Ebben azért azt megcáfolnék néhány dolgot.... :)))
Ugyanis sem a vonó-, sem vontatott járműn menet közben TILOS a vészvillogót működtetni és használni !!Logikus is, hiszen akkor hogy jelzitek kanyarodási szándékotok.
(sajna az autósok 99.9% nem ezt a gyakorlatot használja, teljesen szabálytalanul, ha a rendőr bűntet, elsősorban majd ezért fog.)
A vontatott jármű hátuljára vagy hátsó szélvédő mögé fel kell(ene...) szerelni jól látható helyre és megfelelő rögzítéssel az elakadásjelző háromszöget.
Kivilágítás megoldható szabályosan, ha a nem működő lámpa egy a másik lámpával helyettesíthető.
Járó motor nem kötelező (mi van ha épp a motor romlik el, ettől még nem kötelező az emelve vontatás)Járó motor vs szervó detto, teljesen lényegtelen, szervo nélkül is mehetsz az autóval, ahogy vontathatod is ha ez nem működik
- ezekből következik, hogy nem kell beindíthatónak sem lenni a motornak.
Ezeken felül kötelező:
Éjszaka és rossz látási viszonok között a kivilágítás, ezzel egyetértek, továbbá kötelező működtetni az irányjelző berendezést és a féklámpát (kivétel emelve vontatáskor)
Ebay-t használok a paypal miatt. Nézegettem ott is, valóban normális áron találtam én is ilyen kütyüket.
Én Pesten lakom és nem zárkózom el a tiéd megvételétől sem, ha az tényleg működik, de most egyelőre várok egy visszajelzést a vaterán. Találtam egy ilyen ELM327-et és az eladó szintén ebbe a kerületbe lakik. Írta is a termékleírásánál, hogy személyes átvétel esetén ki lehet próbálni. Én megkérdeztem tőle, hogy mielőtt megvenném, kipróbálhatom-e, ha már úgy is csak pár utcányira lakunk egymástól. Remélem pozitív lesz a hozzáállása.
Ha még sem jönne össze, megkereslek téged, hátha le tudjuk boltolni a dolgot! :)
Kíváncsi vagyok nagyon, mi jelzett be, mert a kocsi nagyon szépen megy, de mióta nálam van (3 hete...) megfigyeltem, hogy amíg be nem melegszik a motor, addig bizonyos fordulatszámnál valami fémes hang keletkezik valahonnan a katalizátor környékéről. Amint üzemmeleg a kocsi, már nincs ilyen hangja. Szóval remélem, hogy nem a katalizátor vacakol, csak valami hővédő lemez, vagy egyéb lazább egy kicsit.
No persze azt nem tudom, hogy ennek van-e bármi köze a hibajelzéshez, de mivel eddig még nem volt Renault-om, természetesen zavar, ha bármi ilyen hibával találkozom. És hát persze ha már külsőleg, belsőleg nagyon szép a kocsi és jól is megy, akkor igyekszem megőrizni ilyen állapotába, de azért 190e km már benne van, ami azért nem kevés...
Szerintem bármelyik jó. Én nem nézegettem nagyon a leírást, hanem a legolcsóbbat vettem, úgyis mind ugyanazt árulja. Maga a kommunikáció meg szabványos módon működik. Hibakód megnézésre és törlésre jó.
Melyik oldalon vagy fenn? Ebay vagy aliexpress?
Azt látom, hogy az aliexpress egy picit olcsóbb mint az ebay, viszont nincs paypal, de elvileg addig nem megy zsé az alitól a szállítónak, míg vissza nem igazolod, hogy megjött és jó a cuccos.
Köszönöm a választ! Igen, azt tudom én is, hogy csak hibakód olvasásra, törlésre alkalmas, de egyelőre pont ez is a cél. Főleg, hogy nagyon zavar az, hogy tegnap egyszer csak kigyúlladt a motor check lámpa, azóta is ég, a kocsi pedig ugyanolyan jól megy. Természetesen érdekel, hogy vajon milyen hibakód jött elő.
Mivel közvetlen szervizes ismerősöm nincs, így ha elviszem egy hibakód kiolvasásra, az 4-6 ezer Ft között mozog. Ezért látom értelmét, hogy vegyek egyet.
Csak tényleg abban bizonytalanodtam el, hogy melyik működik a Renault-val és melyik nem.
