A 6os topikban,amikor vki kérdezte,hogy mit tegyen a zörgő 5.ajtóval. Megfelelő méretre/alakra vágott bicajbelső-darabkák a kasztni falcában levő gyári,de megkeményedő és így zörgéshez vezető gumibakok ajtókereten levő felfekvési felszínkéire felragaszt -és láss csodát,a zörgés megszűn'... Robogók,motorkerékpárok műanyag idomainak cicergését némítottam így kezdetben. Kvázi nulla az anyagköltség,ha öregszik,elvész könnyedén pótolható és bizonyos határok között a rétegvastagság(duplázva)gal is lehet ügyeskedni.
Soha senki nem villogott a szembejövők közül. Én magam is teszteltem, megnéztem rendesen szemből. Annak talán rossz volt a beállítása ami a xenon után lett igazán vakító. Ne higgy nekik.
Tibola! A közvetlen ismeretségi körömből néhányan kuvikolnak az utólag beépített xenon általam tervbe vett használata kapcsán:mondván,hogy akinek ilyen van az nagyon vakítja a szembe jövőket,állandóan villognak rá. Állítólag volt olyan,aki emiatt kiszereltette,bár az az illető Toyo HiAce tükrös (tehát nem vetítőlencsés,mint a mi autóinkon) fényszórójába tetette... Neked van-e ilyen jellegű negatív tapasztalatod,mióta az 5ösbe Te is beszereltetted?
Ismétlem önmagam: az 5-ösnél csak a ködlámpa és az irányjelző miatt kell megbontani a dodlemezt. De az sem vészes. Minden más izzó cseréje nagyon egyszerű, semmit nem kell bontani. Nem kell hozzá kézikönyv, aki kinyitja a motorháztetőt látja mennyire egyszerű a csere.
Ma ügyelet utáni szabadnapon teszteltem a tuningműhelyt (bár már rég ismerem őket) Az off Honda Jazz-be optikai tuning gyanánt a gyárinál fehérebb -de nem kék!- H4-esek ugrottak be:a teljes fémarmatúra ill.ill.az árnyékoló kúp-bevonat az izzó"csücskén" 14K arany(!) futtatású. A nagy kristálytiszta polykarbonát"üveg" alatt a szép nagy kerek fényszóró tükör fókuszában jól mutat,szóval kapott 1 pár kis ékszert a Jazz... Amikor a jégfehér LED-es "izzókat" betettem egy hete volt alkalmam tapasztalni, micsoda KINSZENVEDÉS a haszn.útmutató alapján a műa.doblemez lazítása árán izzót cserélni. Igaza volt a srácnak,sokkal 1xűbb,gyorsabb,elegánsabb a teljes löklapot a műhelyben lekapni,lámpákat helyükből kissé kiemelni,izzókat cserélni. Nyilván rögtön nekik sem ment ilyen flottul,de már nagyon jól csinálják... Szóval ha majd megjön végre az 5öshöz a xenon szett (nem nagyon sürgős,mert még kuporgatok rá :-) érdemes lesz tényleg megfontolni,hogy nőorvos módjára nyúlkálva szűk-sötét,jól be nem látható helyen küzdve érdemes-e betenni majd a fényforrást v.komplett löklap lekap és mindent lát-mindenhez hozzáfér figura legyen inkább.
ebből látszik, hogy az értékesítés is külön szakma, aki úgymond magasan kezdi, az ilyet nem veszi komolyan, pedig ugye...
Én is hallottam hasonló sztorit. Közeli faluban nyertek a lottón, - a két márkára nem emlékszem már, lényegtelen is, elmentek a szalonban úgy ahogy vannak. Az elsőben nem foglalkoztak velük, majd átmentek a szemközti szalonba, ahol megvettek 4 új autót. A szemközti szalonból ezután átvittek az értékesítők 2 üveg pezsgőt, hogy megköszönjék, hogy átküldték a vevőket... :)
szerintem ne változtasd meg a nickedet. lehetni lehet, de macerás. meg kell szépen kérni a moderátorokat, és ha olyannicket kérsz, ami még nincs, és a moderátornak van kedve, akkor elvileg meg tudja csinálni.
Előadnék én is 1 sztorit a 6os topikban írt sztorid által "ihletve". Tehát arról szól a nóta,hogy még az újautó értékesítők sem tudhatják,kinél lakik a lé... Jópár éve történt 1 barátunkkal aki egy off-márka szalonjában vezető.értékesítő. Nyereményautó volt vmi termékpromóciós játékban egy piros,akkori zsír új alap 3-as BMW,amit főszereplőnk haverja nyert meg Bp-n,de nem kellett neki(volt ebből a márkából nála fekete és nagyobb) úgyhogy mezővárosunkban próbálták eladni a használt/beszámítottak között. 7köznap déltájban szegényes/kopottas szerkójú bácsika lepukkant bicajon érkezve édeklődött a piros meseautóról. Kicsit nagyképűsködtek az értékesítő urak,de bácsi makacskodására kibökték az árat. Bácsi"szíves"tájékoztatást megköszön, el, majd kb.óra múlva vissza. MN-falibábel foggantyújú kopott műbőr tasiból tisztára mosott,1ik végükön levágott tejes-zsacskók(!) elővesz, mind1ikben egy-egy milla cashben és piros bömös vételár szépen kiperkáz, mondván az unokájának lesz ballagásra (ez így történt!!!) Öltönyös értékesítő urak arca leszakad...
