Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Na, épp sápítoztam, hogy rég láttam igazi első fullfull Coupe-t.
Erre itt van egy most Bécsben.
Mondjuk nem tudok egyetérteni vele, hogy ilyen fajtából csak Ausztriában van 10db. Még az is lehet, hogy már csak ez az egy van ott is.... Itt nálunk meg egy se szerintem.
Hát nem tudom talán ha 40 készülhetett ilyen ennyire felszerelt összesen.
Eleve ilyen váltóval már csak kevés de még aki azt mondta, hogy kéri rá a teljes extralistát.
Én szerintem ez még az eredeti tulaj lehet ismeri a modellt.
Ehét csütörtökön lesz a vizsga. Futómű és lengéscsillapító vizsgálatra vittem az autóklubba, minden rendben volt. A 3 évvel ezelötti teljes futómű felújítás óta semmi probléma nem volt és úgy néz ki most is minden rendben. Én nyáron 225 45/17-es gumit használok, semmi komfort problémám nincs. Az elsö kerekeken nyomtáv szélesítő betét van betéve, a hátsóknál nincs semmi. Terhelésnél sem ér be semmi sehova.
A JTD hosszabb, mint a sima TD. Konkrét áttétel kiosztásom csak a céges gépemen van, (most itthonról írok) de tapasztalatból úgy rémlik, hogy a sima td 125km/h körül megy ötödikben 3000rpm-nél, a JTD viszont 140km/h körül.
Egymás mellett van nálam a polcon mind a kettő, ha szeretnéd megmérni, adott a lehetőség. ;-) Mikor készült az enyém, 2,4-es főtengellyel, meg kellett ejtenem "pár" mérést, hogy egyáltalán körbeforduljon....
Ez így nem teljesen igaz. A diesel (10V) blokkon kevesebb az olaj visszatérő csatorna, mert nem hidrotőkés motor. A 2,0 20V pedig alacsonyabb, mint a 2,4-esek, a löketkülönbség okán, mert a hajtókarok azonos hosszúak. Abból a szempontból azonosak, hogy bármelyikre bármelyik modular váltó felmegy, így igaz.
Van egy helyem Zuglóban eddig nem volt gondom soha Velük. Soroksáron én egyszer dolgoztattam azt sajnos 2x még vissza kellett vinni anno. De az még a 90-es években volt.
Remélem a Tied ügyesebben felújítják, mint amit tőled kaptam... Szerencsére nekem nem kellett cserélni csak az összekötők lógtak. Majdnem 1 évig állt a polcon gondosan becsomagolva, mikor itt egy márkatárs megvette. Beépítés után derült ki, hogy ömlik az olaj belőle. Kiszerelték, vissza posta a boltba, ők pedig küldték vissza a szervizbe garanciás javításra. Be is vállalták. Fordítva tették be a szimeringeket... Majd újból beépítés, és akkor sem lett jó, mert valamit elszúrt valaki rajta. Vagy a szerviz, vagy az autószerelő. Állítólag kukában végezte...
Minden másban stimmelnek a méretei a disel és benzines váltónak? Beépíthető? Végül is, ha kicsit hosszabbak csak az áttételei, akkor nem pörögne a motor annyira...
Akkor nem is feszegetem tovább... :) Nekem benzinesre kellene ötös váltó, de már a bowdenes kulisszához. Gondolom, a disel más. Rudazatoshoz van egy tartalék, ami porosodik csak, de azzal nem tudok mit kezdeni... :( Valakinek van esetleg ilyen váltója?
Nem a kopófelületből lett köszörülve, hanem a két végéről. :)
Mérnöki végzettséggel (igaz bithuszár), biztos nem lenne nagy kihívás némi alap szerelői képességet elsajátítanom. De úgy látom, ha nincs otthon egy szerelőaknád (neaggyisten emelőd), teljesen felesleges nekikezdeni, szerszámokat beszerezni, stb. Az ilyen "megoldom okosban", "nem kell ide szerelő, kipufogón át kicseréljük a gyertyát" dolgoknak általában nem szokott jó végük lenni hosszú távon. Nem mondom azt, hogy nem kell a szomszédba mennem okosságért, mert odaáig el kell mennem, ott szoktam kapni olyan tanácsokat hogy még az én hajam is égnek áll :D
Mostani szakimban azért megbízok, ott állhatok a kocsi mellett szerelés közben (nem mintha tudnám mit csinál), olajcserénél azért átnézi a kocsi alját, szól ha valami rendelleneset lát: amikor a fél motort szétkapta mert minden szimmering, meg tömítése szivárgott, szólt hogy van egy repedt gumiharangom meg egy szivárgó vízpumpám, úgyhogy tudtam rá készülni köv olajcserénél. A rákövetkező olajcserénél meg akartam a váltóolajat is cseréltetni, de észrevette hogy szivárog a féltengelynél, úgyhogy lett ott is még egy köröm. Persze ha lesz Lancia, akkor utána kell majd járnom dolgoknak, de ezért van fórum :)