Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4674
Sztem akkor 26 utas miatt fölösleges leközlekedtetni Zegig a járatot pangós napokon. Főleg, hogy Hévízen a 26-ból nagy valószínűséggel legalább 25 leszállt. Hévízen elvágni, aztán átszállás vagy Keszthelyen vagy Hévízen. Elég jó Zalában a helyközi forgalom, ahogy tapasztaltam. Ha van jobb menetidővel Zegre vonat, akkor azok nem hinném, hogy átszoknának a buszra, főleg, hogy azok sem hinném, hogy délelőtt odáig mennének végállomástól végállomásig.
Előzmény: -c.v- (4672)
MBman Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4673

"Nem figyelsz. Siófokon eléri a 8.25-öst mindkettő. A Boglár utáni csatlakozásokat az atádival nem tudod megcsináltatni."

 

Erre lenne a Veszprém siófok-zeg, két átszállással. Természetesen nem a legjobb megoldás, de itt alig 1-2 utasról van szó.

Egyébkét meg igaza van cv-nek, nem a távolsági jráatokat kell a helyközihez igazítani, hanem fordítva.

 

 

Ige, azért szüntették meg a balaton parti menetét, mert oda úgyis van vonat, nagyatádon túlra meg nincs. Egyébként  teljesen mindegy, hogy miért szűnt meg a balaton parti menete, a megszűnt. Ha elég fontos lett volna, valószínű megoldották volna. De nem volt az.

Mint ahogy a 1184 és a 1186 is simán begyorsult az autópálya elkészültével. Elég nevetséges lenne, ha még mindig egy-két balatonparti utas miatt szivatnák a zegieket a 1186-on.

Előzmény: Törölt nick (4671)
-c.v- Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4672
" A reggeli/délelőtti időszakban nem hiszem, hogy akkora igény lenne egy közvetlen BP-Zeg. gyorsjáratra "

Tegnap írtam, hogy egy pangós májusi hétköznapon is 26 utas volt Keszthelyre vagy azon túlra :). És csak 11 a Balatonra...

Mindez úgy, hogy Egerszegre alig használják, egyrészt a brutálisan hosszú menetidő (van nála gyorsabb vonat hasonló időfekvésben), másrészt a rendszeres zsúfoltság miatt. De keszthelyi utas sincs túl sok, a párhuzamos vonat miatt.

Jobb menetidővel egészen más lenne a helyzet...
Előzmény: lala0210 (4665)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4671
Nem figyelsz. Siófokon eléri a 8.25-öst mindkettő. A Boglár utáni csatlakozásokat az atádival nem tudod megcsináltatni.

A 1177 azért lett átszervezve, hogy a Nagyatád utáni településeknek is legyen pesti kapcsolata. Barcsról indul. Vezetési időbe nem férne már bele, hogy a Balaton-parton menjen végig. De most egyébként is a Bp-déli part-Bp járatpárról beszélek, nem a Barcs-Bp-Barcs párról.
Előzmény: MBman (4666)
MBman Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4670

Nagyon rossz szemlélet, hogy azért legyen falujárat, mert nincs elég zegi utas.

 

Ha majd lenne elfogadható járat, akkor lenne.

 

+keszthely+hévizre menő nyanyák

Előzmény: lala0210 (4668)
MBman Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4669

Én nem 1185-ön közlekedő gyorsjáratot akarok, hanem 1188-at, keszthely-hévizen keresztül.

Hidd el tele lenne minden nap.

 

Mit gondolsz miért indul okt 13-ától ennyi bp-kanizsa járat? Pedig azok gyorsjáratok lesznek mind. Meg azért a 1184 is megél valahogy balaton parti utasok nélkül.

 

A 1188 pedig összességében kb kétszer annyi lakosú települést fed le, mint a kanizsaiak. Más járat 12:15 ig nincs se keszthelyre, se zegre.

 

Győr az teljesen más. Itt max 15-20 utasról van szó. Hatalmas különbség.

Előzmény: lala0210 (4665)
lala0210 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4668

A 6.30-as Budapest-Zalaegerszeg járaton van annyi ZEG-re tartó utas, hogy eltartsa a járatot, ha az csak ott állna meg a Sasadi út után? Nem hiszem...

