővizem és nem vettem észre,mert a hőfokjeladó se volt jó!Másodjára se mutatta a hőfokot,de akkor meg az egyik vízcsövem durrant szétt,azért ált be:( Onnan is tudom,mert mikor már hült a motor,és öntöttem bele vizet,a motor mögött folyt a víz ki!

Papírmunka az lenne,de nem kell bejelenteni,ennnyi!Rendőr nem néz minden megállításkor,motor meg alvázszámot!

Első bulim,mikor megfőtt és csak hengerfejet cseréltem,150ezerbe ált meg!Egy komplett motor csere nincs annyi bazz:) Meg lehet a dugattyúk is széttmentek,hajtókarok,v hengerfej is repedhetett!
Szóval azért látom jobbnak én egy komplett motor cserét!Erősítsetek meg,ha rosszul:)
Hengerfejet tudnék én maszekba cserélni amugy,ha esetleg mégis azt veszek csak?
Előzmény: kiskaldi! (11467)
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11471
Mail ment.
Előzmény: kiskaldi! (11468)
Sada5 Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11470
Pont ezért kérdezem, mert mennyivel egyszerűbb lenne így használt autót venni.
Mondjuk én pont cseréltem benne ECU-t, de ha egy 4-5 éves autot akarnék venni, mehetnék fizetni zsebbe szervízeseknek, hogy leinformáljam az autot, ha egyátalán le tudom...

Előzmény: ÚjraVectra (11464)
otto16V1,6i Creative Commons License 2010.10.12 0 0 11469
Én úgy tudom, hogy át lehet más nyelvre is állítani.
Előzmény: kiskaldi! (11447)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11468
Te honnan rendelted? Ha tudnál ebben a rendeléses dologban segíteni azt megköszönném :). Esetleg ha dobnál egy mailt a kiskaldi {kukac}citromai{pon}hu címre azt megköszönném.
Előzmény: Nick_X14XE (11459)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11467
Nem gondoltál bele a motor csere utáni papírmunkának meg a befizetett összegeknek.
Az meg a másik, hogy a motorcsere munkadíja felér a hengerfej tömítés cseréjével.

Ha másodjára lett hengerfejes akkor ott valami más gond van. Első blikkben vízpumpára vagy termosztátra gyanakosás ha ezek jók akkor a hűtőre, hogy nem kering meg benne a víz. Ha nem csöpög el belőle akkor csak ezek lehetnek.

Mi is szívtuk meg így egy mv6os omegával. Jöttek, hogy hengerfejezzük meg mert szar. Hozta a tömítést meg mindent, hogy csináljuk. Kicseréltük és "nézdmán. megin forralja a vizet".Kicseréltük a vízpumpát mert az is eléggé hervatag volt. termosztát is új került bele. Az autó ugyan úgy megforralta a vizet csak nem olyan gyorsan. Kiszedtük a hűtőt és elvittük hűtőshöz. Gyorsan kiderült, hogy olyan vízköves volt, hogy a járatok nagy részének keresztmetszete szinte zsákvarró tű vastagságúra szűkült. És a tulaj állította, hogy soha nem járatta vízzel a kocsit meg vigyázott rá és a vízpumpa meg minden szinte új a vezérléssel lett cserélve(igen még úgy 1998ban amikor kigurították a gyárból talán akkor lehetett új).
Előzmény: Geri! (11463)
mumtaz Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11466
Azt nem tudod meg. Viszont, ha a kocsiban a gyári motorelektronika van, akkor abból meg lehet tudni, mivel ott is tárolja és emlékeim szerint azt nem lehet törölni.
Előzmény: Sada5 (11460)
mumtaz Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11465
Na azt vennék. Csak nem tudok külföldről rendelni.
Az én interfészem csak sima interfész, hibakód törlésre még jó, meg élőadatok olvasására, de csak AB-COM-al.
Előzmény: Nick_X14XE (11459)
ÚjraVectra Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11464
Most, hogy írod és belegondolok, az ember joggal elvárná egy akár hét millás gép elektronikájától a naplózást, és az esetleges naplózás törlése esetén a törlés tényének törölhetetlen dokumentálását (96 környékén ez már nem volt olyan komplikált feladat). Bár, mivel a teljes elektronika gond nélkül cserélhető, és valószínűleg szándékosan (!) NEM találtak ki jogi hátteret egy "feketedobozos" adattárolási háttére (ez valamiért a pénztárgépes redszereknél kifogástalanul működik), simán előfordulhat, hogy egy "újra legalizált" lopott autóval széthullásig autókázunk és soha nem fog kiderülni ról a valódi múltja...
Előzmény: Sada5 (11460)
AAAAAAAAAAAAAAA
Geri! Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11463
Üdv!

