Tegnap óta világít a motor check lámpám, a kocsi viszont tökéletesen megy azóta is. Gondoltam, hogy veszek egy hibakód olvasó/törlő eszközt, mert érdekel az ilyen és máskor is jól jöhet, netán másnak is tudnék vele segíteni, ha épp nincs ilyenje. Utána olvasgattam itt is, máshol is, és ha jól értelmeztem a dolgot, akkor ELM327 kell nekem. Ki is néztem egyet, egész pontosan ezt:
Megnéztem a kocsiban a lábkiosztást és megállapítottam, hogy lefedi az ISO és a CAN szabványokat is elvileg. Írtam az eladónak egy kérdést, hogy akkor ezek szerint ez jó az én autómhoz is, de ha valaki elolvassa a választ, amit adott, akkor kiderül, hogy nem jó.
Most viszont akkor elbizonytalanodtam. Ez az eladó elég jó leírást adott a kütyühöz, máshol még ennyi sincs. De akkor ezek szerint ELM327 és ELM327 között is van különbség? Tud valaki ilyen árfekfésben olyat, amit lehet használni a Thalia-hoz? Szeretnék venni egyet, de jó lenne, ha működne is.
Köszönöm, ha valaki tud segíteni ebben a kérdésben!
Én meg annó a négyütemű wartburgomba öntöttem valvoline tisztítót.Motorolajba kellett önteni csere előtt,majd járatni. Én is a hudrotőkék csattogása miatt csináltam volna. Semmit sem ért. Sajnos. :(
Azt mondta, hogy az a lényeg, hogy beindítható legyen, hátul kivilágítható legyen és az irányjelzők, valamint az elakadásjelző működtethető legyen. A járó motor a szervó és a fékrásegítés miatt kötelező.
Én is elindultam volna vele, de ettől még a rendőr ha akar, kötözködhetett volna. Műszakin se mondhatod, hogy nem világít a távolságim, de éjszaka nem is vezetek :-)
köszi, közben már haza is vontattuk gyömrőről miskolcra a lancert. az én thaliam volt a vonógép. oktató cimbi azt mondta vontatható, hát vontattuk. azért köszi az infot.
Na, ez nekem is motoszkált a fejemben, hiszen a Clio III 1.5 dCi 105 lovasban hatos a váltó ugye.. De az egyik szerelőm szerint nem lehet feltenni a 65 lovasra. Maradjunk annyiban, hiszem ha látom, a motorblokk csak megegyezik, onnantól a felfogatási pont is ugyan az lehet.. (bár a franciák nagy barmok, időnként variálják az alkatrészeket, nem egyformák a típus életciklusa folyamán )
Más csapásirányt javaslok, olvass vissza pár ezret, ahol a 82 lovas 5 gangosát vesézzük. Az 5.-ben 2000-nél 90km/h-val halad. A 65 lovasé meg "csak" 80km/h-val. Ha sokat pályázol, egy hosszú 5. fokozatú váltó kell, nem olyan, amin gépészkedik az ember fölöslegesen (6 gang; mellesleg macerás az 5 gang is, követelem, hogy gyártsanak megint 4 fokozatú váltókat! A Ladában nagyon bírtam :) ).
Viszont vonóhorgosra jobb a rövidebb áttételű váltó.
És ha van benne retek az lehet még mindig jobb ha valahol kicsapódva van mint, hogy újra bekerüljön az olaj körforgásba. Bár ezt csere előtt szokták használni, de kérdés a retek mikor jön le onnan, mert lehet csak fellazul.
Na meg ha van egy akár 1mm-es lerakódás, de legyen csak fél, azt ilyen rövid idő alatt amíg benne van le sem szedi. Sokszor kivakarni alig lehet, és napokig kell áztatni egy ilyen blokkot hogy tiszta legyen, ennél komolyabb vegyszerekben. A kopogó hidrotőkéből mondjuk lehet kioldja a koszt, és ha mondjuk alapvetően tiszta a motor akkor lehet talán használható. De egy fekete motornál nem lesz semmi hatása.
Ezek a mosó tisztító adalákok nem tudom mennyit használnak. Ha egy motor tiszta kosz belül azon semmi ilyen nem segít már csak a szétszedés és takarítás. Ezért fontos ezt inkább megelőzni mint utána ilyen adalékokra vagyonokat elkölteni. Sokkal többe fog kerülni a végén a dolog mint a gyakoribb olajcserék költsége, és jó soha nem lesz amíg szét nincs szedve, és ki nincs vakarva áztatva a lerakódás. Főleg mivel ezek a szerek legjobb esetben az olajcsatornákban fejtik ki hatásukat, és a legtöbb szennyeződés meg a forgattyúsházban illetve a hengerfejen rakódik le. Nem beszélve arról, ha esetleg van valami nagyobb retek valahol amit leold, azzal akár komoly bajt is okozhat, ha az esetleg tönkreteszi az olajszivattyút, mert mondjuk kitámasztja a megkerülöszelepet benne. Szóval a megelőzés a hosszú motor titka.
Egyet értek veled. Szerintem, az olajcsere előtt érdemes néha bele önteni a motorba motor belső tisztítót az némiképp eltávoltja a lerakódást. Ez az 1 liter olaj elég extrém, ezzel inkább kárt lehet tenni. Ez a motorbelső mosó-tisztító, faterom Astra autójában a hidrotőkék csttogását ami a lerakódásoknak volt köszönhető tejesen megoldotta.
