A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Váz 8/4 0250 kórmány szélesebb kisebb ívű tökéletes állapotú, blokk 8/6 ,acélgyűrűs elsőteló cső sárvédőpálcák nem kráteresek, hétbordás domború agy, elől félkopott de nem repedezett 250-19 EMERGE, hátúl vadi új 250-19 Barum de ugyan olyan mintás mint EMERGE, tökéletes vassztender ( bal szára mivel fektetve hoztam kissé meghajlott, de könnyen orvosolható.
Még végén én is kénytelen leszek összerakni egy első szériást. :-)))
A feketeség az csak korom és lepucolható, visszaszerelés szempontjából lesz..rható. A hengert megméred furatmikróval, nem keresztbe hanem a beömlő és kipuf oldalon, több magasságban. Aztán a dugót is megméred ugyanígy a gyűrű felett, csapszegfurat magasságában, és a szoknya aljánál. Ha nem mérsz 0,07mm nél nagyobb különbséget a dugó és a furat között, akkor jó. De szerintem dugó eleje és hátulja hosszirányban csíkos, elkenődött. Ettől összerakhatod csak kalimpál,csörög,gyenge, és nem lehet szépen beállítani, mivel a kétütemű motort a dugó élei vezérlik.
Tekercsen nem vettem észre a kis sérülést, de attól lehet jó, és sérülés nélkül is rossz. ( puding próbája az evés )az-az ha összeraktad a blokkot kipróbálod.
Többet Kb. 400Km-ről nem tudok. Hozd el és szívesen segítek.
Mikori is a te géped?
Mingyárt mutatok olyat hogy mély letargiábba kerűlsz.
Tévedsz, simán elég tíz fok is, tankban is sokszor azért van víz mert mindig csak részben töltik meg benzinnel. Ha utánanézel szakirodalom is javasolja főleg télen az üzemanyagtank teljes feltöltését, kondenzvíz kicsapódásának elerűlése végett.
Na jó, de többezer fokos hőváltozás, vagy nemtommi kell ahoz, hogy egy konzervdoboznyi vizet engedjek le belőle. Még szerencse, hogy néminemű olaj azért úszkál rajta.
Víz meg ennyi idő után természetes. Tudod levegő melegszik aztán meg lehűl, és egy pinceház páratartalma a "hegyen!"(szerintem dombon) meg nem a leg ideálisabb, a blokk meg nem zár hermetikusan,vagy szívó, vagy kipuf van nyitva.
De mit is magyarázok itt fizikát, nekem nincsfősulim! :-)))
Fényképről ilyen alkatrészekről eldönteni hogy jó vagy sem felelőtlenség !
I. Fogaskerék nem néz ki még kukának, de én végigfuttatnék rajta egy új láncot és ha simán megy (nem hegyre jár) akkor használható.
II.Dugónak pont azt a részét fotóztad ami nem árul el semmit.Legközelebb beömlő és kipufogó oldalt csináld.Ami a képről látszik csapszegtől lefelé mindkét oldal kenődött. Vagy ragadós volt a gép, vagy helytelen levegő-benzin arány miatt felkenődött vagy elkopott. Továbbá henger belseje is sokat elárulna.
III.Lendkeréknek kúpja+ megszakítót kiemelő excenter rész kopása?Mágnes erőssége? Ha helyére rakod üt-e valamely irányba? (na ezt állapítsa meg valaki erről a képről) Fotó alapján max annyi állapítható meg hogy műhely falára dísznek, vagy asztalon papírnehezéknek tökéletes.
IV.Állórész is szép!!! Megszakítók beégése kindi hibára utal.Bocs de ez a kérdés értelmetlen ! Szakadást, ellenállást tekercseken esetleg mérhetsz, de nem sokra mész vele mert néha hiába klappol minden, mégse műkszik. Vagy hidegen jó melegen meg nem.
Köszi a biztatást, jól is esett, meg lazább lehet az ember!
Úgy illik, azt hiszem, hogy kicsit bemutatkozzam! Szerviztechnikusként dolgozom. A XVIII.ker. és Gyál határán, ( a senki földjén ) lakom. 14 éves koromban, az akkori divatnak megfelelően Rigán kezdtem motorozni, 16 éves koromtól, nagymotor jogsival a zsebemben végig motoroztam a "ranglétrát". Simson Star (még rendszámmal), kis MZ, Jawa 350. Egyszer volt nálam több hétig egy barátom P10-se. Azt nagyon megszerettem.
Így utólag gondolkodom rajta, akkor a Danuvia olyan lehetett, mint most sok autó tipus. Öreg már ahhoz, hogy használják, de fiatal, hogy megbecsült veterán legyen. Apámnak gyerekkoromban volt egy D-Csepelje. A nagybátyámnak Danuviája. Az tetszett mindig jobban, az ülés miatt.
Nemrég Budafokon az egyik márkaszervizbe vittem a kocsit javításra. Amint beléptem az gépkocsi állások között ott állt egy fekete Danuvia, régi pompájában. Arany csíkozással, szép krómmal, minden polírozva, OT rendszámmal. Ezt meglátva döntöttem el az addig is állandóan foglalkoztató kérdést: milyen motort vegyek magamnak?
Azt hiszem, a lényegre világítottál. Tulságosan hozzászoktam az NDK 'elpusztíthatatlan remekműveihez'. :-)
Legközelebb a Raceval sikeresebb leszel, én szurkolni fogok !
(Szerintem az 'odab*szás' netovábbja lenne, ha vennél egy Daewoo Racer feliratot, és a 'racer't, vagy a 'race't felragasztanád rá. Had ne meséljek, hogy a Toyota Starlet nevét hová ragasztottam :-D )
Ebből a "sirdogálsz"-t tartom kissé erősnek. CSak szimplán értetlenül állok a dolgok előtt, ugyanis ha valamit rendesen össze lehet rakni, akkor mi a ****nak kell ki*****i az utókorral ? - továbbrais az epokit értelmetlen használatára gondolok -
Attólmég, hogy öreg motor, meg 30 éve áll, nem jelent egyet azzal, hogy víznek kell lennie a blokkban !
Az ilyen értelmetlen sz*rságokkal volt tele a hócipőm... nem nevezném 'sirdogálásnak'.
ZsoZol, v@zz, én igazából nem értem miért sírdogálsz állandóan..nekiálltál egy ötvenéves motornak, ami minimum húsz éve egyhelyben álldogál, mire vártál, ez nem MZ, vagy rizskályha, (bemész a legelső autósboltba, és megkérdezik, milyen alkatrész kell, gyári, vagy utángyártott) itt örülni kell, ha egyáltalán roncsolás nélkül szét bírod szedni az összerohadt stuffokat, (amik a mellékelt képeket nézegetve egyáltalán nem eldobósak) de szerencsére még nem állunk úgy, hogy lehetetlen legyen beszerezni akármit is, másrészt meg mindent meg kell próbálni javítani, mivel ezekből már nem lesz több, de ezt azt hiszem felesleges részletezni; itt a fórumon bárki -szerintem- aki tud, szívesen segít...
Ne haragudj, ha kicsit keményen fogalmaztam, a lényeg: nyugodtság, királyság. ;)