Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.22 0 0 36072

1., Belgiumban a hőség hatására megolvadt az autópálya burkolata.

2., Az autópályát lezárták, a forgalmat egy főútra terelték. A főút burkolata így néz ki.

hbe Creative Commons License 2017.06.22 0 0 36071

Nem ezrek, és én nem mondtam, hogy mennyien, csak azt írtam, hogy mint minden új nagy kapacitású él egy gráfban, fel fog venni valamennyit a hálózat szűk keresztmetszeti vagy nem optimális terheléseiből (Árpád híd, Erzsébet híd, Petőfi híd, M0 déli híd, Szentendrei út, Váci út, Vörösvári út).

Ha bizonyos eljutások gyorsabbak lesznek, vagy azonos idejűek, de kilométerben rövidebbek, akkor arra fognak menni mind tranzit, mind agglo-város, mind agglo-agglo viszonylatokban is.

Előzmény: mash.69 (36064)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.22 0 0 36070

A románok egyébként tényleg mindig le voltak maradva az útfejlesztésekkel, ez az ami az egyik nagy gyengéjük. . :(

Carina_S Creative Commons License 2017.06.22 0 0 36069

Az ilyen vegyes téma innentől kezdve emide azaz az Az úttervezés közlek.-pol. vonatkozásai c. topikba mostantól kezdve már jobban passzol! ;-)

Előzmény: dimelo (36068)
dimelo Creative Commons License 2017.06.22 0 0 36068

Így beszél egy bukott közlekedési államtitkár... (Érdemeit máshol kamatoztatja)

 

https://www.naplo.hu/helyi/2017/06/21/eltuntetnek-a-gazdasagi-kulonbsegeket.naplo

 

A bravúros mondatfüzér:

"Példaként a jövedelmek országrészenkénti eloszlását említette, és bár megfogalmazása szerint az évek alatt sokat tettek a differenciák eltüntetéséért, az államtitkár önkritikusan elismerte, hogy bőven akad még tennivaló ezen a téren is. Példaként Ausztriát hozta fel: hazánk lemaradását a nyugati szomszédunkkal szemben a gazdaság felgyorsításával csak csökkenteni lehet, de a fejlődés ütemének beállásával a fennmaradó különbség a párhuzamos fejlődés következtében mindig meglesz majd. Előadásában beszélt arról is, hogy a napjainkban a városok egyre inkább átveszik a megyék szerepét, amelynek következtében a megyei jogú városok válnak a régióközpontokká.

A prezentáción szóba került, hogy tranzit ország lévén hazánknak – különösen az alföldi térségnek – nagy érvágás, hogy Románia a 2009-es határidő óta sem tudta teljesíteni a schengeni követelményeket, és jelen állás szerint az újabb időpontra sem tudja majd. Tasó László ehhez kapcsolódva elmondta, hazánk saját erőből megépíti a nyolc országon áthaladó, a Balti-tengert az Égei- és a fekete-tengerrel összekötő, 3 ezer 300 kilométer hosszú Via Carpatia közlekedési folyosó magyarországi szakaszát, de arra nincs befolyása, hogy a környező államok is hasonlóképpen tesznek-e.

 

Ilyenek a az igazi (száj)hősök...

Ha nagy érvágás a "schengentelen" Románia, akkor miért építik meg a Via Carpathia magyar szakaszát?

Akkor is átvezetik a vak nénit a zebrán, ha nem is akar átmenni.

 

Ausztriával csökkenteni lehet a különbséget, ...amely mindig meglesz majd...

radio100jozsi Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36067

hétvégén 0%, -> 50%

Előzmény: radio100jozsi (36066)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36066

Amúgy az is érdekes, hogy ép július 1-től elég jelentős kapacitáscsökkentést hajt végre a Volánbusz a Budapest-Esztergom vonalon, hétvégén 0%, és párhuzamosan már most kevesebb csuklós jár a vonalon, és a hosszabb új de 2 tengelyes buszok vannak, indok vasúti közlekedés normalizálódása, pedig még nincs is itt a decemberi vasútvillamosítás utáni új menetrend, és Flirtes vonat beüzemelés. Szerinte,m ezzel is magyarázható, hogy a minisztérium prioritásban hátrébb sorolta az M10-es megépítését. Kicsit ez olyan, mint a 4-es metró, és 1-es villamos soha Kelenföldre el nem érő esete, az egyik kiütné a másikat, már ami a pénzcsapok indokoltáságát, és a támogatásokat illeti.

