A Volán oldalán Szeged-Budapestet kerestem. Nagy része HMVhelyről indul.(VB-s TV-s is). Akkor ezek szerint van itt bőven Hódmezős expressz(30perc alatt Szegedre ér)
Újdonság az is, hogy Pestről van 14.30, 16.30-kor expressz Szegedre. Egy órával később közlekednek, mint régen. Bár az anno a 15.30 valami ilyesmi korlátozóval volt ellátva "a hetek utolsó tanítási napján és a hetek első tanítási napját megelőző napon"
Gondolom a 16.30-as ez a busz>> (12.45) Makó-Csongrád-M5-Budapest(15.20), mert 3 busz megy fel(Szegedről) és 4 jön vissza (Szegedre).
Csoki bácsi!!! Ikarus E94: KNS-059 a hmvhelyi busz rendszáma nem KNS-083 mert az szegedi.
A KNS-059 amúgy kidőlt a sorból és helyette átkerült Szegedről egy Ikarus 280-as. CKE-813 a rendszáma. Valamint vásárhelyi autó lett egy kék Volvó is. Az IES-059-es. Hódmezővásárhely-Budapest útvonalon közlekedik majd.
Nem szétbarmolták az ülést, hanem túl vékony furnérlemezből van az ülés és egyszerűen a rögzítésnél kiszakad. LGM, LGP, LLE alfák szenvednek ettől, jópár ülést már rendbe kellett rakni. Elég bosszantó hiba, mert az adott autó jóidőre nem tud emiatt közlekedni (ülés kivétele, kárpitos kibontja, asztalos leméri, leszabja, kárpitos visszavarrja, ülés vissza a helyére).
Kezdésnek, reggel észrevettem, hogy az LGM-411 ülését szétbarmolták :S Utánna kb. 1 órája a KNS-083 és a KKT-256 koccantak :S De, hogy valami jó is legyen, berakok egy KDJ-357-et is :)
Jól megérezte a Mercedes és a Volvo, hogy ebben a térségben nem lehet betörni egy svéd minőségű és aranyárú Volvoval, vagy egy CapaCityvel, nincs ki megfizesse. Esetleg 1-2 város, de akkor sem jelentős... Így viszont helyi és helyközi fronton is jelentős piacokat lehet szerezni.
Ööööö a DUD-926 mikor kapta a felújítást? DUD-927 is kapott vmiféle felújítást(belső tuti), mivel ő elég sokat járt Gyálarétre! KBK-844 balesetes kocsi kérdéses hogy milyen besorolású? JOX-721? Lehet férre vau vauztam :P és csomo kérdőjel:D Azt hiszem nincs több kérdésem sem kijelenteni valóm.
Köszönjük a képeket Csokker. Én nem teszek be semmit, mivel a képeink 90%-ban ugyanúgy néznek ki, tehát nincs sok értelme.. :D Amúgy meg infókban, képekben és LoPaKodásban gazdag újévet kívánok mindenkinek! :)
Közeledik az évvége, ideje megkezdeni szokásos évértékelő adásunkat. Lássuk, milyen újdonságok érkeztek a Tisza Volánhoz 2009-ben!
Az első rész kicsit elüt a témától, ugyanis a 2008 utolsó napjaiban beszerzett MB Conecto buszok a főszereplők, hiszen mindegyikük a tavalyi "lapzárta" után állt üzembe!
A gázos Citarokról mindenki ez mondja hogy padlóig nyomja és nem megy, mivel ez nem így működik van! Kisebb gázzal kell indítani és mielőtt váltaná a 2.-at akkor egy pillanatra visszább engeded a pedált és akkor jobban fog menni!
Eléggé erőlködik, sofőr is mondta h nyomja padlóval, de alig gyorsul, ehhez képest még a DZA-035 is jobban gyorsul :D Sajnos a Sándorfalvi út nem a legideálisabb, mivel főleg a Leendő autópálya környékén nagyon rossz minőségű az út, éppen hogy nem ér le az alja :S Elméletileg 70-nél többet nem bírnak, de ki lett próbálva, bír többet :)
Még csak egy kocsi került át, megnézik, hogy jó lesz-e így, megéri-e áttenni őket. Tehát jelenleg egy tesztüzem zajlik a 357es kocsival. Az LPK-k jórész LIF-ek helyére kerültek, így hiányoztak volna a gépezetből a MB Citarók. Mire átkerül az összes kocsi meg fog történni az átszékezés és a helyis mivoltukra emlékeztető jegyek eltávolítása.. :)
De miért halogatják? Jöttek új Conectok, ha a Citerák helyére kerültek akkor nem hiányoznak helyiből, és amíg nem rakják át őket helyközibe addig onnan se, vagyis bőven lenne idejük átrendezni az utasteret, levakarni a "Helyijárat" matricát, esetleg még át is festeni, de azt valószínűleg a felújításra időzítik. Így meg hogy kipakolják őket helyközibe át kell rendezni a kocsikat, merthát ami eddig ott volt annak is lennie kell valahol, és mikor kiveszik őket hogy átrendezzék az utasteret akkor meg valamit a helyükre kell rendezni...
...és Makkos tele volt Citarókkal. A nagy kocsik, a XXI. század betörése a városba. Majd jöttek a Volvók és háttérbe szorultak a CNG-s csodák, mostanra osztottba kerültek, majd pedig el is hagyják Szegedet. :)
December... :-)) 2006. február 1-én pedig forgalomba is álltak. Emlékszem, milyen lázasan vártuk a Makkosházi körúton az első példányokat... Majd nemsokára feltűnt KDJ-356 90F-en, papír BUSE-val, mögötte szorosan ELR-438, mint 90 :-))
Figyeld meg, most jönni fog és belinkeli azt amit Te is :D Martinnak: 1. Elvileg 192 fő férőhely 2. Mert drága és van ahova a szóló kevés de a CapaCity meg túlzás volna. Meg ez mindenkinek a saját ízlése, nekem pl nem tetszik a CapaCity. És a félkövérítést meg a dőlt betűket meg kikapcsolhatnád. A félkövér betű a nyomatékosítás jele, a dőlt pedig általában az idézet szokott lenni.
2., Azért, mert a Capacity jóval drágább autóbusz, mint a Conecto. Tízmilliókkal került volna többe. A Közép-európai régió számára fejlesztették ki a Conectót, mert olcsóbb, gazdaságosabb, nem annyira "német luxus", de még ígyis megtalálható benne a MB motor és főegységek, valamint a szervízhálózat.
3., 23 db 280G és 12 db 260G van a Tisza Volán állományában.
4., Nem tudom ezt minek írtad ide, nem tatozik ide túlzottan ez a weboldal, de köszönjük...
Érdekes én nem láttam még olyan cikket, hogy a plüss figurák megölték volna az utast. Anno a legszebb gép a HCT-514 volt az a sok állat benne tök király volt az utastér. Most is meglehetne csinálni csak úgy, hogy ne a szélvédőt takarják az állatkák. A Pick Szeged es dobolók vagy tapsolok is jó helyen voltak, meg a Pick Szegedes sál is.
Többek között autóbusz állomás is épül majd Sándorfalván. Ehhez a Tisza Volán a KDJ-s Mercik kiköltöztetésével járul hozzá, tehát ha minden igaz a 4 db KDJ-s forgalmi rendszámmal rendelkező MB Citaro lassan már a Szeged-Sándorfalva járatot fogja csinálni. Addigis a sándorfalvi kollégák nézelődjenek, mert már most elcsíphetnek 1-2 mercis menetet.. :P A KDJ-357-ről készült helyis képeket érdemes eltenni. KDJ-358 pedig csak ideiglenesen került át Dorozsma kintalvóssá.
