Ma du. a bogaram szélvédőjére vki kitett egy cetlit:
"beszámítjuk gépkocsiját százezer Ft.-ig új Daewoo Matiz vásárlása esetén"
...Anyád....
Más:
szerintem mindenképpen jobban jársz, ha megcsináltatod a motort, méghozzá úgy, hogy vadiúj alkatrészeket teszel bele. Kicsit drágább, de akkor nyugodt lehetsz, hogy a motor sokáig jól fog müködni. Cserénél nem ad senki garanciát!
Segitség, segitség!!
Nagy bajban vagyok, csak Bennetek van minden bizodalmam! Az én drága Malvinkám (67, 1300),nagyon beteg lett.Motorcserére szorulna, vagy fel kellene ujitani a motorját.Szerintetek melyik a járható ut? Egyáltalán hol lehet motort szerezni? Vagy ujittassam fel? De kivel?
Ugye segitetek?
Egy kétségbeesett fehérvári bogaras.
Márta
Valahogy sokadszorra sem jött be nekem a bejelentkezés a bogaras listára.
Sajnálom.
Balázs (Meggyesi) leműszakiztatta 2003-ig a '70-es gépemet. Eladom. 170 e.
Megen mondom, hogy nem akarom kereskedésre használni ezt az oldalt, de "bogaras" embört keresek vevőnek. Bővebb infot az "adatok"-ban szereplő címről magánban.
Az 1302 és az 1303 váltói száraz féltengelyesek.Olajcserénél 0,5L-el kevesebb olaj kell beléjük.Ha alánézel,akkor ott ahol a motorhoz
csatlakozik a féltengely kell lennie egy harmónika szerű gumi csőnek,ami megléte olajos féltengelyre utal,ebben is váltóolaj leledzik.
Ennél egyszerübb,ha megnézed a váltó jobb oldalán lévő két betűs (AN,AT stb)kombinációt(utána pár szám)és egy megfelelő könyvben megnézed,vagy megírod s én nézem meg Neked.
Pedig tényleg voltak erősebb motorok, a korábbi évjáratokban mindig erősebbek voltak, a transzporteré meg még egy picit erősebb volt annál is. Ha jól tudom, legerősebb verzióban 60 lóerős volt az 1600-os.
Egyébként az enyém így is megy 145-150et simán. Eszerint nekem hosszú gangos váltóm van?
Igazából csak a difi áttétele más, 1:4,375 helyett 1:3,875. Eléggé érezhető a különbség (mármint vezetés közben), de 1300-as szériamotorhoz nem érdemes betenni.
Amúgy meg hosszúváltóra vadászni kell, de ha van, akkor 30-35 eFt körül lehet szerezni. Ja és mindez a száraz féltengelyesre vonatkozik, mert olajos féltengelyes hosszúváltó nem sok van a világban.
És mennyire hosszú ez a hosszú váltó?
Nekem pont az a bajom, hogy nyomatékos nagyon a motor csak épp pörögni nem szeret így én nem is erőltetem. 4000 főlé már nem nagyon szeret menni. (egyesben-kettesben még esetleg 4500)
Ami most benne van azzal negyedikben 100-nál pörög 3000-et. Ez most milyen? Gondolkodtam már nagyobb gumikon is hátra, mert az egyik ugyis szálszakadásos.
Nekem úgy rémlik, hogy volt 1,6-os 55 lovas motor is. Bár attól még nem lesz versenyautó...
"ugyanez a motor a korábbi verziókban többet tudott..."
??? Én erről nem tudok, az 1302S, az 1303S és az 1600-os buszok mind 50 lóerősek gyárilag.
Amúgy meg első lépésként ne kezdd el tuningolni, hanem csináld alap-tökéletesre. Ha megvan az 50 lóerő, akkor hosszúváltóval kettesben 80, és a 140 meg se kottyan neki.
(Amúgy meg könnyített lendkerék, duplakarbi, spéci vezérműtengely, de akkor már kell hozzá külső olajhűtő is, stb.)
Készülök venni egy '74es 1303s-es bogarat, 1584 cm3-as, amerikai kivitel, és gyárilag 50 lóerős. Nem tudtok pár egyszerű trükköt, hogy lehetne belőle kicsalni pár lóerővel többet? Mert ugye ugyanez a motor a korábbi verziókban többet tudott...
Ha tudtok pár egyszerű ötletet, aminél mondjuk nem kell kicserélni a hengereket, csak állítgatni ezt-azt, az jó lenne. Előre is köszi!
ma du. elmentem a bogival a kézimosóba. Előttem egy suzukis nyanya mosatta a szutykát. Régi ismerős volt ott (akárcsak én), ugyhogy a mosós megdicsérte: "milyen szép a fényezés!" Mire a nyanya: "még csak 2 hetes, a 3 éves ugyanilyen színűt lecseréltük, azért ilyen szép a festés."
Utána beálltam én a 32 éves, ugyancsak szép fényezésű bogival...
Sziasztok!
Sikeresen bejelentkeztem ide is.
Az infósoknak nem kell bemutatkoznom, ők arról ismernek, hogy minden találkozóra gyalogosan érkezem, mert az autóm financiális okokból pihen a parkolóban már egy ideje.
Jó ha van egy nyilvános bogaras topic is, de azért az infós levlista szerintem pótolhatatlan, és nem értek azzal egyet, hogy ne várjon senki semmit tőle.
A lég hűtsön mindenkit!
Teo
na most nem furcsa, hogy a fél topiknak most van gondja a pumpájával? mint ahogy nekünk is amiatt cövekelt le a bébi a kálvintéren, mint kiderült.
