Na hát én nem,legalábbis ennyire nem.Milyenek lehetnek az elvárásai muszaki állapotával,esztétikájával,km stb.Rendesen meg kell locsolni azt az 5-ös kolbászt ezekhez az elvárásokhoz.En sok autót adtam már el,valószinű ezért parázok rá az ilyen stílusra.
Nem kapkodod el a vasarlast.Mindeggy,tudtommal korulmenyes es koltsegesek ezek az atalakitasok,meg szerintem gyari allapotra nyomtalanul nem lehet elvegezni.
Nincs még konkrét kiszemelt autó, évek óta folyamatosan figyelemmel követem a felhozatalt, de kb évente 1 max 2 minden felszereltségben megfelelő 5öst találok (520d-re gondolok).
Ezért is érdekelnének ezek a cserék. Mindenképp faceliftes vételét tervezem és kb 5 milliót szeretnék max rááldozni. Jelenleg egy 2008as decemberit néztem, ebbe csak sima bőr ülés van viszont joystick váltós és már az 'új' idrive van benne. Itt csak egy komfort ülés cserét kéne megoldani.
Az ülés cserélhető szerintem különösebb gond nélkül.
A 8 gombos Idrive kontroller tudtommal a CIC navihoz van, nem tudom, hogy egy esetleges csere után a CCC navi tudna-e valamit kezdeni vele, de félő, hogy nem.
Nézd Józsi , nem tudom, hogy a lentebb írtakat komolyan gondoltad e, azért röviden válaszolnék rá.:
Váltókar: Mivel a váltókar kapcsolása, mozgatása a két majdnem azonos típusban (E60-2007/04-ig, illetve 2007/04-től) jelentős mértékben eltér, szakmai hozzánemértésem ellenére is bátran ki merem jelenteni, hogy fizikai képtelenség ennek az igénynek a kielégítése . Hisz az egyik egy bizonyos utat tesz meg a sebességi fokozat között, míg a másikat pedig úgy használod, mint kvázi egy mikrokapcsolós joystick-ot.
Ülés: Talán kivitelezhető, majd a szakik megírják.
I-drive kontroller: Mivel a 2008-as modellekben lévő vezérlők számos gomb funkcióval is bírnak, ezért kizártnak tartom, hogy ezt neked átalakítja (kábelezés, betanítás, stb ) bárki is. Nem beszélve a középső könyöklő/váltóboksz rész átalakításáról sem .igen komoly hozzáértés igényeltetne hozzá szvsz.
A soraidból azt olvasom ki, hogy egy 2008-as 5-ös kombit szeretnél kb. egy 2005-ös árán. Hát ezzel vannak így egy páran Uram . De fogadj el annyit tőlem, hogy a fenti átalakítási projektedet már a gondolati szinten is elveted.
Lehet, hogy egy páran nem értenek velem egyet, de én mégis inkább azt javaslom, hogy inkább gyűjtsd még egy picit a pénzed és vegyél egy szépséges 2008 utáni modellt. Abban sokat nem csalódhatsz.
Egy 5-ös BMW, a faceliftes verzió, E61-es gépkocsi vásárlása előtt állok, viszont van egy bizonyos elképzelésem a beltéri extrákat illetőleg, de ilyet nem nagyon találok a piacon, így lenne néhány kérdésem, hogy utólag vásárolt dolgokkal összehozható lenne-e az 'álomautó'.
Elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy automata váltó esetében a gyári alap automata váltókart utólag lehet-e cserélni a 'joystick' váltóra? Van-e ennek valami akadálya, vagy teljes mértékben kompatibilis és ez megoldható?
Másodrészről, nagyon szimpatizálok a komfortbőr ülésekkel is ebben a típusban, viszont azt látom hogy nagyon ritka az ilyen kocsi, és az is csak a magasabb árfekvésűekben fordul elő itt-ott. Már találtam az E61-eshez való komplett ülés szettet, ajtókárpitostul, nem tudom hogy ez akadály mentesen beszerelhető-e, van-e valami kompatibilitási akadálya cserének. Gondolom hogy azért egy elektromosan állítható ülés mindenképp szükségeltetne a vásárolt autóban, hogy az utólag beszerelt ülésben is működjenek a dolgok.
Amit még kérdezni szeretnék, hogy az alapvető idrive kontroller gomb helyett, az újfajta 8 gombos kontrollert szeretnék az autóba, ennek a cseréje ütközik-e valamiféle akadályba?
Egy esetleges fabetét csere az pedig gondolom nem jelent különösebb problémát, azzal több felé találkoztam a neten.
Azért egyrészt Prágát sem szeretik még a BMW-nél, másrészt a Brno-Prága szakaszon a TMC kétszer is jelzett fél óra torlódást miközben lazán haladtam 130, tempomattal...:)
Mint mar irtam tobszor egesz tank uzemanyagot hajtok le 2-4-8 km-es megallokkal es 10.4 fole kiszamolva soha nem ment fel.En lesz@arom kinek mennyit eszik csak segiteni akartam mert a 14l rengeteg plana hogy az enyem 525da ami elvileg 3decivel tobbet eszik az 530- nal.Mindeggy,ne legyen semmi baja az a lenyeg,minden jot!
nekem olyan volt, mintha kézi váltósnál csúszna a kuplung. nagy gázadásnál pl. nem reagált úgy, motor felbőgött, de erő semmi..érdemes megvizsgáltatni, mert nem olcsó mulattság. Én nem gyárit, hanem utángyártottat vettem, tökéletes eddig (de ez is 100 fölöt volt jóval)
ujabb érdekes hibát fdeztem fel:) e60 530xd 2006, még lci előtti, automata. A probléma: 50-el megyek közúton, bekapcsolom a tempomatot, és a fordulatszám erősen ingadozik, sőt, érezni is, mintha pici gázfröccsöket adna az autó magának, majd visszavenne, stb. Ha 130-nál húzom a tempomatot, semmi gond.
Pár dolog: pár hónapja volt wandler-cserém (még egyszer köszi, atitdi). Illtve, a gép 2 gyertya hibát ír, azt még nem volt időm cseréltetni. Ami még fura, hogy lassabban melegszik, mint szokott, de a felső terosztátot (az olcsóbbat) múlt télen cseréltük gyárira- lehet, hogy megint megadta magát?
Gondolkodunk, hogy megválnánk imádott E61 autónktól. Mivel nagyot keveset autózunk és mellette ott van egy céges kocsi is, így fontolóra vettük, hogy eladjuk. 2005/11. havi, 520D manuális, alap navi, alap klíma, alap ülések, bluetooth, vonóhorog, végig vezetett szervízkönyv, 162.000Km ami garantált (Maszi átnézte az autót)! Szép állapotú, másfél éve van nálunk és vigyáztunk rá. Rack autónál vettük, előző tulaj is ott vette, de amikor vett egy újat helyette, akkor ők beszámították. Nemsokára olajcsere és fékolajcsere, műszaki 2012 május környéke.
Téli gumi egy szezonos (pár ezer km -t tehettünk bele), Michelin Alpin 4 és gyári 16 -os alufelnin van. Nyári gumi másfél szezonos, 17 -es nem gyári felnin (újonnan vettem idén), 235 -ös. Az autón van hitel, még nem tudom mennyi, ezt le kell kérdeznem, de ezt vagy visszafizetjük, vagy ha így is meg lehet oldani, akkor az a kényelmesebb. Ez még nem biztos, de gondoltam kiteszem, hogy érdekelne -e valakit? Egy jó állapotú, megbízható, jó autó, amit imádunk, leinformálható!
Ha tudnék rajta változtatni, engem is érdekelne! Szívesen veszek minden építő jellegű javaslatot. Meggyőződésem, hogy azonos körülmények között a tiéd is ennyit enne.
Az 530D motor LCI előtti automata ennyit kér ilyen hideg időben, előmelegítéssel 3-5 km-es szakaszokon, városban használva, ahol útbaesik 2-3 lámpa is.
Ne menjünk bele megint abba, hogy létezik pár E60, ami beéri a felével is. Hosszú etapokon én is tudok 6-7 literrel autózni, de télen - városban ez kizárt.
Nem azt írtam, hogy a pénz nekem nem számít - nagyon is számít, csak ha ez az ára, hogy ilyen autóm legyen, akkor el tudom fogadni. Egy X6 még ennél is többet eszik - annak az az ára! Írtam, hogy az E220 merci milyen keveset evett, mégsem sírom vissza!
Nézd, reggel elindítom, egy kicsit hagyom ketyegni (míg levakarom az ablakot, sajnos állófűtésem nincs) megyek 5km-t a munkahelyemig végig a városon, lámpától lámpáig és leállítom. ( A pill. fogy. mérő nem igen kúszik 10l alá)
Este meló után ugyanez vissza.
Mihelyst felmegyek a pályára kúszik is lefele szépen az átlagfogyasztásom...:))
En ezzel bszolut nem ertek egyet.Miert ne erdekelne 434forintos gazolajnal,hogy mennyit eszik?Meg ha akar 2 mill. keresnek hetente!Mert bmw- m van nem szamit?Olyan felfogással nagyobb az esély visszacsuszni a kia rio-hoz,elobb-utobb. bekovetkezik.
Az első nagy útja otthonról Dortmundba volt(1150Km) itt a fogyim 6,2-ről (Mo., Ausztria)szépen felkúszott 7,9-re (Németo.)
A fogyasztás BC szerint most, hogy csak rövid távon használom 14,7l/100Km, de lesz@rom mert az előző autóm is megette 10 litert benzinből ugyanezen a szakaszon- de a bömbivel dimenziókat váltottam ahhoz képest:))
Ha már 1x ezt választottam mindegy mennyit eszik...:)) de a feeling felejthetetlen:))
Az a gaz,hogy gyarilag csipegetnie kell a motorolajat,na marmost ha a szint minimalisan sem csokken azt gazolajjal potolja.varom mar nagyon a szakertok velemenyet.
Én is várom mi lesz ennek a kiikatásnak az eredménye. Már vki mondta, hogy kivette a részecskeszart és jó lett az autó. Valszeg nekem is sokszor regenerál de sem olajszaporodást, sem nagyobb fogyasztást nem vettem észre. Csak tejlesítmény csökkenést. Sztem a héten rálöketem egy számítógépre mit mond. Amúgy nekem városban 10 l-nél nem eszik többet. Kint meg 8 körül. Nem hiszem, hogy nincs vmi okos megoldása a részecskeszűrő problémának a cserén kívül. Nem sok autós cseréli ki ennyi pénzért.
Még annyit kérdeznék, ha hígul az olaj akkor a nívópálcán magasabbra megy a szint??? Vagy csak folyósabb lesz az olaj? Egyszer már néztem és mintha kicsit folyósabb lenne az enyém, viszon a szint az ugyan annyi. 5000 km-e volt olaj cserém. 525d-ről van szó.
Engem csak az zavar, hogy sokszor a városban nehezebben megy és olyankor a váltással is szarakodik. Magasabb fordulatom vált.
Számolom is és a computer is ezt mondja. Vegyes használatban szoktam 10l körül tankolni, de akkor a computer is ezt mondja. Én is sokallom, de ilyen időjárásban, mire megmelegedne egy kicsit, már állítom is le, majd órák mulva ismét ugyan ez.
egyebkent koszonom a hozaszolasodat a temahoz es boccs a hulye beszolasokert de kiakadtam most a talicskara.abszolut hiheto es logikus amit beirtal,de az enyemnek a fogyasztasa es teljesitmenye is hibatlan,csak az olaj szaporodik 5000 km utan kb fel literrel.Egyszeruen elhasznalodott a szuro.Kivagatom hogy vegre fellelegezzen a motor,kicsit kormol,muszaki nem lenyeg,a kornyezetet-egeszsegunket SAJNOS a legkevesebb amivel veszelyeztetem.
A 13-14litert te szamoltad vagy a gep?Mi egesz tankokat hasznalunk el 3-5 kilometeren de soha nem huzta 10.5 fole.7.6-tol,10.5-ig max.ebben minden van 525da.
Nem ertem a kerdesed.De mar mondom,hogy a kis kormolason kivul az egesz autora pozitiv hatassal lessz a kiiktatasa az biztos.Meg mielott kerdezne vki miert nem vagtam ki eddig,hat azert mert nem olyan soka eladom es nem szerettem volna koptatni a szamat,hogy miert kormos a kip.,mi tortent a dpf-el.stb...