Sajnos sokszor már balesetveszélyes mennyiségű plüss, tábla és felirat került a szélvédőkre, amik a kilátást akadályozták. Ezért sem lehet már igazi Vezérgép az LePKe..
Persze, ott volt a ":D" jel a mondatom végén.. :) A teljes LPK-flotta vezetői a legjobbak közül kerültek ki, nem véletlen, hogy sokan az alig 1 éves LIF-ükről kerültek át LPK-ra. Illetve pl. LIF-760ék, vagy KKT-251éket is meg kell említeni, mint a legjobbak.. :)
Azért az 536 a Vezérgép mert ugyanazok a gazdái mint a 357-nek és anno a DUD-945-nek. Ez a Vezérgép tábla már anno a DUD-945-ben kint volt, és ez egyfajta hagyománnyá vált már.
Az előző kijelentésed pedig hogy az 535-nek vannak a legjobb gazdái azért ezzel nem értenék egyet mert pl az 534-nek 533-nak 532-nek az 536-nak is gondoskodó gazdái vannak.(De ez az én véleményem, remélem nem sértettelek meg)
A karosszériát elnézve kívűlről jó állapotban van, de az máskérdés hogy a lemezek alatt milyen a váz. A belseje rendben van, azzal nemis lenne probléma esetleg funérlapok cseréje az oldalán semmi mást nem kellene, jah meg friss éltető erő.(dízelolaj, olaj, stb)
Azért vezérgép mert van a szélvédőn egy "VEZÉRGÉP" feliratú kis műanyag rendszámtábla. :) A tényleges ok valószínűleg az hogy ez az egyike legújabb gépeknek és ezen vannak a legjobb sofőrök. Gondolom én.
Más: ma esti futásom során, úgy 18.10 körül a Felső Tiszaparton, a SZEOL pálya magasságában húzott el Tápé felé a topic által vezérgépnek minősített LPK-536. (Kérdés: mitől vezérgép ez a kocsi?) Sajnos a viszonylatot nem láttam, de gondolom, 90F lehetett. Ezt követően a Göndör sor, Lugas utca, Csillag tér, Budapesti krt útvonalon futottunk; alig hagytuk el a Csillag téri (Bp. krt, belváros útirány) megállót, a József A. sgt irányába, amikor ISMÉT (azaz kb előző "találkozónk" után 12-13 perccel) LPK-536 jött szemből, igaz, sötéten, utas és viszonylatjelzés nélkül... Csak arra tudok gondolni, hogy beérvén a végállomásra, volt valahová egy "rezsimenete"... (vagy én nem láttam jól valamelyik rendszámot...)
Érdekes módon, amíg a Csillag tértől elértünk a József A sgt-ig, még 3 busz jött velünk szemben:
Még ma is ott volt. Amúgy elég érdekes hogy kívülről szinte egyáltalán nem rohad, az már más kérdés hogy a váz milyen állapotban van, de úgy első ránézésre nem volna vele olyan sok munka mint ahogy az egy évek óta szabadban álldogáló buszhoz gondolnám. Bár a kedves Martin pont karosszérialakatosnak tanul, majd ő megszakérti :D
Még le lehet, más kérdés, hogy ebben az állapotban nem sok esélyt látok az érvényes vizsga megszerzésére... Nem lenne rossz ötlet, főleg, hogy a DZA-700 nem a Volán tulajdona, szóval egy saját nosztalgiakocsi elkélne. Már kaphatna OT-s rendszámot is, hiszen elmúlt 30 éves :-)
Ezt a gépet azért visszavehetné a TV, ha még le lehet egyáltalán műszakiztatni. Valami nosztalgia kocsinak nem lenne rossz, persze nem kiadható formában, hanem speciális menetekhez. Bár arra meg ugye ott a DZA-700..
Decemver 25.-én is ott állt az AKF-999-es EX-Tisza Volán-os IK260-as.:) Egy ideig ott is maradnak. A városőrség szereti győjtögetni a 200-as szériákat.:)
Én ilyet a BKV buszain láttam először, meg egy némelyik nem az átlagos átmérőjű kipufogó csővel és kipufogódobbal rendelkeznek. De gondolom ez a lökettérfogattól függ!
Hú, most a Tesco parkolóról eszembe jutott hogy az ott álldogáló (legalábbis a múltkor még ott volt) AKF-999-es Városőrséges 260-asnak eredetileg is hátul középen volt a kipufogója, vagy valami átépítés?
Régen Ásotthalomra, majd 2007 körül Baks-Kistelekre járt. Mars téren aludt egy ideig, majd 2008-ban egy ideig algyői kocsi lett. 2008 végén került át Hódmezővásárhelyre, ahol a Kútvölgyi Iskolabusz járatot kapta, és onnan is ment selejtbe.
Tegnap LPK-538-at 36Y-n láttam, kb. 8.45 magasságában, Mars teres lett a gép, vagy ez is körforda? LPK-540 mi helyett dolgozik? Vasárnap Makkosi vonalakon kószált, de van egy "tippem", hogy nem oda tartozik :-)
EOG-356-ot láttam rég (ő volt anno az első felújított 415, de ő nem kapott még olyan szintű felújítást mint a későbbi 415-ök). Egyébként a felsorolásból kihagytad EVL-477-et.
21-én láttam HKE-983-at, tehát ő visszatért. Ugyanezen a napon KBK-844 HHR-852 helyén, tegnap pedig HHR-853 helyén futott.
Anno reggelente munkanapokon a 74A-n legalább egy kanyart helyközis kocsi csinált, volt itt minden, még E95 is, szerintem Tavaszutcának több képe van a témában...
Visszanézegettem a régebbi képeimet. Annak van valaki különösebb oka, hogy az AZB-528 és 529 teli szélvédős (lehet, hogy nem ez a megfelelő terminus technicus, akkor bocs), míg a többi 250-es és 256-os osztott (?) szélvédős?
Látszólag....de nem biztos....a CORA Ingyenes is rohad belűlről, senkisem foglalkozik vele... Ám a 2010-es évi teljes felújításról lehet-e tudni valamit? Olyan buszok, amik teljes felújításon esnek át (HELYI) lásd DUD-GOX-ELM-ELR Stb.
Lehetséges, hogy az egyik makói 415.23 felújításon van? Eléggé szétszedve áll Szegeden. Remélem nem selejtezni akarják... Elvégre látszólag mind3 gép (EOG-356, FGM-327, FGM-328) jó állapotban van.
Igen, érdemes megnézni. Vannak benne jó kis ferdítések, pl.: "az autóbusz ún. térdepeltető funkcióval van ellátva, lesüllyed a járdaszigethez." - aha... én még LóPiKulát nem láttam magától térdepelni... Másik... a kedvencem... "az autóbusz automata rá,pával van felszerelve, hogy kerekesszékkel is könnyen fel lehessen szállni." - utána ezt rögtön megcáfolták, mert képeken látszódott a mechanikusan nyitható rámpa... Azt se tudják milyen buszt vettek. :-) Amiket elmondtak, azt mind egy busz tudja Szegeden, az pedig LNZ-668... de tényleg. Ja, és nagyon egységesek... az 539 meg az 540 biztos 4 sebességes Voith váltós. :-) Elég gáz, hogy az új busznak 60-nál kezd üveghangja lenni... csalódott vagyok... a csuklósok egész jók voltak amiken eddig utaztam... na de ezek a kis fosok... Valami még mindig hiányzik róluk: utastéri klíma! Ennyi. :-)
LPK-533 már fel lett díszítve, nem hinném, hogy átkerülnének egy újabb kocsira LPK-531 meg eredetileg nem a KDJ-355 helyére került? LIF-759 gazdáját meg LPK-534-en is láttam (ha jól láttam)...