A vaterás eladók is innen (ebay/aliexpress/alibaba) veszik, csak dupla áron értékesítik.
Én jó pár hónapja még 10 dollár körül vettem, de ez is megy lejjebb és lejjebb, mígnem kijön valami új.
Viszont ez csak max hibakód olvasásra/törlésre jó, meg bohóckodni vele az androidos telefonoddal, sok minden infót nem fogsz tudni vele kinyerni, állítani meg végképp nem. Nem egy szervíz szintű csatlakozó/program.
De igen, természetesen egyszerűbb, gyorsabb és lehet biztosabb is. Viszont nagyjából annyiba kerül a hibaolvasás, mint ha vennék egy hibakód olvasót. Mivel érdekelnek az ilyen informatikai jellegű dolgok, ezért kíváncsi is vagyok rá, hogy miként működik és ha tényleg működik a dolog, akkor máskor is tudnám használni, amint előjön megint egy hiba.
Ezért is szeretnék venni egyet, de most jelen pillanatban nem tudom, hogy mi az a típus, ami működne is a kocsival. Az persze nekem mindegy, hogy usb-s, wifis, vagy bármi egyebes.
Nem egyszerűbb bemenni egy sufniműhelybe oszt' megnézik neked? Én bementem, igaz promlémával és 5 perc alatt megvolt az alkapjáratiszabályzómotor hiba ingyen.
Tegnap óta világít a motor check lámpám, a kocsi viszont tökéletesen megy azóta is. Gondoltam, hogy veszek egy hibakód olvasó/törlő eszközt, mert érdekel az ilyen és máskor is jól jöhet, netán másnak is tudnék vele segíteni, ha épp nincs ilyenje. Utána olvasgattam itt is, máshol is, és ha jól értelmeztem a dolgot, akkor ELM327 kell nekem. Ki is néztem egyet, egész pontosan ezt:
Megnéztem a kocsiban a lábkiosztást és megállapítottam, hogy lefedi az ISO és a CAN szabványokat is elvileg. Írtam az eladónak egy kérdést, hogy akkor ezek szerint ez jó az én autómhoz is, de ha valaki elolvassa a választ, amit adott, akkor kiderül, hogy nem jó.
Most viszont akkor elbizonytalanodtam. Ez az eladó elég jó leírást adott a kütyühöz, máshol még ennyi sincs. De akkor ezek szerint ELM327 és ELM327 között is van különbség? Tud valaki ilyen árfekfésben olyat, amit lehet használni a Thalia-hoz? Szeretnék venni egyet, de jó lenne, ha működne is.
Köszönöm, ha valaki tud segíteni ebben a kérdésben!
Én meg annó a négyütemű wartburgomba öntöttem valvoline tisztítót.Motorolajba kellett önteni csere előtt,majd járatni. Én is a hudrotőkék csattogása miatt csináltam volna. Semmit sem ért. Sajnos. :(
Azt mondta, hogy az a lényeg, hogy beindítható legyen, hátul kivilágítható legyen és az irányjelzők, valamint az elakadásjelző működtethető legyen. A járó motor a szervó és a fékrásegítés miatt kötelező.
Én is elindultam volna vele, de ettől még a rendőr ha akar, kötözködhetett volna. Műszakin se mondhatod, hogy nem világít a távolságim, de éjszaka nem is vezetek :-)
köszi, közben már haza is vontattuk gyömrőről miskolcra a lancert. az én thaliam volt a vonógép. oktató cimbi azt mondta vontatható, hát vontattuk. azért köszi az infot.
Na, ez nekem is motoszkált a fejemben, hiszen a Clio III 1.5 dCi 105 lovasban hatos a váltó ugye.. De az egyik szerelőm szerint nem lehet feltenni a 65 lovasra. Maradjunk annyiban, hiszem ha látom, a motorblokk csak megegyezik, onnantól a felfogatási pont is ugyan az lehet.. (bár a franciák nagy barmok, időnként variálják az alkatrészeket, nem egyformák a típus életciklusa folyamán )
Más csapásirányt javaslok, olvass vissza pár ezret, ahol a 82 lovas 5 gangosát vesézzük. Az 5.-ben 2000-nél 90km/h-val halad. A 65 lovasé meg "csak" 80km/h-val. Ha sokat pályázol, egy hosszú 5. fokozatú váltó kell, nem olyan, amin gépészkedik az ember fölöslegesen (6 gang; mellesleg macerás az 5 gang is, követelem, hogy gyártsanak megint 4 fokozatú váltókat! A Ladában nagyon bírtam :) ).
