Nem néztem még, mert abba kellett hagynom, de valószínűleg igazad lesz, még hozzá szakadt lehet a motor, ugyanis ha csak a műszerrel "terheltem" pontosan ezt csinálta...
Holnap kiveszem és az asztalon kipróbálom a motort, amúgy eszembe jutott, hogy gyorsan rádugom a másik mocit, de a csati kicsit más volt, így nem jött be...:-) Holnap kiderül.
Nekem a gyáriak is megadták 85 il. 105 e km-nél, az utángyártottak már 100e-nél tartanak azok is kezdenek repedezni. Szerintem ez a fajta futómű több szögelfordulást engedélyez a csuklóknak, ezért is kapnak nagyobb igénybevételt a gumiharangok.
A pumpa motorja jó? Elképzelhető, hogy a vezérlő érzékeli vagy a magas vagy az alacsony áramfelvételt és automatikusan leveszi a feszültséget. Kiégett izzónál is ez történik.
Ma volt egy kis időm és gondoltam megnézem, hogy miért nem működnek a fényszóró mosók.
Tele van az ablakmosó tartály, bekapcsoltam a "nyújtást", ráadtam a világítás és meghúztam a ablaktörlő/mosó kart, tartottam pár másodpercig. A szélvédő mosó és lapátok tették a dolgukat, de a fényszóró mosó motorja nem ment.
Megmértem és a kar meghúzása után eltelt kb. a kézikönyben leírt 2s után kiadja a feszt a motorra, de csak kb. 1-2 s-ra, hallom is amikor egy relé meghúz, de az említett idő után elejt és már kint nincs is fesz.:-(
Esetleg kell még valami feltétel a működéshez? pl. járó motor vagy egyéb?
Csakis a cikkszámos a jó! Én is anno a saját hülyeségem miatt tönkretettem a jobb külső porvédőmet, kapott egy új GLO porvédőt, ami egy év után már elkezdte ereszteni a zsírt a redőkön keletkezett apró repedésekből, akkor kapott valami névtelen vackot amit hirtelen a polcon találtunk, ez kb fél év után járt ugyanígy. Ekkor Donitól rendeltem egy cikkszámos porvédőt ami ráadásul elfogadható áron is volt (komplett szett bilincsekkel, féltengelycsukló rögzítőkkel, és egy tubus zsírral volt valami 7-8 ezer JMF) Ez pontosan olyan rugalmatlan kemény tapintású anyagú volt mint az amit még a gyárban szereltek fel és amiből a baloldali több mint 300 ezer km után is újszerűen nézett ki amikor eladtam az autót. Nem is volt többet bajom ilyesmivel.
Egyébként Doni szerint a cikkszámos alkatrész is GLO gyártmányú...
Köszönöm, ez igazán jól jön, legalább lesz pár hasznos infóm.
****
Érdekes ez a kikapcsolt klímavezérlő kérdés, mert a leírás azt nem mondja meg, hogy amikor kikapcsolom a vezérlőt pontosan mi is történik,értem ezalatt, hogy előtte külső vagy belső keringetés volt kiválasztva...
Láttad, hogy a másik fórumtárs írta, hogy nála úgy marad minden ahogyan előtte volt, természetesen ezt úgy is lehet értelmezni, hogy ha belső keringetés volt kiválasztva, akkor tényleg nem jön be kívülről levegő, de ha nem akkor továbbra is áramlik befele.
Én úgy tudom hogyha kikapcsold a Climatronicot akkor a zsalut becsukja a box a pollenszűrő alatt és nem jön be levegő. Hacsak le nem húzod az ablakot. Ezt írja a manual is:
Kikapcsolt Climatronic-nál (OFF) nem történik friss levegő bevezetése kívülről. Az „elhasznált“ levegő fárasztólag hat a
vezetőre és az utasokra, csökkenti a figyelmet és bepárásítja az ablakokat. Növekszik a baleset kockázata. • A Climatronic-ot ne kapcsolja ki hosszabb ideig, ha nem szükséges.
Egyèbként a manual letölthető a skoda oldaláról...
Évjáratból kideríthető. Biztos nem vagyok benne, de úgy rémlik, hogy az egyes Superb-ben nem volt CR motor, a kettesben meg PD-ből csak az 1.9-est szerelték, az 1.6 és a 2.0 TDI motorok mind CR motorok.
Ha egy hirdetésben nincs konkrétan bele írva hogy "pd" vagy "cr" TDI, akkor el tudom valahogy dönteni? Gondolom akkor kellene a motorkód vagy ilyesmi, mert még a lóerő alapján sem tudom eldönteni, hisz 'cr' -ből is van 140, és 170 LE. (mondjuk ami 170, az már gondolom kizárólagosan 'cr' .
Német hirdetéseket nézem és ott nem nagyon írják bele. Az Osztrákoknál szinte mindnél benne van már a hirdetés címében.
Ok köszi, végül is így logikus, akkor így is tudom használni.
