Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2017.06.11 -1 0 35999

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/elkeszult-a-83-as-uj-nyomvonala-2017-04-18-155415

 

mire elkezdik építeni a 83-as elkerülőit, remélhetőleg a 4-es út már Szolnoknál tart...

pár hónapja valami hónapokon belüli megállpodásról regéltek

az a Szolnok környéki szakaszról szólt volna, nem?

arról van valami hír?

Előzmény: dimelo (35998)
dimelo Creative Commons License 2017.06.10 0 0 35998

Egyetértünk, legalábbis egyet sejtünk...

Majdnem úgy fogalmaztál, ahogy hajdanán Ajtay, Berg, Felméri, Thoroczkai urak...

A fórum-veteránnak van élettapasztalata?

 

Eszükbe sem jutott, hogy átlátszó elméletüket (ma már 10 éve) cáfolja az M35 valós forgalma.

 

"Hisz nem ők tehetnek róla, hogy a fuvarozók nem a szép, széles kényelmes autópályát választják..."

 

Amíg a világ világ marad, a 4. főúton 70 km-rel közelebb van az M0, mint az M3-on.

Ezért törvényszerűen olcsóbb is, emiatt a kamionok maradnak a 4-42. útvonalon, az úttest tovább romlik.

 

A tanácsadók cinikusan vállaikat vonogatják.

De ugyanők, vagy utódaik 2x2 sávot javasolnak például a 67, 83. utakra, M60-at Barcsig, az ózdi kaland most módosul.

 

Ja és M vagy R47-et is...

Szeghalom-Furta között a madár sem jár, vagy ha mégis, akkor csak természetvédelmi akadályt jelenthet majd:((((

Előzmény: bp01 (35997)
bp01 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 35997

A "hivatalos válasz" egy ilyen problémára az lenne, hogy majd az épülő M35-M4 átadása után jelentősen csökkenni fog a teherforgalom a faluban. Aztán ha mégsem így lesz majd legfeljebb szétteszik a kezüket. Hisz nem ők tehetnek róla, hogy a fuvarozók nem a szép, széles kényelmes autópályát választják...

Előzmény: dimelo (35994)
klimakiraly Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35996

Ma 1 perc volt felhajtani az M0-ra Szentendre felől kora délután. Múlt héten késő délután ugyan ez 20 perc volt.

 

De hogy Budapest felől miért nincs direct ág az M0 felé ... minden balra iránynak van direkt ennek meg nincs.

 

nekem úgy tűnik hely az volna neki.

Előzmény: hegyaljai3 (35989)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35995

Turbo körforgalomnak írják...

Ne tudom, miért félnek a körforgalomtól a tevezők?

Ahelyett, hogy bővítenék, szűkitik a rendelkezésre álló helyet,

mindent a legrészletesebben szabályozni próbálnak.

Csak a valóság általában rájuk cáfol...

 

Hamár turbo, legyen turbó! Vagy Párizs, Diadalív :-)

Előzmény: hbe (35672)
dimelo Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35994

42. főút Báránd 2017. június

 

A falu belterületén egymást érik a kamionok.

A tranzitút állapota botrányos.

Pedig itt nem épül 2022-ig (?!?!) semmi (M4)

 

A kormány szerint a 2000-3000 napi forgalmú utakat kell "fejleszteni" a "modern" városok felé....

A 42. főúton naponta 2000 kamion jár.

 

klimakiraly Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35993

Így is van, szaggatott záróvonallal.

Előzmény: mash.69 (35992)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.08 -1 0 35992

csak gondolom nem matekolta ki, hogy 180 milliárd az agymenése...

és bőven elég annak forgalomnak, hogy a településeket elkerülőzik

és ahol kell csinálnak kapaszkodósávot az emelkedőn...

kb. így...

 

http://static.regon.hu/ma/2017/06/fout111.jpg

 

 

 

Előzmény: trizs77 (35991)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 35991

Ezt elmondták Fónagynak is ?

 

Ugyanis Ő szorgalmazta a Nagybátony-Ózd négysávosítását.

 

 

Előzmény: mash.69 (35990)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.08 -1 1 35990

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/06/ezzel-az-utfejlesztessel-kerul-kozelebb-ozd-a-fovaroshoz

 

megjött az eszük...

