Nekem mikor kigyulladt ezt a kombó, cserélnem kellett az ABS szivattyút! Viszont ha csak néha pislákol akkor szerintem csak elkoszolódott az érzélekő vagy valami hasonló kontakt probléma lehet...
"lefestetni pedig ráérek, mert a réginek-igaz egy kis repedéssel- de megmaradt a színezett külső héja!"
Csak annyit, hogy: ne lepődj meg, ha a régi tükör külső borítása nem megy rá az újra! (Én legalábbis meglepődtem.) Bocs, ezt most nem azért írtam, hogy bosszantsalak, csak hogy legyen időd felkészülni a csalódásra. Én a Bárdynál vettem (4.000 pár száz forint volt, szerelői kedvezménnyel) és sajnos a régi sehogy nem passzol rá.
Ezúton is szeretném megköszönni a telefonos segítséget, nekem ez most életmentő volt, hogy anno beírtad ide a telefonszámodat, és a bajban el tudtalak érni!
Sikerült megoldani (M7-es balatonról hazafelé ledobta a turbócsövet), a szűrőtől elmenő vezetékről szedten le a bilincset, (egy késhegy, majd egy sörösdoboz nyitója volt a segítségemre), majd ezt raktuk rá a turbó csövére (bár a bilincset elhagytam de hál Istennek a gumi tümítés az megmaradt.
A bilincset a már bevált sörösdoboz nyitóval sikerült egy ideig meghúzni, majd a feleségem szemöldök csipeszét meghajlítottam, és azzal sikerült komolyabban megszorítani.
A levegőcsövegre meg felment egy zsineg, és azzal húzattuk rá a szűrőre.
Ez volt kb 70 km-re Pesttől, Érden várt a sógor új bilinccsel meg egy csavarhúzóval, de igazából márt csak kb 1 tekerést sikerült még rajta húzni, illetve az új bilincset felraktuk a szűrőtől elmenő csőre.
Mentünk a probléma óta kb 300 km-t, de megy szépen és patentül állnak a helyükön a csövek!
1.5dci-m van 2006-os 82LE. A kuplungon lehet állítani? Szinte teljesen fent fog. Mondjuk mindig is ilyen volt emlékeim szerint, csak most egy másik autóból újra beülve zavaró, kár volt átszokni másra :)
Első tulaj vagyok, 125ekm van benne, kuplungcsere még nem volt...
Én gyorsan írnék 3 sort, hogy a szomszéd elismeri, hogy letörte a tükrödet és vállalja a javítás költségeit, azt a számla bemutatását követően azonnal kifizeti. Aláíratnám vele, majd szakszervízben megjavíttatnám a tükröt, hivatalos számlát kérnék és azt bemutatva a szomszédnak, kérném az azon szereplő összeget. Mindenről legyen fénymásolatod is! Nem ismerem a szomszédodat, de biztos, ami biztos. Inkább legyen mindez felesleges, minthogy még te fizess rá!
Nyisd fel a motorháztetőt, a hűtőrácsot 2db bolha tartja a merevítéshez, azt távolítsd el.
Ha akarod, vedd le az első 2 kereket(én nem szoktam, csak elfordítom a kormányt), majd a kerékjárati ívben lévő műanyagot csavarozd ki/vedd le(de ezt se szoktam mert hozzá lehet férni a csavarhoz).
Az autó alatt a műanyag borítást 2 csavar tartja, azt is csavard ki.
A keréknél a műanyag lemez alatt lesz 2 db csavar, az egyik a doblemezt tartja, a másik a lökhárítót.
Csavard ki a megfelelő csavart( észre fogod venni melyik a jó), majd finoman húzd magad felé a lökhárító sarkát.
Kipattan a helyéről, és hozzáférsz a lámpát tartó alsó 2 csavarhoz.
Húzd le a 2 csatlakozót a lámpáról(a többi magától értetődő).
Mikor végeztél pattintsd vissza a lökhárítót, majd ismételd meg ugyanezt a másik oldalom is.
"Nekem pl. benne van a kesztyűtartóban is egy felirat"
Holnap megnézem a kesztyűtartót, kíváncsi vagyok rá! A kocsi 2005-ös, ABS viszont nincs benne... A forgalmiban csak annyi van, hogy Thalia 1.4, semmi egyéb. A kereskedő hirdette Perfect-ként, de hát fene tudja...! Meglátom, mit mond a kesztyűtartó! :)
Nekem pl. benne van a kesztyűtartóban is egy felirat, hogy expression, de a forgalmiban is így szerepel. A Perfect, tudtommal(legalábbis amikor nézegettem még a prospektusát 2004-2006 között) többek között manuális légkondi, abs, el. ablak,el. fűthető tükör, cd-s rádió-val volt felszerelve alapból. persze lehet, hogy tévedek...
Leszedtem a műanyag borításokat és a tükör üveget, látom,hogy a fém tartó konzolon is letörtek a csavar tartói!
Tehát komplett cserélni kell!Azt hiszem a belső háromszög alakú műanyagot kell lepattintani és ott vannak a csavarok, itt kell levenni vagy a külső behajtható részt valahogyan külön is lehet cserélni?!
Már tükör üveget kétszer is cseréltem de így még egészben nem!
Igaz azt mondta a jóember, hogy csináltassam meg ő meg majd fizet!
Ti mit tennétek és hogyan?A legegyszerűbb az lenne ha elviszem a szerelőhöz ,megrendeli, kicseréli, a szomszéd fizet!
Egyáltalán lehet olyan színűt rendelni mint az autó vagy festetni kell?
Igen, most az új szénkefét várjuk mint írtam is, egyelőre a mai csere nem járt eredménnyel. A továbbiakat meg meglátjuk majd, minden esetre bontó címlistám már van.
Igazad lehet, mi kocsinkban is 180 000 felett jár a Km óra, ezek szerint megérett a cserére.
De lehet egy csűszógyűrű is olcsóbb mint a gépmunka, és ott elveszek az anyagól, ami meg már eleve kopott, szóval nem szerencsés dolog szerintem szabályozni. Vagy csak cseréljétek ki a keféket, a többit meg hagyjátok úgy. Nem érdemes sokat költeni rá. És amíg ez újra tönkremegy addig van idő találni egy tényleg jó bontottat helyette.
10-15 körül kapni bontott genrátort. Ha leinformálható nincs értelme a felújítással bajlódni. Egyszerűen annyi van belőle mint a szemét, nem egy ritka típus. Mire teljesen fel lesz újítva a végére többe fog kerülni. Jó minőségő 2 csapágy 5000, szénkefe 1-2000. És akkor még jön a gépmunka a csúszógyűrűre. Aminek meg ki tudja mennyi értelme van, lehet jobb azt is cserélni. Szóval mire a végére értek, rohangálással idővel mindennel sokkal többe fog kerülni, mintha vennétek bele egy jó bontottat. Persze lutri, de ezeket a dolgokat azon is meg lehet nézni, illetve ha becsületes az eladő meg lehet tudni kb mennyit futott. Ezek szerintem olyan 200 ezret elmennek. Utána lehet számítani ilyen problémákra. Viszont Thaliaból meg irdatlan sok van, könnyen ki lehet fogni egy keveset futott darabot.