Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
Ez is 125 mz csak amit feltettél az régebbi. Azért sokat javult a teljesitmény a Kröbertöl + a 32-34 mikunitol. De kevés volt ami elérte a 30le feletti teljesitményt mert széthullot. A képeken olyanok vannak Rendek Juhos Hársfai meg A Csabai. Persze jómagam.
Az anyagok minősége pont olyan volt mint a Pannoniába ez volt a baj. De a Jawa is hasonló gondokkal küzdött.
Ennek az MZ-nek a gyári adat szerint 58 LE a teljesítménye ,amit ha kerékre számolok is 50.4 LE , a 125-ös tudtommal 25 LE gyári adat szerint , de ezek szerint több . De akkor lehet a 250-es is több ,mindenesetre a 70-es évek elején ezek a gyári MZ-k kikerűlték egyenesben a gyári Yamahákat is ,csak nem bírták végig , pedig akkor a Yamahákkal nyerték a VB címeket ! Csak azért gondoltam ,hogy ennyi tapasztalattal és jobb cuccokkal nektek is össze lehetne hozni 50 LE-t ( bár a Kaadeni zsenialitást nehéz pótolni ) ,mert a mostani forgótárcsásak 100 LE felett vannak , mert f.tárcsával jobb a csúcsteljesítmény mint membránnal . Meg nem is úgy gondoltam,hogy versenyen végigmegy 50 LE-vel a gép ,hanem fékpadra beállítani jó keményre , ha úgy sincs annyi akkor valami nem az igazi ! A mai motoroknál meg tudom jócskán felfele kerekítenek ha teljesítmény adatokról van szó ,mert úgy jobban eladható , de kis trükkökkel meg jó beállításokkal közel azt tudják . Itt a 125-ös is !Egyébként mennyibe kerül egy ilyen komoly gyújtás ,ez engem is nagyon érdekelne ?
Azon a tip. motoron amit feltettél volt szerencsém bábáskodni 3 verseny erejéig
a Szabó II ment vele régen és utána aSzabó kuksi fia majd a Porkoláb. Való igaz
erösebb volt mint a TD2 de ezen is kröber volt. A régi mágnesgyujtás lett lecserélve.
Nem keréken ftengelyen mérve. A mai viszonyok között az utcai TZR-RGV -NSR tud 50le hátsó keréken de az teljesen más verzió. Ennek a motornak a kistesvéréböl 4-et 6éven keresztül csináltam és 26-31 le között tudtak. Csak ha az elején mentél és ütötted nem birta ki.
Hát a gyújtásotok jobb mint ezen az MZ-n a többi egyezeik azt hiszem ,tudom az MZ-gyárban nem kezdők dolgoztak , de 35 évvel később azért ki lehet azt a teljesítményt hozni , mert nekik 50 le felett volt !
Tudom, beszéltük már, hogy korlát a felömlő km-je, de szerintem lehetne növelni, középpen egybehengerrel, szélén pedig felrakva a blokkot csak a felömlőnél, így pár mm-t biztos elbírna még.
Annak a palinak fejlövése van az árral kapcsolatba. Ugy hogy nem vettem meg.
Sajnálnám a 400 hengert elesztergálni de ha más nem lessz abbol meg tudom csinálni. De most idöm nem lessz rá. Azt hiszem a kollegák kis tulzásba esnek az 50le hátsó keréken.
Mondom, hogy jó a forgásirány, a rajta lévő nyilacska jobbra forgást mutat, mint a 20-nál. Miért Ő is látta a Bambi hirdetését, vagy nem tudott róla semmit? Mi van a levegős hengerekkel, megvetted?
