1.5dci-m van 2006-os 82LE. A kuplungon lehet állítani? Szinte teljesen fent fog. Mondjuk mindig is ilyen volt emlékeim szerint, csak most egy másik autóból újra beülve zavaró, kár volt átszokni másra :)
Első tulaj vagyok, 125ekm van benne, kuplungcsere még nem volt...
Én gyorsan írnék 3 sort, hogy a szomszéd elismeri, hogy letörte a tükrödet és vállalja a javítás költségeit, azt a számla bemutatását követően azonnal kifizeti. Aláíratnám vele, majd szakszervízben megjavíttatnám a tükröt, hivatalos számlát kérnék és azt bemutatva a szomszédnak, kérném az azon szereplő összeget. Mindenről legyen fénymásolatod is! Nem ismerem a szomszédodat, de biztos, ami biztos. Inkább legyen mindez felesleges, minthogy még te fizess rá!
Nyisd fel a motorháztetőt, a hűtőrácsot 2db bolha tartja a merevítéshez, azt távolítsd el.
Ha akarod, vedd le az első 2 kereket(én nem szoktam, csak elfordítom a kormányt), majd a kerékjárati ívben lévő műanyagot csavarozd ki/vedd le(de ezt se szoktam mert hozzá lehet férni a csavarhoz).
Az autó alatt a műanyag borítást 2 csavar tartja, azt is csavard ki.
A keréknél a műanyag lemez alatt lesz 2 db csavar, az egyik a doblemezt tartja, a másik a lökhárítót.
Csavard ki a megfelelő csavart( észre fogod venni melyik a jó), majd finoman húzd magad felé a lökhárító sarkát.
Kipattan a helyéről, és hozzáférsz a lámpát tartó alsó 2 csavarhoz.
Húzd le a 2 csatlakozót a lámpáról(a többi magától értetődő).
Mikor végeztél pattintsd vissza a lökhárítót, majd ismételd meg ugyanezt a másik oldalom is.
"Nekem pl. benne van a kesztyűtartóban is egy felirat"
Holnap megnézem a kesztyűtartót, kíváncsi vagyok rá! A kocsi 2005-ös, ABS viszont nincs benne... A forgalmiban csak annyi van, hogy Thalia 1.4, semmi egyéb. A kereskedő hirdette Perfect-ként, de hát fene tudja...! Meglátom, mit mond a kesztyűtartó! :)
Nekem pl. benne van a kesztyűtartóban is egy felirat, hogy expression, de a forgalmiban is így szerepel. A Perfect, tudtommal(legalábbis amikor nézegettem még a prospektusát 2004-2006 között) többek között manuális légkondi, abs, el. ablak,el. fűthető tükör, cd-s rádió-val volt felszerelve alapból. persze lehet, hogy tévedek...
Leszedtem a műanyag borításokat és a tükör üveget, látom,hogy a fém tartó konzolon is letörtek a csavar tartói!
Tehát komplett cserélni kell!Azt hiszem a belső háromszög alakú műanyagot kell lepattintani és ott vannak a csavarok, itt kell levenni vagy a külső behajtható részt valahogyan külön is lehet cserélni?!
Már tükör üveget kétszer is cseréltem de így még egészben nem!
Igaz azt mondta a jóember, hogy csináltassam meg ő meg majd fizet!
Ti mit tennétek és hogyan?A legegyszerűbb az lenne ha elviszem a szerelőhöz ,megrendeli, kicseréli, a szomszéd fizet!
Egyáltalán lehet olyan színűt rendelni mint az autó vagy festetni kell?
Igen, most az új szénkefét várjuk mint írtam is, egyelőre a mai csere nem járt eredménnyel. A továbbiakat meg meglátjuk majd, minden esetre bontó címlistám már van.
Igazad lehet, mi kocsinkban is 180 000 felett jár a Km óra, ezek szerint megérett a cserére.
De lehet egy csűszógyűrű is olcsóbb mint a gépmunka, és ott elveszek az anyagól, ami meg már eleve kopott, szóval nem szerencsés dolog szerintem szabályozni. Vagy csak cseréljétek ki a keféket, a többit meg hagyjátok úgy. Nem érdemes sokat költeni rá. És amíg ez újra tönkremegy addig van idő találni egy tényleg jó bontottat helyette.