Előzmény: radio100jozsi (36065)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.06.21 0 1 36065

Én ott látnám esetleg a 10-es út forgalomnövekedését, ha az M0-ás a 10-esig tartana, és közben meg Kesztölctől az M1-ig megépül a 2*2 sávos R102-es autóút. Na akkor lehet az M2, M3, 11-es utak felől erre gyorsabb lesz az M1-es, mint körbe az M0-on. Bár az M3-as nem biztos, ott levisz azért az M31-es a távból, meg a menetidőből. De szerintem is nagyon túlzó ez a +50%, eleve kapacitás nincs ezen az úton ennyi, hogy +50% rámenjen. Sőt azért reális, hogy lesz forgalom csökkenés, azért egy sűrűbb, megbízhatóbb ütemes menetrend a Flirt motorvonatokkal lesz vasútra terelő hatása, ég és föld a mai menetrendi kínálathoz, menetidőhöz, és dízel motorvonat/klasszik szerelvényekhez képest. Azért dugóban ülni, vagy Svájci kulturált légkondis vonaton suhanni, ég és föld. Ráadásként Újpesten ott a metró, ami jó átszállási kapcsolatot ad a városra.

mash.69 Creative Commons License 2017.06.21 -1 0 36064

ja, naponta ezrek fognak Bécsbe meg a Balcsira lemenni Szentendréről, meg Vácról

a 10-es úton, majd a 102-esen vissza bumlizni az M1-re, aztán Alcsút felé irány a Balcsi...

aha. és ez napi TÖBB ezres nagyságrend....

mert azt gondolom látatlanban, hogy 10 ezer felett van ma is a 10-es út forgalma...

Előzmény: hbe (36063)
hbe Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36063

Hevenyészett számításaim szerint 11, 2, M2, 2102 irányból (de talán még 2101 is) az M1 felé már a csonka szakasznál is megérheti elmenni a 10-esig, (főleg ha a városban csúcsforgalom van, és még akkor is, ha el kell menni utána Tinnyéig, mielőtt Délre lehet fordulni). Nagy előnye lenne, hogy a csúccsal ellenkező irányban mehet az ember.

M3 és 3 irányból inkább majd akkor, ha kész lesz M1-ig

Előzmény: mash.69 (36061)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.21 -1 0 36062

Minden új, jó eljutási lehetőség, forgalmat gerjeszt.

 

 

Előzmény: mash.69 (36061)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.21 -1 0 36061

de mitől nőne meg? ezt áruld már el?

Hirtelen mindenki a 10-esen akar menni Bécs/Balaton felé északnak?

vagy miért?

Előzmény: trizs77 (36060)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36060

miből gondolod, hogy jogos a +50% ?

 

-----------

 

Nem várok +50%-t.

 

Még +40%-t se.

 

Csak annyit, hogy ha a 10-es közvetlen M0 kapcsolatot kap, akkor a  felszólamló három faluban megnő a forgalom.

 

 

Előzmény: mash.69 (36058)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.21 -1 0 36059

az M3-as felől a forgalom nem a 10-es útra akar menni északra, hanem az M1-esre

addig nem is igazán lesz jó az új északi elkerülő, amíg csak a 10-esig építik meg

végig kell vinni az M1-esig, hogy legyne értelme és csökkenjen az M0 délkeleti terhelése

pláne, hogy 2 év múlva már az M4 is viszi az embereket a M0-ásra a 405-M5-M0 helyett

Előzmény: trizs77 (36057)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.21 -1 0 36058

miért is van igazuk? miért fog 50%-kal nőni a forgalom?

aki eddig Pestre akart menni, eddig is a 10-es uton ment

ha személy autó, ha teher...

 

ha megépül a "102R"-e gyors Esztergom felé ez is levesz majd a helyi forgalomból

 

miből gonolod, hogy jogos a +50% ?

Előzmény: trizs77 (36057)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36057

Nem.

 

Két külön dolog.

 

..."....M0-s északi szektora hamarabb épül meg, mint a Pilisvörösvárt, Piliscsabát, Leányvárt elkerülő M10-es út, akkor a településeken végigvezető, eddig is túlzsúfolt 10-es út forgalma további 50 százalékkal nő majd..."

 

Ez a véleménye az érintett polgármestereknek.

Van kicsi igazuk.

 

Ennek az új 10-es útnak a megépítésére kb. 2010-ig elég nagy esély volt.

Majd erőteljes zöld támadás indult ellene.

Ezt meglovagolta az akkor kormányra kerülő, és közölték NEM építik meg a Pilisvörösvárt, Piliscsabát, Leányvárt elkerülőt, helyette korszerűsítik abból a pénzből a 2-es vasutat.

Ok.

 

Ettől hatalmas forgalom csökkenést vártak a 10-es úton, mert a lakosság majd tömött sorokban fog a helyi vasútállomásokra zarándokolni ha utazni akar, autóikba meg muskátlit ültetnek az udvar sarkában.

 

Nos ez nem jött be.