Amennyiben gond lenne a forgásiránnyal a gyujtásnál , akkor úgy kell felrakni az állórészt ,hogy a forgásiránynak megfelelően essen az iránya ! Magyarúl ,ha a Yamaha főt. előre forog és balról van a gyújtás , akkor jobb oldalra úgy kell felrakni ,hogy az állórész eredetileg belső oldala legyen kifelé , persze ha a forgórész is szimmetrikus és engedi ! De ha hátrafele forog a Yamaha főt. akkor semmi gond ( bár azt hiszem az csak a felűlcsövesnél van úgy ). ( ezzel a gyújtással és átalakítással ,ha jól sikerűl , minimum 50 le-nek kellene lenni ennek a gépnek ,és persze keréken ! )
Attila a TZ-nél a másik oldalon van a gyujtás. Az ölbeinek megirod mennyi pénz volt?A guta fogja megütni.A forgásiránynál majd eldöl hogy jó é. Mert csak a másik irányba forog,
Ezt nem versenygépre értettem ,de mondjuk ott is érdekes lehet kanyarból teljesgázon kigyorsítani ! A négy ütem ebben sokkal jobban kontrolálhatóbb ,ezért könnyebb velük motorozni sz.tem !
az elöször növeli aztán csökkenti az e.gy-t a fordulat emelkedésével" Na pont ilyet fejleszt a Mérnök úr. Gondolom bele lehetne kombinálni a terhelés figyelését is, de egyelőre stabilitási gondokkal küzd az elektronika, de majd felvetem ezt a lehetőséget, csak nem értem miért fontos ez egy versenymotoron, hiszen ott teljesgázos üzem van, szinte mindig, nem?
Csak most tudok válaszolni, mivel a meló 1/2 4-kor véget ér és csak itt tudok netezni.
A gyújtás tz250, forgásirány és kúpszög is ok a p20-ra. Kicsit tartottam az átmérőtől, de az 57,5 így pont elfordul a szívócső alatt, mint a primer fogaskerék. Hengerről hamarosan készítek képeket, ízelítőül annyi, hogy a gyári vashengerre csináltam ugyanolyan anyagból házat és az lesz felcsavarozva. A forgótárcsa miatt vissza lesz hüvelyezve és ablakos dugón keresztül lesz az 5. felömlő. A blokk egyébként a P20M fotói alapján készült saját méretezéssel.
Aha ! De ,hogy mi a "modernebb" az viszonyítás kérdése ,nézd meg pl. egy majd 20 éves RD-nek a görbéjét , az elöször növeli aztán csökkenti az e.gy-t a fordulat emelkedésével ! Szóval a régieknél csak teljesgázos görbe van a moderneknél meg már részterheléses görbe is van !
nem dehogy, ezt most fejleszti egy ember, amire te utaltál, az nem tud csak csökkenő, vagy csak növekvő görbét, viszont a 2t motorhoz viszahajó görbe kell. Amiről én beszélek, az egy jóval bonyibb(és modernebb) cucc. Az én selettrám meg nem tud semmi trükköt csak pici a lendkereke és 16 ezres fordulatig jó, fixes gokartokban is láttam már ilyet. 10000 fordulaton gondolom nem őrölt pontos, mivel szabályozatlan.
semmit sem tuok róla, csak hogy állítható és drága, senkit nem ismerek akinek ilyen van sajnos. Van viszont egy pofa A Gecsei Mérnök úr, aki szintén egy teljes mértékben programozható gyulán dolgozik már hónapok óta ez hall elemes cucc, tehát rettentő pici a jeladó olyan mint a motoplat gyuláé, ergo alkalmas tárcsás motorhoz is, merthogy nincs útban a lendkerék, mert nincs is, csak egy kis pöcök amin a mágnes van. Ha lesz stabil készülék szólok.
A "versenysimsonomba" vettem egy ilyet innen: http://www.akf-shop.de valami 36 forint volt, így néz ki ezt az ember felszereli és kész, mondjuk nektek nem kell az alu közgyűrű, mert az simson specifikus alkatrész, amúgy a lendkereket,trafót az elekrtonikával, meg az alaplapot külön,külön is meg lehet venni. Valami hasonlót árul még több Német tuning cég is, pvl márkanéven, ezekböl is van ilyen analog mint az enyém, de létezik digi is aminek a görbéje beállítható, csak most az istennek sem találom.
Rendben ,de én úgy tudom a fúvóka mérete leginkább torok keresztmetszet függő ( ne számítsuk a légsűrűséget és a hőmérsékletet ) és mindegy mekkora motoron van !