Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mondtam, hogy nem kéne. Creative Commons License 2013.10.24 0 0 36868

az egyenesfutás nem a tengelytávtól függ alapvetően, van itt nekünk olyan autónk, aminek egész elfogadható tengelytávja van és elengedett kormánnyal öt métert nem bír egyenesen menni, bár ez nem hibája, ez ilyen.

a luxusautó pedig elsősorban a helykínálat miatt hosszú, bár egy aston martin cygnet sehogy sem nagy aztán mégis csak luxus.

Előzmény: Tie (36865)
fejes.i Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36867

Na ilyenem se vót v legalábbis nem vettem észre. Viszont valamikor (?) módosítottak a Detroit Lockeren épp emiatt.

Nem tudom, a Tiéd milyen lehet illetve az enyém ugyanolyan-e.

 

Előzmény: Alfred (36866)
Alfred Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36866

Nekem a kék 90-esben úgy volt, hogy hátul Detroit Locker, elöl Truetrack.

Havas aszfalton hajlamos volt nem bekanyarodni, illetve nagy sárban keréknyomból nehezen tudtam kijönni velük, egyébként nagyon szerettem. Úgy emlékszem 2006-ban, kb 130.000 km után tört el a bal hátsó féltengelyem és a Lockerben is ledarálódott a bal fogas gyűrű. Azóta készülök rá, hogy rendelek bele pótalkatrészt, mert nagyon hiányzik. Most a gyári diffi van visszarakva "ideiglenesen"...

'99-től versenyeztem vele, csúnya helyeken is elmentem, volt használva sokat terepen. Lépegetős helyeken úgy mentem előre, mintha sík úton mentem volna.

Az első Truetrack berakását ma már nem erőltetném, szerintem lényegében felesleges.

 

Ami zavaró a Lockerben, hogy aszfalton bizonyos körülmények között néha kicsit későn old el a külső íven futó kerék, ilyenkor kanyarodás közben nagy csattanást hallani, az autó meginog, majd könnyebben kanyarodik. Aki ezt először tapasztalja, az nagyon megijed.

Tie Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36865

Nem, nem hitvita. A hosszú tengelytáv nehezebben áll keresztbe, jobb az egyenesfutása. Nem véletlenül bazi hosszú minden luxusautó tengelytávja.

 

Vedd észre azt is, hogy igen, előfordul, hogy a 100-as Range is keresztbeáll néha, de nagyságrendekkel ritkábban, mint a 90-es Defi.

Előzmény: tue-14 (36860)
pinguru Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36864

Le kell kérdezni a kódokat, ahol nyűgje van, azt a kereket meg kell vizsgálni részletesen. Gondolkodók egy digitális szkóp beszerzésen, van ilyen USB-s, azzal szebben tudnám diagnosztizálni a dolgokat, mondjuk másra is kell használnom. Az év végi költekezésbe lehet, hogy be írom :)

Előzmény: fejes.i (36863)
fejes.i Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36863

Na, eztet most bsaszhatom.

A múltkori tanácsaid alapján megmértem multiméterrel az Ohmot, ez megvolt mindenik szenzorban 930 legalább. De mégis hibás az ABS.

Nade illyen egérmozit honnan a rákból szedjek most? Ilyent maximum csak elképzelni tudok pár pohár Cragganmore után...

Előzmény: pinguru (36857)
terrano1 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36862

Tényleg,akkor most gondolom nem lesz aschroft LSD előre!?

Előzmény: mandras79 (36844)
fejes.i Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36861

Nem tört féltengő se.

Előzmény: fúrószár (36856)
tue-14 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36860

Ez a "tengelytav 95%" megintcsak hitvita. 

Konnyebben keresztbe all a rovid, de Kompy neha ugyanugy balettozik az automata zarral a Range-n. 

Előzmény: Tie (36841)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36859

Mi vagy te, űrhajószerelő?

Előzmény: pinguru (36857)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36858

lehet csak rossz szériát fogtam ki! nem tudom. őszintén kivánom hogy még sokáig legyen neked tökéletes!  én így jártam!

Előzmény: fejes.i (36854)
pinguru Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36857

Beszélgettem Szíjártó Pistivel erről az ABS mizériáról, szerinte a csapágykopás okozhat olyan jel változást, hogy az ABS nem fogadja el a jeleket.

 

Gondoltam kimérem, hogy mi a helyzet, sajnos nem találtam meg a döglött szenzorom csatlakozóját, ezért improvizálnom kellett.

 

 

Rádugtam a szkópot egy egy szenzorra és felemeltem az illetékes kereket, a feleségemet megkértem, hogy legyen szíves beindítani és kapcsolni egy 3-ast.

 

 

Körbe mértem a szenzorokat, az egyik keréknél hullámzott a jel erősség, gondolom ennél van elmenve a csapágy.

 

 

Itt van egy jó minta:

 

 

Ahogy tekertzem a kerekeket egy pár keréknél furcsán morgott a csapágy, így úgy döntöttem, hogy az összeset kicserélem, végülis egyszer élünk :)

fúrószár Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36856

És még a féltengő sem tört bele? Hát való az ilyen kezibe autó?

 

Pisti! :-)

Előzmény: fejes.i (36854)
Tie Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36855

Nem az a lényeg, hogy versenyzel-e vagy sem, hanem hogy törsz-e vele féltengőt, és ha igen, kitakarítod-e belőle a spént. Ha igen, akkor nem lesz baja sose. Ha nem, akkor legyilkolod hipp-hopp.

Előzmény: fejes.i (36854)
fejes.i Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36854

Nekem két és fél éve van és 25 ezer km van benne. Nincs baja. Igaz, nem voltam egy versenyen se...

