Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
A forgattyúsház térfogat kérdése becsapós, mert nem mindegy melyik része kissebb és melyik nagyobb !? Túl kicsi nyílván nem jó ,mert akkor hová fér a friss keverék ? De evvel a kérdéssel nem sokat foglalkozik a szakirodalom , ugye ?
Akkor meg is van a vita megoldása , mert főtengelyen 32-33 le. keréken mérve 27-28 le. , amit a BRC saccolt ! De egyszer fel kellene rakni a motorokat egy időben ugyanarra a fékpadra , az lenne az igazi , és díjjazni a hejezéseket mint a versenyen ! erről mia vélemény ( ezt minden érintettől kérdezem ) ? Mert ebbe én is benevezek !
Nagy -nagy tisztelettel kérdezem az ide író rutinos mestereket, hogy nincs e meg valakinek a huszas eredeti paraméterei közül néhány? (kartertérfogat ilyesmi)
Teljesen nem értek egyet a leirtakkal. Példa rá a saját motorod ami nem 11le volt.
Pedig a képleted alapján ez jönne ki. Azt hiszem aki már csinált gyorsabb és erössebbet a szériánál az már nagy hülyeséget nem reszel bele. A korlátokat egy adott tip esetében már ismeri. A fékpadon mért jó teljesitmény pedig a betonon is jelentkezik. De azért pad nélkül is születnek jó motorok. Ölbei munkába járó motorja sem éppen lassú. Sajnos már nincs gyári tuning igy mindenki az öreg motorokba házi tuningot készit még a BRC müvek is.
Félreértés ne essék! Én nem a más mk-ját minősítem, csak egy másik fórumban történt le párbajra akartam emlékeztetni. Az én véleményem, hogy maradjunk a realitásoknál, és én úgy érzem még mindig inkább a blokkot preferáljátok -pontosabban a motorerőt- mint a kpt mkp-t.Pedig fékpadra csavarozott blokkal nem lehet versenyt nyerni.Egyébként meg a házi tuning képletét ismeritek?: tuning=dupla fogyasztás+fele teljesítmény:)))Na további minden jót!
A viccet félre téve, miért ne sikerülhetne nekünk is olyan erős motort készíteni mint a Németeknek ,olaszoknak , Japánoknak , mikor lehet venni hasonló minőségű alkatrészeket ? Eddig a Magyarok fejéből pattant ki a legtöbb fontosabb műszaki találmány, vagy részt vettek kifejlesztésükben ! De ezt gondolom tudjátok ? Meg a Gyurcsány egyetlen értelmes kijelentését is meg kellene szívlelni , "merjünk nagyot álmodni " :) BRC , és az sem kérdés,hogy nálam a P20 átépítésben a tiéd az első hely ,de azért még mi is próbálkozhatunk !
Na mivel úgy látom, hogy a "nagyöregek"(:-) már át sem hajlandóak nézni a régi fórumra, ezért ide is feltenném a képet és kérnélek titeket tisztelettel, hogy nevesítsétek nekem az ARANYCSAPATOT!!!
Egy biztos hogy a rizskályhával sokkal könnyebb helyzetbe vagyok mint a p20-al.
Biztos vagyok benne hogy több lessz belőle a pályán is mint tavaly volt.
A 65 le pedig a 350-böl kihozni nem tulzás. Más csö más karbi. Igaz a power hiánya majd elrontja a görbét de nem utcára készült. De mindez kérdés csak most, az éles eldönti majd. Bár gondolkodom hogy a kunmadarasi vázba beleteszem a másik blokkot azt hajrá.
250-300 méter/másodperc ? Attól jóval többel is menne bármelyikünk gépe , csak nem bírná sokáig , mert kerámia idomok nélkűl megolvadna a vas henger is :) ! De ha a földön maradunk ,már nem biztos :)
Na, már megint repkednek a lóerők az interneten:). Mostmár csak azt kéne eldöntenetek, hogy mennyit mennek (250-300? netán több):) A sok csodás találmányotokból mikor látunk valamit a pályán is? További kellemes bármi csinálást! Jöttök a E.ringre?
nézd a süti 20egynéhány ezerért vette ,ajándék, csak azért mert nem akartam keresztbe tenni neki mert tudtam róla hogy neki kell. az ebayon 200eu alatt ha van nem kapsz. Én elvagyok az ypvs gyujtásával. ha nehéz lessz kröber vagy femsa. 10-11000ig az a gyujtás is most megfelel. gyakorlatilag 63ps igy is elérhető 9000-nél. gyakorlatilag 1000-1500 több nyomatékos fordulatott akarok meg még 3-4 plusz lovat.
De azt mégsem tudtam meg mennyiért tudok olyan gyújtást venni mint Sütiati , vagy ami jó sorkettesre és két irányba szabályoz , légyszíves leírnád ? Használtan vagy újonnan !
Értem köszi ! Hát fix gyújtással nem is lehet normálisan beállítani a gépet , esetleg 1500-2000-es fordulatszám tartományra ,hogy ott legyen jó ! De ha átlagolunk , akkor sehol sem jó igazán !
Pedig a kröber már akkor tudta azt a görbét amit betettem. A motoplat pedig olyan motorokra került ami nem forog 10000-ret. Sokat raktunk belöle a cross cz-re.
Ezert is lett a Yamahákon és az mz-ken kröber. Tulajdonképpen az összes 2ü gyujtás a 80 évektől már igy dolgozik de lehet programozni néhány tipust pl honda amibe kártyát kell cserélni. Vagy 45 vagy 70 le legalább is ebbe ilyen volt. De az ez utáni fél lengökaros az olyan.
Hát ezt a szabályzást nem értem ahogy leírtad ,én arra vagyok kíváncsi ,hogy mikor emelkedik a fordulat előbb növeli és aztán csökkenti az elögy.-t vagy csak csökkenti ,mint ahogy pl. a Motoplat is ? A 70-es években még csak csökkenő volt úgy tudom ( az elején biztos ) .
Két irányba szabályzott Pl mágnesgyujtásnál az Mz 3,1 mm Kröbernél 1,9-2,1mm.
Kompressziótol függően fordulat 11200-12500-ig. De a 3felömlő itt is gát volt a teljesitménynél. Az ndk-s gépeken 2-3 pótfelömlő volt még hozzá. Jó gyorsak is voltak egyenesbe. Bár a Magyar Nimbuszt mindig a 250 hozta ott nem rugott labdába senki a soc táborbol.Pedig a fakerekes gyári mz vagy 65 le-s volt.