A 13-14litert te szamoltad vagy a gep?Mi egesz tankokat hasznalunk el 3-5 kilometeren de soha nem huzta 10.5 fole.7.6-tol,10.5-ig max.ebben minden van 525da.
egyebkent koszonom a hozaszolasodat a temahoz es boccs a hulye beszolasokert de kiakadtam most a talicskara.abszolut hiheto es logikus amit beirtal,de az enyemnek a fogyasztasa es teljesitmenye is hibatlan,csak az olaj szaporodik 5000 km utan kb fel literrel.Egyszeruen elhasznalodott a szuro.Kivagatom hogy vegre fellelegezzen a motor,kicsit kormol,muszaki nem lenyeg,a kornyezetet-egeszsegunket SAJNOS a legkevesebb amivel veszelyeztetem.
Korábban már kérdeztem Maszit a keréknyomás ellenőrző működéséről. Röviden azt válaszolta, hogy a gördülési ellenálást figyeli.
Múlt héten tettem fel a téli kerekeket és azonnal bejelzett. Gondolom a teljesen eltérő gumiméret, eltérő minta, stb más gördülési ellenálást produkált. Mivel a keréknyomás rendben volt, nyomtam neki egy újra tanulást és azóta hibátlan.
Ezen felül kb 4-5 alkalommal jelzett régebben, de mindig indokolt volt, mert volt 20-30% nyomás csökkenés valamelyik kerékben. Nekem tetszik a működése, de az a gyanúm, hogy sokkal érzékemyebben figyeli az első kerekeket, mint a hátsóka.
Csak a fogyasztásra reagálnék! Ha sokszor használod rövidebb szakaszokon az autót, akkor ne csodálkozz a magas fogyasztáson. Én rengeteget használom 3-5km-es szakaszokon az autót és ebben a hidegben símán megeszi a 13-14 litert is. Ha hosszabb úton megyek vele, megelégszik a 7-8 literrel is. Rettentő spórolóssan kezelve, akár 6-ig is lemehet. (2004-530D)
Steef írta nem régen, hogy erősen meg is viseli a motort a sok városozás - kell is neki a hajtás, ha lehetőség van rá.
Csak érdekesség képpen - korábban volt egy E220 (W211) mercim, azt nem rázta meg ennyire a városi használat. Városban 8-9, hosszú távon 5-6.
Az oldalirányú terheléshez képest puha gumival jársz.Ha emeled a guminyomást, a gumi
közepe kidomborodik, könnyebben gurul,fordul, mivel relatíve kisebb a felületi tapadás, surlódás.Nem kopik látványosan a gumi széle. A relatíve puha guminál az oldalirányu terhelés hatására "homorodik a gumi közepe",és a széleknek kell elvégezni a munka nagy részét.Oldalirányú sodródásnál, miközbe előre haladsz, az első kerék gumikopása hasonló lesz a hátsó gumi kopásához, csak kisebb mértékű.Az autón feltüntetett guminyomás értékek normál használat mellett biztosít egyenletes gumikopást. A hullámos külső szélek általában lengéscsillapító fáradását jelzik, mivel a felemelt autó kerekei is befele mozdulnak.
A te esetedben túl nagy a kerék felső részének befelé dölése a hátsó kerekeken, menet közben, melyett a széles gumi jobban előhoz.Vagy vezetési stílusodnál a súlypont ritkán van az autó középvonalában. A dölés mértéke az e61-es /légrugós/ bmw-nél nem változik az idő multával olyan látványosan mint az E60-nál.
Tehát fontos az egyedi guminyomás, és a kifogástalan lengéscsillaoító.
A fentemlítettek egyéni vélemény, a teljesség igénye nélkül.
igaza lehet,de én nem szurkolok le egyösszegben 350r. részecskeszűrőre inkább rászokok a kokszra és felszipákolom,...hétvégén kiiktatom minden formában,és majd beszámolok,addíg is húzom a bajszát hát ha megeszi azt a pluszt ami becsorg.
Én nem rég -2hete- vettem az autót (2005.02 kiadás 530d) és bevizsgáltattam vásárlás előtt.
A DPF -re 8k KM-t írt a BC (175k KM-nél). Én is érdeklődtem a DPF tisztítása végett...
Nos a szerelő nekem ezt mondta:
a DPF tisztítása 20-30-40 kFt-ért csak pénzkidobás (ideiglenes megoldás), a DPF regenálja önmagát amíg tudja utánna ki kell cserélni (ezt észre veszed: fogyasztás növekedés, olaj higulás, teljesítményveszteség)
Nekem simán visszaütötte 200k Km-re a DPF-et. Azt mondta, hogy a 3 dologra azért nagyon figyeljek oda!
azóta mentem 5k KM-t:
-olajszint változatlan
-fogyasztás megnőtt (de csak 5km-re van a munkahelyem)
-teljesítmény szuper:))
Azért hétvégén megszoktam hajtani itt az A2esen(Dortmund) nehogy ellustuljon:))
Ja, és a bömbit Magyarországon vettem és magyar szervízben vizsgáltattam be. (nem márkaképviselet de bmw szerviz)
SAJNOS NEM TUDOM MI A NEVE,DE STEEEF TUDNA NEKED SEGÍTENI EZ UGYBEN.ÉN ÚGY GONDOLOM VANNAK KIVÉTELEK,MINT AMILYEN AZ ENYÉM IS,AMIT NEM LEHET TISZTÍTANI MERT SZ@R, EZÁLTAL 20 PERCENKÉNT REGENERÁL ÉS BELEÉLVEZ A MOTOROLAJBA.VÁROM ÉN IS STEEEF VÁLASZÁT.
Érdekelne, hogy a részecskeszűrődet mivel tisztítottad ki? Mi a speckó szer neve? Szerintem nekem is kellene de mindenki mást beszél. Mennyibe kerül egy ilyen művelet? 170 ezer van az 525-be. Hibakód kiolvasásakor megtudom, hogy szar-e már a szűrő?
A nyári garnitúra hátsó gumijaim, a 275 -ösök belső fele mostanára koptak simára,a külső fele kb 1mm-es!!!Teljesen normális ez,elég megnézi az autót hátulról,leguggolva.Látszik,hogy befelé dőlnek a kerekek...Az elsőknél nincs semmi ilyesmi,ha terpeszt,nem annyira..és nem ilyen széles.Egyébként attól függően,ki hol használja a verdát,érdemes ellenőriztetni a futóművet.Én minden tavasszal ezt teszem....Elég ha belemegy az ember egy kátyúba,üti a futóművet,vagy a felnit.És csak azt veszzük észre,rendellenesen kopik a gumi,vagy ráz a kormány...stb.A keréknyomás ellenőrző pedig nem minden esetben valósat "riaszt"!Bár nekem ha baj volt,mindíg jelzett,téves infót 2x kaptam.Maszi biztosan tudja ,mi alapján számolja az autó ezt az adatot,illetve a guminyomás helyességét..Mondjuk a téli gumi a mintájánál is fogva másként nézhet ki ,ha kevés benne a levegő,vagy túl meleg van.
BMWProfessional Europe 2012 navigation map (for the newer generation cars with i-drive controller.)
With speed cameras for the EU
Compatible with:
1 Series (E81. E82, E87, E88) 3 Series (E90, E91, E92, E93) 5 Series (E60, E61) 6 Series (E63, E64) X5 (E70) X6 (E71)
DVD1, Western Europe COVERAGE: Andorra, Belgium, France, Gibraltar, Great Britain, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal (incl. Madeira), Spain (incl. Canary Isles)
DVD2, Central Europe COVERAGE: Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, Denmark, Germany, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Netherlands, San Marino, Switzerland, Slovenia, Vatican City
TMC is available in the following countries: Belgium, Denmark, Germany, France, UK, Italy, Leichenstein, Monaco, Netherlands, Norway, Austria, Sweden, Switzerland, Spain and Czech Republic.
A hivatalos válasz erre az, hogy bármelyik BMW márkakereskedésben meg lehet rendelni. Egyébként meg beírod egy keresőben és válogatsz a számtalan találat közül egy neked megfelelő oldalt, letöltöd, kiírod lemezekre ...
Vagy,mi lenne ha csak softveresen programoztatnam at,hogy soha ne regeneraljon,majd en tisztitatnam mondjuk 50 ezrenkent,de frankon a specialis szerrel.Szerinted(tek)?
Seeef!Legutóbb vmi turbonyomas vagy vezerles problemat tarolt a gep,mar nem emlékszem pontosan.Akkor neha nem is huzott ahogy kellet volna,bar sv frissites ota ez megoldodottNem lehet hogy valami mastol kormolodik a szuro folyamatosan amitol 50-100 km utan regeneral?Muszakin piszkalnanak ha total kiiktatnam a reszecskeszurot?
Megint magasabb az olajszint ebbe a fosba 1cm-rel kb.5000 km utan.Magasnyomasu pumpa rendben,reszecskeszuro tisztitva-adaptalva+ uj szoftver.mi a f@szom lehet meg enne meg a gecimet a fasszopo fostalicska .10e km akatt 4 olajcsere!! Felgyujtom
Van nekem egy roló mozgató szerkezetem (61), de azt mondja a villanyászom ,hogy nem lehet azt a 4db kábelt bele eszkábálni.. (asszem a karosszéria gateway modul nem tudja kezelni ezt vagy mi)
Ezt a csomagtér nyító szerkezetet meg csak találtam a neten! (de ehhez is kellene asszem valamiféle elektronika)
Így hát inkább akkor nyitogatom s csukogatom kézi erővel
Az E60 CCC-s rendszerén van rca kimenet, amire pl. egy erősítőt lehetne kötni? Vagy hogy megy ez? Gondolom legrosszabb esetben az ülésekben lévő mélyeket hajtó erősítő helyére lehet kötni másikat.
A gumikopással kapcsolatban nekem a gumisom ezt tanácsolta: minden 10000 km után cseréljem tengelyenként azonos oldalon át a kerekeket az egyenletesebb kopás végett.
Azt mondta, hogy a bmv-nél normális a belső kopás hátul a nagy terpesztés végett (elvégre 500NM:)) megy át az aszfaltra) az eleje meg könnyen fűrészfogasra tud kopni ha nem figyelsz a nyomásra.
Nekem elöl-hátul 2,6-ra fújta gázzal/argon-nitrogén keverék/. (a cserélhetőség miatt)
Azt minden gumisnak tudni kell, hogy hogyan kell eljárni téli-nyári váltásnál amikor visszateszik a gumikat a kocsira. Azért is kell levételnél megjelölni őket, hogy melyik hol volt a kocsin, mert máshogyan kell visszarakni szezononként az első, a hátsó és az összkerekes autónál is.
Szia, nekem is olyan volt az elöző szett gumik belseje. Én is voltam futómüvesnél és hibátlan volt minden állítást sem igényelt az autó. Azt az infót kaptam, hogy célszerü forgatni gumikat tengelyenként állítólag ezt szokták Bmwken. Biztos a futómű geometria miatt lehet ez a jelenség, de nem baj legalább gyorsan tudunk fordulni...
Csak részben adok igazat:)Nem vitatkozni szeretnék de nekem is elég peres a gumim és jelzett is vagy négyszer pedig a gumi betonkemény volt.3barra fújtam a hátsókat és jelzett sűrűn,megmértem és nem szökött a levegő.Elmentem gumishoz levette a belső fala a guminak olyan hullámos volt mint a palatető,levette a felniről volt kb.3marék gumipor+szálhasadásos volt az egész belseje.
Azt akkor sem hizem el, hogy futómű hiba egyszerre 4 keréken. Az enyémbe 140 ezer van és futóműhöz 62 ezer km-nél nyúltak hozzá ellenőrzés céljából, akkor beállították azóta nem lett hozzányúlva. Inkább nem megfelelő keréknyomás lesz, de ez csak privát véleményem.
Az autóban van összesen 75.000 km, és ez a gyári gumija. (igaz télen téligumi van fent, de akkor sokkal kevesebb a futásteljesítményem) Kb 50-55.000 lehet ebben a garnitúrában.
Most el is dobtam ezt a 4 gumit, de úgy nézett ki, hogy külső szélén és középen a kopásjelző felett volt 1-2 mm-rel, de a belső 1,5-2 cm-en már nem volt minta. Látványosan pocsékul elkopva..
Gondolom, nem mind a 75ezer ebben a garnitúrádban van, de én ugyanezzel a mérettel és futóművel járok, és nem hiszem, hogy futómű hiba lenne. Elöl 2,4 hátul 2,6 a nyomás, és a gumi külső és belső fele között kopásban a különbségem 0,5mm.