Előzmény: MBman (4666)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4667
Jóval kiszámíthatóbb, mint a vonat. Ha fúj a szél, ha nem fúj a szél, ha esik az eső, ha nem esik az eső, ha süt a nap, ha nem süt a nap... vonatok közül én összesen egyetlen vonalat láttam eddig, ami nem késett: Kaposvár-Fonyód. Nem véletlenül hangolják a buszokhoz a buszcsatlakozást és már nem a vonathoz. Pedig régen sok buszjárat a vonatra várt.
Előzmény: MBman (4663)
MBman Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4666

A Bp-nagyatád járat átkerülne 6:30-ra, hogy siófokon elérje az általad felsorolt buszjáratokat. Erről át lehetne szállni a veszprém-siófok-zeg járatra, amivel el lehetne jutni boglár utáni települsekre is, és a déli partnak zegre is.

 

 

 

Egy pár éve még a Kapos Volán Bp-Nagyatád járata oda-vissza érintette siófokot (és ha jól emlékszem valameddig a déli partot is) akkor ez miért szűnt meg, ha állítólag olyan nagy szüksége van a déli partnak közvetlen buszjáratra?

Előzmény: Törölt nick (4661)
lala0210 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4665

A reggeli/délelőtti időszakban nem hiszem, hogy akkora igény lenne egy közvetlen BP-Zeg. gyorsjáratra, a nagyobb utasirány BP felé tart inkább (nem véletlen a Grátisz, (vagy hogy hívják) menetrendje sem), délután pedig visszafelé.

Kinyírod a BP-Balaton déli part forgalmad, és nem igazán lesz több utasod, inkább veszíteni fogsz rajta, mint nyerni. A zalaegerszegiek jól járnának, de a többiek...

A BP-Nagyatád járat egyedül nem képes ellátni a térséget, ha csak az egyik járat maradna, borítékolható lenne az utaslemaradás.

A "túlnyomó többség vonatozik" címszóval pedig már intéztek el csúnyán járatcsoportot, ma is igen fájó pont a BP-Győr vonalcsoport (bár az itt off), mondván, ott a vonat (és az utasok nem nagyon akarnak átszokni, így másodrész kell még munkanapokon is)...

Előzmény: MBman (4663)
-c.v- Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4664
" Azért inkább, mert szükség van arra, hogy a déli partnak közvetlen buszkapcsolata legyen a fővárossal. "

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=83233619&t=9005494 -- 6 Halbi álló emberekkel, az legalább 450 utas Siófokon túlra. (A 6:55-ös kanizsairól van szó).
Ekkora utasszámnál már gyakorlatilag mindegy, hogy megy-e mellette párhuzamos busz is, 50 férőhellyel, aminek nagy részét eleve elfoglalják a hévízi nyugdíjasok.

" 9.25-kor van busz Fonyódról "

Szerintem meg nem a Fonyód-Lengyeltóti helyközihez kellene igazítani a vasúti/távolsági buszos menetrendet, hanem fordítva :). 25 perccel későbbi indítás már elég lenne.
Előzmény: Törölt nick (4661)
MBman Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4663

Ennek ellenére a túlnyomó többség valahogy mégis a vonatot használja. Szerintem nem véletlenül.

 

Naponta két járat megy a balaton déli partjára, a 1188 és a nagyatádi járat. :)

Szinte egyidőben. Nehogy azt mond, hogy ez a két járat megoldja a déli part utazási igényeit :)

 

Előzmény: Törölt nick (4662)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4662
Abból a rengeteg déli parti vonatból 11 vonat megy közvetlen, átszállás nélkül végig a Bp-Nagykanizsa vonalon. És több csak 40-45 perccel fut rosszabb időt, mint az autópályás gyorsjáratok. ;)
Előzmény: MBman (4660)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4661
Én nem azért kardoskodom elsősorban, hogy Zegre hogy jutnak el a déli partról a népek. Azért inkább, mert szükség van arra, hogy a déli partnak közvetlen buszkapcsolata legyen a fővárossal.

Vonatot nézegetve a 6.55-ös jöhetne szóba reggel a déli part irányába. Csak annyi a gond vele, hogy az égvilágon semmi nem csatlakozik hozzá.

Kapásból kettő: 8.25-kor van egy járat Siófokról Tabra, ami 15 perc múlva onnan megy tovább a déli part "hátországát" feltárni, Balatonlelléig. 9.25-kor van busz Fonyódról, ami Pusztaberény felé vág át Lengyeltótiba, aztán szintén a "hátországot", Táskát, Buzsákot tárja fel, és percre pontosan csatlakozik egy olyan járathoz, ami Marcaliba megy. A vonat kb. 3/4 órával kési le ezeket. A 8.25-öst meg tudná oldani az atádi is, de a fonyódit nem.