 

„A teljes négysávosítás mintegy 180 milliárd forintnyi terhet jelentett volna az állam számára, ezért a terveket át kell szabni” – idézte a boon.hu a politikust. „Jelen állás szerint a nádasdi szerpentinen gyorsító sávok lesznek kialakítva, a falvak kikerülését pedig elkerülő szakaszokkal oldják meg, így jelentősen megrövidülhet az utazási idő a főváros felé.”

Előzmény: hegyaljai3 (35989)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.08 0 1 35989
sirdavegd Creative Commons License 2017.06.07 0 3 35988

OFF, de már annyiszor írtad, hogy szólnom kell: Románia most is a Tiszáig ér. Igen, ott északon Tyachivs'kyi-nél van tiszai közös határa Ukrajnával. De ez itt Offtopic

 

Előzmény: Carina_S (35956)
dimelo Creative Commons License 2017.06.06 0 0 35974

Ez az A3.

Annyiszor ígértek már annyiféle dátumot, hogy felejtős...

 

Mi a gond?

 

https://youtu.be/sg6Cj8SM0qA

 

Egy hiányzó híd Gyalu csp. után....

Előzmény: Carina_S (35973)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.06 0 0 35973

Igen, látom, ez az épülőfélben lévő A1 Gilau (Gyalu)--Nadaselu (Magyarnádas) szakasza, amit a videó bemutat. Két dolog tűnik fel rajta: 1. építés alatt áll, és a munkagépek ahol vannak, teszik a dolgukat; 2. lehajtó csomópont -- kivéve a videó végén láthatót, tehát azt, ami az autópálya félbemaradt végét köti az egyik fontos főútvonalhoz -- nem látok rajta még egyet sem.

 

Ez az A1 ugye már több éve épül, igaz? Ennyi idő alatt mennyivel kellene előrébb lenniük? ((Azt tudom, hogy a nyomvonala a Nagyváradtól északra lévő Pelbárthida (Parhida) és Biharfélegyháza (Rosiori) közeléből indul, mert itt lenne Mo. felé a határátlépő pontja, keletre pedig Gyalu--Kolozsvár--Marosvásárhely--Székelyföld nyugati peremvidéke--Brassó környéke akarna lenni. -- Magyar területen pedig Kismarja és Pocsaj között lenne a határátlépő pontja (ha Mo. is úgy akarja... !), és gondolom Berettyóújfalu felé lenne beköthető a majdani M47-be, ha egyszer majd megépül.))

 

Mi vele a gond? A lassúság, vagy sok más egyéb gond, például műszaki gondok, mint a visszabontott Dél-Erdélyi Déva--Nagyszeben közötti autópálya-szakasz, amit lebontottak mert roskatag volt az alépítménye, aztán megint megépítették, mint Kőműves Kelemen "magas Déva várát"? *1 -- Az idézetet félretéve, egy autópályának nem tesz jót, ha Kőműves Kelemen-módszerrel vissza-visszabontogatva épülget, mert az csak a költségeket sokszorozza meg, és végső soron elpazarolódik az állam által drágán rááldozott sok-sok milliárd Lej.

 

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

*1 Azt én is tudom, hogy a románok mindig is hadilábon álltak az útépítésekkel, afféle "balkáni kétbalkezes" módon sikerült nekik sok minden. Ezt óhajtottam távolmúltbeli és közelmúltbeli saját tapasztalataim alapján szemléltetni a (35953)-ban is... .

Előzmény: dimelo (35972)
dimelo Creative Commons License 2017.06.06 0 0 35972

Ne remélj lehetetlent...

 

Egy példa az épülgető román pályákra:

https://youtu.be/I5U-ZsgXoc4

Előzmény: Carina_S (35970)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35971

Berg Tamás például jó oldaláról mutatkozott be előttem a tanulmányában, mert azt írja hogy:

1. oldani kell a sugaras szerkezetet a gyűrűs rendszer beleépítésével, tehát ugyanazt mondja, amit én is;

2. oda kell új utat építeni ahol eddig még nem volt, mert ez zárkóztathatja fel az elmaradott hátrányos helyzetű kistérségeket (Cserehát, Délnyugat-Somogy, stb. ...), tehát ezzel is azt mondja amit én is mindig mondogatok itt;

 

És ha egy minisztériumi ember is ugyanígy látja, hogy oda kell új út ahonnan az még hiányzik, az már egy jó jel! ;-)

Előzmény: dimelo (35969)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35970

Az ember mindig a jóban reménykedés oldaláról fogja fel a dolgot... .. :)

Előzmény: dimelo (35969)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35969

Akár toporzékolhatsz is, ez a valóság. Épülget...vagy ácsorog, ennyi.