****
Lenne még egy dolog amit szeretnék megtudni. Úgy láttam, hogy nekem nincs a vízkörben rásegítő ( 3 fűtőpatron), de elképzelhető, hogy az elektromos levegőfűtő rásegítő az utastérben az van.
Gondolom ott kell legyen valahol a műszerfal körül a légcsatornában.
És azt is gondolom, hogy nem keveset fogyaszt, tehát lenni kell egy nagyáramú biztinek is...
Hogyan tudnám ezt biztosra eldönteni?
Ülésfűtésem van, azt hozza is a hárombetüs VAG kód, de ezt nem írja.
Szerintetek, hogy ha a klímavezérlőt off-ba kapcsolják, akkor a légcsatornában lévő zsaluk milyen állapotba kerülnek?
Még nem próbáltam, de kíváncsi lennék, hogy ha kikapcsolom mit csinál, talán megőrzi az előtte éppen aktuális helyzetet?
Pl. egy szép tavasz/őszi napon lehúzott abalakkal autózok,vagy csak részlegesen lehúzottal, de szeretném ha pl. középen azért áramolna be a levegő.
Mivel még nem próbáltam ill. nem is hallgattam meg a zsalumotor (ok) működését a kikapcsolás utáni pillanatban, gondoltam hátha kapásból tudja valaki...
Kárpit tisztítást csakis jó időben, napközben kb 25fok felett, és napos időben.
Szárítani: Nyitott ajtóval (udvaron, nehogy valami menekültek bele üljenek :), hogy a levegő minél jobban járjon benne, de legalább letekert ablakkal, ha esetleg kutya vagy ilyesmi miatt nem tudod nyitva hagyni... de azt a napot lehet ki bírja láncon :)
Ha nem szárad ki rendesen akkor nagyot szívsz vele később... Penész, büdös... :(
Milyen olajfogyasztások jellemzőek az 1,9-es 131 lovas motornál, mik a tapasztalatok?
( Mivel még nincs az enyémmel tapasztalatom ezért kérdezem. Tudom ,hogy sok mindentől függhet ezért csak általánosságban kérdezném egy tizenkét év körüli 200X km-t futott gépnél.
Kék füst nincs, még jó..., akkor meg sem vettem volna...:-)
Jól beázott akkor, én is átnézek majd mindent, úgyis lesz dolgom a gumidugókkal, majd jól megkenve tömítővel teszem vissza őket.
Jó lenne már több napsütés, jobb kedvvel megy a munka is.:-) Na meg szeretnék egy alapos kárpittisztítást, el viszem valami profi helyre, utána majd itthon csak megpróbálom fenn tartani az állagot.
Vagy rendszeresítve a garázsban száraz/nedves porszívó, de most arra gondoltam, hogy most kitisztítatom profival.
Keresek Veszprém, vagy Sz. fehérvári, környéki autókozmetikát, nézegetem az árakat, nem olcsó, de remélhetőleg tényleg szép lesz a kárpit. Bízom benne, hogy találok elfogadható árban és jó minőségben dolgozó szakit.
Meg kell várni amíg jó idő lesz?, nem akarom napokig otthagyni a kocsit, bár láttam gőzös technológiát, talán az kevésbé vizes...
Csatlakozom... ;) Az enyém lemosódott, kiporszívózódott és most már arra is rájöttem hogy hol csepeg a víz a csomagtartóba... olyan lehetetlen helyen hohy azbel sem hinnétek... a csomagtérajtó és a bódé közti átvezető gumidugó mellett.... az alsónál ami a bódéba, a dugó része el van ernyedve ezáltal a csapóvizet bevezeti a csomiba... és minekután a lecsukott csomi fedél sem védi mert pont ott van a hézag az ajtó és a hátsó sárvédő közt, az összes eső, csapadék víz, ott szépen befolyik a bódéba. Úgyhogy Loctite Quick Gasket-el letömítettem. Most szárad a kárpit...
Viszont ha már cseréltem a felütődés gátlókat, kivettem a műanyag dobbetéteket, kíváncsi voltam mi van alatta.
Szerencsére minden rendben van, volt egy kis felületi rozsda a küszöb végénél, emiatt is mindenképpen szerettem volna levenni a dobbetéteket.
Szerencsére csak enyhe kezdődő korrózió volt, drótkoronggal fémtisztára szedtem, aztán ment a Korant és később megkapta a rapid cinkromátost. Szerencsére szép napsütéses idő volt, de nagyon kicsit hőlégfúvóval is segítettem a száradást. (inkább csak a korantnál)
Alvázvédőt majd holnap kap, így már biztosan jó lesz egy darabig, majd időszakosan ellenőrzöm. Ha végeztem a hátsó résszel, jön az eleje is.
Átnézve az egészet, szépen rendben van, de úgy döntöttem, hogy nyáron csinálok egy becsületes üregvédelmet és alvázvédelmet, rászánok időt, energiát és jó anyagot.( Dinitrollal tervezem) Biztosan sokáig jó lesz, persze időnként ránézek majd.