...hát igen,macerás műfaj ez a fejlődéstan. De már jó helyen vagy,jó kocsid van. Mindazonáltal én jobb hellyzetben vagyok,nálunk rajtam kívül legalább még a kutya is állva pisil,de Nálatok Böbe kutya is lány -szóval Te még súlyosabban el vagy nyomva mint én ;-)). Ennyit a commentek komolyságáról,a nicknév sztem maradjon (ha ugyan van más lehetőség),én máris megszoktam...
A vonóhorogról: a löklap alján középről a ködzárfény leugrik,vonóhorog-szerkezet beépít, középen a"pecket" hordozó nyelv áll csak ki valamelyest a kvázi-gyári (made in Austria) cuccon.Ehhez a szituhoz gyárilag dupla-hátsó ködzárfény modul kerül fel a löklap aljára,tehát a vonóhorog 2 oldalán lesz 1-1 fény -nézzetek alá: láthatóak a kis hornyok tükörszimmetrikusan az aktualis "szingli" zárólámpa mk.oldalán. Ha jól tévedek,a Mazda.at szájt Zubehör-konfigurator oldalán van róla fotó. Szégyen gyalázat,most lusta vagyok ide 1 direkt linket beküzdeni...
Akkor most mi legyen megváltoztassam vagy ne a nick nevem. Már kérdeztem lentebb, hogy egyáltalán lehet-e változtatni.
Más: végigolvassam-e az összes hozzászólást vagy kérdezzem meg, hogy aki itt van az Mind Mazda 5-ös tulaj??
Más: csak komoly lehet egy hozzászólás vagy humoros is. Mint már mondtam kezdő fórumozó vagyok azért érdeklődöm ennyire a szabályokról, mert most kaptam a FŐNÖKÖMtől egy laptopot amivel így itthon is tudok netezni nem csak a melóhelyen munkaidőben.
Melyikre vagy kíváncsi?? Egyébként Új autókról volt szó. 1993: Fiat Regata 1.9 TD 10 éves, 1992: Fiat Regata 1.7 D 11 éves, 1991-1992 Dacia 1.4 TLX 2 éves, 1989-1991 Trabi, és az első kocsim egy 13 éves Dacia valami Renault motorral 1986-1989-ig ZX 80-02 frsz.
Utolsó betekintésem óta jól kibeszéltetek, de a megfejtés tényleg Rapala Zoli (mivel pergető horgász is vagyok), ám az alapáras Zolit is elfogadhatom versenyen kívül mert ez igaz is meg nem is. A 2.0 GT listaára (alapár) 7.200.000 volt dec 1-én, ebből akciózott az importőr -400.000-t. Felhívtam XY szalont hogy mit tudnak kínálni. Válasz: Így telefonon érdeklődésére ha más extrát nem kér 6.650.000! Következő lépés: személyes találkozó után a lepapírozott ajánlat: Lakk fekete szín, gyári hátsó köllap króm védő (dísz) Listaár 80.000,- plusz króm tükrök 50.000,- plusz KRESZ csomag és a 3 sorba való szövet szőnyeg, ja és plusz az autó Összesen: 6.600.000,-. Hitelre vásárolva. Na akkor ez alapár vagy sem!??
Azért álljon itt egy - sajnos tőlünk független - érv a benzinesek mellett. A Mo.i gázolaj nem éppen a legjobb minőség. Van márka amely bizonyos típusainak adagolojára nem ad garanciát Mo.-on, illetve tudok olyan típusról amely -10-15 kok alatt üzemképtelen a magyar gázolajjal. És ezek mind a mai modern dieselek!
Tényleg szokatlan panasz,nem jellemző az autóra... Nem volt véletlen odacsípődve 1 parkoló-ellenőr keze v.a télikabát csücske és a'miatt nem zárt jól az ajtó? :-))) Minden autótestnek megvan a maga akusztikai "személyisége". A mi 5ösünk pl.110-130 között 4 személlyel,behúzott csomatérfedővel(ez is számít!) a leghangosabb belül. Furi módon 140 felett egészen 160ig csendesnek nevezhető, a sebességet fokozva azonban a motor hangja kezd beférkőzni...
nálam sincs szélzaj, max 140 körül, akkor is inkább a tükrök:) fenntartás: a dízelbe speckó olaj kell, ennek ára több mint a normál, ezért az éves szervíz magasabb, mint a benzinesé. 4800+áfa volt nekem literje, de a 6-os topicban valaki ajánl castrol dpf olajat jóval olcsóbban. ezt leszámítva nincs semmi extra a fenntartásban. ez az olajár meg bejön évközben a fogyasztáson.
Az alapmotorizáltság nem alulmotorizáltságot jelent az 5ösnél,de ha így döntesz biztosan meg kell majd szoknod,hogy jobban kell pörgetni jobb lábbal ill.alkalmasint visszakapcsolással,de az a szűk 100 Nm nyomaték-különbség tartok tőle hiányozni fog ha a benzinest választod. 2005 nyarán mi kipróbálásra az autós újságírók által akkoriban tesztelt két 2,0 GTA benzines közül az ezüst színűt kaptuk meg egy 7végére. Lehet eretnekség,de nekem csalódás volt az a motor. Viszonylag rövid váltóáttételei miatt nagyon pörgött,így iszákos is volt,de lenyűgözően nem ment. Ki merem jelenteni, hogy az 1,8-as alapmotorral alig csorbul a menetdinamika a 2ezreshez képest. Tényleg az a legjobb,ha a dízeles után kipróbálod vmelyik (sztem lehetőleg az 1,8-assal,mert én asszem hogy nem éri meg az árkülönbözet azért a viszonylag nem jelentős nyomaték és teljesítmény-többletért) benzines motorral is. Na,most feltaláltam a melegvizet/spanyolviaszt... :-))