az egyenesfutás nem a tengelytávtól függ alapvetően, van itt nekünk olyan autónk, aminek egész elfogadható tengelytávja van és elengedett kormánnyal öt métert nem bír egyenesen menni, bár ez nem hibája, ez ilyen.
a luxusautó pedig elsősorban a helykínálat miatt hosszú, bár egy aston martin cygnet sehogy sem nagy aztán mégis csak luxus.
Nekem a kék 90-esben úgy volt, hogy hátul Detroit Locker, elöl Truetrack.
Havas aszfalton hajlamos volt nem bekanyarodni, illetve nagy sárban keréknyomból nehezen tudtam kijönni velük, egyébként nagyon szerettem. Úgy emlékszem 2006-ban, kb 130.000 km után tört el a bal hátsó féltengelyem és a Lockerben is ledarálódott a bal fogas gyűrű. Azóta készülök rá, hogy rendelek bele pótalkatrészt, mert nagyon hiányzik. Most a gyári diffi van visszarakva "ideiglenesen"...
'99-től versenyeztem vele, csúnya helyeken is elmentem, volt használva sokat terepen. Lépegetős helyeken úgy mentem előre, mintha sík úton mentem volna.
Az első Truetrack berakását ma már nem erőltetném, szerintem lényegében felesleges.
Ami zavaró a Lockerben, hogy aszfalton bizonyos körülmények között néha kicsit későn old el a külső íven futó kerék, ilyenkor kanyarodás közben nagy csattanást hallani, az autó meginog, majd könnyebben kanyarodik. Aki ezt először tapasztalja, az nagyon megijed.
Le kell kérdezni a kódokat, ahol nyűgje van, azt a kereket meg kell vizsgálni részletesen. Gondolkodók egy digitális szkóp beszerzésen, van ilyen USB-s, azzal szebben tudnám diagnosztizálni a dolgokat, mondjuk másra is kell használnom. Az év végi költekezésbe lehet, hogy be írom :)
Beszélgettem Szíjártó Pistivel erről az ABS mizériáról, szerinte a csapágykopás okozhat olyan jel változást, hogy az ABS nem fogadja el a jeleket.
Gondoltam kimérem, hogy mi a helyzet, sajnos nem találtam meg a döglött szenzorom csatlakozóját, ezért improvizálnom kellett.
Rádugtam a szkópot egy egy szenzorra és felemeltem az illetékes kereket, a feleségemet megkértem, hogy legyen szíves beindítani és kapcsolni egy 3-ast.
Körbe mértem a szenzorokat, az egyik keréknél hullámzott a jel erősség, gondolom ennél van elmenve a csapágy.
Itt van egy jó minta:
Ahogy tekertzem a kerekeket egy pár keréknél furcsán morgott a csapágy, így úgy döntöttem, hogy az összeset kicserélem, végülis egyszer élünk :)
Nem az a lényeg, hogy versenyzel-e vagy sem, hanem hogy törsz-e vele féltengőt, és ha igen, kitakarítod-e belőle a spént. Ha igen, akkor nem lesz baja sose. Ha nem, akkor legyilkolod hipp-hopp.
Nem is kifogásnak szántam, sőt azt se montam, hogy a Detroit ettől jobb lenne.
Az összehasonlítás részben lehetetlen a Detroit és a kapcsolható zárak között, mert igaz, hogy ugyanazt a dolgot, de két teljesen szembenálló kiindulópontból közelítik meg.
Testvér!Szerintem értünk amikor zárrol beszélünk az legyen 100%-os vagy semmi ha a kéttengejböl 1 záras legyen az legyen a hátsó!!!!!!!!!!!!Az első zár az 1 plussz ami mindig jóljöhet de ez extreme esetbe szükséges.A Landroverbe az elsőzár hagyományos féltengelyekkel több bosszúságot okoz mint örömöt!!!!!!!! Egyébként mavoltunk versenyen ahol 5. helyezést értünk el és mi voltunk jóformán az 1-etlen sziria auto féltengelyt nem törtünk hát ennyi tellet tőlünk!!!!!!!!!!!!!!!!
Mióta ki lett cserélve a "központi diffim" -a viscous coupling-amit az ashcrofttól vettem komolyan mondom alig akar leátlózni a gépsárkány...anno itthonról az árokból próbálgattam kijönni csak komoly gázzal tudtam.most meg unalmasan kilép:O)Viszont az biztos: ukrjanai túránk alkalmából már elkelt a hátsó 100%os zár.Igaz nem detroit hanem ashcroft ,de én pl sehol nem felejtettem el ki ill. be kapcsolni....ezt a kifogást nem is értem....
Nincs két hete,hogy a friss P38 tulaj cimborám kipróbálta direkt az átlózós árok átkelést,mert kiváncsi volt a TC hatékonyságára ebben a helyzetben.Persze, simán vette az akadályt!
Mondom, ülj be egyszer egy 110-esbe, vagy bármibe, aminek a tengelytávja hosszabb, mint a nyomtávja. A 90-es defender zár nélkül is úgy áll keresztbe egy takonyfolton, mint a huzat.
Nekem a 108-as Range-el SOSEM volt keresztbeállós problémám se lockerrel, se anélkül.
Hidd el, abban, hogy a te autód ilyen könnyen keresztbeáll, abban 95%-ban a rövid tengelytáv a hunyó, és 5%-ban a difizár.
Volt egy túra-verseny ambó dominó a Range Sport bemutatójakor, a Velencei tó körül. Volt egy hosszú, emelkedős jobbra íves kanyar, oldaldőléssel az árok felé.
Másnap mindenki ott hápogott, aki 90-es Defivel volt, hogy ők ott éjjel mit szoptak három zárakkal is alig bírták felküszködni magukat, mert mindég beestek az árokba, meg keresztbeálltak, én meg nem is emlékeztem arra a szakaszra az útból, mert a hosszú range-el (pedig akkor még zárjaim se vótak) nekem az az emelkedő annyi volt, hogy lenyomtam a gázt, és követtem szépen a kanyar ívét.
100%-os full zárnak van értelme elöl, de annak is csak olyan ritkán, és extrém esetben, hogy ha nem triálra építesz autót, hanem hétköznapi kirándulósnak, akkor fölösleges túlzás. Próbáltál kanyarodni három bezárt zárral akármilyen talajon? Értelmetlen dolog. De még csak ODÉBBMENNI 30 centit is képtelenség, vagy kilépni egy nyomvájúból a földúton. Ahol meg csak az kell, hogy kitoljon a dzsuvából a bakhátról, oda elég a hátsó meg a középső zár, és sok lendület. Azon már nem sokat segít az első.
Ha meg torsen, még csak nem is 100%-ra zárható, akkor meg abszolute fölösleges pénzkidobás.
szombaton egy P38-al felmentunk egy olyan siratofalon, ahol jobb hogy nem en vezettem, mert en nem mertem volna nekiindulni (olyan 40 meter magas lehetett es naaagyon durvan meredek). raadasul ez egy dizel volt, nem is egy V8 :-). persze az egy mas kerdes, hogy ha reggeltol estig ezt csinalnad folyamatosan, akkor mi lenne a vege ...