A LIF-764-ről az LPK-533-ra mentek át. Vagy ez mától van ez a változás? Ami komoly változás még, hogy a prototipus kész lett (LIF-759), és Petőfis kocsi lett a volt KDJ-355-ős emberi nyomják. Az LPK-531 meg a LIF-759 helyén van. Kicsit nehéz követni de hát ez van :-).
A tegnapi kijelentésem nem volt helyén való, mivel mától forgalomba álltak a szóló lopakodok, de viszont nem az új körforda rendszerben léptek még be, hanem a jelenlegibe. Így a KZR-282,283 helyett dolgoznak a Mars téren 282 helyett LPK-541, 283 helyett meg LPK-539 teljesít. Január 1.-től borul a helyzet mert megalakulnak az új körfordák (Mars téren 4db.).
Csak az éjféli járat van tervbe, hogy megszűnik majd a közeljövőbe. Én nem tudok róla, hogy január 1.-től lesz-e helyközibe változás, szerintem biztosan nem lesz, mivel még az új menetrend is épphogy 1 hetes.
Ez most azt jelenti, hogy januártól lesz némi változatosság a domaszéki járatokban? Valaki meg tudná mondani hogy FJV-143 marad-e a negyed hetes domaszéki járat? Előre is köszönöm.
Log a levegőbe egyébként már ez a járat is, mert 2010 január 1.-től, össze lesznek válogatva a domaszéki,mórahalmi és az ásotthalmi emberek egy buszra (ez az új alacsony padlós körforda egyike lesz Szóló Lopakodó módba). :-) Lényeg a lényegtelenségbe, hogy a 22:45-ös busszal eltudnak majd menni haza, mert 22h óra körül fognak ezek a fordák végezni. Jó pár ember meg megy a helyiből helyközibe, hamarosan indul az Emke tanfolyam. Így voltak, lettek a Gátsori kintalvós helyi gépek alakulása, ELM-386 --> GTU-882 --> CCP-871 --> IDZ-488 --> 2009-ben pedig LPG-411.
Ez a korábbi gátsori - akkor még a menetrendben meg nem hirdetett - szolgálati járat menetrendesített változata, néhány éve került meghirdetésre. Egy időben egy helyi 412-es végezte... :-)
Szerintem komolyan gondolta. :-D Mondjuk igaza van, az elektromos mező fénysebességgel terjed, tehát ha mondjuk 10 méterrel több kábel kell a hátsó kijelzőhöz, akkor 11/300000000 másodperccel később fog odaérni az információ. Na ez az a különbség, amit szemmel senki nem lát. :-D
Miért? Minél hosszab a kábel/zsinor, annál több időbe telik míg eljut oda persze nem másodperc alapon, hanem milisecundum alapon. Persze ez a bekötéstől is függ. Hogy 1 vagy 2 csatornás a BUSE Vezérlő.
Az elektromos jel-nek több időre van szüksége, hogy eljusson hátra ami 11m-rel több tehát az elsőhöz képest 1-4 közti ms-os eltérés van. Remélem tudtam segíteni.
20-ason talán a DZA-031 fordulhatott meg, de a DZA-034 is DZA-val kezdődik. Konkrétan a DZA-031, DZA-034, ELM-294, és ESZ-366-osok a helyi 435-ösök. Más: A Conectokban belül az első és hátsó utastájékoztatót külön vezérli a rendszer, vagy csak véletlen lehet hogy nem egyforma sebességgel változik a felirat rajtuk?
Értem, köszönöm a választ csak azért kérdeztem, mert régen mintha 20-ason lett volna kint DZA. Egyáltalán hány darab 435-ös van Szegeden (Helyijáratos)?
Nem újdonság...a csillag téren meg a BRN-962 repült egy nagyot ablakból láttam, hogy befarolt mint az isten nyila a kereszttőltésre. Amúgy jóhogy havazik, colossal404 meg bocsi hogy pofán cirtalak egy golyóval. De a nyakam még fáj. A kőrmödet meg takarítsd ki.
A mai világban, Európában nem lehet rendelni ajtónékénti leszállásjelzős buszokat. Nyugatra tudja használni a nép a sok jelzőt, és gyárilag a buszban van a sok-sok leszállásjelző. Mivel szériatartozék, így benne van az árban.. :)
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy mi értelme volt a Conectokat baromi sok leszállásjelzővel rendelni hogyha már most leszerelték a 70%-ukat? Valamelyik LPK-val jöttem haza, az első részben csak a 2. ajtó két oldalánál volt jelző, viszont látszottak a leragaszott lyukak.
Megérezték, hogy van keresnivalójuk a magyar piacon. Igaz, a VB alvállalkozóinak megrendelésein túl nem nagyon érdeklődött itthonról senki a buszok iránt, de ha mégsem tudnának betörni a hazai piacra, akkor a román/szerb/bolgár piac még mindig közel van...
Újdonságok, érdekességek: Reggel egy régi ismerős tűnt fel a városban, GTU-880 :-)) A telep felé tartott, szemle, vagy javítás céljából. Tarjánban pedig HFF-741 az algyői tartalék.
Hova tüntek a KDJ-k? Ma a 2-esen szintén a KFA-293-mat láttam.
Más.
"DM mai hírei közt" A KING LONG Magyarországon építi fel az első európai gyárát. Jelőltek Dél-Alfőld (ez akár Szeged is lehet, az autópálya miatt meg főleg), Gyöngyös, én várom a további fejleményeket.
Azt el is felejtettem említeni, hogy Makón és Kiszomboron a buszmegállókat felújították (útburkolat és járda javítása ahol kellett és a várókat kicserélték, valamint minden megállóban kitették az adott buszmegálló hivatalos nevét, ami nagyon nekem nagyon tetszik).
Főnök a fene, én csak követem a topikot és néha tudom hogy mit hol kell keresni, de ha Vervalt szépen megkérjük biztos tud rakni ajtós oldali képeket az új festésről is. És, igen, én ugyanaz vagyok. :)
XD azt még énse birom ki, nemhogy te mindig van valami amihez hozzászólok, csak az a legnyagyobb gond hogy faszságokat írok és sokan nem szeretik, ezért igyekszem keveset írni, de ha írok akkor tömőrben és teli hibával. Nah mindegy.
A mai érdekesség, hogy a 84-esen a KFA-293 volt kint, a KDJ-ket meg nem láttam.
Engem konkrétan Tisza volános 263-sok érdekelnek:) Azért ide irtam és ha lehet esztra kivánság ajto felöli oldalon. Igérem utána jövö karácsonyig kusban leszek:D
Ez csak akkor fordulhat elő, ha az egy tömegközlekedési cég még újdonságként hat. Az általad említett példa nem fordulhat elő pl. Miskolcon, viszont Debrecenben jelen pillanat ez folyik.
Vizsgaidőszak közben nincs időm majdnem 100 oldalt átolvasni, januárban visszatérhetünk rá. Az viszont ebből a jelentésből már az első oldalakon kiderül, hogy az MVM cca. 181 500 TJ energiahordozó-felhasználásából 156 800 nukleáris energiára, 3423 TJ pedig megújuló energiára esett.
Na mivan így működik az igazságot kitőrlik...egyáltalán, miért kell vitázni, hogy melyik jobb? Egyértelmű, hogy kényelmi és egyszerűség szempontból az Szkt bár többet is fejlesztenek meg gyártanak, de járműparkban és többletnyújtásban a Tisza Volán. Fifti-fifti. Bár én az szkt-t jobban pártolom és én mondjuk ellenzem a vonalbezárásokat is, meg az szkt-s vonalak átadását a TV-nek (2-83-90), de ez van.
Bocs hogy így belepofázok a magánbeszélgetésbe, de szerintem (nem biztos hogy más is ezen a véleményen van) annyi előnye biztos van annak hogy 2 cég vezeti a városi tömegközlekedést hogy van verseny. Ha nem lenne, akkor az az 1 cég elkényelmesedne, és simán szarhatna az utasokra mivel úgyis az ő járatait fogják használni.