Még azt hagy kérdezzem, hogy 75.000 után már eléggé cserésnek néz ki a gumim. a közepén még azért van minta, de mind a 4 kerék belső széle baromira kopott, már minta sincs.
Az egyik gumis azt mondta futómű hiba, a másik, pedig, hogy ekkora méretű keréknél ez természetes... Szerintetek??
Szia.Nagyon peres gumi méretnél nem is fog jelezni sajnos! Mérd meg az átmérőt amikor fel van fújva ill. ha leengedett 1bar alá! Annyira kemény az oldalfala hogy nem történik átmérő változás,ezért nem jelez!
Új vagyok itt a fórumon és a segítségetekre lenne szükségem.E60 525d-ről lenne szó.Izzítógyertyákat kellene cseréltetnem és hozzáértő,megbízható szervízt vagy szakit keresek.Köszönöm előre is!
Köszi Krombi és Kisatila! Ma hamarabb hazaértem és megcsináltam a lámpát. Kb. 20 perc volt. Jó a videó a neten! Amúgy ki lehet cserélni csak az égőt is a foglalatból akinek van egy kis kreatív ötlete. Én is ilyen kicseréltet vettem 1500 ft-ért. A régi foglalatot meg le kellett adni a szerelőnél. Na sziasztok!
Szerintem a fedcomp ebből a szempontból egyáltalán nem megbízható. Nekem volt egy defektem, egyszer sem jelzett rá, most is van egy kerék, ami pár nap alatt 1bar alá esik, és meg se nyikkan.
Szerintetek, hogy lehet, hogy a jobb hátsóm nyomása lement 1,2-re, így jártam vele, megette a gumi belsejét. és miért nem jelzett a fedcomp, hogy defekt, vagy hasonló.
(mondjuk már érett a nyári gumi cserém. 75.000 km és még a gyári. Szóval nem panaszkodhatok)
Miért pörögtök ezen a mankókerék témán? Attila megírta pár hozzászólással ezelőtt, hogy a BMW csak 16-os mankókereket gyárt. Miért csinálna 17-es kerékhez helyet, ha csak 16-os kereket gyárt? Fogadjátok el a tényt és lapozzatok.
Nekem gyárilag 16 os felnivel van az E60 limuzinom, és hátul van benne mankókerék. Nem hinném, hogy 17-es, de még sosem mértem meg (fura lenne, ha 16-os kerekekhez 17 es mankókereket adnának hozzá gyárilag) emiatt lehet akár 17-es is.
Én pont tegnap előtt cseréltem. Az alsó izzó a helyzetjelző és csak 1 kell belőle.
A BMW-nél vettem izzót (foglalattal együtt adták) itt Dortmundban (23€) :((
Műveleti sorrend: (nekem a jobb oldali ment ki):
Fedlet letekered.
Felső két lámparögzítőcsavart kiveszed.
Alsó kettőt csak meglazítod és 2-3 fordulatot kihajtod de ne vedd ki teljesen!!
Óvatosan kiljebb húzod a lámpát- ha nem túl nagy a kezed akkor így már hozzáférsz.
Ha így sem férsz hozzá, akkor teljesen ki kell venned- vigyázz a kábelokra,sárvédőre, lökösre! (én nem lazítottam fel a lököst igaz elég nehezen tudtam kivenni-elég passzentos minden)
A felső izzó a refi- ezt kitekered majd félre teszed hogy ne legyen útba( én csak kiemeltem a házból annyi kábel pont van)
Kitekered az alsó foglalatot lehúzod egyszerűen a stekkert és kész.
Az új izzóra tedd fel a stekkert mert ha előbb az izzót teszed be akkor már utólag nem tudod rádugni.
Visszaszerelés fordított sorrendben.
A csavarok meghúzásánál ügyelj az illeszkedésekre ill. hézagokra.
Már beszéltünk arról, hogy nem ég a balos helyzetjelző karikám. Még vmelyik nap lecsaptam a gépháztetőt és utánna még világított egy kicsit de most feladta. Írtátok, hogy az égő kiment. Hogyan lehet azt kicserélni??? Levettem azt a tekerhető kupakot és felül láttam egy égőt meg alatta egy hengerszerű foglaltban. Melyik az??? Muszáj kivenni a lámpát? Azt is halottam, hogy a lökhárítót is lazítani kell. Igaz??? Segítsetek már légyszi!!! Ha egy mód van rá nem vinném szerelőhöz mert már a gatyám rámegy a drága e60-ra.
Más: Nem igazán jó a fűtésem. De azért melegít. Lehetséges, hogy kéne vmi takaró a hűtő elé mint régen a Zsigulihoz??? A komputeren már mindent feltekertem.
Prof. navit nem lehet úgy meghekkelni, hogy a főképernyő és az assist képernyő más közelítésben, vagy más nézetben mutassa a térképet? Vagy ez egyszerűen a hardver korlátja?
Akkor megynyugodtam. :) Mondjuk azt még mindig nem értem, hogy miért van úgy méretezve a gyári "mankókerék tartó", hogy abba nem fér bele a 17-es kerék... Lehet hogy csak tárolónak szánták alapból, ha meg vki mankót akar betenni a helyére az úgyis kiszedi?
Volna valakinek olyan képes szemléltető anyaga,amely alapján károkozás nélkül tudnák szerelni ahhoz,hogy bekössem az AUX bemenetet amit Maszi Jani programozott fel? 2004-es E61. Az megvan ,hogy hova-melyik Pint kell bekötni,csak el kellene jutnom addig. Köszönöm.
Helo E60 530i-nek a féktárcsa mérete 348x30mm amihez biztosan van gyári mankókerék Nálam a tárcsaméret 348x36mm és gyári mankókerék van a csomagtartóban
Az e60-ra egyféle mankókerék létezik, az pedig 17es. A gyári új pótkerék retrofit készlet, ami tartalmazza a szerszámokat és szivacsot is a csomagtartóban való elhelyezéshez, az erős forintunknak köszönhetően perpill 62500.-ba kerül nálam.
Ha 16os kereket mutogatnak, az nem e60ra való. A felni középfurat és a lukosztó megegyezik az e39 kivéltelével az összes BMW-n, de a gumi átmérője nem fog stimmelni...
Tavaly nyáron akartam venni én is pótkerék szettet 2006-os 30i-re. Német BMW szalonban azt mondták, hogy az enyémhez nem létezik mankókerék mivel nagy fékes az autó és ezért ami egyébként E60-hoz van az nem menne rá. Azt mondta az srác, hogy ezért van gyárilag defektmentes gumival szerelve. 245/40/18 RFT
Ha én 18-as kerekeken gurulnék, lecserélném a defekttűrő gumit simára, és vennék egy SLIME készletet. Ez mondjuk nem jelent megoldást a problémádra... :) Kérdezd meg AtiTDI-től, hátha ő tud Neked segíteni. Én kb. fél éve voltam hasonló cipőben, nekem akkor többen azt írták, hogy hiánycikk a mankókerék, mérettől függetlenül. Nekem hatalmas mázlival sikerült találnom egy 17-est, volt egy kedves fórumos, aki megadott egy linket. Attól tartok nehéz lesz szerezni. Ja, és a 17-es is úgy fért csak be, hogy ki kellett szednem a csomagtér aljából a szövet keréktartót... Én 16-ost egyébként nem vennék, függetlenül attól, hogy gondolom nem mennél vele sokat egy esetleges defekt esetén sem, max amíg meg nem oldod újra a 18-as feltételét... Vegyél 17-est, ha tudsz. Üdv!
Szerintem 18-as mankókerék nincs, 17-es a legnagyobb - bár lehet hogy tévedek. Nekem a 17-es még pont befért a helyére, a 18-as - ha egyáltalán van ilyen - szerintem már nem fér be, szóval figyelj, hogy milyet veszel. Egyébként itt van 17-es komplett szettben:
En kibontottam kozepen a konzolt aszem , es onnan birtam 2 csavar segitsegevel allitani, mert az en ulesem nagyon lennt van, igy szeretek vezetni. Azota nem kellett piszkalnom... Vhol leirtak nekem regebben,hogy merre kezdjem a bontast.. Aszem Steef segitett!
Először is hagy köszönjem meg segítséged, be vagyok parázva emiatt..
Azonban kell, hogy pontosítsam a jelenséget:
A pontos hiba kód az olaj nyomásra hívja fel a figyelmemet, de épp hogy felvillan el is múlik és nincs benne az autó által nyújtott service menüben feltüntett hiba jelenségek között..Továbbá a kékes füstöt is ehhez a jelenséghez tudom kötni, ezen jkívül nincs gond a színével a füstjének, de tény hogy ha kiírja akkor többet és kéket okád.. Miután pár napja van nálam az autó, így azért az eladót (aki egy magánszemély) {is} terheli a dolog (rejtett hiba okán), tehát azért szeretném gyorsan kideríteni a sztorit, hogy időn belül legyek..
A vezetett szervízkönyv ráadásul a pesti wallisnál volt 200.000ig, utána került ehhez az archoz, aki vezsprémben a hondánál szervízeltette (itt is tovább vezették a könyvét), ez picit azért nyugtat..
Az autó egyébként fenomenális, szinte makulátlan (bár ez épp elég lenne szarnak), újszerű..
HÁt, ha kékes füstöt ereget, az nem jó jel. Hiába a szervízkönyv, meg a 2. tulaj...
A kipufogóba sok, el nem égett olaj kerül stb. Pontosan ezt így nehéz megállapítani, de lehet, hogy a blokkod épp kakilni ment. Vidd el egynormális szerelőhöz, mert nem feltétlen gyűrű kopás-törés okozza. Szelepszár szimeringnek azért 10-15 évet illene kibírnia, ha nem főznek az autóval.
A következő problémánál szeretném kérni a segítségeteket:
HUD (Head Up Display) csak megfeleő üléspoziciónál látható teljes mértékben. Szerintem az ülésállítással kellene a láthatóságnak szinkronban lennie (józan paraszti ésszel).
Nos nálam mindig az ülést kell a HUD-hoz állítani- természetesen ez a pozició hoszú úton kényelmetlen.
Tapasztalt valaki már ilyet, esetleg a HUD fixen pozicionált?( bár kétlem)
Milyen modult kel ehhez megint cserélni és mennyibe kerülÜ:((
Pár napja boldog tulajdonosa lettem egy 520i-nek, de nem hagy nyugodni egy dolog:
A computer időnként felhívja a figyelmemet, hogy alcsony az olaj nyomás szint, amire rá is töltöttem (természetesen abból az olajból, amiből benne van), de azóta megint csak kijelzi, bár utána szinte azonnal abba is hagyja..kissé kékes füstot okád az autó..hozzá teszem kilóméter van benne bőven (szervízkönyves, mo-i, 2. tulajos) milyen hiba jelenség oka lehet mindez (szelep hézag szimmering??)
Valószínüleg a kábelek kopnak, lassan jön a többi probléma is, nekem elöszőr a kis ablak nem nyilt, majd sorban tolatólámpa, ablak spriccni, ablaktörlő, zár. Ügyes autóvillamossági (bmw specialista) pár óra alatt rendbehozza vagy teljes kábelkorbács csere, de az drága!
Tisztaban vagyok vele,h 2-3 marad, de nekem jelenleg 8 van! :) Mikor megvettem akkor is ez volt a baj,csere utan jo lett,de ezt most jatszam el minden evben?! Szanalom ez igy... :(
Köszönöm! Teljesen érthetően és alaposan írtad le, de sajnos elég távol áll tőlem a szerencse. Nem hogy lenyugodtam, hanem most kezdek igazán izgulni.
Az általad leírtak alapján és a tapogatásom alapján azt gyanítom, hogy a lökhárító anyagáról leszakadt az a konzol, amibe a PDC-t bele kell dugni. Emiatt nem jöttem rá, hogy mi tartaná ott. Az az érzésem, hogy lökhárító leszedés és müanyagos ember meglátogatás következik.
Francba ...
Mi okozhatta az alap hibát? Indítás után 5-10 percig PDC hiba, majd egyzser csak rendbejön.
Ha egy db PDC hal meg, akkor azt hogy jelzi az autó?