4 db jó állapotú lemezfelnit szertetnék venni ebben a méretben: 15*5,5 - 4*100 - 60 mm - ET43-45 , állítólag a Tháliák és a Clio III. típusoknál is használatos ez a méret!
Megköszönném ha valaki esetleg tud érdemi infóval szolgálni a fentiekben.
(8) A vontatott jármű féklámpáját és irányjelző berendezését - kivéve ha a járművet emelve vontatják - működtetni kell, továbbá - éjszaka és korlátozott látási viszonyok között - a vontatott járművet is ki kell világítani.
Találtam progikat a neten. Az egyik Rönóváltokkal foglalkozik,a másik motorolajokkal.Nem tudom,hogy ki milyen hasznát veszi,vagy hogy ki ismeri,nekem új mind a kettő.
Raktam fel még két Rönólogót is,telóra,sz.g. háttérnek esetleg.
Nem tudom. Lehet létezik olyan variáció amit bele lehet faragni. De akkor már az összes RS-ben 6-os váltó lenne. Ráadásul azok már talán nem is rudazatosak, hanem bowdenesek, és az sem biztos, hogy ha talán van belőle rudazatos akkor az ugyanott alul van. Mert mondjuk a JH-nál már felül van. De igazából itt a JB-k körül kellene kutakodni, viszont azok mind 5-ös váltók. Vagy 4-esek..... De ha valaki tud valami infót ne tartsa magában, és ossza meg.
Olyanra gondoltam,hogy pl egy 6os váltóval és dci motorral szerelt akármilyen rönóból át lehet-e rakni.Mindegy ez csak úgy is egy költői kérdés volt,de ezek szerint akkor nem ennyire 1xü a dolog.Amúgy ezek a váltók miben térnek el 1mástól?Mert gondolom van valami,ha más és más betüjelölést kaptak.
Hát ez egy jó kérdés, de én nem emlékszem, hogy JB-ből lenne 6 sebességes. Persze semmi sem kizárt, de hogy lego módra becsavarozható váltó nem létezik az tuti.
Úgy néz ki,hogy megtaláltam az indulási hibát.-Gáz nélkül nem indult-. Alapjárati motor fém száraz volt. Gondolom leszorult. A melóhelyről hoztam szintetikus zsírt,olyan mint a ládás lekvár. Bekentem,remélem birja a hőt. Hidegben nem tudom jó lesz-e,mert egyszer már találkoztam olyan biciklivel ami ezzel volt összerakva és a hidegben nehéz volt tekerni. Köszi mindenkinek a segítséget!
Eljutottam arra a pontra, hogy kellene egy új autómagnó a gépbe!
A kormány távirányító elég jól szuperál, tehát szívem szerint cserélném a magnós autórádiót cd-s re! Viszont valahol mintha azt olvastam volna, hogy a tuner list nem kompatibilis az update list-tel!
Jól emlékszem, vagy nyugodtan vehetek bele, és minden működni fog (távirányító, központi kijelző)?
A monorierdei márkatársnak üzenem(sötétszürke dönci), ha benézne ide: a 4-es úton évente nagyon sokan meghalnak, én nem szeretnék még az ő kedvéért sem. Azt meg végképp felejtsük el, hogy egy olajkályhás csühössel lenyom, illetve megelőz mérgében. Nem fogok konvojba 1 autónál többet előzni úgy hogy kisbusz megy előttünk és nem látom mi jön szembe és milyen gyorsan, vissza fogok sorolni legközelebb is, előtte is...
Ha a kulissza rossz azt fel lehet újítani. Illetve végig kellene nézni az egész rudazatot. Elöl is van egy pár dolog ami el tud kopni. Illetve ami nagyon gyakori, hogy a váltókar alján van két műanyag persely ami gyakran elkopik. De nem vagyok benne biztos, hogy ez csak rudazat probléma. De először érdemes azért átnézni.
Ha ki vannak kopva a dolgok akkor egy pici csalással jobbá lehet tenni a helyzetet.Ezt jobb ha két ember csinálja mert el lehet szórakozni vele.Beteszed valamelyik sebességbe és tartod a kart, miközben alul valaki meglazítja a váltónál a rudazatot.Mikor laza akkor jobbra tolj a karon egy picit kb fél centit és meg kell húzni alul.
Egy olyan gondom lenne a kicsikocsival (Thalia/K9K700/1.5dCi/65Le),hogy ha jár a motor marha nehezen veszi be az 1-est.10 esetből kb 3-4x veszi be elsőre,és akkor is olyan nyögve-nyelősen,szorulósan.Elöszőr 2-es,majd csak utánna 1-es.Álló motornál is igen ritka,hogy nehézségek árán be lehetne tenni 1esbe.
Szerintetek ez most váltókulissza hiba vagy váltóhiba.Az igazat megvalva a különböző sebességi fokozatokban eléggé lötyög a váltókar oldal irányban.
Örülök, hogy megoldódott a probléma, és sajnálom hogy ilyen nehezen sikerült találni generátort. De általában ha valami nagyon kell akkor biztosan nem lesz olcsón....