 

A forgalom maradt a három falun átvezetve.

Nyertek a zöldek.

Előzmény: Mr Reacher (36056)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36056
Előzmény: trizs77 (36055)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36055

Máshogy gondolom.

 

Az én olvasatomban az M0 folytatása, 11-es és 10-es út között egy klasszikus kelet-nyugat irányú fejlesztés.

 

A polgármester urak pedig az új 10-es úttal (elkerülő szakaszok) egy még klasszikusabb dél-észak irányú utat kérnek.

 

Nálam ez a kettő, merőleges egymásra.

 

 

Előzmény: Mr Reacher (36054)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36054

Az elkerülő elkerülője?

Előzmény: trizs77 (36053)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 36053
dimelo Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36052

Az elsőről: Hozzászoktak már az Alpok alagutak fúrásához.

A 2. mondatról: Ne a GDP különbségével mérd  (ezért is épül ott 6 évig),

hanem a magyar focira költött százmilliárdokhoz, az alacsony GDP ellenére...

Előzmény: seadxdx (36051)
seadxdx Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36051

Lehet lesz ott balhé érte. Azért tegyük hozzá, hogy tavaly az osztrákoknak 36100 euró, nekünk meg 11200 euró volt az egy főre jutó GDP-nk.

Előzmény: dimelo (36049)
dimelo Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36050

Az ömlenek, az eléggé szubjektív megfogalmazás.

 

OKA 2015 szerint: 405. út átlag 2555 tgk. (Szerintem ez kissé túlzás, de most fogadjuk el.)

Ebből 1000 maradhat, hiszen lehetnek M5, vagy régi 5. úton megközelítendő célpontok.

Ezért ÓVATOS becsléssel 1500 tgk. mehet egyenesen M4-M0 irányban.

 

Ha közben a román oldalon mozdulna valami (kétlem)

akkor növekedhet akár még +ezret.

 

Egyik sem túlzott nyomás az M0-ra.

De tudjuk a tutit: ha megépül az M0-Ny..., ha megépül az M8...

 

ha, ha, ha.  hahaha...

Előzmény: klimakiraly (36048)
dimelo Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36049

Bécs Lobau alagút

épül: 2019-2025

 

https://www.youtube.com/watch?v=7YwiW3s79t4

 

a 600 milliárd forintos megoldás...

klimakiraly Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36048

Elhiszem hogy az M4-11-es között is van forgalom. De azért még kérdezném az 1500 tgk. az milyen becslés? Ömlenek be a 405-él meg ki is.

Előzmény: dimelo (36042)
dimelo Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36047

Nem mondtam, hogy hülyeség az M35, csak azt, hogy azzal nem lehet "megoldani" a kelet-nyugati forgalmat.

A szakma ott hibázott, hogy a Helsinki -folyosók kialakításakor benézték Ukrajnát...

Ennek ellenére görcsösen nyomulnak az M3-M34 "villával".

 

És benézték Romániát is, mert a főirány nem csak Nagylak, mégis azt erőltették, ismert EU finanszírozási okok miatt (meg csak 57 km-t kellett építeni a határig)

Románia felé a főirány (42. út) mellett két mellékirány (44, 49) is van.

 

Ha tényleg fontos lenne ÉDESERDÉLY, akkor amit tesznek, maga az árulás...

 

De annyiszor írtunk már erről.

A prioritási sorrend megállapításánál mindig előbbre kerülnek a más szempontok...

 

Előzmény: mash.69 (36046)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.17 -1 0 36046

Nem hülyeség az M35, csak prioritaaban az M4 fontosabb!!!!

Nálam meg az M8 is előtte van.

Majd ha a román oldalról van számot tevő forg akkor építettem volna meg.

De mint tudjuk vannak fontosabb szempontok mint a forgalom.. 

Előzmény: dimelo (36045)
dimelo Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36045

Ja, pontosan 75 km!

 

A tranzitforgalomnak ez brutális különbség,

De ha "csak" Bp. a cél akkor is +60 km.

 

Ne fantáziáljunk feleslegesen. (M3-at terhelni...)

 

Ha nem állítják le (mint már megesett) az M4 építését, akkor 2019-ben 90 km 2x1 sáv marad a 4-42. útvonalból.

Ha a döntéshozók látnák a lényeget, akkor meghoznák az egyetlen logikus lépést.

Megvalósítani a teljes M4 építését!

Előzmény: mash.69 (36040)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.17 -1 0 36044

olvasás kontra szövegértés..

 

kezd el akkor elsőnek sorolni azokat a 2*2 sávos főutakat hazánkban, amit fizetősek.

 

kiemelem neked a lényeget.

Előzmény: Törölt nick (36043)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36043
Előzmény: radio100jozsi (36038)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!