"Egyébként a városvezetés mikor állt az Szkt oldalára?"
Öhm na azt azért tegyük hozzá, hogy kicsit több támogatást kap az Önkormányzati fenntartású cég (SZKT) mint a Volán helyi közlekedése szerintem. Míg itt törekedni kell arra hogy fiatalodjon a járműpark amott van ilyen kötelesség?
Az Szkt-nak van valami féle szerződése a menetrenddel kapcsolatban(mikor milyen troli avagy busz menjen alacsony vagy épp magas padlós stb)?
Ez egy vissza térő mondta már az elektromos közlekedés is szennyezi a környezetet. De tudjuk nem itt szennyezi hanem más hol és az de jó nekem, más meg meg is dögölhet hogy finoman mondjam.
Azt is tudjuk a Volánnak is van környezet szennyezése erősen törekszik arra hogy ez minnél kisebb legyen(lásd MB Conecto SCR technólogiával Euro 4-es besorolású, CNG-s kocsik, Adblue-s Volvok stb.)
Azt se felejtsük el hogy az Szkt is üzemeltet buszokat (8-as 1V)! De ha lesz adatom akkor kiszámolom mekkora egy troli környezet terhelése!
Ezzel nem megbántani akarlak csak ne egy oldalról nézzük a dolgokat!
Balázsnak az hogy a felső vezetők vagy hogy is mondjam, ilyen módon viselkednek az csak a saját gondolkodásukat/igényeit minősíti!
Ha érdemben szeretnél reagálni arra, miként kellene működnie egy jövendőbeli dél-alföldi közlekedési szövetségnek, akkor azt nyugodtan megvitathatjuk. Veszekedni nem kell, mert mindketten repülünk. Csak arra kérlek, próbálj meg végre a tények talaján állva érvelni.
"Egységes tarifa és kedvezmények (Budapest bérlet), közös utastájékoztató térképek, közös járatszám"
Ez megvan valóban. Ennek ellenére a Bp. körüli közig. határ továbbra is óriási választóvonal sok tekintetben. Az agglomeráció díjszabási integrálása hol van (Zónarendszer)? A MÁV-Start hálózatán még véletlenül sem találsz egy átlós vonatot. A MÁV és a Volánbusz gyakorlatilag szabotálja a jegyértékesítést, mert nekik ráfizetéses... Soroljam még a problémákat? Persze te fellibbentél Pestre, láttad, hogy bérlettel a vonatra is fel lehet szállni, aztán akkor már minden jó... Esetleg ha tájékozódnál is, nem mondanál ilyeneket.
Visszatérve Szegedhez: Ha ilyen alapon képzeled az itt megvalósítandó közlekedési szövetséget, az nagyon rossz. Legyen valóban független testület, valós beleszólással, sőt, döntési jogkörrel a járatok megrendelésére (helyi és elővárosi, minden szolgáltatóra kiterjedően). Legyen összehangolva a díjszabás ne csak városon belül, de az agglomerációs zónában is. A közlekedési szövetség tartsa kezében a szolgáltatások minőségi kritériumainak felügyeletét, stb. Erről az alapról már el lehet indulni, de a BKSZ egyelőre messze van a jótól.
A városvezetés kérdése meg némileg provokatív volt. Mindig a CNG-kérdés az érv, holott az elfelejtődik, kinek az ötlete volt a gázbuszok beszerzése, és kinek a rovására ment volna. Szerencsére idejében fel lett fogva, hogy a gázbusz csak a dízelhez képest környezetvédelmi előrelépés, nem a trolibuszhoz képest. Ugye nem tetszik megharagudni, ha azt mondom, hogy a több milliárdos fejlesztés előhozása is alaposan sántít. Egy kötöttpályás hálózat infrastruktúrája alapvetően dedikált, ezt te is tudod. Senki nem fog magánvillamossal közlekedni (azaz khmmmm, de az múzeumi jármű), vagy magán trolibusszal. Ezzel ellentétben a közúti hálózatot sok forrásból fejlesztik, ráadásul a Volánnak nem is az Önkormányzat a gazdája, tehát a költségvetésük bevételi oldalának összetétele is más. Ezek után az Önkormányzat által biztosított fejlesztési források felemlegetése (amelyeket nagyobb részt egyébként nem az Önkorm. hanem az EU biztosít) enyhén szólva is torzítja a valóságot.
Nemtudom mi az oka, de az 1V-pótlóbuszokon, sőt az Szkt sofőrei közt is sok olyan sofőr van, aki régebben Tisza V-s volt. Az okait nem tudom, de mintha jobb lenne valami-valamivel a két cég között.
Amúgy, ma láttam pár LPK-sat frankók tetszik hogy nincsenek agyon matricázva. Az egyiknek a kijelzője Garázsmenetes volt, de napközben láttam rajta Garkosháza felriratot is. A 84-esen szinte Conecto-k vannak, ma LIF-763, 764, 762, meg LPK-531-is volt.
Az én általam látottak szerint jól működik. Nem azt írtam, hogy nem kellett ott sem javítani valamin, de sokkal előrébb vannak mint mi. Egységes tarifa és kedvezmények (Budapest bérlet), közös utastájékoztató térképek, közös járatszám, stb.
A városvezetés sok mindenben állt az SZKT oldalára.. Hadd ne kelljen sorolni, tetszik azt tudni.. Kezdve onnan, hogy a CNG-s környezetbarát buszok közlekedését egy forinttal sem támogatja, ellenben az elektromos közlekedés meg ugye ezerrel fejlesztve van. De írhatnám akár azt is - amit már anno szintén írtam - hogy TV-Város kommunikációt befagyasztja a város.. Stb.
"Lásd. BKV-Volánbusz-MÁV Pest megyében, ahol jól is működik a rendszer."
Ezt miből gondolod? Sok mindent kellene még ott tenni, hogy tényleg jól működjön.
Egyébként a városvezetés mikor állt az Szkt oldalára? Ez nekem új. A városvezetésnek van egy közlekdési koncepciója, amiben mindkét cégnek helye van. Ha annyira az Szkt oldalára állt volna, már nem lenne Volán helyi.
Nem, csak ez annyira jellemző, hogy egy hibára így ráugrik mindenki. Csoki felírta, hogy van, mondtam, hogy igen van, és erre még Neked is rá kellett írnod.. Ennyi.
Először légyszíves olvasd el a 3512-t, és gondolkodj rajta. Másrészt én utasként nagyon nem szeretem, ha nem tudom milyen busz jön, mert akkor tök mindegy, alcsony- vagy magaspadlós, mivel nem tudom, hova megy. Harmadrészt a túloldalon is van annyi alacsonypadló és annyi fűtés, amennyi az általad istenített cégnél. Negyedszer a bakikat nem azért kell kijavítani, vagy nem kijavítani, mert megnézzük, hogy mi van az SZKT-nál, hanem azért, mert egyszerűen igénytelenség ennyire lexarni az utasokat.
A probléma nem itt kezdődik. A buszban meleg van, vatta új, alacsonypadlós, tehát az utas legtöbb igénye ki van elégítve. A túloldalt is találunk ilyen bakikat - nem is egyet - és még pluszban a fent említett fícsörök sincsenek.. :)
Szerintem a közlekedési szövetség lenne a megfelelő forma. Mivel a két cég sem szerkezetében (TV: több divízió), sem nagyságában (TV: nagyságrendekkel több dolgozó, az egész megye közlekedtetése) nem hasonlítható össze, így összefésülni, egyesíteni a két céget nem lenne okos dolog.
A menetrend, díjszabás (modernebb formában, pl. elektronikus jegy), utastájékoztatás, kocsikiadás, stb. összehangolására a közlekedési szövetség is elég lenne. Lásd. BKV-Volánbusz-MÁV Pest megyében, ahol jól is működik a rendszer.