Viszont vonóhorgosra jobb a rövidebb áttételű váltó.
És ha van benne retek az lehet még mindig jobb ha valahol kicsapódva van mint, hogy újra bekerüljön az olaj körforgásba. Bár ezt csere előtt szokták használni, de kérdés a retek mikor jön le onnan, mert lehet csak fellazul.
Na meg ha van egy akár 1mm-es lerakódás, de legyen csak fél, azt ilyen rövid idő alatt amíg benne van le sem szedi. Sokszor kivakarni alig lehet, és napokig kell áztatni egy ilyen blokkot hogy tiszta legyen, ennél komolyabb vegyszerekben. A kopogó hidrotőkéből mondjuk lehet kioldja a koszt, és ha mondjuk alapvetően tiszta a motor akkor lehet talán használható. De egy fekete motornál nem lesz semmi hatása.
Ezek a mosó tisztító adalákok nem tudom mennyit használnak. Ha egy motor tiszta kosz belül azon semmi ilyen nem segít már csak a szétszedés és takarítás. Ezért fontos ezt inkább megelőzni mint utána ilyen adalékokra vagyonokat elkölteni. Sokkal többe fog kerülni a végén a dolog mint a gyakoribb olajcserék költsége, és jó soha nem lesz amíg szét nincs szedve, és ki nincs vakarva áztatva a lerakódás. Főleg mivel ezek a szerek legjobb esetben az olajcsatornákban fejtik ki hatásukat, és a legtöbb szennyeződés meg a forgattyúsházban illetve a hengerfejen rakódik le. Nem beszélve arról, ha esetleg van valami nagyobb retek valahol amit leold, azzal akár komoly bajt is okozhat, ha az esetleg tönkreteszi az olajszivattyút, mert mondjuk kitámasztja a megkerülöszelepet benne. Szóval a megelőzés a hosszú motor titka.
Egyet értek veled. Szerintem, az olajcsere előtt érdemes néha bele önteni a motorba motor belső tisztítót az némiképp eltávoltja a lerakódást. Ez az 1 liter olaj elég extrém, ezzel inkább kárt lehet tenni. Ez a motorbelső mosó-tisztító, faterom Astra autójában a hidrotőkék csttogását ami a lerakódásoknak volt köszönhető tejesen megoldotta.
4 db jó állapotú lemezfelnit szertetnék venni ebben a méretben: 15*5,5 - 4*100 - 60 mm - ET43-45 , állítólag a Tháliák és a Clio III. típusoknál is használatos ez a méret!
Megköszönném ha valaki esetleg tud érdemi infóval szolgálni a fentiekben.
(8) A vontatott jármű féklámpáját és irányjelző berendezését - kivéve ha a járművet emelve vontatják - működtetni kell, továbbá - éjszaka és korlátozott látási viszonyok között - a vontatott járművet is ki kell világítani.
Találtam progikat a neten. Az egyik Rönóváltokkal foglalkozik,a másik motorolajokkal.Nem tudom,hogy ki milyen hasznát veszi,vagy hogy ki ismeri,nekem új mind a kettő.
Raktam fel még két Rönólogót is,telóra,sz.g. háttérnek esetleg.
Nem tudom. Lehet létezik olyan variáció amit bele lehet faragni. De akkor már az összes RS-ben 6-os váltó lenne. Ráadásul azok már talán nem is rudazatosak, hanem bowdenesek, és az sem biztos, hogy ha talán van belőle rudazatos akkor az ugyanott alul van. Mert mondjuk a JH-nál már felül van. De igazából itt a JB-k körül kellene kutakodni, viszont azok mind 5-ös váltók. Vagy 4-esek..... De ha valaki tud valami infót ne tartsa magában, és ossza meg.
Olyanra gondoltam,hogy pl egy 6os váltóval és dci motorral szerelt akármilyen rönóból át lehet-e rakni.Mindegy ez csak úgy is egy költői kérdés volt,de ezek szerint akkor nem ennyire 1xü a dolog.Amúgy ezek a váltók miben térnek el 1mástól?Mert gondolom van valami,ha más és más betüjelölést kaptak.