Szerintem a kis csíkocskák sosem tűnnek el teljesen. Biztosabb információhoz jutsz, ha a "titkos" menüben nézed a hőfokot. Ha rossz a termosztátod, akkor 100 fölötti tempónál - főleg autópályán folyamatosan haladva - visszahűl akár 40-50 fokra is.
Masfel eve mikor megvettem autom, nem volt futesem. Mind2 termosztatot kicsereltettem gyari bmw alkatresszel, majd masfel ev utan ismet nem tunnek el a fordulatszam szabalyzo korul teljesen a csikok. Most ennyire rossz a gyari alkatresz , vagy atvagtak vagy szimplan szeriahibas,mint ha joltudom bizonyos e46ok-nal es mindig csereltethetem ezentul?! :( Ki lehet e szurni,h melyik a rossz , hogy ne kellje mind2-ot csereltetem adott esetben?! Koszonom
"Szerencséd" van ,mert a bal külsőt simán (ha aláfexel) vissza tudod tenni.
180"-ban tudod elforgatni. Ezt azt jelenti hogy van egy megvezető pöcök a PDC-n (ha letudod húzni meg tudod nézi) és ezt kell a lökős megfelelő megvezető nyílásába belenyomni. Tehát forgatgatod és közben finoman masszírozod befelé. (feltéve ha már lehiggadtál) :)
A lökösben lévő lokat kicsit takarítsd ki ,mert amikor nyomnád be a PDC-t a homoktól ,kosztol "karcosan" mehet be. Be is fújhatos WD40-el.
Ezenkívül a megvezető núton kívül még két "karom" ami fogja magát a PDC-t. De ha kívül egyszintbe van a többivel akkor remélhetőleg a két fixáló pöcök is tart.
Remélem érthetően írtam le de nem tudod nagyon elrontani.
Tud valaki esetleg valami infót a hátsóablakfűtésem (E61) nem működik: kapcsoló kapcsol, időintervallum funkcionál csak az ablak marad párás. A + a biztin megvan.
Szerintem a terhelés, mint szempont, itt nem játszik szerepet. Az ET szám adja meg, hogy a felni mértani középvonala hány miliméterre esik a felni felvekvési felületétől. (az az a felni az agyhoz képest befelé vagy kifelé szélesebb)
A 3-as BMW felnik inkább befelé szélesebbek, emiatt egyrész marhára hülyén néz ki, hogy olyan keskeny lesz emiatt a nyomtáv, másrészt a felni eléri a féknyerget, vagy a lengéscsillapítót, vagy valami mást. Feltehetőleg meg sem lehetne húzni rendesen a csavarokat, vagy ha igen, akkor nem forogna a kerék.
Egy kérdés hátha tud segíteni valaki...A múltkor láttam a Nyiregyházi Bmw kereskedésben egy vörös 3-as cabriót.19-es felnivel (313 a száma azt hiszem) BMW Performance ez volt ráírva Hasznaltauton is fent van az autó....Kérdés fel lehet ezt tenni az én E60-asomra???? Talán 255/40/19 gumi volt rajta az aláfér de a felni bírná???
Azok számára, akik nem szeretnének több százezer forintot költeni arra, hogy a BMW-jükben legyen egy navigáció, és pótmegoldásként azt sem fogadják el, hogy valamilyen GPS-t "kiraknak" a műszerfalhoz (én magam sem támogatom ezt, mert eléggé cikis egy szép BMW-ben), azok számára javaslom - elfogultság nélkül - azt a megoldást, amit én is találtam.
Ez egy visszapillantótükörre rápattintható visszapillantótükör, ami tartalmazza a GPS-t.
Nem kell vezetékelni a vevőt, mert az benne van, és egyből az égre néz. Csak 12 voltot kell bekötni neki, ami megoldható szépen is, és nyilván a legtöbb tükörben eleve van 12 volt (pld. a fényre sötétedés miatt). Az egyetlen dolog amit vesztünk vele, hogy az esetleg gyárilag fényre sötétedő tükör ezáltal el lesz takarva az új egység által, de annyi baj legyen. Számomra sokkal gyakrabban kell a GPS mint a fényre sötétedés:)
A készülék mást is tud, pld. videót lejátszik, telefont kihangosít (nyilván az utóbbi nem lesz egy jó minőség).
Ha valaki magánszemélyként számlásan 4 db téli gumit szándékozik vásárolni (bárhol), olyan 200-250ezer Ft közötti értékben és azt nem tudja költségként elszámolni, akkor tudnék segíteni abban, hogy a számla végösszege 10%-al kevesebb legyen. Felnivel együtt is lehet, vagy ha csak a felni, az is érdekel.
Sajnos kint -5fok volt tegnapelott de ez jeghideg levegot fujt. Webasto feliratot nem talaltam es ami a legbosszantobb , hogy a vetelnel fontos szempont volt a webasto mert az elozo kocsimnal /audi a8/ sokat hasznaltam. 10millio koruli vetelarnal egy ilyen atb.szas mar faj.
Megkaptam egy újabb hibát ... Indításkor PDC error és tolatáskor a PDC nyomógombja villog. Tolatáskor, vagy kézzel bekapcsolva a monitoron megjelenik az autó sémája, de nem érzékel egyetlen szenzor sem. Kb 5-10 perc autózás után eltűnik a hibajelzés és működik rendesen a PDC. (egyenként nem teszteltem a szenzorokat - holnap megteszem ezt is)
Hab a tortán az, hogy kézzel tisztogattam a szenzorokat a bogaraktól és erőteljesen ököllel rávertem mindegyikre, hátha kontakt hibás valamelyik. A bal hátsót sikerül kivernem a helyéből, így most az bent lóg a vezeték végén a lökhárítóban. Kitapogattam, de nem sikerült rájönnöm, hogy mi tartaná a helyén. Kérnék egy kis útbaigazítást, hogyan tegyem a helyére.
Szia! Egy bizonyos hőfok alatt fúj meleget. Ha jól tudom 18fok, vagy ekörűl valahol. Szóval az autó maga tudja hogy hideg vagy meleg levegőt kell e fújnia. Ha az autódban van álló fűtés (Webasto) akkor a motortérben találsz egy fehér Webasto matricát. Az mivel az állófűtésnek valahol meleget is kell termelnie ezért van benne egy kis olajkályha ami az üzemanyagot használva felmelegeti az utasteret illetve a hűtővizet. Mikor a az állófűtés aktív, a kocsi aljából kattogásokat lehet hallani. Azonban 2liter alatt és alacsony akku feszültség mellett nem kapcsol be.
Mintahogy énis örültem tavaly..hogy reggel meleg autóba szállok majd be... :D jah :S ..volt ugyanolyan hideg!!A szőrmajdnem kiesett az orromból,aztán itt felvilágositottak igy jártam..
Nem lehet, hogy csak állóhelyzeti klimád van? Ez csak átszelőzteti az utasteret, a beállított idő alapján. (én még nem próbáltam, nyáron van jelentősége)
Sziasztok. 2 hónapja van meg a 2009-es 535d-m, a hirdetesben az allt, hogy van benne allofutés, távirányitó nélkul. Pr´bálgatom én a timer funkcióval elinditani de sehogyan sem megy. Tudja valaki, hogy miket kell beállitani, hogy meleg levegot fujjon? Vagy átvágtak és nincs is benne állófutés?! Koszi.
2004 óta csinálom mi hoztuk az első modult azóta működik az összes autó ,biztos hogy nem lesz semmi baja, akit ilyet mond az nem ért hozzá,vagy nem szakszerűen csinálta
nyugottan berakhatod ,bármibe tudok segíteni,sőt itteni vagy az e90 fórumról még olyat is csináltunk hogy otthon szerelték a segítségemmel.
azóta nagyon sokat fejlődött a modul is, már van PIP verzió, vagy érintő képernyős ,
"Kaméleon" hibajelenség :) Mivel mindennek a lelke a Mechatronik, így a létező összes szimptómát képes produkálni. Vannak esetek, amikor az átvezető tömítések cseréje is megoldja a problémát, de van amikor belső fals átjárás, szivárgás van, vagy nem megfelelően működő mágnesszelep. A BMW-nél nem olcsó mulatság, pl ritkább modellekhez akár 800ezer ft is lehet egy Mechatronik. Közvetlen a ZF-től kb fél árban beszerezhető. Így a gyakori modelleké akár 200ezer ft alatt is.
Köszi a felajánlást, lehet, hogy megnézem majd. A cég fényezőjét ismerem, lehet, hogy ő tudja ki a polir maestro. :) Én most csak waxoltattam, mindösszesen 5 ropi volt, de ezzel a művelettel nem tudnak komoly kárt tenni. :) A polírt még nem merem bevállalni.
van már olyan modul ahol nem kell külön távirányító,és van egy olyan can interfész hogy bármilyen utólagos külső infra jel hozzá kapcsolható-rendelhető bármelyik gyári gombhoz!
nincs sajnos, titkolják:) én a 14-ben vagyok, ha arra jársz, megmutathatom, nálam mit csinált, és ha tetszik, hajrá:) úgy emlékszem, 25.000 lenne a szürke totál polír, a fekete meg 35(?).
Az LCI-s előlapját kell használni a 8db extra gomb miatt, de a régebbi klíma vezérlő gombjai kicsivel kisebbek, mint az LCI-s klíma vezérlőn. Emiatt a gombok körül kb +1mm hézag marad.
Nem csúnya és nem vészes, de ez van. Én így használom. Azt lehetne tenni, hogy a két előlapból lehetne egyet csinálnni, de ahhoz tökölés és kézühyesség kell.
Én megvettem nyáron aztmondták, hogy jó hozzá és most rakta volna fel a gumis és a hátsókra ment volna fel csak az elsőkre nem! Lci-s a tied? mert a sima e60hoz jo ami nem Lci-s elvileg, E60Lci-s-re nem megy fel ahhoz kell az X
Szívesen. Azt hiszem, hogy csak annyi a gebasz, hogy gyárilag nincs aktiválva a navi. Ha jók az emlékeim, szoftveresen előhozható, de maszi mindent elmond majd. A telefonos kérdéseddel kapcsolatban azt hiszem, hogy valami ősrégi Nokiával kompatibilis az autó, talán a 6310-el.
Úgy gondolom, hogyha valóban navis lenne az autód, annak bizony alapból ott kéne lennie a főmenüben. Az LCI előtti E60 almenüjéből nem lehet a főmenübe varázsolni a dolgokat. A navi vagy ott van, vagy nincs. Sanszosnak érzem tehát, hogy nincs az autódban navigáció ugyanis attól, hogy kis board van az autódban egyáltalán nem biztos, hogy van benne. Az E60-ban a navi nem volt alapfelszereltség, extraként volt rendelhető mind a business (kis board), mind pedig a professional (nagy board) navigáció. MP3-at azért nem játszik le, mert azt alapból nem tudták lejátszani a kis board-al szerelt autók csak a nagy board-al szerelt verziók.
A jó hírem viszont az, hogy szoftverfrissítésel szerintem mindkét problémád megoldható tehát aktiválható az MP3 lejátszó és ha nincs az autódban, akkor a business navigáció is.
Nem mondom, hogy menj márkaszervizbe. :) Van egy sokkal autentikusabb és profibb ember. Konkrétan Maszibmw tud segíteni, keress vissza a hozzászólások között és írj neki. Azt hiszem ma vagy tegnap hozzászólt a fórumhoz.
Szia,ezt még nem probáltammeg ami neked bevált de meg fogom probálni.az a baj hogy az útviszonyoktól fügetlenül csinálja ezt,például mult héten ebben a jó időben egy nap alatt 3x és azóta mint ha meg se történt volna megy mint az angyal.minden esetre kösz a tippet és ha kiderül hogy mi a hibája írni fogok hát ha másnak is segitség lesz.
Tulajdonomba került egy 2004.-es 530D limuzin BMW E60.
A "kisebb" képernyő van benne, és egy CD/DVD nyílás, így azt már megállapítottam, hogy ez az úgynevezett "business" navigációval fog menni.
Utánaolvasgattam ennek a témának, mert jelenleg a (jobb oldali?) menürésznél (ahol a NAVI kéne legyen) ott most BDC vagy miféle felirat van (Board Computer ?)
Úgy vélem, ha megfelelő lemezt találnék, ott megjelenne a NAVI menü ?
Ma kiírtam pár féle lemezt a netről levadászva, persze mindegyik "unknown media".
MP3 cd-t sem ismer fel.
Azt olvastam valahol, hogy talán először a FIRMWARE-t kellene frissíteni, mert ezek a navi lemezek a 2005 utáni firmwareval mennek. Ha igaz.