Veszprémből a kutya nem járna sztem a déli partra, hiszen ott van a 10-15-20 km-s övezeten belül az északi part, ahová mehetnek fürdeni. Nemrég Veszprémből utaztam vissza Siófokra. 11.30-as Balatonos iskolás vasárnapi Vp-Pécs járat: egyedül én szálltam le Siófokon.
Előzmény: -c.v- (4658)
MBman Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4660

Tulajdonképpen átlagos napokon kb 10, pénteken és szombaton max 15-20 utas miatt megy a szarakodás, és vannak száműzve az egerszegiek a 1188ról. (Ki a vonatra, ki a 6 órával később induló másik járatra)

Első körben nem a nyanyákat kellene átpakolni a 1190-re, hanem ezt a néhány déli partit átküldeni a vonatra, hisz a túlnyomó többség amúgy is azzal utazik, ez az egy járat szerintem semmit sem old meg. A népligetből indulva a menetidő majdnem azonos, a külső megállókból pedig bizonytalan, hogy felférsz-e rá, vagy sem.

 

6:55-ös indulással van egy vonat, ami Boglárig kb negyed órával fut rosszabb menetidőt, mint a mostani 1188.

 

A siófokról zalába tartó járat pedig indulhatna akár veszprémből is, ahogy cv írja, ez a megoldás mégjobb.

Előzmény: Törölt nick (4654)
-c.v- Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4659
Néhány kisebb - ezúttal pozitív - változás helyköziben okt. 13-tól:

ZV.-4/2008.
-c.v- Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4658
Én eleve teljesen máshogyan oldanám meg.

A Balaton déli partjára egyértelműen vonat kell, hisz a busz még menetidőben sem jobb (lényegesen), egyéb dolgokról nem is beszélve.

Siófoknál már más a helyzet, oda most (úticéltól függően) 30-40 perccel gyorsabb a busz, lehetne bőven sűríteni az autópályás gyorsjáratokat.
Vagy a kanizsai járatokat küldeném be Siófokra (ha így is-úgy is van pihenő, akkor időben nem sokat jelent), vagy ha így nem bírnák el az utasforgalmat, akár önálló járatokat is lehetne indítani.

A Bp-Kanizsa járatokat én páratlan órában indítanám (6, 9, 11, 13, 15, 17, 19), így jobbak lennének a csatlakozások Kanizsán.
Az útvonalat pedig "kifordítanám": szükség van a közvetlen zalakarosi járatokra - de miért ne mehetnének Bp-Nagykanizsa-Zalakaros útvonalon? Így Kanizsára 10-15 perccel csökkenhetne a menetidő, míg a zalakarosi "célcsoport" kevésbé érzékeny a menetidőre, ráadásul jóval kevesebben is vannak, mint Kanizsára utazók.

Ha szükség van a déli part-Zeg közvetlen kapcsolatra, akkor azt egy Veszprém-Siófok-Keszthely-Hévíz-Zeg járatpárral oldanám meg. Több értelme lenne Veszprémnek közvetlen kapcsolatot adni a déli parttal, mint Bp-ről a rengeteg vonat mellett buszt is járatni. (Persze más végállomást is lehetne neki keresni. Régebben szóba került itt pl. Dunaújváros is).
Előzmény: Törölt nick (4653)
Batti100 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4657
Köszi szépen.
MBman Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4656

Hétfőtől szombatig:

5:10 - 14:00 JOP-515

5:20 - 12:15 LBH-622

6:30 - 17:00 FLN-442 Volánbusz

8:40 - 15:40 FSJ-358

12:30-18:40 nyárig ICE-568 nyártól HUU-147

15:30-6:30 FLN-441 Volánbusz

 