A különbség inkább az általad is említett dologban van, miszerint a 2 cég dolgozói, vezetése, stb. nagyjából utálják egymást, de legalábbis nincsenek jó kapcsolatban. A szitkozódást erősíti a kvázi SZKT oldalára állt városvezetés is.. Bonyolult téma, bele se menjünk. (Megtettük anno itt pár hete..
-GOX-151 újra köztünk (én személy szerint ma láttam először a felújítás óta...) -LPK-532 homlokfali kijelzője elég gyorsan meghibásodott, Garázsmenet felirat virított rajta, miközben oldalt minden további nélkül változtatható volt a viszonylat (ja és ma Tarjánban dolgozik)
Nagyon csőlátású az, aki egy esetleges fuzionálás (legyen bármelyik is felül) esetén azt gondolja, hogy ugyanaz fog továbbmenni, ami eddig egyik vagy másik cég égisze alatt ment.
Itt teljesen más szisztéma, nagyobb rugalmasság és több racionalizmus jellemezhetné (természetesen optimista esetben) a nagy céget.
Jelenleg én az "egyik kutya, másik eb" elvet vallom. (Már) kívülről másképp látom a dolgokat, mint anno főállásúként, de ez asszem érthető. Mindkét cégnél vannak erősségek és gyengeségek, pozitív és negatív dolgok, támogatható és messze elítélendő hozzáállások (ezek egy részét csak a belsősök látják-tudják).
De az, ami itt és a másik topikban megy, egymás froclizása, az egyáltalán nem viszi előre a békés egymás mellett dolgozást. De ezt nem kell itt ragoznom. Amikor forgalmista voltam, Makkos volt a "székhelyem". Állítom, hogy talán a város legzűrösebb decentruma volt, de mi, pilóták és forgalmisták mégis tudtunk együtt dolgozni, néhány ostoba gyerekes villongást kivéve. A főnökök akkor is marták egymást, néhány tárgyaláson ott voltam, egyik oldalt sme kellett félteni, a legfelsőbb szintig bezárólag. Most - hála néhány topiktársnak és annak, hogy a fórumokat is nagyon sokan olvassák, köztük sok tömegközlekedésben dolgozó - sikerült ezt a pilótai szintre is levinni, állandósultak a beszólogatások, az anyázások, a szívatások. Nem is oly' rég köszöntünk egymásnak, segítettük egymást, mára sajnos inkább a fej elfordítása, és a betartás a jellemző viselkedés.
Pedig ugyanazt a sz*rt esszük idelent, csak nem mindegy, hogy ehhez még generálunk plusz problémát és acsarkodást is mellé, vagy normálisan próbálunk _együtt_ dolgozni, és nem egymás mellett, vagy egymásnak ellen.
Nincs nekünk jobb és értelmesebb dolgunk annál, hogy beszólogassunk - gyakran cinikus, sértő és alaptalan módon - egymásnak? Az építő jellegű kritikával semmi gond nincs, de a szomszéd feleségének a munkaköri leírását találgatni nem szép dolog, mikor lehet, hogy a mienk is ugyanazon a sarkon keresi a betevőre valót.
Sok aspektusa van ennek a kérdésnek. Hogy a teljesség igénye nélkül csak néhányat megemlítsünk:
Kézenfekvőnek tűnik, hogy egy kézben hatékonyabb kiszolgálást lehetne biztosítani, és az érdekérvényesítő képesség is jobb lenne. Ugyanakkor ezt egy közlekedési szövetség keretében is el lehetne érni, létrehozva egy olyan szervezetet, mely képes optimalizálni a városi és város környéki közösségi közlekedési szereplők tevékenységét, legalább a direkt politikai felhangok kiszűrésével.
Ha a két cég egyesülne, az új "SZKT" (bár más módon is egyesülhetnek, nem csak úgy, hogy az Szkt elnyeli a helyi buszt) nem sok közöset mutatna a régivel. Ma az Szkt alapvetően egy kis cég, melyet nem mindig a legnagyobb profizmusáért szeretünk. Ez a teljes helyi buszközlekedés átvételével alaposan megváltozna.
Van tehát több jó megoldása is az egyenletnek, vagy akár maradhat minden a régiben. Magam részéről a díjszabási reformot, és az elővárosi és hely közösségi közlekedés integrálását sokkal fontossabnak érzem, mint a szolgáltatói paletta módosítgatását.
Egyszer 2000/2001 környékén hangos viták közepette próbálták meg elméleti síkon egybeolvasztani a két céget, azóta nem hallani semmilyen ilyen irányú törekvést. Jópofa dolog felemlegetni, de realitása nulla. Nincs olyan erős önkormányzatunk (és a következő se biztos), mint Debrecennek, hogy saját akaratából a DKV kezébe adja a helyi buszközlekedést.
Nem szálltatok el egy kicsit a főldről, azért mert leírtam egy dolgot amit láttam anno a youtubon, azért nem kell mindenféle hülyeséget hozzászólni. De mindegy nemakarok vitázni, úgyse vagyok TV-párti nagyon...csak gondoltam hsz pár dologhoz ha tudok:) Kellemes Karácsonyi ünnepeket és Boldog Újévet Kívánok mindenkinek!
Tegnap eszembejutott egy meredekebb dolog. Ha hosszú egyenletes futásra tervezték a Merciket, akkor Vásárhely-Szeged gyros járat ;) Négy Alfa helyére négy Mercit ;)
Egyéb infó: KBK-844-> CMX-841. Tegnap este ennek megfelelően a 21:30-as szegedi indulás tiszta retró volt mert CMX-841 Szeged-Mezőhegyes; BOS-577 Szeged-Makó :D
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: LPK-537 Gyártmány: MERCEDES Típus: 628B02 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: LPK-538 Gyártmány: MERCEDES Típus: 628B02 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: LPK-539 Gyártmány: MERCEDES Típus: 628 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: LPK-540 Gyártmány: MERCEDES Típus: 628 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI Rendszám: LPK-541 Gyártmány: MERCEDES Típus: 628 Szín: FEHÉR A jármű körözés alatt áll?: NEM Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Tehát az utolsó 3 lesz a szóló kocsik rendszáma... :-))
Hallottam erre egy aranyos történetet, hogy a Volán a Citarok rendelésekor azt mondta, hogy kül/elővárosi használatra szánja őket (Szőreg, Dorozsma, Gyálarét), amire a Mercedes rábólintott és beszerelte az említett hosszú (helyközis) váltóáttételt :-)
De gondolom nem gázos volt eme gépezet amit a youtube-on láttál, mert egyáltalán nem mind1 ennek a szituációja. :-) Lényeg a lényegtelenségbe, hogy túlságosan el vannak nyújtva a váltói a KDJ-és Merciknek, ugyebár ez is a legnagyobb hátránya a voith váltónak, hogy pörög-pörög a gép de egyszerűen a váltó hátránya miatt nem tudja a megfelelő áttételbe rakni a sebesség helyzetét. Az a kérdés, hogy fognak-e foglalkozni a a váltóáttétellel a helyközi kikerülésük előtt.
Nem tudom láttátok-e, de a hátsó kijelző mellett a motorsátor előtti 2 ülés rögzítése is változott a LIF-es Conectokban. Megkapták (/kapják) a sokkal fixebb rögzítést, amellyel a LoPaKodók is rendelkeznek. (LIF-765-ben láttam)
Nah ez jó, mondjuk énmár láttam vidót a youtubon, hogy ugyanezzel a 4.sebességessel a csávó 160-nal ment autópályán, rendesen hallatszot a légellnállás:)
Mindegy menjenek nembánom, de legalább a fűtést kapcsolják be...