Hát már ott elakadtam, hogy hol találom meg a menüben, hogy nekem egyáltalán milyen firmware van jelenleg az autóban. (egyébként angol a menü most, nem tudom ez jelent-e valamit, gondolom semmit mert talán ez egy menüből elérhető nyelvváltással érhető el).
Tehát segítségeteket abban kérem, hogyan tudnék elindulni abban az irányban, hogy járművem lejátsszon mp3-at, és navi DVD-t is fogadjon ?
Valóban a NAVI DVD csak "pluszos" és csak "verbatim" lemezzel megy, amit csak "bizonyos" dvd író programokkal lehet felírni ? Ennyire bonyolult volna ?
KÉrlek ha valaki tudna válaszolni, tegye úgy, mint egy laikus személy felvilágosítója, lehetőleg néhány részletesebb tudnivalóval.
(ebben lehetőleg ne szerepeljen, a "menj be egy szervízbe" mondat) - egyelőre. Úgy vélem és úgy látom sokan megoldják ezt anélkül is. De hogy ?
Bár már a körmömmel próbáltam tisztítani a radarszemet és akkor nem lett jobb, de most egy vékony tűvel körbe tisztitottam és jó lett!!! Gondolom a rovarmaradványokat bemosta a magasnyomású mosó.
Na ez is kész. Vajon mi lesz a következő bajom?
Ja: a mult héten írtam, hogy sokat megyek városban és az 525 D-m nem mindig megy jól.
Kb. 200 km-en jól meghajtottam (majd lehet jön a trafi csekk) és lám, legalább is most a városban is jól megy. Ezeknek nyomni kell nem a városban finomkodni.
szürke (világos). Autókozmetikát kérdeztetek, a miskolci az. Azonban, ha polír, akkor egy igazán jót tudok. 15 ker, M3Box egyik alvállalkozója, nekem nagyon komolyan megcsinált egy kisebb sérülést.
Szia én is erre gondoltam csak nem tudom, hogy van-e szabadon futó benne? Viszont ha van akkor generátor le a cseréhez, ha meg már lent van célszerű egyuttal felújítani is hiszen még gyári és 200e van már benne. Ördögi kör...
Neked milyen színű az autód? Nem lesz/lett hologrammos a polírozás után az autód fényezése?
Egyébként érdekes dolog ez a polírozás. Állítólag rengeteget számít a polírozó anyagnak és a korongnak a minősége. Van aki emiatt azt mondja, hogy fekete autót vagy csak saját maga polírozna vagy vigyázna rá, hogy csak waxolni kelljen. A fekete autó polírozását ugyanis komolyan el lehet rontani. Szerintem a nagy többsége a polírozást megrendelő emberek közül pont nem ért a felszerelésekhez, alapanyagokhoz. Szóval az a gáz, hogy lutri az egész mert ha kókler ember csinálja és még a felszerelése is xar (vélhetően a kettő tényező együtt jelentkezik), akkor többet árt mint használ a polír. Nekem Kispesten ajánlottak anno valami öreget, aki 25 éve űzi ezt az ipart. Ott állítólag 30e körül áll meg a sztori a jó minőségű alapanyagok és a nano-technológiás eljárás miatt. Már nem emlékszem a megadott címre.
Miskolci út, Zugló, jól dolgoznak, csak adj jattot, mert nagyon nem fizetik őket meg. Ha ott vagy velük végig, és jó fej vagy, nagyon szépen megcsinálják, aránylag gyorsan (4-5 fő nyomja egyszerre).
szintén 530xd-m van 2006-os év végi. 2 éve vettem, nekem az első hóesés után írta ki a 4*4 hibát (első képed), mikor megcsúszott az autó, és (gondolom) közbelépett volna az elektronika. Utánna nekem is totál "belassult", mintha kézi lenne; de men tovább, azonban totál irányíthatatlan volt, mintha nem lenne elektronika, és csak a hátsó kerék reagált a gázadásra.
Felhívtam a szervízt, mit csináljak. Szerelő: állítsd le a motort, zárd le az autót, menj el kb 3 méterre, szívj el 2 szál cigit (10-15 perc), utánna nyisd ki gombbal, ülj be és jó lesz. Igaza volt, minden ok, azóta egyszer sem jött elő.
Azonban, olvastam valahol, hogy a bmw-nek elktronikus a négykerék meghajtása, így, ha az az elektronika "túlmelegszik", hajlamos ilyen hibát produkálni.
Szerintem jó a megérzésed, a generátor szabadonfutója lehet. Akkor csinál ilyet, amikor direkt lesz mindkét irányban (nem fut szabadon). A motor sokkal gyorsabban megáll,mint az amúgy is 4-5 szörösével forgó generátor szeretne. Szvsz....
Szia! Nekem most van óriásgenerálon az autó Steef-nél, és a hibalistán szerepel ez a nyikkanó hang a leállításnál. Azt mondta, hogy általában rákerül a valamilyen folyadék az ékszíjra, és ezért adja ezt a hangot, szerintem le kell szedni és megtisztítani.
Steef, bocs, ha hülyeséget írok :)
Úgy látom mindig adnak ezek a BMW-k nekünk aggodalmat.
Nekem most azt csinálja tolatáskor, hogy az egyik radarszem be-be villan vagy sípol egyfolytában úgy, hogy nincs előtte akadály. De van, hogy jól műxik.
Lehet hogy igazad van,nem tudom ,az volt furcsa hogy a hivatalos márka szervíz sem tudta kideriteni hogy hol lehet a hiba pedig két külön géppel vizsgálták és egyik sem mutatott semmi hibát.ez volt 2010-ben.Az autó egy 2007,6.havi,530xd
Köszönöm a válaszod,remélem hogy az a baja,megfogom nézetni. Ahogy nézem nem sok E60-as tulajdonos találkozott ezzel a problémával.Ha másnak is van ötlete szívesen olvasom.A szakik nem nagyon nyilatkoztak, lehet hogy nekik ez új?
Kérném a segítségeteket, abban hogy amikor leállítom az autót, akkor nyikkan egyett az ékszíj, azt mi okozhatja?! Valaki már tapasztalt ilyet? Talán a generátoron a szabadonfutó lett rossz, már ha szabadon futós?!
Jóestét, Kérem ha valaki a 22427-es számú hozzászólást elolvasta és van tapasztalata vagy ötlete azzal kapcsolatban, írjon mert nagy kelemetlenséget okoz ez a probléma. Remélem másnak nem volt vagy nincs de ha mégis hagyd tudjammeg a megoldást,hiszen szoktunk segiteni egymásnak.
Szia.SMG hiba.A hidraulik pumpa nem építi fel a nyomást rendesen! Lehet külön cserélni a pumpát! Ténylegesen 70bar nyomáson dolgozik ilyenkor töredékét produkálja!
Én is jártam így, hogy nyitotta az autót de nem zárta. Már új kulcsot akartam venni mikor véletlenül elejtettem. Röhej, de megjavult!!! Azóta is jó. Valszeg vmi mikrokapcsoló tud elmozdulni a bmw jelnél a kulcson. Próbáld finom ütögetni vagy vágd földhöz!
Szia! Pénzről én nem szeretnék itt írni, de az biztos ha veszek autót legyen az volvo, vw,ford,bmw csak Steef-hez fogom vinni! Nagyon KORREKT és LELKIISMERETES a Család. Hívhattam mindig és mindennel,mindig elértem és segített!
Tisztelt fórumtársak,segítségüket szeretném kérni abban,hogy az autóm régóta néha nem akar indulni.Ahogy megnyomom a start -stop gombot az indításhoz a mellékelt üzenetek jelennekmeg, ekkor a kulcsot ki kell vennem és újra betennem,ezt követően mintha semmisem történt volna,menyomom a start gombot és a motor elindul.Ha valaki találkozott ezzel a problémával kérem tályékoztasson mert,a szervizben sem tudják kideríteni a baját.Előfordul,hogy ilyen üzenet után egy csap alakú sárga lámpa világít a műszerfalon és ekkor a kocsi nagyon nehezen akar menni mintha a kézifék lenne behúzva és párszáz méter után lazán megy.Ha valakinek főleg a szakiknak van ötletük nagyon megköszönném ha leírjátok.
Tudna nekem valaki 520d-ben korrekt tanácsot adni? Elsősorban nem arra lennék kíváncsi ,hogy mennyire jó autó hisz nekem is mindig BMW-m volt és azért ezt vitatnám. Azt szeretném tudni ki mivel szívott vagy kinek milyen nagyobb javítása volt. Gondolkodom egy 2007,2008-as 163Le vagy 177Le motoros BMW -ben olyan 100e km körűl nézegetem németeknél vagy külföldön. Mert az még azért elérhető áron lenne. Nagyon sok rosszat hallok szerelőktől,bontósoktól a 177le. motorokról, és nagyon sok olyan BMW van a mobil-én ebből a motortípusból ami már cserélve lett. Nem hiányozna megint .....egy generál. Megköszönöm mindenkinek aki hasznos tanácsot tudna nekem adni.
Elsősorban a szakik segitségét kérném 2006 os m5 ön az smg váltóban nem épül fel a hydraulica nyomás azt hozza a gép, estleg találkozot valaki hasonló hibával de csak ha nyomom neki akkor jelzi be az auto illetve ha áll és ráadom a gyujtást de akkor sem mindig.
Helo.Megértelek abszolut.Nekem is sok cirkuszom volt miután megvettem rá 1-2 évre 150.000km körül.Ha tudtam volna vele foglalkozni és feleségem nem fog vissza, én is eladtam volna.Így most 197.000-nél tartok az olajszaporodáson kívül azóta hiba nélkül.A csörgést amit pár napja írtam be,totál üzemmelegen nem csinálja,szóval nagy baj nem lehet.Csupaszon a beégés,és ha Steeef-el kezded,mennyi lett volna?
Tegnap este meg vilagitott amikor hazaertem(nem volt se mas szine, es eddig rogton felkapcsolt, semmi jelet nem mutatta az elhalalozasnak, es ma ahogy indultam, mar irta is ki, hogy kakukk.
Találkozott már valaki olyannal, hogy a távirányító nyitja az autót, de nem zárja (gombbal, kulccsal be lehet!), a csomi zár müködik. 2006-os keyless go-s autó.
Szia! csak most olvastam a fórumon ,hogy írtál. Az autót 3 éves korában vettem 110.km-rel, és 2 év alatt tettem bele 15000 km-t. Nyáron ,mentem vele néha balatonra de igazán csak városban használtam . Nekem az nem tetszett ,hogy nem ment olyan jól,igaz ez kézi váltós volt. Elvittem az első(BMW) szerelőhöz aki mindjárt mondta ,hogy szar a turbó. Vettem egy bontott turbót amit bevizsgáltattam a Langex-nél,felteték és a kocsi ugyan olyan volt. Persze szerelő azt mondta ez így jó! Hát mondom ha beülök egy kis dieselbe az 1600ford/perc kitolja a motort, ez meg szép komótosan ment és csak 3000ford/perc volt jobb. Elvittem egy masik BMW szerelőhöz aki mindjart rátért a porlasztókra ,itt be is fejeztem és elvittem steef-hez ,aki kompressziót mért és azonnal tudta,gondolta mi a baj. Ha elöbb megyek megmarad egy csomó pénzem. Azt azért még szeretném leírni ,hogy az autóban én évente olajat cseréltem tavasszal és persze minden szűrőt! nem tankoltam mutyi gázolajat . Nagyon sokat költöttem az autóra mert a hobbim és nagyon szeretem ha minden tökéletes. Az autóiparban dolgozom(AUDI). A kocsit azért adtam el mert az értéke nagyon gyorsan csökken ,télen az 525 városban nem 9l-t eszik és jöttek volna az esedékes cserék. Szívósor ,tárcsa .....azután a futómű....és még sorolhatnám. Elötte egy BMW 118d autóm volt annak semmi gondja nem volt. Most szeretnék autót venni de gondolkodom még BMW 520D,VW passat CC,vagy Volvo s60 1.6D az új . Többet nem szeretnék venni 6 hengeres autót mert én nagyon megszívtam vele . Ezt rendesen ki kell forgatni de ki tesz ilyet 430Ft-os gázolajnál ,én 1500 és 2000Ford/percen használtam,aminek itt a következménye. Az autómatával más, mert az pörgeti a motort rendesen.Azt viszont én nem akartam mert ha azzal is gond van az szívás! Egyébkén az összes DPF-s autóval gond van az Audi-ban is ,ha sűrűn városban használják. Mindig BMW-s voltam 1-es,3-as és a nagy vágyam az 5-ös de ?????
