Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 2017.06.17 -1 0 36040

Ha csak Berettyóújfalú - Gyál távolságot nézem, akkor is

M3 felé

 

M5 felé

 

és máris meg van az a 70km

Előzmény: Carina_S (36039)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36039

"Amíg a világ világ marad, a 4. főúton 70 km-rel közelebb van az M0, mint az M3-on.

Ezért törvényszerűen olcsóbb is, emiatt a kamionok maradnak a 4-42. útvonalon, az úttest tovább romlik."

 

Ezt a +70 km-es kerülőt az M0-ás és az Ártánd -- Bors határállomás közötti irányra érted, igaz? Mert ekkora kerülő csak úgy jöhet ki az M3-as útirányon, ha ezalatt az M0 -- M3 -- M35 -- Ártánd Határátlépőhely útvonalat értjük az M0 -- 4 -- 42 -- Ártánd Határátlépőhely nyomvonal helyett, és mivel ez utóbbi a rövidebb, a így forgalom is erre halad (oda is, meg vissza is).

 

Ezt az áldatlan helyzetet egy módon lehetne megoldani a 4-es útra vonatkozó sok ígérgetés helyett: Ez a megoldás az lehetne, ha az [M3]-as füzesabonyi elágazópontját, és a [4 -- 42]-es püspökladányi elágazópontját egy 2×2 sávos autópálya vagy (min. autóút) szinten átkötnék egymással. ((A jelenlegi M3 -- M35 nyomvonalon ui. a Füzesabony -- Mezőcsát -- Polgár -- Görbeháza -- Debrecen -- Berettyóújfalu útszakasz miatt hosszabb +70 km-rel az M0 -- 4 -- 42-es útvonal-kombinációnál.)) Ha viszont ezt a nagy kerülőt a Füzesabony -- Tiszafüred -- Nagyiván -- Püspökladány újonnan megtervezendő és megépítendő nyomvonallal nyílegyenesen levágnák, akkor a 4-est túlterhelő óriási(!!!!) forgalom már megoszolhatna az így már kb. egyenlő hosszúságúvá alakított két útvonal, az M3-as, és a 4-es utak között. 

 

Így feleannyi új utat lehetne megépíteni feleannyi költséggel, és a 4-es út forgalmi túlterhelése a két út között így kialakuló forgalom-megoszlás miatt már mégis tehermentesülhetne!

Előzmény: dimelo (35998)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.06.16 0 0 36038

Ha szerinted igen, akkor gondolom az indokod is megvan, kezd el akkor elsőnek sorolni azokat a 2*2 sávos főutakat hazánkban, amit fizetősek.

Előzmény: Törölt nick (36036)
klimakiraly Creative Commons License 2017.06.16 0 0 36037

De az M0 nem lesz szűk az M5 és M4 között?

 

Már most sem egy szellem autóút. M5>M4 irányba szinte sose lehet menni maximumon. Visszafelé már szellősebb, ott már lehet jönni maximumon. Persze Én többet megyek az M5-őn így ha végre az M0-Újhartyán(405) között is lehet nyugodtan menni tempomattal annak örülni fogok. :-)

Előzmény: dimelo (36030)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.16 0 0 36036

Szerintem fizetős lesz.Miért is ne lenne?egyébként teljesen fölösleges 4 sávosra csinálni.Ha két sávos lenne,talán elmaradna  a fizetés.

Előzmény: mash.69 (36033)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.15 -1 0 36035

nyugelló van, senki nem kelti a hisztrériát, egyszerűen feltettem a kérdést

agyadra mentek a mai körforgalmak, vagy mi?

Előzmény: radio100jozsi (36034)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.06.15 0 0 36034

Már le lett írva, nem kélne itt a hisztériát kelteni, ez ugyan úgy ingyenes lesz, mint a 21-es. Csak az fizetős, ami autóút, vagy autópálya, ez meg csak egy sima 2*2 sávos főút lesz, mint a 21-es a szélesítés után.

Előzmény: mash.69 (36033)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.15 -1 0 36033

na nyár végén indul az R67,  szépen nagytható térképpell

 

 

http://magyarepitok.hu/aktualis/2017/06/augusztusban-elkezdi-kaposvar-gyorsforgalmi-bekoteset-a-strabag-es-a-soltut

 

ez az út akkor fizetős autóút lesz? ha fizetős, akkor hola pár huzamos nem fizetős?

vagy hogy van a szálbáy, már ha van ilyen szabály egyáltalán?

dimelo Creative Commons License 2017.06.15 -1 0 36032

Nagyon komolyan?