Vasárnap: 12:15 és 12:30 nincs

5:10 - 14:00 JOP-515

5:20 - 15:40 LBH-622

6:30 - 17:00 FLN-442 Voloánbusz

8:40 - 18:40 FSJ-358

15:30- 6:30 FLN-441 Volánbusz

Előzmény: Batti100 (4655)
Batti100 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 4655
Egerszegen hány pesti fórda van? LBA-622 5.25 kor indul,az északi parton 9.15-re ér a Népligetbe,
vissza 12.15 kor jön.
HUU-147 8.40-12.10-re ér a Népligetbe.
Le tudná írni valaki a Pesti járatok menetét? Előre is köszi.
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4654
De ha már amúgyis bevonjuk a déli part kiszolgálásába azt, hogy egy Siófok-Hévíz járattal számolunk, és mivel az atádi a Pestről Siófokig tuti nem képes egyedül elbánni azzal az utastömeggel, ami rázúdulna, ha kivinnénk a 1188-at az M7-esre a partról, az annyi, mint még egy plusz kocsi, és akkor már végülis tökmindegy, hogy az csak Siófokig vagy egészen Zegig vagy akár nyújorkig megy.

BPD.összetettkörmondat
Előzmény: MBman (4651)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4653
Egy pl. Fonyód-Veszprém-Fonyód járat egyáltalán nem azt az utasközönséget szolgálná ki, mint egy Bp-Déli part-Bp járat. Szerintem. Ráadásul a Kvár-Győr járathoz elég jól van csatlakozás munkanapokon reggelente. Fenyvesről indul.

Az, hogy adnak másodrészt az északi partinak az sztem leginkább annak köszönhető, hogy ott nincs olyan másik járat, amire lehet mutogatni, hogy "tessék elmenni azzal, azon kevesebben állnak". Így aztán legfeljebb utaslemaradás jut osztályrészül azoknak, akik nem elég szerencsések.

Ehune szépótó zegi másodrész:
http://www.freeweb.hu/somogybusz/volanbusz1/e97/gbg527.jpg

De találkoztam hadirokkant MANnal is.

1190-en egyszer láttam most a nyáron olyan felállást, hogy IK.250 + IK.256. Nyári szombat reggel. 256-oson kb. annyian ültek, mint amennyien a zegin állni szoktak. Ráadásul ott is ugyanúgy van párhuzamos vasútvonal.
Előzmény: -c.v- (4648)
MBman Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4652

Szerintem meg nem. Boglárig mennek közösen, igaz lengyeltótiba már nem megoldás, de boglárig igen. 

De ami fontosabb, boglár utáni települések sem maardnak ki pestről való egyszerű eljutásból.

Előzmény: -c.v- (4649)
MBman Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4651

Erre lenne az a bizonyos újonnan induló siófok-héviz járat, amit írtam. Megállna minden déli parti településen. Segítene az atádinak a déli parton a helyközi forgalomban, és a déli partiak oly nagyon áhított zalába való eljutását is lehetővé tenné.

 

De vannak vonatok is a fővárosból.

Előzmény: Törölt nick (4646)
-c.v- Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4650
Köszi... Ezek után végképp nem értem, miért nem indítanak mellette egy gyorsított másodrészt Keszthelyen át. :(
Előzmény: Törölt nick (4639)
-c.v- Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4649
Szerintem nézz utána az atádi menetrendjének, mert attól tartok, elég nagy butaságot írtál :(
Előzmény: MBman (4637)
-c.v- Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4648
" Jóval több járat érinti ennek köszönhetően a Balaton déli partját ezáltal, mint pesti... "

Ha a déli parton Siófokot értjük, akkor igen :). De ha tényleg a déli partot értjük, akkor 1 járat van, az is csak Lelléig, ráadásul éppen ellenkező fekvésben.

Bp-Siófok között valóban tetemes előnye van a busznak, de a déli partra már nem, és a vonathoz képest igen kevesen is használják őket.

" Aki Hévízre utazik, menjen a másikkal. "

A másik (1190) sokszor még zsúfoltabb :). Nyári hétvégéken nem ritka a másodrész sem.

" Legyen Hévíz átminősítve csak felszálló utasok részére szolgáló megállóhellyé reggel Zegre menet, aztán visszafelé meg csak leszálló utasok részére szolgáljon. "

Szerintem meg oda kell járatot indítani, ahol utas is van. :)
Előzmény: Törölt nick (4638)
MBman Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4647

Akkor itt van.

A Te régebbi hsz-ed egyébként :)

Előzmény: Törölt nick (4645)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4646
De hogyan akarod begyorsítani, ha Balatonboglár után már egyáltalán nincs más buszjárat, ami kapcsolatot teremthetne a fővárossal?
Előzmény: MBman (4643)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.01 0 0 4645
De nem tudom bemásolni a címsorba, mert csak visszaszájal a netcápa. :(
Előzmény: MBman (4644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!