Annak idején írtam már erről! A világ végén, egy 1000 lakosú kisfaluban történt a dolog, Miskolctól északra kb 50 km-re. Telefonálgattam mindenkinek és mindenki csak rendelésre tudott volna szerezni. Miskolcról hívtam autó mentőt és mikor mondtam neki, hogy mi lett az autóval, mondta, hogy egy ismerőse, akinek autós boltja van, megszívta valami ilyesmivel pár hónapja. (megrendelték nála, de nem vitték el és rajta maradt) Annyit tudott mondani róla, hogy nagy, nehéz szíjjtárcsa, talán BMW-re való és qrva drága.
Jött értem és közben egy emberét ugrasztotta, hogy mire visszaérünk az autóval a térleren, hozza oda ezt a vasat a műhelybe. Odaértünk, hasonlítottunk, méregettünk - pont nekem való volt. Bontatlan, BMW-s dobozban - hihetetlen!!! kb egy óra alatt le is cserélték és már mentem is tovább.
Akkor az ára valahol 120+áfa körül volt a BMW-nél, de mivel beragadt termékről volt szó, számla nélkül, mentéssel, szállítással, cserével együtt fizettem 90eFt-ot.
Brutál nagy mázlim volt, amire szerintem ne hagyatkozzatok. Senki sem tart készleten, főleg vidéken nem. Ha benne van az autóban 150-200ekm, ki kell cserélni, mert az nem kérdéses, hogy felszakad-e, csak az kérdéses, hogy mikor.
Nem gondolnam,hogy a generator ilyen apro ,surun ciripelo hangot adna.Bar csak az lenne!Valahol irigyellek,jogy te soha nem nyitod fel a mht., mert en kb hetente.Mondjak ism.,hogy miert csinalom ezt,mikor (nem kellene felre erteni) eppen vehetnek egy ujat is persze hitel nelkul, es nem szopnek vele.En ezt elvezem,hibait keresni, megtalalni, kijavitatni.,meg persze kib@szottul sajnalnek mondjuk 10-12mill leszurkolni amiert hosszu evekig rizikoztam,hajtottam es osszepakoltam.
Nekem már szakadt le a szíjtárcsa. Semmi előjele nem volt. Nem volt semmi zavaró hang, még az utolsó pillanatban sem. Megálltam az autóval és kb 1 óra mulva mikor indítottam, nem volt szervó és megjelent mindenféle hibaüzenet. Ekkor sem volt rossz hangja. Leállítottam, újra indítottam, ekkor minden jó volt. Mentem vele 100 métert, amikor megint megszűnt a szervo és jöttek a hibaüzenetek. Félreálltam, felnyitottam az elejét és ott nézelődtem, hogy mi lehet a baj. A motor járt, semmi rossz vagy zavaró hang nem volt, csak nem forogtak a szíjak és enyhe égett gumiszag volt. A tárcsa nem esik le és nem is tud a kiképzése miatt, csak elforog a közepében a főtengely. Illetve a főtengelyre rögzített persej, ami korábban a tárcsához volt "ragasztva" egy gumi réteggel. Én azon gondolkodtam, hogy ideiglenesen egy heggesztéssel vagy csavarral összerögzítem a kettőt - amíg hazamegyek vele - de hála az égnek szinte azonnal találtam új tárcsát és már ki is cserélték.
Meghallgattuk figyelmesebben,es igen szenben allva a motorral,inkabb jobb oldalrol,feltuno eles szabalytalan zorgo,ciripelo hangot ad,kozben a tompa dubogo olyan levegos hang alulrol jon, amit inkabb lecsukott motorhaztetovel lehet hallani.Steeef,Maszi! Nagyon megkoszonnem.
Mi lehet ez a furcsa halk tompa duboges a motorterbol alapjaraton ,ami gazadasra megszunik,majd par masodperc es ujbol kezdi.Alapjaraton a motor jarasa sem tetszik mar regota(nem szabalyos ciripelo hang+egy egyeduli femes kopogo hang)Csak alapjaraton!!!A fotengelytarcsanak mi az elojele mielott megadna magat?Mert oszinten mondom azt meg nem hallottam mert itt 300ekm-rel is a gyari fut.Az enyembe 1960000 km van ami szinten gyari.koszonom.
ezt mondom én is mindenkinek hogy nem kell 30e-t menni egy olyan olajjal amiről senki nem tud semmi hogy milyen adatai vannak, csak amikor már szetszedésre kerül a sor és meglátják akkor hiszik el de az már igen sokba kerül ,
most indul az olaj analízis szolgáltatás is nálunk ,a használt kb 8-10e km-es olajmintából megmondjuk hogy milyen állapotú a motor ,vagy hogy hogyan kell ezután olajat cserélni stb.
ha valakit érdekel e-mailben tudok küldeni bővebb tájékoztatót
-van olajunk az X-es szériákhoz a transfer-be ami a BMW-nél nagyon drága
Sajna kell vennem újfajta modult (nem lámpát) ,mert én hüje kanyarkövetős LCI-s kaptam bele.
Ha nem lett volna követős simán a sima LCI-s fel lehetett volna programozni a régi fajta modulra!
Ha neked elég a régi fajta lámpa és nem akarnál annyit költeni egy modulra ,mért nem csinálod, csináltatod meg a lámpákat? "Plexi" levág egy törött lámpáról és vissza ragaszt a sajátodra. Kicsit (nagyon) macerás..
De ha kész leszek egy F10-el (és sikerült) rakok ,küldök képet.
Szia.Szerezz be 6 db izzítógyertyát és egy izzító elektronikát! Ha le van szerelve a szívósor ellenőrizzétek a gyertyákat szakadásra! Sokszor az elektronika hibája okozza a tárolt izzítógyertya hibákat!
Szia! Ha a 3FF0 légtömeg-számított,tényleges légtömeg túl magas hibakódot tárolja be akkor valószínűleg meg kell bontani a motort!
1800-as fordulaton a motor beszívott levegő mennyisége nagyon megnő nem zárnak megfelelően a szívó szelepek! Ilyenkor égéskimaradás is fellép! A korrekciós értékekben is mutatkozik a hiba! Egyébként ez a manuális főleg 4 hengeres dízeleknél gyakoribb!
Erdekes jelenseget vettem eszre az auton a napokban. Amikor a bluetoothos telefon parositva van vele, akkor olyankor is nekiall az antenna jel villogni amikor en nem hivtam - gondolom valamifele kommunikaciot jelent ez, bar a telefonon nem latszik mit csinal az auto vele.
Hozzatartozik a tortenethez, hogy holnap lesz szervizes az auto, tehat lehet ezt akarta leegyeztetni es mar egy ideje irja, hogy service due - szerintetek?
Sziasztok ! Segítségeteket szeretném kérni ! Az autó: E60 525 d 2008 12. , 198000 km 4 éve nálam . 3 hónapja teljesítmény vesztés , Szervíz ; szervízek ; még szervíz ... Diagnosztika , gép írja TÚL SOK LEVEGŐ !!!! Rengeteg probálkozás , szenzor cserék , programozás , szívosor csere (vadi új) . Jelen állás szerint le akarják venni a hengerfejet , állítólag szelep beégési probléma ???? Már egy kazal lecsóm benne van , közben bér autóval járok !!!! Bármilyen okosságot meghallgatok , sajnos már mástól is hallottam ezt a fennálló problémát amivel nem tudnak mit kezdeni az okosok ! SEGÍTSETEK !!!!!!!!!!!!!! Előre is köszönöm ,és bizakodom , hogy valaki tud rá megoldást !!
A 2005-től - 2007-ig gyártott lámpa is kompatibilissá tehető, ha veszel új lámpamodult és felprogramoztatod Maszival. A régi lámpamodult simán el tudod adni.
Bocs, hogy belepofazok mert ugye szakiktol kertel segitseget,en nem vagyok az csak hasznalo, ugy,hogy napi szinten tudok kovetni tobb db-ot a zsir ujtol a szethajtott lomig.Mindeggy..,,feltetlen mind a hatot csareld meghozza Beru-ra.Az hogy kihasznalod az autod dinamikajat semmibe nem erinti az izzitas.
Tanácsot kérnék, főleg a szakiktól. 2006.11 havi 530xd, múlt héten gépre tettük, és kimutatta, hogy 2 db gyergyát cserélni kellene. Azt mondták, hogy le kell venni hozzá a szívósort, csak úgy tudják cserélni.
2 kérdésem volna:
nem érdemes, ha már megbontják, mind a 6 gyertyát cserélni?
milyen típusú gyergyát ajánlotok? Én azért kihasználom az autó dinamikáját, valamilyen igen jó minőségű érdekelhet.
Aztatjak sok-sok oran keresztul a specialis tisztitoszerben ami 20 rongy korul mar legtobb helyen kaphato.Elettartamat ujbol 200.000 km-re tolja.Elobb utobb cserelni kell,vagy inkabb kiiktatni,szofveresen kiutni mert meg egy mosast nem el meg mivel hasznalhatatlanna valik maga a szuro.Javitsatok ki barmikor ha nem jol vagyok informalva, mert nem szeretnek felrevezetni senkit.Ahogy Steeef is irta meg kell felezni az olajcsereperiodust ez a minimum,mert csak gondoljuk at azt, hogy mennyit agyalunk Mobil-Castrol-Valvoline.,,,0-30,5-30 stb.stb. kozott abszolut minimalis kulombsegek miatt, mikozben kormos, elhasznalodott 150-200e km-t lehuzott Dpf, mar10000 km alatt a 8 liter olajunkhoz lazan becsorog akar fel liter gazolaj is a rengeteg regeneralassal ,ami iszonyat mennyit ront az olaj viszkoszitasan!!!Rengeteget.
Én 5w-30 olajat használok.A legutóbbi olajcserém 22000 km-ig tolódott ki:nem örültem neki,hogy így alakult,de ez van... mint a pisi,olyan volt a fáradt olaj!!!Minden szerelő azt mondja-a nem BMW-is-hogy a 30000-s csereperiódus sok!Az útjaink fele város,fele országút.Ezért ha én ülök a volán mögött és van rá módom:meg szoktam zavarászni a verdát:)
Szeretném megkérdezni hogy dugattyúkat is kell néha cserélni ( cserélned )vagy mindig elég a gyűrű garnitúra?! Komplett ilyen munkáért plussz 6 db "csak csúcs ( 35 ezer /db ) cseréért 700 ezer pénz mennyire reális szerinted? Iletve egy 13 milliós kocsival nem szabad városban sokat közlekedni? Vagy cseréljünk edge 5w - 30 at szűrőkkel kb 50 ezerért, 10 ezer km-enként?! - ha mégis itt kell használnunk "sokat?
Helo Steeef.Olyan furcsa feher paraszeru fustot nekem is lokott mar egyszer meg a szuro tisztitasa elott.Mi lehetet?A szivosor-egr-intercooler tisztitasaval 2 evente kb nem lehet megelozni ezt a teljesitmenycsokkenest es beegeseket? Vagy esetleg massal?Mert ugye en is bent hasznalom 90 %-ban.Koszonjuk!
Helo.Steeef ezt erthetobbem tudna leirni, de a softver adja a parancsokat mindennek amit folyamatosan modositanak, javitanak.A reszecskeszuro (Dpf) tisztitasa nem veszes par tizezer.Nagyon hasznos akar 150 e km-tol.
CHRISTs: Mi az a szoftverfrissités és a dpf adaptálás??????
Nekem semmi olajfogyasztás, nem lett magasabb az üzemanyagfogyim sem. Még annyi, hogy ritkán ad ki magából olyan füst szerű valamit. Nem kormos a kipufogóm sem. Olyan mintha gőz lenne. Rápróbáljak egy partikel filter tisztításra??? Mennyi lóvé egy ilyen????
Sziasztok! A városi használat és a hosszú olajcsere periódusok teszik tönkre ezeket a motorokat! A gyűrűk teljesen beégnek,elmegy a kompresszió! Ebben az évben 4. motort szedtem szét emiatt! Sokszor mérünk 12-15 végnyomást a 25-28 helyett!Mellékeltem pár képet!