 

Off

Miközben minden felé diplomáciai árkokat ás.

Az EU-ból kilépési szándéka és a határmetszéspontok...

Már kalkulál a vámbevételekkel?

 

Az nem lesz elég a katonai kiadásokra...

 

On

Előzmény: trizs77 (36031)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.15 -1 0 36031
dimelo Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36030

Értelme van.

Miközben majdnem mindenki egyetért az M (R)81 szükségességével,

nem tűnik fel, hogy a kormány R83-at épít? Azt is csak féltávon.

Pedig oda néhány elkerülő is elég lenne.

 

Fontosabb lenne az M7-M8-M5 szakasz (ha már az M44-et is nyomatják)

Akinek nincs dolga az M0-án az nem menne arra.

Ettől most még lesz dugó a nyáron.

 

Teóriám - szigorúan forgalmatek alapon.

2019: kész az M4 Üllő-Albertirsa között (Meg tovább is)

1500 db kamion és 5000 szgk. ettől kezdve Üllő-Vecsés között hajt fel az M0-ra. (A szakasz még nem dugul ennyitől)

Az M0-M5 csp. M5 felhajtójának egyetlen sávján ennyivel kevesebb jármű menne Újhartyán felé.

Ha közben "véletlenül" ezt a kardinális felhajtót is 2x2 sávra bővítenék, nem dugulna az M0.

 

Ha lenne M8 is, akkor még legalább 1000-rel kevesebb kamion (+3000 szgk) használná az M0-t, hogy Szlovénia felé menjen (és vissza)

ez az M7 Velencei tó szakasz forgalmát is csökkentené.

 

Ma még a hiányokból és a vágyakból alkotunk véleményt.

 

 

Előzmény: seadxdx (36026)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.14 -1 0 36029

hát az egyik helyen 2*3 sávot kell újjá építeni + hídak, felüljárok

teljesen, szinte nulláról, hiszen betonból akaárják, mint a M0-ás

ezt cirka 3-3,5 milliárd/km a saccom

 

a másikon meg arról beszélünk, hogy a 81-esből csinálunk 2*2 sávot + elkerülők...

hát nem gondolom még minidg, hogy ez lenne a drágább

az M8 Dunaújváros-kecskemét közötti részén olyan nagyon sok felüljáró nem kell

olyan sok keresztező út nem igen van....

ennél meg max 2 milliárdot saccolok

 

csak megemlítem 2014-ben adtak át olyan autópályát, ami 1,5 milliárd környékén megállt!!!

Előzmény: Fradista Utazó (36028)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36028

>így elég lenne csak Hegyeshalom-Győr között 3 sávosítani az M1-est

Oszt minek? OK, vasárnap este, amikor a magyar vendégmunkások mennek vissza Ausztriába, zsúfolt tud lenni, de amúgy abban a szakaszban még van bőven kapacitástartalék 2×2 sávon is. 

Ellenben Biatorbágy - Tata közt valószínűleg még ebben az esetben is szükség lenne 10-15 éven belül a 2×3 sávra (annyi idő meg úgyis kell egy Kecskemét - Szfvár - Győr autópálya megépítéséhez). 

 

>kis túlzással abból a pénzből megépíthető az egész mutatvány, amibe Pest-Győr szakasz 2*3 sávos átépítése kerülne

Hát, ez azért nem kis túlzás... Nagyságrendi különbség lehet a két beruházás költségigénye közt. Úgy, hogy a Biatorbágy - Tata szakasz kiszélesítését így se úsznád meg nagyon. 

Előzmény: mash.69 (36027)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.14 -1 0 36027

jól összefoglaltad. 

Talán annyi maradt ki, hogy így elég lenne csak Hegyeshalom-Győr között 3 sávosítani az M1-est.

kis túlzással abból a pénzből megépíthető az egész mutatvány, amibe Pest-Győr szakasz

2*3 sávos átépítése kerülne....

Előzmény: seadxdx (36026)
seadxdx Creative Commons License 2017.06.14 0 1 36026

Egy Győr-Fehérvár pályának úgy lenne értelme, ha  végigvisszük a Hírös városig, az M5-re csatlakozóan, a vasvárosi hidat bekötve a hálózatba. Nem is feltétlen az lenne az előnye, hogy olyan hatalmas forgalma lenne (legalábbis a megnyitás idején). Tehermentesítené az M1-est, az M0-st és az M5 felső szakaszát.