Előzmény: Törölt nick (36853)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36853

Pisti nekem volt detroitom  de sajna kb két év alatt szét pergett! és nem én voltam az egyetlen! igaz addig nagyon jó volt!

Előzmény: fejes.i (36851)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36852

ja! amit te terepen mész oda kardán se köll. hajrá!

 

Előzmény: joegabi (36850)
fejes.i Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36851

Nem is kifogásnak szántam, sőt azt se montam, hogy a Detroit ettől jobb lenne.

Az összehasonlítás részben lehetetlen a Detroit és a kapcsolható zárak között, mert igaz, hogy ugyanazt a dolgot, de két teljesen szembenálló kiindulópontból közelítik meg.

 

Előzmény: mandras79 (36844)
joegabi Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36850

Vicceltem. Kiveszem az első kardánt is.

Előzmény: Törölt nick (36849)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36849

no akkor gondolkozz el! lehet igaza van! de a viccet félretéve! nem értem mi a gondod.?

Előzmény: joegabi (36848)
joegabi Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36848

Érdekes a nejem is ezt mondja.

Előzmény: Törölt nick (36847)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36847

persze! ha eltörted az egyik első féltengelyt! úgy még haza tudsz kullogni!  de látom lövésed sincs a dolgokról!

 

Előzmény: joegabi (36846)
joegabi Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36846

Ha a hátsó kardánt kiveszem és előre egy 100% os zárat rakok az jó?

Előzmény: Törölt nick (36845)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36845

Testvér!Szerintem értünk amikor zárrol beszélünk az legyen 100%-os vagy semmi ha a kéttengejböl 1 záras legyen az legyen a hátsó!!!!!!!!!!!!Az első zár az 1 plussz ami mindig jóljöhet de ez extreme esetbe szükséges.A Landroverbe az elsőzár hagyományos féltengelyekkel több bosszúságot okoz mint örömöt!!!!!!!!
Egyébként mavoltunk versenyen ahol 5. helyezést értünk el és mi voltunk jóformán az 1-etlen sziria auto féltengelyt nem törtünk hát ennyi tellet tőlünk!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Tie (36840)
mandras79 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36844

Mióta ki lett cserélve a "központi diffim"  -a viscous coupling-amit az ashcrofttól vettem komolyan mondom alig akar leátlózni a gépsárkány...anno itthonról az árokból próbálgattam kijönni csak komoly gázzal tudtam.most meg unalmasan kilép:O)Viszont az biztos: ukrjanai túránk alkalmából már elkelt a hátsó 100%os zár.Igaz nem detroit hanem ashcroft ,de én pl sehol nem felejtettem el ki ill. be kapcsolni....ezt a kifogást nem is értem....

Előzmény: terrano1 (36842)
rangejani Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36843

Köszi! De csak a termosztát vacakolt még szerencse, hogy volt itthon tartlék. Így megoldódott.

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (36767)
terrano1 Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36842

Nincs két hete,hogy a friss P38 tulaj cimborám kipróbálta direkt az átlózós árok átkelést,mert kiváncsi volt a TC hatékonyságára ebben a helyzetben.Persze, simán vette az akadályt!

Előzmény: pooh.aki.pooh.volt.a.reg (36839)
Tie Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36841

Mondom, ülj be egyszer egy 110-esbe, vagy bármibe, aminek a tengelytávja hosszabb, mint a nyomtávja. A 90-es defender zár nélkül is úgy áll keresztbe egy takonyfolton, mint a huzat.

Nekem a 108-as Range-el SOSEM volt keresztbeállós problémám se lockerrel, se anélkül.

 

Hidd el, abban, hogy a te autód ilyen könnyen keresztbeáll, abban 95%-ban a rövid tengelytáv a hunyó, és 5%-ban a difizár.

 

Volt egy túra-verseny ambó dominó a Range Sport bemutatójakor, a Velencei tó körül. Volt egy hosszú, emelkedős jobbra íves kanyar, oldaldőléssel az árok felé.

 

Másnap mindenki ott hápogott, aki 90-es Defivel volt, hogy ők ott éjjel mit szoptak három zárakkal is alig bírták felküszködni magukat, mert mindég beestek az árokba, meg keresztbeálltak, én meg nem is emlékeztem arra a szakaszra az útból, mert a hosszú range-el (pedig akkor még zárjaim se vótak) nekem az az emelkedő annyi volt, hogy lenyomtam a gázt, és követtem szépen a kanyar ívét.

Előzmény: tue-14 (36836)
Tie Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36840

100%-os full zárnak van értelme elöl, de annak is csak olyan ritkán, és extrém esetben, hogy ha nem triálra építesz autót, hanem hétköznapi kirándulósnak, akkor fölösleges túlzás. Próbáltál kanyarodni három bezárt zárral akármilyen talajon? Értelmetlen dolog. De még csak ODÉBBMENNI 30 centit is képtelenség, vagy kilépni egy nyomvájúból a földúton. Ahol meg csak az kell, hogy kitoljon a dzsuvából a bakhátról, oda elég a hátsó meg a középső zár, és sok lendület. Azon már nem sokat segít az első.

 

Ha meg torsen, még csak nem is 100%-ra zárható, akkor meg abszolute fölösleges pénzkidobás.

Előzmény: Törölt nick (36834)
pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2013.10.23 0 0 36839

szombaton egy P38-al felmentunk egy olyan siratofalon, ahol jobb hogy nem en vezettem, mert en nem mertem volna nekiindulni (olyan 40 meter magas lehetett es naaagyon durvan meredek). raadasul ez egy dizel volt, nem is egy V8 :-). persze az egy mas kerdes, hogy ha reggeltol estig ezt csinalnad folyamatosan, akkor mi lenne a vege ...

Előzmény: pinguru (36829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!