Szinte 99% -ban ugyanez volt nálam ( majdnem beleőrültem ) és BMW márkaszervízben is voltam párszor....1 millió forint!! "Mindenki értett hozzá----és mégsem...Most tökéletes,de mivel ilyen "drága autóm van én nem adtam el.
Helo. A 8 k km mi lenne 800 vagy 8 ezer km ?0csak azert mert sokan itt kilozzak az //ezret.Mart csak azert mert ha nyolcezret enged meg a Dpf , az mar kis jo indulattal is sok osszeadva a tobbivel.Bar most latom,hogy csak hisszutavon lett hasznalva, mindeggy sok ez egy kicsit.A tarcsa hatul relative nagy vallal is sokat (50-60 e km)elmehet meg.Egyebkent ha csak tisztitod vagy esetleg veglegesen kiiktatod a reszecskeszurot ezek 200 e ft-ba belefernek ..A valtoolajcsere kozel egy szazas+Az en valtom szaraz tiszta, igy en pl.nem bantom.Egyebkent szerintem elsore jo lehet az auto amit neztel.
Steef;nem akarom meg nagyon elkiabalni az olajszaporodasos dolgot mert meg csak 3 ezret mentem azota, de szerinted a szoftverfrissites vagy a Dpf adaptalas-tol oldodott meg ez a problema?Mar csak azert mert a regi szerelom azt allitja,hogy o adaptalta a reszecskeszurot tisztitas utan mire tovabra is szaporodott az olaj, ami kizarasos alapon a softver-re teszi a hibat.Szolj mar legyszives ehez a lekormolodasi sztorihoz is vmit, ha van vmi eszreveteled!
Helo.Leirnad nekunk bovebben mi kormolodott le,mennyi km-rel vetted az autot es mennyi ido alatt raktad bele azt a km-t amit beleraktal!Mit kellet megcsinalni 1gurigaert?Mit ujjitottal fel teljesen?Erdekelne nagyon mert en 4-5 eve hasznalok 525 da-t szinte csak bent de meg motor-turbo-,estleg egr-szivosor lekormolodasi problemam nem volt meg+ intercooler is tiszta.Ha visszaolvastok itt, nekem is volt hasonlo problemam par honapja,hogy neha ugy ereztem nem huz ugy az auto, es barmilyen erdekes a szoftverfrissites es a dpf adaptalas utan minden a regi es meg az olajszaporodasom is megszunt amit ezuton is koszonok Steeef-nek.Egy biztos; a reszecskeszuro nagyon sok sz@rt csinal!
Szia ! Nekem amire megcsinálták addigra majdnem 1 milliót fizettem. Nekem lekormolódott az egész ,így fel kellett újítani és csak 130 volt a kocsiban. Méress egy kompressziót mert én is városban használtam rövid távokon és ki is nyírtam a motort. Rengeteg szerelő,rengeteg javítás .....el is adtam a kocsit.
Ez a cucc minden modern diesel üzemű motorhoz kiválló,részecskeszűrős autóhoz is...de ez fel is van tüntetve a doboz oldalán.Nekem azt tanácsolták,hogy fél tank gázolajhoz kell egy flakon:ekkor ütős a koktél..:)
Szivesen.Az amit fenykepeztem kimondottan dieselbe valo.Az elobb loktem 49.1 literhez,mert sajnos csak annyit kaptam egy huszasert.Baratomnak is elkezdet egyenletlenul ha kicsit lehult a motor,majd kesobb melegen is ritkan.Szoval ugy mint az enyem ,ezert gondolom nem veletlen , meg azota sem csinalta soha, pedig o belezavart egy szazast azota.Az uj szivosor 80 e km utan ujbol fossa az olajat, ezert ha szukon van a leves en nem ajanlom az ujat, legfeljebb tomites( herelessel) , es azt is szegyenbol ha mar jol lecseppen.( megegyszer!!.. Ha csak finoman jon be a penz tokeletes megoldas)
Van egy 2006-os 525D 170.000 km-rel. Sajna többnyire városban használom. A nyár vége óta azt csinálja, hogy gondol egyet és szarabbul megy. Nehezebben pörög, későn vált és még a hangja is olyan bőgős lesz mintha valahol lyukas lenne a kipufogó, pedig az nem. (Bár én ezt csak belül hallom) Van aki úgy véli ki kellene savazni a részecskeszűrőt, van aki légtömegmérőre gondol.
Van egy garnitúra eladó téli kerekem, felni nélkül:
Dunlop Wintersport M3 225/50R17 RFT ( azaz Defefkttűrő ) 2db 5-6mm-es és 2db 6-7mm-es profillal. Átlagos használat mellett 2 szezont kényelmesen lehet vele autózni, ez a gyári csillagos gumi.
2008/2009 telén volt először használva, de most tavasszal az egyik kliensünk saját magának eladta a cég autóját, és mindent amit lehetett még cég pénzből rá akart költeni, így vettünk neki teljesen új garnitúrát helyette. A gumik kifogástalan állapotban vannak, és Budapesten megtekinthetőek.
Ennek a guminak a listára kb. 64 ezer Ft/db, én ennyit szeretnék kapni a 4 darabért.
Érdeklődni lehet a NullaHatHarminc9590395-ös számon, vagy a guguh23 kukac gmail.com címen.
Sziasztok, ide irányitottak, hátha tudtok segiteni ebben.
sziasztok tudtok egy gurut adott E90-es és vannak kis problémák comfort modullal a J1 működik a többi diffis, vmiért nem megy, elvileg a modul jó. köszi.
Mivel nekem van egy t5 transporterem amivel járok ,és 95 % a feleségem jár az autóval.
Ne keverjél össze faszikám azokkal az emberekkel akik megvették az ilyen autókat full hitelre.Nekem egy fillér hitel sincs rajta.Ja és nem olcsóbbat akarok venni ,hanem egy kicsit kissebbet.Vagy már talán téged sikerűlt átvernije valami furnányos kereskedőnek okoska.Remélem !!!!!!!!!44
Tessek:PRO-TEC common rail nagynyomasu dieselrendszer tisztito es vedo.----cikszam:2101------font jobb sarok:Diesel particle filter.,,es kek doboz narancs kupakkal.Nem hiszek semmifele kotyvalekokban, de a magasnyomasunak ez nalam bizonyitott.
Igen - ismerem ezt az oldalt. Most hogy felmerült ez a téma ismét átnéztem és pont emiatt kérdeztem. Többféle adalékot és még több fajta tisztítót kínálnak. Mivel egyikre sem tudom pontosan "ráhúzni" CHRISTs által elmondottakat, ezért kérdeztem, hogy melyiket használja megelégedéssel.
CHRISTs - kérlek olvasd le valamelyik dobozról, hogy hogy mi is a pontos megnevezése!
Helo.Ez oszinte tapasztalat!Nem ikyenekkel foglalkozom.A multkoriert boccs,nekem tenyleg nem tetszik csak a gyari ,ertsd mindenben,de mar vagom,hogy te atgondoltan es igenyesen leped meg ezeket a valtoztatasokat.
Ha nem csak a napi elso inditasnal csinalja,hanem par ora allas utan is ,akkor kb.ilyen gondom volt nekem is mar vagy ket eve,amire ezzel a huggyal reagaltam,es azota is nyomom minden 3-4-dik tanknal,es azota egy rangatas, kihagyas,fordulatingadozast nem muvelt,soha egyszer 1 szazadmasodpercre sem.Egyebkent valoban az izzitas a legeggyertelmubb de gondolram azon mar tul van, es felenk egyebkent sem kellet meg izzitania.ennyi.
Ez pedig szerintem injektor lessz.Balesetmentest es sok szerencset a kocsidhoz.Probalj csak Omv-t, es 3-4 tankba egymastkovetoen tripla dozisba Dpf-es Protec-et.hasznos.
Akkor ez bmw betegseg,merthogy nekem is ugyanezt csinalja a 35d,elso inditaskor a garazsbol, 1-2 percig erezheto enyhe nyugtalansag alapjaraton,de a fordulatszammero nem ugral ilenkor.Szivosor nem folyik,sehol egy csepp a motorterben.Porlasztas tokeletes a szerviz muszer szerint,a km is keves.Nem tudom mi lehet.
Én e90 320d-m is ugyanígy indul hidegben..5-10 másodpercig igen rossz hangja van aztán mint az óra.Porlasztót mondtak nekem is de míg megy addig nem bántom.:)
a fordulatszám mozog kicsit az első hideg inditásnál? az 535dn szivosor volt de sok dizel e60 nál látam már ezt a hibát ha melegen is csinálja akkor porlasztocsucs szerintem.
Sziasztok BMW rajongók! Mindenkit udvozlok a fórumon! Most vettem meg a BMW 520d 2007es 163ps kocsimat, nagyon szépen megy a motor, de hidegen alapjáraton ugy megy mintha 3 hengeren menne szóval egyenletlenul jár a motor. Kb 30 másodperc után viszont ugyjár, mintha semmi gond nemvolna vele, csak hidegen csinálja, a motrot viszont a vásárlás elott magasnyomásu mosoval mosták,nemlehet,hogy ez a probléma?
Ha valaki tud valamit segíteni azt nagyon megkoszonném!
Nem egyszerű történet használt autót venni,rengeteg a hiba lehetőség "bezzeg a régi autók",ami persze nem feltétlenűl igaz csak hát az idő megszépít mindent.
Nekem régebben e38 volt nagyon szerettem de azzal sokkal több gondom volt.Pedig nem itthon vettem.
Mindenkinek meg van a maga története de a szervíz és szervíztörténet ami ugyan nem szent grál de nagyon fontos momemntum.
Én Castrol edge 5w-30 -at használok de sokan mondják hogy a Mobil 1 5w-30 jobb?! Szabad kérdezni Ti milyen márkát használtok ? És miért kell váltani a viszkozitást illetően?! ( 2004. 525d )
Ha a megallas pillanata elott kozvetlen, "segbe rug" lok egyet neha,nem erdemes piszkalni mert tulelheti a motort 2-szer.Kornyezetemben szinte mind csinalja mar nemelyik 100-150e km ota.
Szervíz mindenképp ha vásárolni akarsz .Annak idején én megnéztem vagy 20 dbot ,abból 8-at vittem szervízbe ,mire egyre azt mondták,hogy meg lehet venniPedig az sem volt hibátlan ,arra még egy 250000Ft ráment.de nem volt törve,szép állapotú és relatíve jól felszerelt.
Nekem ugyanerre a hibára kardánhardy cserét mondtak. Jövőhéten cseréltetem utánna tudok nyilatkozni, hogy milyen lett. Ugyanígy fékezésnél mikor hirtelen kell lassulni érezhető egy kis rántás ahogy 1 esbe teszi. Ha óvatosan lassulsz akkor semmi.
Sziasztok! Kb másfél hónapja írtam ide a fórumba egy problémával kapcsolatban amit azóta sem sikerült orvosolni. A segítségeteket szeretném kérni. A történet a következő: a kocsim 2003-as évjáratú 530d. Pár hónappal ezelőtt mikor az utolsót váltotta vissza az autó rántott egy nagyot. Elvittem a szerelőmhöz, aki azt mondta Wandler probléma. Kapott egy felújított wandlert, új váltóolajat , kartert stb. A hiba elmúlt majd egy-két héttel rá ismét előjött. Visszavittem, frissítette a váltó szoftvert. Valamivel jobb lett de néha még mindig ránt ha 1-be vált vissza. Nem tudja mi lehet az oka. Remélem valaki tud segíteni.
A belinkelt hirdetések közül az első fekete a legteccetősebb, de furcsa hogy miért van a fényképen hó a háttérben akkor mióta hirdeti? A fekete szin amúgy is mosás után tíz percig szép véleményem szerint. Nyáron meg egy ekkora felület komoly hőkülömbség egy világos szinhez képest. (Ez csak az én véleményem)
A második se rosz de a kisnavi mindig idegesiteni fog. Szerintem első körben a harmadik ezüst a legjobb és az tünik a leghitelesebbnek. Eléggé jól felszerelt később eladás szempontjából ez lényeges lehet. Ha valóban egy tulajos és szervizkönyves akkor elkéred a szervizkönyvet vagy a kereskedővel elviszitek a szervizbe és kiadják a szerviztörténetét. Nekem a walisnál ingyen kinyomtatták. Nagyon rendesek voltak. Eddig csak kellemes meglepetés ért szervizekkel kapcsolatban. A negyediket nagyon régóta hirdetik. Az ötödik 530d hát nem tudom látnom kellene amúgy az is jól felszerelt de fekete :-((
úgy gondolom hogy a fenti linket fontos elolvasni ,és kiderül hogy nem gyanús az hogy sose kell olajat cserélni a váltóban meg ez hogy 30e km olajcsere periódus normál olajok mellett
olaj analízis nélkül?
elgondolkodtató szerintem
BMW enthusiasts have had an affinity for Red Line products from our earliest days. Given that Red Line's home turf is Northern California, one of the highest concentrations of BMW vehicles outside of Germany, the popularity makes sense. What has kept this going for almost 30 years is the ability of Red Line products to help new and old BMWs perform at their highest potential.