Az M5-ösön van napi ingázóforgalom mind a főváros, mind Kecskemét felé, nekik jól jönne a kiszámíthatóbb forgalom. Mikor használom azt az autópályát, normál hétvégéken is elég random a forgalom mennyisége. Van, hogy végig 130-al tudok menni a külső sávban, mert a kutya sincs a pályán, máskor meg 110 fölé nem tudok menni, mert egybefüggő a kocsisor. A sok marha vendégmunkás mutatványait inkább nem említem. A jobb forgalmi helyzet persze él a másik két  szakaszra is.

Csökkenne a sugárirányú hálózatból adódó többletfutás is, ezzel együtt a légszennyezés (Brüsszel úgyis csökkenteni akarja ezt), bár ez elhanyagolható mértékű lenne. Ha az elmaradó dugókat nézzük, akkor csökkenne a szennyezés.

Az útvonal melletti településeknek fejlődési lehetőség lenne az útvonal, hasonlóan az M0-s melletti településeknek. A jobb infrastruktúra miatt könnyebben lehetne odacsábítani a különböző cégeket. Fehérvár és Kecskemét pozícióját is erősítené a fővárosi vízfejjel szemben.

Előzmény: bp01 (36017)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.14 -1 0 36025

De felmerült, csak nem építik....

az M8 az M0 tehermentesítésére lenne kitalálva

Előzmény: hegyaljai3 (36023)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36024

OK, akkor határozottabban fogalmazok: Németországban is csak ott vannak párhuzamos autópályák, ahol azokra - a forgalom mérete miatt - külön-külön is szükség van. Ld. a fenti példát (A555 - A59), és még tudnám sorolni. Az A2 és az A42 Oberhausen és Dortmund közt végig párhuzamos, de nem azért, mert az olyan klassz, hanem azért, mert mindkettő tele van, mindkettőre szükség van.

Az alternatív, párhuzamos utak gondolata soha fel se merült. Ott sem. A hálózatiság, ilyen értelemben Németországban sem volt szempont sosem. Egyszrűen annyival nagyobb a forgalom, mint Magyarországon, hogy szükség volt ezekre az autópályákra. Sőt.

Előzmény: hegyaljai3 (36023)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36023

Én óvatos voltam, és úgy írtam "nem is tökéletes alternatívát". No most ehhez képest a magyarországi gyorsforgalmi utakat nem is lehet hálózatnak nevezni, mert fejlesztésüknél eddig még nem merült fel az alternatív, párhuzamos útvonal gondolata sem.

Előzmény: Fradista Utazó (36022)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36022

>Nem csupán a Németországban dolgozó szerbek, törökök szabadságolása okoz dugókat.

Ez így van. De a Tatabánya - Szigetszentmiklós, Szombathely - Budapest, stb., stb., útvonalon közlekedők egészen biztosan nem mennének a Győr - Szfvár - Kecskemét autópályán egy métert se.

 

>Németországban vannak párhuzamos autópályák

Vannak. Pl. a 2×3 sávos A555 (ÁNF: 60-70 ezer) és a 2×2 sávos A59 (ÁNF: 80-90 ezer) párhuzamosak Köln és Bonn közt. Ha bármelyikük nem létezne, és a másikra zúdulna a 140-170 ezres forgalom, ott még éjjel is dugó lenne. Nem heccből van ott két autópálya, meg azért, hogy útfelújítás idején legyen kerülőút :-)

 

>az ország nagyvárosainak elhelyezkedése miatt létezik egy hálózat, amelyik - ha nem is tökéletes - de alternatívát ad - baleset, útfelújítás esetére

Hehe :-) Keresem az alternatívát :-)

Előzmény: hegyaljai3 (36021)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36021

Nem csupán a Németországban dolgozó szerbek, törökök szabadságolása okoz dugókat. Németországban vannak párhuzamos autópályák, és az ország nagyvárosainak elhelyezkedése miatt létezik egy hálózat, amelyik - ha nem is tökéletes - de alternatívát ad - baleset, útfelújítás esetére. Mint tudjuk, a Győr-Budapest(M0) esetében ilyen nincs. Minden esetre a Győr-Mór-Székesfehérvár útvonal hétköznapi, hivatásforgalmi adatai magában valóban nem indokolnak 2x2 sávos kiépítést egy a Dunát átszelő folytatás nélkül.