De elvontatva Medgyesi Balázshoz (Vasárnap!!),aki egy pöcköt megjavított benne, kitisztította a szívatót és megigazította a kopogó fékeket szumma 4 000 Ft-ért, megint szalad a kicsike, jobban mint valaha, és benzinszag sincs. Viszont letörte valaki (ki? én nem!) a fűtés tekercselőgombját, amit a Bugboxban szívesen kicserélnek nekem áprilisban, és 8 000 Ft-ért. na neeeeee!
szóval mit tanácsoltok régi elefáncsontszínű gombok és fűtőtekerők olcsó és jó lelőhelyeként?
Addig is vidáman járok full fűtéssel, nyitott dach-al, elvégre TAVASZ VAAAAAN!
a gyári német ac-t nem lehet felújítattni? Nem spórolásból szeretném, hanem mert nekem ez az alkatrész is hozzátartozik a bogihoz, és jó érzéssel töltene el, ha egy TÖKÉLETESEN müködő, régi ac pumpa dolgozna az autóban. (lehet, hogy hülye vagyok...)
Németet azért nem nagyon lehet kapni,mert horror árban lenne(~20000Ft körül), membrán ha az eredeti átszakad,nem kapható,bár én ideig óráig v.mi ócska skodaszerű membránnal helyettesítettem.Kár is bütykölgetni,mert a brazil 2500-3000 Ft között van kompletten bakelit
vezetővel ,müködtető tüskével,a célnak jól megfelel,csak nálam el kellet forgatni egymáshoz képest a ki és bevezető csonkokat,hogy fel tudjam rakni.Megvettem,mert erre véltem fogni az olaj benzinesedését,de azóta már tudom az igazi okot,és visszapakoltam a németet.
TZL!
Sajna amit a gyertyáról írtam az tapasztalat,esetleg megpróbálom a könyveimben megkeresni
a lehetséges választ.
Németet azért nem nagyon lehet kapni,mert horror árban lenne(~20000Ft körül), membrán ha az eredeti átszakad,nem kapható,bár én ideig óráig v.mi ócska skodaszerű membránnal helyettesítettem.Kár is bütykölgetni,mert a brazil 2500-3000 Ft között van kompletten bakelit
vezetővel ,müködtető tüskével,a célnak jól megfelel,csak nálam el kellet forgatni egymáshoz képest a ki és bevezető csonkokat,hogy fel tudjam rakni.Megvettem,mert erre véltem fogni az olaj benzinesedését,de azóta már tudom az igazi okot,és visszapakoltam a németet.
TZL!
Sajna amit a gyertyáról írtam az tapasztalat,esetleg mgpróbálom a könyveimben megkeresni
a lehetséges választ.
Elvittem a bogit a hígulós olajával a szakihoz, olajcsere, stb., aztán kicsertélte az ac pumpát is (32 éves volt az előző). Most úgy gyorsul, mint az álom!!!
A brazil pumpáról mi a véleményetek?(nem volt épp orig.német, pedig azt akartam...
Azt én is észrevettem, hogy legkönnyebben a bal külső gyertyát köpi be, csak azt nem értem, hogy miért. Nem teljesen szimterikus a motor felépítése? Nem értem! Ha tudod írd meg légyszi!
Rékakoma!
Akkor veszed észre hogy kiesett egy henger, ha pl harmadikban alapjárat közeléből próbálsz gyorsítani (talán 30kmh), akkor húz a motor, de egy bizonyos fordulat eléréséig olyan frekvenciával remeg mint mikor az ember diderek. Azért van mert a kiesett henger nem ad le teljesítményt, ezért mikor rá kerülne a sor akkor a motor megtorpan. 1200-as fordulaton másodpercenként 10szer, ha jól számolom. De olyan 1500rpm felett már kisimul annyira a motor járása, hogy akkor már nem venni észre a remegést, csak a teljesítmény csökkenénst, meg benzinszagú, kék füstöt.
AZS!
Ajánlott levélként megy az AC, mert csomagnak túl kicsi lett volna!
A három hengerrel való menetelés általában így télvíz idején következik be,amikor a nem igazán
meleg motor által elégni nem bíró fölös benzin,kondenzvíz miatt a motorolaj hígulásba fog.
A végzet először (ha szembe állsz a motorral)a baloldali hátsó (lábadhoz közelebbi)gyertyát éri el.Ez állandóan olajsáros,benzines lesz,eleinte,ahogy melegszik a motor még ki tud "égni",azaz ő is termékeny munkába fog.Úgy lehet igazán érezni,ha valahol tudsz mondjuk egy jó hetvenes tempót tartani,akkor ugyan olyan gázpedál állásnál ránt egyet-egyet majd az addigi menettempóhoz képest meglódul.Ha tovább emelkedik az olajszint,akkor már nem lesz képes kidolgozni azt a gyertyákból.A menetteljesítmény gyalázatos lesz,a fogyasztás viszont kiemelkedő(x1,5-x2-ig)
Ez a helyzet rajtad kívűl még a motornak sem lesz ínyére,mert a híg olaj alig ken,valamint az összes létező szimeringen,lukacskán igyekszik azt kinyomni,ha neki úgy esik jól,s mert másként nem megy akkor akár tömítéssel együtt.Én most vagyok kicsivel a határeset alatt,ezért hétfőn dukál egy
kövér olajcsere.
AZS!
A máshol megjelentekkel összhangban melleted teszem le a voksomat.Fel a fejjel.