 

Mit tudsz tenni azért, hogy ne így legyen?

 

Maradj a hazai földön, van itt is elég baj-gond, búbánat,

és öntelt, enyveskezű politikus.

Előzmény: Carina_S (35966)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35968

Határátkelő ezen út esetében van a most is meglévő összekötő útról a túloldal felé, amelyiknek a főúttá történő fejlesztésére gondoltam. Ezzel tehát az a feltétel, hogy: "A másik oldala akkor működik, ha vannak használható határátkelők, hidak, alagutak a másik oldal irányába.", megvan és adott. Ez tehát ebben az esetben nem akadály. ((A jövőben viszont gondot jelenthet, ha ezt a magyar-román határt a migránsveszély miatt lezárják egy újabb kerítéssel, mert akkor a szigorúbb határellenőrzés miatt meggyérülhet a határforgalom, ami a magyar és a román oldal közötti kapcsolatot erősen visszafékezheti!))

Határátkelők: Batonya--Tornya (Turnu), Gyula-Gyulavarsánd (Varsand), Sarkad--Nagyszalonta (Salonta), Ártánd--Bors (Bors), Vámospércs--Érmihályfalva (Valea lui Mihai), Vállaj--Csanálos (Urziceni), Csengersima--Pete (Petea).

 

Előzmény: sirdavegd (35955)
Előzmény: Carina_S (35948)

Előzmény: hegyaljai3 (35963)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35967

Nem is azt mondtam hogy a határ túloldalára kacsintgasson, hanem azt hogy arra a térségre kacsintgasson, amelyiket képviselni -- egyebek között az útügyekben is! -- hivatott. Emellett ha a fővárosra kacsintgat, az sem baj, mert elvégre az is a dolga -- a közlekedésügy terén -- , hogy a lakossági fórumokon és az útszemléi során begyűjtögetett saját tapasztalatait a közlekedési miniszter felé tolmácsolja megoldás céljából (akinek a minisztériuma a ugye fővárosban van). Aztán együtt ki kell dolgozniuk a megoldásokat is... .

 

A mienk például nekünk tetsző módon kacsintgatott mind miránk, mind a közlekedési miniszerre, mert -- de ezt már (sokkal korábban) fényképekkel illusztrálva megírtam -- a mi térségünk útgondjait ezzel sikeresen és becsületesen, időtálló módon oldotta meg. Intézkedései nyomán újították fel másodrendű főútvonal-minőségűre az addig összekötő út-minőségű 3502-es [36]--Tiszavasvári-Hajdúnánás-Hajdúböszörmény--[35] utat. Ezen az úton megy a mentő is Debrecenbe a kórházba, ha valakit vinni kell, ezért is volt fontos kijavítani, majd egy évvel később felújítani. (A felújítás ui. két fázisban zajlott: 1.--> hosszú szögletes csíkfoltokkal a kátyús részek betömése és az egész útfelülettel kb. egy szintre hozása; 2.--> új útburkolat ráaszfaltozása, amely már nagyobb tengelyterhelést is elbír. A 2012-es javítás óta ezt az utat sehol sem kellett újra kátyúzni vagy javítani, mert végig hibátlan. Pedig még pótkocsis teherautókból és traktorokból álló forgalom is sűrűn halad rajta el.. .

Újabb pozitív tapasztalat: a 3317-es Balmazújváros--Hajdúnánás--Nyíregyháza utat is most javították ki az 1. fázis csíkjavításával. Gondolom hogy hamarosan ezen is végignyomják a 2. fázisban a végig új és erős útburkolatot, mert az első fázis javításai olyan minőségűek, hogy arra már rámehet a végleges útburkolat.

Előzmény: hegyaljai3 (35964)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35966

Az az "épülget" szó ott a mondatodban nagyon beszédes! Egy autópályának -- még Romániában is! -- nem épülgetnie, hanem határozott tempós ütemben épülnie kellene!