Előzmény: Fradista Utazó (36016)
dimelo Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36020

Az ördög a részletekben van...

Az igaz, hogy Törökszentmiklós-kelettől Surjány végéig 2x2 sáv épült 2005-2006-ban,

de az nem, hogy Szapárfalu belterület 2x2 sávos.

Emlékem szerint tavaly aszfaltoztak, de az "szépészeti" beavatkozás.

 

Így ez a torzó több, mint botrány, hiszen 15 éve a dumát beadták az önkormányzatoknak arról, hogy minden település

elkerülőt kap. és ez csak Kisújszállásnál valósult meg. A Szapárfalu elkerülőt 2008.02. 28-án fújták le.

Indoklás: Majd épül az M4. Majd...

 

A surjányi 2x2 sáv nem része az M4 nyomvonalnak! (Egy 300-400 fős falun keresztülvezettek 2x2 sávot lámpás csomóponttal)

Ez a szakma botránya, mert a forgalmat 2x1 sávon engedték rá Szapárfalura. (Egy sor ház, mit számít?)

 

Az ugyan lehet mondani, hogy van 5 km 2x2 sáv, de ez sem Szapárfalu, sem Kenderes bajára nem orvosság.

 

Az igaz, hogy a jelen helyzethez képest sokkal jobb lesz, de csak ha minden a propaganda szerint meg is történik.

És ekkor jön a már többször említett szívó hatás...

Csak nem az M3 szívja el, hanem az átadott M4 szakaszok generálják a forgalmat. Ha már "csak" 80-90 km-t kell 2x1 sávon haladni, akkor gyerünk...

 

Kenderes, Püspökladány, Báránd lakóinak marad a szívatás...

 

Eközben vannak, akik 47. út 2x2 sávról nyilatkozgatnak...

 

Előzmény: radio100jozsi (36019)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36019

Törökszentmiklós-kelet-Fegyvernek Szapárfalu már jó sok éve 2*2 sávos a 4-es úton.

 

Lényegében ha jól megy minden, akkor 2019 őszére lesz egy Ceglédig tartó 2*2 sávos M4-ünk, Ceglédtől Abony-Nyugatig egy jelenleg is meglévő 2*2 sávos 110 km/h főút, utána Abony-Szolnok elkerülő, Szolnok-kelet-Törökszentmiklós-Nyugatig egy ma is létező 2*2 sávos főút (szerintem ez is 110 km/h), majd Törökszentmiklós elkerülés, utána a fent említett 2*2 Fegyvernek Szapárfaluig, van utána egy Kenderes átkelés, majd Püspökladány átkelés a 42-es felé. Azért már a jelen helyzethez képest ez is sokkal jobb.

 

Kenderes elkerülő ami ezek után 2019-től a legfontosabb a 4-es úton Bp-Debrecen szakaszon szerintem.

Előzmény: dimelo (36011)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36018

>a 24 mérőpontból 14-nél 10ezer feletti E/nap volt a forgalom a 81-esen

Ezek egy számottevő része lakott területen belül van. Van pl. egy mérőpont a 47-es szelvénynél, 10,5 ezres forgalommal. Ez Kisbér belterülete, ráadásul azon belül is a középső rész. Nyilván az ott mért forgalom egy jelentős része eleve csak Kisbéren belül közlekedik. Ezt érdemes figyelembe venni.

Előzmény: bp01 (36017)
bp01 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36017

Jogos! Azért is írtam hogy saccra mert bevallom lusta voltam utánanézni a pontos számoknak :)

A sacc tapasztalatból jött: nemrég többször végigautóztam Fehérvár és Mór között és elég erős forgalmat tapasztaltam (nem ötezrest) és Móri szakaszt nem mondanám a fehérvári bevezető szakasznak.

Viszont pótolva a hiányosságom, a 24 mérőpontból 14-nél 10ezer feletti E/nap volt a forgalom a 81-esen, a többi helyen is inkább 6-9ezer E/nap. Vagyis annyira nem saccoltam rosszul a látottak alapján (pláne, hogy ott valóban 10-14 ezres a forgalom).  A lényeg az, ahogy te is írod, hogy bővítésre érett a 81-es is mégha nem is teljes hosszában.