A KDJ-s Mercedesek hivatalosan a Mercedes szerint elővárosi busznak felelnek meg. Itt a helyi járaton való üzemeltetés nem éppen a legjobb számukra hiszen nem erre lettek tervezve! (Hosszú menetek kevés megállással) A váltót 4 féle módon lehet programozni, amikor megjöttek anno 54 felett rakták a 4.-et.
Sztem az a baj, hogy hosszúak a váltóáttételek, és azon nem lehet állítani. Csak azt lehet max. állítani, hogy mikor váltson. Városba ugye inkább rövidebb áttételek kellenek, és későbbi váltás, a jobb gyorsulás miatt. A KDJ-k emiatt lomhábbak, taposni kell, és gondolom emiatt jobban zabálnak is. Nehezebb vele tartani a menetidőt. Egyébként a ZF jobban lefedi a motor nyomatéktartományát. Mondjuk érdekes, hogy amikor megrendelték anno ezeket a buszokat, akkor erre nem figyeltek?
Pont a váltó miatt akarják kitenni őket helyközibe mert nem bírják a helyiben a sok gyorsítást-lassulást. De szerintem egy 70-80-nál nagyobb tempót nem kell produkálniuk, azt meg a 200-asok Prága váltóval majdnem elérték, táncsak a Voith is képes erre.
+ 12 szék, plusz meglévők átpárnázásához mit szólnál? A váltó itt programozható? Cívis 12-nél tudom, hogy van 6 változat. (hova jutott már a tudomány, hogy laptoppal programoznak váltót :))))
Egyszeri motorikus beavatkozás nem lenne célravezetőbb? A 4 buszban kicserélni a váltót, plusz ami még nem megfelelő a helyi üzemnek és aztán gondtalanul szaladgálhatnának velük évekig. Ha nem székezik át őket, akkor helyköziben nem sok jövőt látok a sikeres alkalmazásukra.
Voith váltóval aztán tényleg jó lesz majd őket helyközibe hajtani. Inkább a két KFA-t kéne helyközibe rakni mint a KDJ-ket, érdekes lesz majd, de hát sajnos ez van.
Ha eltörölték a gáz jövedéki adóját, akkor mitől lenne továbbra is ennyivel drágább az üzemeltetés, hogy a gázos autóbuszok "száműzése" megéri a cégnek?
"A gázos busz helyközi feladatba küldése nekünk is fájó. Az önkormányzat még az inflációval sem követte a szolgáltatásunkért járó díjat, ezért most már a veszteségcsökkentés a tét. Ilyenkor háttérbe szorul a környezetvédelem. Különösen sajnálatos, hogy idáig kellett eljutnunk, amikor a társ cégnél milliárdos beruházást szponzorál a város, a környezetvédelem nevében. Sajnáljuk azért is, mert az alacsonypadlós buszokkal végezhető járatok száma sem növelhető jelentősen tovább emiatt. Sajnos a gázos járművek fenntartása, még jövőre is drágább lesz, bár eltörölték az autóbuszokban használt gáz jövedéki adóját, ami az Unióban csak nálunk terhelte a közösségi közlekedést eddig. Az átadott jármű hajtáslánca jobban alkalmas a helyközi feladat ellátására, ezért került erre a járműre a választás.
Én úgy tudom, hogy már több alacsony padlós buszt közlekedtet a Volán, mint amennyi a kötelező alacsony padlós járatok száma. Algyőt már mások is megénekelték ezen a fórumon, éppenséggel nem lenne hülyeség behozni JOX-722-t és KNR-988-at Mars teres helyközi fordába, igaz, hogy ha az előbbit átkozzák az algyőiek, akkor egy Citarot méginkább "szeretnének"...
Tőlem jöhet Makóra is, mert végülis ha anno DZA-035-öt nem tolták le a 43-asról, akkor ... :))) Algyőin van legalább kettő "igazi" helyközis busz, nem? Az akvárium busz és JOX-722. Ezeket behozni "rendes" helyközibe és két Mercinek már van is helye. De inkább nem ötletelek :)
De vajon ez a pár alacsonypadlós nem fog hiányozni a helyis alacsonypadlós menetrend teljesítéséből?
Sándorfalvára Jöhet 1 :) Kaphatna egy olyna fordát mint a JOX-721 :) reggel 5 körül kezdés és délután 4 körül végzés, csak Szeged-Sándorfalva-Szeged járatokkal :) Így a 721 megy kb. 190-200 km-t.
Sziasztok! Lenne hozzátok egy kérdésem! Előreláthatólag 2009.12.23-án(szerdán), mennék le Szegedre, egy kicsit fotózgatni! És azt szeretném kérdezni, hogy aznap, milyen menetrend szerint fognak közlekedni a helyi és helyközi autóbuszok?
Azért kíváncsi vagyok, hogy milyen járatokra fogják rátenni őket. Olyan vonalat kell keresni ahová kell a nagy kapacitás, de inkább tötyörészős járat, nem pedig 10 kmt csapatunk a pusztában anélkül, hogy civilizációba botolnánk. Kapacitásuk miatt sejtésem szerint a reggeli és délutáni csúcsban fogják bevetni őket. Mivel én a szegedi helyközis járatokat nem igazán ismerem így várom az ötleteket. Algyő?
"nekem azt mondta jános barátom(buszsofőr)...ő csak tudja, ha ott dolgozik.:)"
Ez a hét beszólása :-)))) János, a mindenttudó sofőr! :-) Én azért jobban szeretem a magasabb körökkel ápolt kapcsolatokat, ha információszerzésről van szó.
Virtuálisan a KDJ-357 már most helyköziben van. Ténylegesen akkor fog helyközis járatokat csinálni, ha megkapja rá az engedélyt. (Magyarországon vagyunk, így ez az 1 hónap és a fekvő nyolcas közötti időintervallumban fog megvalósulni..)
A selejtekről pedig, ahogy pár hsz-al lejjebb írtam megvan a döntés - ha addig nem lesz vmi váratlan esemény.
Szólókat, nem selejteznek.....nekem azt mondta jános barátom(buszsofőr)...ő csak tudja, ha ott dolgozik.:)
A KDJ-ket sajnálom.. A szóló, Connecto-król annyit, hogy remélem a hátsó ülések normális felfüggesztést kapnak, mert a kzr-eken kezdenek szét esni, egyiknek már a boritása sincs meg...
A KDJ-s Mercik február 1-jével mennek helyközibe. A két db KFA-s marad déli váltásos fordába. Azokról pedig hogy ténylegesen mik mennek selejtbe nem született döntés de annyi biztos hogy szólót nem dobnak ki!
Hál istennek, olyan hírek merültek fel (tegnap volt róla szó), hogy lehet nem is raknák ki őket helyközibe. Lényeg a lényegtelenségbe, hogy most az a variáns van, hogy osztott fordába kerülnének ők is mint a jelenlegi helyzetben lévő összes gázos kocsi. Szerintem döntés szempontjából ez lenne a legjobb döntés, de hát tulajdonképpen ez teljesen 100%-ban majd januárban fog kiderülni.
Ő a KDJék nem január 01. mennek át tudtommal de lehet hogy nem jol tudom onnantól kezdve mennek át, február 01. kell át menniük. De lehet hogy az óta változott! Ha igen akkor bocsi a téves infoért!
Kint van, rója a km-ereket, nincs vele probléma, lovaglóként teljesít.
Info: Kerek 1 hét múlva érkezik a következő Conector pack, ám de ezek szólók lesznek. A KZR-ek helyére fognak majd kerülni január 1.-től, ezzel egyidejűleg új menetrend és új körfordák lesznek majd beindítva.
A LPK-s Mercedesek közül a 531-532 van kint egyenlőre. MInd a kettő 2009. november 24-én jött ki. Az 531 reggel kezdett üzemkezdéskor az 532 csak délutánra jött ki!