Előzmény: dimelo (35962)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35965

Én nem érzem annak, mert ha elbeszélt tapasztalatleírások formájában is, de a romániai utak állapotáról adtam benne egy-egy leírást, hogy milyen volt a régmúltban, és milyen volt a közelmúltban. Vagyis úthelyzetről volt benne szó.

Előzmény: hegyaljai3 (35961)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35964

A képviselő soha sem a határ túloldala felé kacsingat, hanem a saját fővárosa felé. :(

Előzmény: Carina_S (35958)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35963

Amikor egy autópályát, egy új főutat egy országhatár, egy folyópart, egy tópart mellé építenek szorosan, nem szabad kihagyni a kalkulációból, hogy csak egyik oldalán tud gazdaságélénkítő hatást kifejteni. A másik oldala akkor működik, ha vannak használható határátkelők, hidak, alagutak a másik oldal irányába. Persze ezektől a gazdaságossági érvektől is el lehet térni, de lehetőleg ne érzelmi alapon.

Előzmény: sirdavegd (35955)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 1 35962

Nem vagyok románügyi megfejtő.

 

Csak a tényekből indulok ki.

 

 

2008-ban még a nyomvonal is titokban volt, (Bechtel)

legalábbis tiszta ideg lett a magyarul tudó, amikor látni szerettük volna.

 

Végül is megmutatták....

 

Azóta mi történt?

 

Nem a tudás hiányáról szól, mert végül is épülget az A1.

 

Előzmény: Carina_S (35960)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.05 0 1 35961

No ezt mondják mifelénk úgy, hogy OFF TOPIC!

Előzmény: Carina_S (35953)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35960

Mitől megoldhatatlan??? -->

 

Pénzhiány?

Közlekedésügyi miniszter nem tudja megoldani a terveztetéseket?

Kétbalkezesek a román útmérnökök?

Előzmény: dimelo (35959)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35959

Mivel az én mondatomat idézted, és személyes tapasztalat van mögötte, így ebben egyet is értenénk.

 

 

Odaát az is megoldhatatlan, amibe eddig belefogtak.

A3 Transilvania.

Előzmény: Carina_S (35953)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35958

"Ott inkább arra lenne szükség, hogy a meglévő úthálózat mutassa a létezés nyomait, nem még építeni egy újabbat, amit ugyanúgy nem fognak karban tartani mint a mostanit. Ha azon a tájékon végig menne egy útalapcserélő-aszfaltozó géplánc, már hihetetlen fejlődést jelentene a helyiek életminőségében."

 

No, ez viszont már öreg hibára utal. Azt jelenti: az ottani országgyűlési képviselő nem figyeli eléggé sűrűn a rábízott kistérség problémáit. Megoldásként fel kell rá hívni a képviselők figyelmét, hogy ott ezzel a ti kistérségetekkel mi a gond (<---felteszem, hogy a környéken laksz, és ezért tudtad ilyen közelről leírni a fő közúti gondokat). Azért vannak képviselők által megrendezett lakossági fórumok, hogy az ilyen bajokat el lehessen mondani nekik, amikről még nem, vagy nem eleget tudnak. Meg aztán ha a képviselő meg a közlekedési tárca szakemberei belenéznek az ilyen, útproblémákkal foglalkozó szaktopikokba és fórumokba, akkor nekik is felkelti a figyelmét egy sor olyan dolog, ami eddig elkerülte a figyelmüket.

Aztán ha már ráterelődött a problémára a közlekedésügyi szak-főemberek figyelme is, akkor már várhatóan meg fogják keresni rá az időtálló megoldást. Addig viszont kézzel-lábbal magyaráznotok-mutatnotok kell nekik, hogy "[...]képviselő úr itt van az egyik baj, amott a másik, emitt meg a harmadik útgond[...]", mert kellő erősségű figyelemfelhívás nélkül ez a dolog nem nagyon működik!

Előzmény: sirdavegd (35955)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35957

Másfelől aki az általad említett utat felújíttatta, a keze alá dolgozó "útmérnök" nem tud számolni: ha tudja hogy a parasztok arra mennek a munkagépeikkel, akkor az említett "felújítást" nagyobb tengelyterhelésre kellett volna méreteznie!

Előzmény: sirdavegd (35955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!