 

Egyébként az ilyen forgalombecslések sosem szerencsések, de egy M1-M7-et összekötő, Győr-Fehérvár gyorsforgalmi esetében én azért bátran fogadnék 3-5ezernél nagyobb forgalomra.

Előzmény: Fradista Utazó (36012)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.13 0 1 36016

>Azért nem kockáztat sokat  aki egy Szeged-Dunavecse-Győr 2x2 sávosra azt állítja, hogy az M1-M5 tranzit felét lekapná.

Így van. Meg az se, aki úgy véli, ez az autópálya ezzel együtt is eléggé kihasználatlan volna (leszámítva az évi két Gastarbeiter-hullámot).

Előzmény: trizs77 (36015)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.13 0 1 36015

Azért nem kockáztat sokat  aki egy Szeged-Dunavecse-Győr 2x2 sávosra azt állítja, hogy az M1-M5 tranzit felét lekapná.

 

 

Előzmény: dimelo (36014)
dimelo Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36014

Óvatosan az elinduló fantáziával:)

 

Hiszen tapasztaljuk, hogy az M8-M5 összekötés is csak álom.

Az 53. út látszólag egy vonallal illeszkedik a 62-81 sorba.

Solt elkerülő is hiányzik, pedig az 52-53-nak is jó lenne.

 

S de az 53 forgalma nem túl acélos külterületeken. (3121/515)

Minthogy a 62. útról sem derül ki, hogy mennyi a tranzit és mennyi a D.újváros - Szf.vár inga. (átlag: 4299/888)

A 81. középső szakasza jelzi a tranzit közelítő mértékét (átlag: 4965/1269)

 

Ez nem indok, csak elkerülőkre.

 

Előzmény: trizs77 (36013)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36013

nono.

 

Azért egy Hhalom-M1-Győr-81-Szkfvár-62-Dunaújváros-M8 híd-53-as út-Kiskunhalas-Szeged M5 útírányon épített 2x2 sávos akármi (nem is kell, hogy autópálya legyen, az M1-M5 forgalmának egy részét/nagy részét lekapná a mai irányokról.

 

Előzmény: Fradista Utazó (36012)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.13 0 2 36012

>van egy (saccra) 10-15 ezres forgalmú 81-esünk

Amikor rendelkezésünkre állnak a forgalomszámlálási adatok, akkor felesleges saccolgatni. A fehérvári és győri bevezető szakaszokat, valamint a településeken belüli (azaz jelentős helyi forgalmat is vivő) szakaszokat leszámítva a 81 forgalma sehol nem lépi át a tízezret. A középső részen az 5 ezret is csak épphogy. A szokásos tényezők figyelembevételével egy M81 forgalma (a két végét leszámítva) inkább a 3-5 ezres sávban mozogna, amire autópályát leginkább csak Spanyolországban szokás építeni.

Összevetésül: ez az M6 forgalmának a fele.

A 81-esen egyes részeket négysávúsítani kellene, egyes csomópontok forgalmi rendjét felül kellene viszgálni, és az nagyjából elég is lenne.

Előzmény: bp01 (36009)
dimelo Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36011

Álláspontod korrekt összefoglalása a helyzetnek.

 

Mintha én írtam volna:)

 

Örülnék, ha lehetne objektív rangsor szerint fejleszteni a hálózatot.

 

Egy-két kiegészítés:

Sajna a "Fegyvernektől" nem pontos, mert  Törökszentmiklós-keletnél egyelőre vége a épülgető szakasznak.

Vagyis éppen Fegyvernek-Szapárfalu még kiszámíthatatlan ideig áldozat marad.

Ezzel együtt a vázolt időtábla helytálló (+5-10 perc)

 

A rövidülő 2x1 sáv további járműhadat fog vonzani, hiszen az eddig 2-3 órás tortúra felére csökken.

Kamionnal ez több, mint 10 ezer Ft-tal olcsóbb és még az időnyereség.

 

Megdöbbentő látvány lesz az üres M35 és a zsúfolt 4. főút - még ki tudja meddig...

 

A döntéshozókról: aki a közpénzt, közvagyont így kezeli, az nem tájékozatlan, nem is buta... (Jószándékod ezesetben nem helytálló)

 

Erre van BTK §

Előzmény: bp01 (36009)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!