10-15 körül kapni bontott genrátort. Ha leinformálható nincs értelme a felújítással bajlódni. Egyszerűen annyi van belőle mint a szemét, nem egy ritka típus. Mire teljesen fel lesz újítva a végére többe fog kerülni. Jó minőségő 2 csapágy 5000, szénkefe 1-2000. És akkor még jön a gépmunka a csúszógyűrűre. Aminek meg ki tudja mennyi értelme van, lehet jobb azt is cserélni. Szóval mire a végére értek, rohangálással idővel mindennel sokkal többe fog kerülni, mintha vennétek bele egy jó bontottat. Persze lutri, de ezeket a dolgokat azon is meg lehet nézni, illetve ha becsületes az eladő meg lehet tudni kb mennyit futott. Ezek szerintem olyan 200 ezret elmennek. Utána lehet számítani ilyen problémákra. Viszont Thaliaból meg irdatlan sok van, könnyen ki lehet fogni egy keveset futott darabot.
Valeo típusú, és az a "bemaródás" amit a férjem említett, na az a Köhike által linkelt videón is rajta van, tehát nem is bemaródás, és azóta gyerek is lefordította. Csak ember később nézte a videót minthogy a szénkefét kiszedte:) Szénkefét kicseréltük, -nem új de jóra- próbaképpen, de nem aludtak ki a visszajelzők:( Most várjuk a megrendelt új szénkeféket, gondolom szerdánál előbb nem ér ide. Nagy valószínűséggel nem elég a szénkefét cserélni, de még nem jöttünk rá, hogy esetleg a fesszabályzó?
Jó, hogy említed a csapágyakat, megnézetjük azt is.
Természeretes igénybe vesszük a nálunk hozzáértőbbek segítségét is, mi még a moszkvicsos idők "csináld magad"-nál tartunk:) Bezzeg azt milyen könnyű volt szerelgetni.....még én is leboldogultam vele nő létemre.
Tud segíteni valaki abban hogy hogybirom letesztelni biztonságosan a légzsákokat hogy működnek-e illetve ha nem akkor melyik nem működik?Kormány légzsák , anyós ülés légzsák , övfeszítők?Renault thalia 1,5 dci tipusú kocsinál.
Szia ! Nem tudom milyen gyártmányu generátorral szerelték a kocsidat, de mindegyik ,forgó rész elbír legalább egy leszabályozást.
Egy gyakorlott esztergályos , megoldja neked. Utánna mehet bele az új szénkefe. Természetesen nem ártana hozzáértő segítségét igénybe venni. Ha már szét van szedve a csapágyakat is megkellene nézni, nem e szorulnak cserére.
"Nem biztos, hogy pontosan értem, mi ment szét, de ilyen rögzítő bizbaszokkal náluk érdemes próbálkozni:"
Köszönöm a tippet! Igen, ilyen patentok mentek szét. Megkérdem őket telefonon majd, hogy tudnak-e segíteni ebben, csak sajnos annyira szétmentek ezek (így vettem a kocsit nemrég), hogy azt sem tudnám megmondani, hogy eredetileg hogy néztek ki.
Ha esetleg valakinek van fényképe erről, megköszönöm, ha beteszi ide a fórumba, legalább látom, hogy milyen kell!
Más: mióta (2 hete) megvan az autó, sokat olvasgatom ezt a fórumot, hogy minél többet megtudjak az autóról. Bizony a sebesség jeladó nálam is rosszalkodik. A csatlakozót már lehúztam, kontakt spray-vel befújtam, de nincs változás. Gondolom nem érdemes azzal próbálkozni, hogy kiszedem, megpucolom... inkább érdemes újat venni?
És még valami: se a kereskedő nem tudta megmondani, se én nem jöttem rá, hogy pontosan milyen Thalia az enyém. Nekem Perfect-nek tűnik, de egész pontosan hogyan lehetne ezt meghatározni?
Köszönöm a segítségeket! Örülök, hogy van ez a fórum, mert visszaolvasgatva a hozzászólásokat sok mindent megtudtam már az autóról!