Egy Pickes nagy dobozos teherautó törte össze a 73-78-as megálló között, és úgy hogy a sofőr nem is volt ott, de a teherautó sofőr korrekt volt, mert egyből elismert mindent, írták is egyből a papírt. Az a baj, hogy várományos a dolog, mert Ausztriából rendelik az üveget, plussz a lemezsérüléssel is van egy kis gond, lényeg, hogy időigényes. Holnap már nem a 763-al lesznek.
Kérdemén, hogyan lehet összetőrni egy Buszt a Btengelynél? Önakaratból vagy baleset?
Ma este láttam a DUD-593-mat Makkosházán:D
Valaki segítsen már...melyik DUD-ba mentek bele hátulról?, mert volt egy érdekes infom miszerint a BAL-Hátsó és BAL-Hátsó-Oldal elemek leszekadtak róla. (Nem most volt, de 2009 Augusztusa után)
Az ELR-438-nak december 18ig van érvényes műszaki vizsgája, utána megy a selejtbe. A LIF-759 gazdái ideiglenes dolgoznak a 763-mal ugyanis a 759 összetört.
A két helyis 260-t már több, mint egy éve selejtezték, azóta árulják őket, a CMX-892-t meg szerintem már legalább másfél éve... Az is lehet, hogy már nincsenek is meg egyben.
HHY-797: érdekes dolog lenne a selejtezése, a közelmúltban nem történt súlyos baleset Tisza Volános busszal - legalábbis én nem tudok semmi ilyen esetről.
Minden pletykával és híreszteléssel ellentétben a Mercedesek maradnak helyi járatba és déli váltásos fordába! Ez 100% csak egy kicsit átvariálják őket! Nem mindegyik ott fog dolgozni ahol most!
IDZ-489 sincsen már reklámozos tv.(egyre több buszban mintha nem látnám, vagy ahol eddig kettő volt most már csak egy található. LPK-531 a szokásosat csinálja a 4.-ik ajtó, hátra jött a sofőr nézte egy kicsit meg törölte a fotocellát, majd kézzel becsukta és úgy maradt.
URH-n: - A 70-esel a Széchenyi téren hol kell megállni? - A megállóban. - :) A sofőr is meg akik elől hallották jót nevettek rajta. :)
A 280G-k is maradhatnának, az osztott fordákat csak gázüzemű járművekkel kellene kiadni, ami meg maradna, azt dízelessel, 435, 280 játszana elsősorban.
Hát ja, értelmesebb, mint helyközibe kirakni. Ott ugyan kedvezőbb lenne a guruló költség, de összességében drágább lenne, hisz ott nyilván több km-t mennének. Míg egy helyi osztottban egy 100-130 km-es napi futással is kevesebb gáz fogyna. Déli váltásban ez pont 2-szer ennyi kb. Néhány gázos 200-ast meg be lehetne rakni tartalékba. Vagy azokból kirakni egy párat helyközibe. Városban csak jobban kell az alacsonypadlós.
Talán pont Te említetted, hogy minél kisebb kilométerszámú fordába kellene járatni őket. Amire gondoltam, hogy a kilométer alapján Petőfitelepre 1-2 osztott fordába be lehetne illeszteni, a felszabaduló 280G-k pedig mehetnének át pl. Mars teres osztottakba. Ugyanez mondjuk Makkosházán is és már el is lettek osztva a kocsik és a futásteljesítmény is csökkent.
Az ilyen kisebb eseményeket a kép elkészülte után nemsokkal be szokták tenni , nem gondoltam volna hogy még augusztusi a kép. Bár gyanús lehetett volna hogy jó sok levél van még a fákon, de sebaj :)
Novemberbe nem hiszem hogy a sofőrök túlhevülésétől kéne tartani, inkább ahhoz kellhet hogy békésen tudjon aludni a sofőr és ne süssön a szemébe a nap :D
Sztem a legértelmesebb helyi osztottba tenni, rájuk szabott, ap-s, kényelmes menetidős, és nem túl nagy km-es fordákkal. Most mennek vagy 300 km-t egy nap, menjenek 100 körül, nem hajtós vonalakon főleg. Kapásból feleannyi gázigény, sőt, kevesebb.
Hát a jelenlegi JOX-os Volvók tudtommal semmilyen átalakítást nem kaptak mikor helyközibe kerültek, bár ott a légkondi adott volt, és az is lehet hogy rosszul tudom az egészet. De legyen igazad, és kapjanak az ezek a gépek helyközis flottafényt, érdekesen mutatnának úgy :D
A Merik @ helyközihez még annyit, hogy ez nagyon képlékeny dolog. Van tervben átszékezés és 417 felújítás (majd helyközibe rakás) is. A legfontosabb, hogy a tervek szerint a 8 darab gépet egy csokorban akarják tartani és üzemeltetni őket. Ergo a dologban még vannak lehetőségek, amiket meglátják, hogy ki lehet-e használni, többet nem írok még, majd.. :)
A lényeg, hogy véletlenül sem arról van szó, hogy a Citarók és 417-ek csak úgy egyik napról a másikra 90F helyett Mórahalomra mennének...
Amúgy ma reggel FJV-143-mal koccantunk egy fehér Puntoval a túrás utáni buszmegálló előtt a Pulz utcában... Nekünk ugyan 1V-vel kellett folytatnunk az utunkat, de nagy baja nem lett a kocsinak mert délután is avval jöttem haza:)
Ismerem a domaszéki helyzetet :-)) Régebben még KNS-083 is gyakrabban járt arrafelé, de volt KBS-697 is. Most is kellene pár csuklós kocsi, de nem a Mercedes Citarok...
Azért elhihetitek hogy Domaszéken hétköznap reggel még a plusz állóhelynek is örülnénk a mostani FJV-143-mal szemben... Meg mondjuk egy pénteki szegedről induló 3/4 2-sen. Tavaly még szinte mindenféle típus megfordult egy nap alatt, most meg az FJV-143 - FJU-309 váltóból csak a negyed hármas LLE-631-gyel tudunk kitörni... De a hőmérgezés az alap:)
A másik kettővel nem találkoztam, Makkoson egy órát szobroztam, de csak ez jött, aztán a Csillag téren vártam kb. 40 percet, hátha a transzkontinentális cirkálójáraton jön valamelyik, de akkor ott nem jött egyik újdonság se :-(
"3., A buszok jelenleg is elővárosi kialakítással rendelkeznek. A váltó úgy van beállítva, illetve a 3 ajtós rendszer is ennek kedvez. A fogyasztás is jelenleg azért magasabb, mert elővárosi/helyközi üzemre vannak hangolva a műszaki berendezések, ezért jobban megéri őket kirakni. A futómű, a motor és minden más bírni fogja, ahogyan pl. a JOX-ok is bírják. Az ülések meg azért kényelmesebbek, mint egy Ikarus 280-on."
Igen a KFA-ak azokkal a perspektívákkal rendelkeznek amiket leírtál, de a KDJ-ék nem. Egy 4 fokozatú hulladék Voith váltóval megnézem milyen szépséges lesz majd a főutakon dolgozni, tény, hogy a nyújtásról híres a Voith de még is csak a városban funkciónál. ZF váltóval azért nem kicsit jobb dolgozni ez az új Conectorokon is megmutatkozik. A KZR-282,283-al is sokkal jobb dolgozni mivel sokkal szebben pörögni fel a motor és természetesen jobban gyorsul.
DUD-957 KNR-988 helyett dolgozik most, az E94 ha jól tudom műhelyben van.
További megfigyeléseim a mai napról:
HCT-512 Makkosházon dolgozott, akárcsak BRN-962 (BOX-605 helyett), ELS-403, CMX-849, FKF-640 (délután már Mars tér), GMY-673 és ELR-401(!!!). LIF-762 90/90F, KKT-251 pedig Tarján (valószínűleg egymás helyén vannak), KDJ-356 szintén Ptelep.