Keresek X20XEV Motort,Opel Vectra B!Működőképest persze!Váltó nélkül,jutányos áron!Aki tud ilyet jelezzen!Kösz!
Hengerfejes lett,azért is kell!Eccer már az volt,és elég sokba került a javítás,akkor csak hengerfejet cseréltem,most újra az lett,szerintetek is érdemes akkor most már az egész mocit kicserélni?

Email:geri50@freemail.hu
Msn:u.a
Privibe
zolszi Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11462
Hello,

Nekem is előjött a szokásos Vectra B ABS vezérlő elektronika hibája. A vaterán találtam hozzá alkatrészt, csak kérdés hogy megéri-e megvenni? 9000 Ft+szállítás, vagy lehet-e javítani.
Illetve még azt kérdezném, hogy a sorszám, cikkszámnak milyen mértékben kell megegyezni.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/egyeb_elektronika/opel_vectra_b_abs_vezerlo_elektronika_183507361.html

Az enyém annyiban különbözik, hogy S108196002 L a S108196002 K helyett. Az EBC 430 megegyezik. A többi szám részben azonos, mindent nem tudtam leolvasni, mert nem szereltem ki a vezérlőt, csak a motortérben olvastam el ami látszott.

Ha van valakinek tapasztalata, kérem írjon.
Köszi
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11461
Nem tudom megmondani, de ez lehet csak azért van, mert nem értek hozzá. :)
Előzmény: Sada5 (11460)
Sada5 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11460
Hali,
Ezzel a kütyüvel azt is megtudod mondani, hogy átírták-e valaha a km órát?
Nick_X14XE Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11459

Kínából 6eFt körül van a tört Op-Com interfésszel együtt.

Meglepően sokat tud, pl. külön-külön billenti a xenonlámpát, vagy megmondta, hogy az egyik utastéri ultrahangos szenzorom nem működik.

Viszont néhol hiányos (funkciók vagy csak paraméterek), tehát a gyári Tech2 mélységét nem éri el. De ennyit bőőőven megér.

Előzmény: mumtaz (11456)
szalaiistvan Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11458
Leírom én is a tapasztalatomat, én is vettem tech2 interface -t, rengeteg software t kiprobáltam, és semmivel sem hajlandó kommunikálni, op-com viszont nagyon jó, egyből megy, minden állítható, immo, xenon magasság, hiba olvasás, programozás és ha jól tudom többet is tud mint a tech 2 (már ha müxik és nem a gyári ) én annyit hallottam, de lehet hülyeséget beszélek, a gyáru tech 2 annyival tud többet csak, hogy a vezérlő software t tudod upgrade elni vele gm adatbázisból. Sajnos utóbbi időben sokat szívtam a motorvezérlővel, én is emiatt vettem interface eket, de így utólag csak az op -com ot vettem volna
Sorik23 Creative Commons License 2010.10.11 0 0 11457

Annyira nem mélyedtem el benne, csak 2 hónapja meg

De killométerórát lehet állítani vele, immot és kulcsot lehet párosítani, élőadatokat mutat, elvileg lehet még a MID kijelző programán is módosítani, és természetesen a hibakódókat kiolvasni és törölni (igazából ezzel az a bajom, hogy táblázatból kell kinézni)

Előzmény: kiskaldi! (11455)
mumtaz Creative Commons License 2010.10.10 0 0 11456
Az OP-COM nem csak a szoftver, hanem a hozzá tartozó hardver kulcsos interfész is. Nem fog működni vele.
Az ilyen olcsó interfészek csak arra jók, amiket leírtam. Na jó. Némelyikkel a Km számlálót is át lehet írni, de semmi több. Ezek csak néhány programmal működnek együtt. Pl. az OP-COM egy tört/módosított változata, az AB-COM. De ez az OP-COM-nál sokkal kevesebbet tud.
Előzmény: kiskaldi! (11454)
kiskaldi! Creative Commons License 2010.10.10 0 0 11455
Most látom a válaszodat. És mik a tapasztalatok? Mennyire lehet beletúrni a gép "agyába"?
Előzmény: Sorik23 (11451)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!