Red Line works closely with some of the best BMW mail order operations and performance tuners in the country, including Bavarian Autosport, Bimmerworld, BMP, Dinan, and Turner Motorsports to name a few.
Altalaban minden 150-200 km korul jon ki rajtuk.(tarcsa akar 250-300km))Az ulesfutes nelkuli bőrös,altalaban Olasz gepeket kulonosen nezesd meg,ha egyaltalan belenyulsz ulesfutes, pdc nelkulibe.en nem tennem halyedbe mert megbanod nagyon!
Mennyiért tudnál adni E60-hoz emelőt? A kocsihoz nem járt alpból az a kettő ami meg nekem van sajnos nem jó hozzá, így nem tudtam átrakni a téli kerekeimet!
Hello *Krombi* (A teljesség igénye nélkül) Néhány fontos dolog amit nem árt ha figyelembe veszel:
Rengeteg kombi céges autót hoznak be kintről agyontekert órával. Belső anyagminőségük elég jó ezért sokszor 100-200 ezret is tekerhetnek rajta. A szervizkönyv még nem minden, piri pénzekért lehet szerezni nyomtatni pecsételtetni(sajnos) Számlák ha vannak a szervizekről az hatalmas pozitívum. Gyári bmw gépen utána kell nézni mikor volt utoljára és ez alapján ki lehet következtetni a km-t. (megéri) Legközelebbi BMW szervizt vagy Szakit innen a fórumról megkeresni, felkeresni, átnézetni az autót. (inkább bukj el 15 ezret mint több százezret) Átlagban ennyiért nézik át az autót kb. Csak akkor vidd szervizbe ha szemre minden tökéletes. (Illesztések mindenhol egyformák fényezés állapota jó, sérülések nincsenek stb) Ez nem az az autó amiben a kormányról, váltóról, ülésről, pedálgumikról megmondod a kilométert Ezt gyorsan el is felejtheted. ( Láttam valós 127 ezerrel olyan kormányt ami 300 ezer km után lenne. De létezik kontra is 230 ezerrel al rücsis újszerű éppen csak kicsit fényes kormány)-:))) Szerintem a leges legfontosabb ezeknél a leinformálható szerviztörténet! Attól függetlenül a belseje is sokat elárulhat az enyémben 171 ezer van de az bőrülés nincs kiülve repedezve vezetőoldali külső szivacsrésze összenyomódva. Látszik hogy használták de épp annyira mint amennyi a km az autóban.
Ha látsz valamit ami említésre méltó linkeld be vagy küld át mailben. Sokszor annyi is elég hogy képen megnézzük!
Ha Castrol olajnak nem az a baja hogy Castrol, hanem az hogy nem tudni melyik finomítóba gyártatják le. Az alapanyag /pl. orosz vagy arab/ minősége sem elhanyagolható. A dobozra régebben ráírták, hogy Ausztria a származási ország.
Most csak az van ráírva hogy származási hely EU. Most már a vadkelet Szlovákia is EU.
Nem tudhatod, mi melyiket kapjuk. A BMW tuti nem a Szlovák, vagy Cseh finomítóból kapja.
Nekem van 4 db dunlop sport 3d 225/50r17 94h nem defektturo SERULESMENTES gumim elado sorban! (defektturot vettem helyette azert nincs ra szukseg) Kb 10e km van benne xdrive-val. Ha erdekel tudok kepet is kuldeni.
Köszönöm, hogy reagáltatok a dologra, az akksi csere szakszerűen történt, de ha másnak is van ilyen problémája és az autó tökéletesen indul, akkor lehet hogy nem kell foglalkozni vele...
Nekem is ezt csinálja az autóm, de én nem foglalkozom vele. Állitólag - urbanlegend - a "sok extrával" felpakolt BMW-knél gyakori ez a hiba. Nekem ez előtt volt egy mezitlábas 525d-m. Soha nem produkált ilyen hibát. Az 530i-m minden reggel, de hozzáteszem, hogy 5perc közlekedést követő leállitás majd inditás után mintha nem is lett volna. S attól is független, hogy hány napot áll az autó.
Az egyik cimborámnak 2008-as 750i-je van, ugyan ilyen hibát produkál minden reggel.
Nekem minden nap, minden reggel írja! Volt, h kb 2 hétig állt az autó és nem merült le, egyből pöccre indult utána is. IBS szenzor hibára gyanakszunk...
És rá is tanították az új aksit? mert a teljesen újat rá kell tanítani géppel ugy tudom. egyébként egy 535dn találkoztam ilyen problémával de ott 1 hétig csinálta majd egy szer csak nem csinálta és soha többet és aksit sem cseréltem.
Végre boldog tulajdonosa lettem egy e61 nek. 12 év mercedes használat után.
Nagyon sokat köszönhetek a Fórumnak és ezt ezúton meg is teszem. Rengeteg segítséget nyújtott mit hol érdemes nézni, próbálni, mire kell figyelni stb. Vettem már egy jópár autót de azok mercik voltak. Azoknál már minden hibát észreveszek. Úgy éreztem ki kell próbálni egy bajort is. Valóban teljesen más. (sokkal jobb) Szám szerint 8 autót néztem meg kb. másfél hónap alatt. Kicsiny Országunkban sajnos rengeteg tekert, törött, és bizonytalan előéletű autóval találkotam. Egy 525d-t még Maszi-nál is nézettegttünk de nem vettem meg. Nagyon nehéz jót kifogni. Csak végig vezetett szervízkönyvest vegyetek! Végül is magyarországi vezetett szervízkönyvest vettem. Nem bántam meg. Vásárlás után bementem a szervízbe ahol előtte szervizelték. Nagyon rendesek voltak kinyomtatták a szervíztörténetét. Ebből tudtam meg, hogy nem kell szívósort és fötengely szíjjtárcsát cserélnem. Gondos előző gazdája kicseréltette mindkettőt. Ha valaki venni akar MINDENKÉPPEN NÉZESSE ÁT PROFI BMW SZERELŐVEL! Itt a fórumon is találtok sokat tapasztalt szerelőket. Sok sikert a keresgélőknek. Nem egyszerű jót venni.
En a castrol 5-30 -at hasznalom amirol most fogok valtani Mobil legdragabb 5-30-ra.Tudom szinte semmi koze,de ismeroseim azt hasznaljak hosszu evek ota autoikat nem kimelve abszolut, 200e km folott joval ,nincs olajszaporodas,partikellel gond,teljesitmeny problema, enyemnel nyugodtabb motorhang stb. ja... a 30ezres intervallumra meg rahuznak es kevesebb a gondjuk.Hihetetlen de en akkor is latok ebben vmit.
Azt is hallottam hogy egy és ugyanaz?! castrol ill a bmw olaj?! Na de hol és mennyiért veszed? Unixnál 2600 ft ( kedvezménnyel ) pont ma kérdeztem az olaj árakat az edge 5w-30 pedig 3100 ft
(2004 - 525d - e60 - 220 ezer km) mindig Castrol edge 5w - 30 motor olajat használok DE egyre több ismerőstől hallom hogy ilyen meg olyan stb ez az olaj és váltsak! Liqui moly vagy valvoline -ra. Most lenne aktuális lassan a csere. Szeretném megkérdezni Tőletek hogy Ti milyen olajokkal jártok??
igen lassan az enyémen is cserés de most már megvárom a köv olajcserét én 10 ezrenként cserélem már csak 3 ezer van hátra és az uj az egyből látja az olajat ha feltöltöd vagy azzal is kell menned 100-200kmert?
Üdv Urak. Elnézést a reklámért, de hátha valakit érdekel: Eladóvá vált egy eredeti, BMW AG-nál vásárolt OPS interface. Diagnosztikára, és programozásra egyaránt alkalmas, fénykábellel együtt. Hibátlan, megkímélt állapotban.
hát előtte aki árulta sikeresen töltött bele 14 liter olajat mert nem tudta hogy az olajszintérzékelő később ugrik fel ugyhogy ráfért-)) és az alapjárati motort is hibásnak hozta még mikor mi néztük.
Üdv. A fehérlámpás M5-n ténykeg volt mit csinálni, mi javítottuk: Első fékek kompletten, hátsó lengőkarok, első lengőkarszilentek, váltókihajtás szimmering, 4 új gumi, olajszintérzékelő, futóműállítás, nem mellesleg Szoftverfrissítés, mivel még 2005-ös volt rajta...Mindenből eredeti gyárit kapott, nem volt olcsó mulatság.
Kintről ilyet már nem éri meg behozni 1,5m körül van év végéig utánna emelik mert bejön az euro 5.végülis egy bentley conti gt lett belőle véletlenül egy ismerős szolt hogy jó vétel és igy lett az.a fehér lámpás m5 öt is egy ismerős vette meg győrbe 6,6 kp ban adott érte de hát van rajta mit csinálni-))).
Értem egyébként igazad van teljesen egy barátomnak kerestünk mi is fél éve egy jó m5 öt és az az igazság hogy nem találtunk mi is végig néztük volt a hamman 6 ért amit már régről ismertünk 4 jobb oldala és egyszer tető cserés volt volt a fehér lámpás amit megnéztünk az a baj ezekkel a kocsikkal hogy mind hitel illetve lombardos banki lefoglaltak ezért is kerülnek ennyibe./olcsobb mint kint euroban és akkor nincs magyar rendszám/
ami meg tényleg szég az meg 9,9 volt csepelen és ő mondta 1 forintot nem enged mert tudja milyen a többi.Csak kiváncsi voltam hogy elmentél megnézni és személyes tapasztalat mert képen és telefonban természetesen hibátlan sérmentes mind-)))) de most egyébként 7,2 ért ugy néztem van egy ezüst amit ha az amire gondolok az egy jó vétel egy ismerősé volt 58 ezernél cseréltek benne motort bécsben és oda is volt hordva az auto korrektül volt szervizelve végig azt esetleg ár érték arányban tudnám ajánlani.
Fél éve kb. 10db-ot hírdettek 10M alatt, mind 2005-ös, elég nagy árkülönbséggel (6-10M), megnéztem 3-at 100E körüli km volt bennük, az én e61-ben 230 van, de nincs annyira megviselve a belseje mint ezeknek volt, az egyik eleje úgy volt összegányolva, hogy befért az újjam a résekbe, stb.
Természetesen nem láttam mindet, csak általánosítottam! Picit elment a kedvem, de nem adom fel!
Ma teszteltem egy "10Wos" CREE leddel szerelt Angel eye adaptert ,a képen a bal oldali arany színű cucc, régebben a 3w-os és 6w-os Mtec gyártmányt hasonlítottam össze
a 10w- os CREE az jobb, szemmel látható volt sötétben hogy sokkal nagyobb a fényereje, persze itt már kisebb a különbség 6-és 10w között ,de azért jól látható a kép SZÉLEIN hogy a 6W-s az halványabb
a cree áramfelvétele is nagyobb, majdnem 1A
ennél már az egész első rész csak hűtőborda a leddel ,az elektronika külön van ,
a CREE led ma az egyik legjobb led a piacon
"A CREE forradalmian új tokozási technológiájának köszönhetően a CREE LED-eket hagyományos gépi ültetéssel és reflow technológiával szerelhetjük. Nincs szükség speciális hővezető ragasztó alkalmazására"
én csak ajánlani tudom az m5 öt 3 éve megvan és nagyobb gond nélkül teljesit lekopogom.amugy honnan látod hogy az itthoniak mind leharcoltak amiket árulnak?
Tudja-é valaki,hogy ha be szeretném szerelni a 61-be a roló vissza húzó motort, az ki van építve?
Van a csomitartóban a zár mellett kábel amire rá tudom kötni?
Azt tudom (asszem) hogy az oldalsó (amiben fut a mechanika,meg le-fel a roló) műanyagok azt nem elég csak kivágnom ,mert abban plusz megvezető sin van. (ha érthető)