Azért az ottani 280-asok (legalábbis egy része) színvonala magasan verik akár a VB-s, akár a BKV-s 280-asokat. DUD-271-el mentem a hétvégén, az egészen jól néz ki belülről.
Ezt úgy mondod mintha Algyőre egy busz járna csak. JOX, KNR(ők kint alvósak) ill. van még egy beugrós is FJU általában. De volt már hogy mostanába vissza raktak egy 280-ast! De így fogalmazás közben azért Csoki bácsi is kisegített egy képpel, amúgy ki helyett ugrik be a 280-as?
Volt olyan is hogy egy pár kör erejéig a HPD-as kocsit adtak ki (vasárnapi napokon)!
2., Nyilván nem a Bük gyógyfürdő-Szeged járatra kerülnek.. Szeged-Algyő, Szeged- Deszk, Szeged-Sándorfalva, Szeged-Mórahalom és hasonló súlyú járatokra kerülhetne, kvázi elővárosi jelleggel.
3., A buszok jelenleg is elővárosi kialakítással rendelkeznek. A váltó úgy van beállítva, illetve a 3 ajtós rendszer is ennek kedvez. A fogyasztás is jelenleg azért magasabb, mert elővárosi/helyközi üzemre vannak hangolva a műszaki berendezések, ezért jobban megéri őket kirakni. A futómű, a motor és minden más bírni fogja, ahogyan pl. a JOX-ok is bírják. Az ülések meg azért kényelmesebbek, mint egy Ikarus 280-on.
4., A tankolással se lesz probléma. Helyiben (déliváltásról beszélünk) nagyjából átlag 150 km-t futnak a buszok per nap. Ebben jópár oda-vissza helyközi út belefér. És akkor még lehet tankolni napközben is, elvégre a földgáz kút pár kilométerre van csak a Mars tértől.
5., Viszont ebben az esetben csak 7 gép lesz selejt helyköziben...
6., Martin.Kiss 18 kicsit változtass a fórumozásodon, nehogy kitiltás legyen belőle..
2., Nyilván nem a Bük gyógyfürdő-Szeged járatra kerülnek.. Szeged-Algyő, Szeged- Deszk, Szeged-Sándorfalva, Szeged-Mórahalom és hasonló súlyú járatokra kerülhetne, kvázi elővárosi jelleggel.
3., A buszok jelenleg is elővárosi kialakítással rendelkeznek. A váltó úgy van beállítva, illetve a 3 ajtós rendszer is ennek kedvez. A fogyasztás is jelenleg azért magasabb, mert elővárosi/helyközi üzemre vannak hangolva a műszaki berendezések, ezért jobban megéri őket kirakni. A futómű, a motor és minden más bírni fogja, ahogyan pl. a JOX-ok is bírják. Az ülések meg azért kényelmesebbek, mint egy Ikarus 280-on.
4., A tankolással se lesz probléma. Helyiben (déliváltásról beszélünk) nagyjából átlag 150 km-t futnak a buszok per nap. Ebben jópár oda-vissza helyközi út belefér. És akkor még lehet tankolni napközben is, elvégre a földgáz kút pár kilométerre van csak a Mars tértől.
5., Viszont ebben az esetben csak 7 gép lesz selejt helyköziben...
6., Martin.Kiss 18 kicsit változtass a fórumozásodon, nehogy kitiltás legyen belőle..
Csattanósnak csattanós, de ez egy agyrém, ezekkel a gépekkel nem lehet helyközit teljesíteni. Szép lesz majd a KDJ-355,356 mikor 40-50-el fog majd döcögni vmelyik főúton. Remélem legalább ők ketten Algyőre kerülnek, mert ha kiteszik őket Üllés, Forráskút stb. távolságra megfognak halni, így is lomhák a KDJ-ék, és jobb nem is lesz a mostaninál, köszönhető a váltónak. Ha minden jól megy akkor csatlakozik a két HHS is a helyközi flottához, aminek már épp ideje lenne.
Az előbb a Boldogasszony sugárút egyik patinás épületéből jelentkeztem be (nem a Szentháromság utca felé eső oldalról:-PP), így nem volt lehetőségem ezek bemutatására:
Algyő esetleg. De sztem ez kamu. Agyrém. Az hogy gázos, azt jelenti, hogy nem lehet külső th-es, benti telepes helyközi(csuklós) meg sztem nincs is. És csak szegedi lehet, a gázkút miatt(vagy van máshol is kút?).Sztem a futóműve is alkalmatlan nagyobb sebességekre ezeken a xar utakon. Aztán nincs ugye klíma, a JOX-on legalább az van. Az ülések szintén nem helyközire lettek tervezve, ahogy az egész busz sem, hisz több az állóhely. Én egyébként azt hallottam, osztottak lesznek..
Nem is kell vele Üllésre járni, én meglépnék egy Zsombó-Szeged-Deszk fordát, meg Algyőt. A 4-ből kettőbe bepakolni a mostani üléseket, a maradék kettőbe meg venni újat, ami lehet párnázottabb. De sztem ebből a székezésből nem lesz semmi.
Én abban bízom, hogy helyköziben nem negyvennel mennek velük, hanem legalább hatvannal, így több menetszél lesz. A 266-osoknak is milyen mértékben volt nyitható az ablaka...
Érdekess én reggel állok a Csillag-téren, amerre nézek gázos Ikarus280-asok tünnek fel, merci semerre aztán felütötte magát a remény egy távólból látszódó Conecto, hát persze, hogy a LIF-764-vólt.
Érdekess én reggel állok a Csillag-téren, amerre nézek gázos Ikarus280-asok tünnek fel, merci semerre aztán felütötte magát a remény egy távólból látszódó Conecto, hát persze, hogy a LIF-764-vólt.
És a szellőzéssel is kellene valamit kezdeni, május-június végén pl. egy délutáni domaszéki kanyarban "hőmérgezést" kapnak az utasok az ablakok korlátozott nyithatóságától.
Nah ennek nagyértelme, van mi a fenének kirakni azokat a buszokat, Helyközibe? Miért nem jók azok helyiben, a Connectok xarok belsőleg, a Citerák meg jók mert hátúl az ablakban lehet űlni.
Lényegében az van amit a múltkor írtam, az Lopakodó 531-es gépezet a KDJ-355 emberei hajtják, (egy ideig), mert lesznek még kavarások. Tulajdonképpen ez még olyan bemelegítő helyzet, a Lifentyűk is így kezdték az ipart :-). A többi gép is szépen sorjába fog majd leereszkedni a pályára.
Ez nem így működik! A legjobb (menetidő, fogyasztás, takarítás, karbantartás) vezetők (nagyjából 10-15 csapat) mindig az aktuális legújabb autóbuszokat kapják meg, éppen, ahogyan futja nekik az adagból. Valamivel ösztönözni kell, hogy jó munkát végezzenek és meg is kell őket jutalmazni az új gépekkel.
A LIF-ekről mi értelme van átpakolni az ugyanolyan buszokra a sofőröket? Mivel 280-asokat selejteznek ezért onnan majdnem mindegy hogy Volvora, Citerára vagy Conectora kerül az addigi sofőr, mindegyik szokatlan lesz.
LPK-531* 83-ason reggel 6.30 Makosháza indulással! Mindkettő kijelző működik! Hátsó ajtó(4.-iknél tapasztaltam) a fotocella nem engedi becsukni rendesen(vissza nyílik 4-5 próbálkozással). Amit nem láttam hogy van-e rajta sofőr klíma?
A BHJ-909-et hagyjátok, már békén nem fog még selejtes lenni, azért mert balesetes hamarosan csinálják. Megbízható információból mondom, nem csak röpte hír vagy maskala.