"A Mazda RX-8 Hydrogen RE a jármű Japánon kívüli első gyakorlati bemutatója során ellátogat a Stavanger mellett található első norvég hidrogén töltőállomásra is"
Mármint a kén-oxidációs származékok? Persze azt sem reklámozzák,hogy ólom helyett benzol ill.vegyületei kerültek a benzinbe kopogásgátló adalékként. Mikor jön már pl. a hidrogén-motor?? :-(
"Bár lehet,hogy a prémium dízel-hajtóanyagok tényleg különbek az átlagosnál,ugyanezt azonban a benzin vonatkozásában aligha hiszem."
Olvasd el a legutóbbi A2 tesztjét a prémium diesel üzemanyagokról. Semmivel sem különbek a normálnál. A benzineket később tesztelik, kíváncsian várom. Én eddig sem tankoltam prémium benzint, legfeljebb néha kénmentest a szelepek tisztítása okán.
Hahó Igen,1et értek Veled,mint korábban is commentoltam: a mai autókat már biztosan nem több évtizedre/sok100E km-re méretezik... Nálunk a 100Ekm kb.5-6 év -de hamarabb nem is tervezek kocsicserét. Az üzemanyag-kérdés pedig sajna nehezen megkerülhető -azt tankolunk amit kapunk, akár benzines,akár gázolajos a motor. Bár lehet,hogy a prémium dízel-hajtóanyagok tényleg különbek az átlagosnál,ugyanezt azonban a benzin vonatkozásában aligha hiszem. Nem tudom említettem-e már :-))) de én is szívesen hajtanék Diesel-üzemű 5-öst: az 1,6-os motorral... Nyilván az is kihegyezett a maga szintjén és éppúgy esendőn (mint írtad PSA vonatkozásban vannak is gondok) érzékeny lehet a használati módra ill. hajtóanyagra mint a nagyobb öbű öngyújtós motor.
Hogy egy kicsit pártfogásomba vegyem a diesel-eseket, nem eszik olyan forrón a kását. Azért szívesen birtokolnék egy gázolajos 5-öst ha úgy adódna. A NAGYVASAK kategóriában mindig ilyeneket hajtottam és hajtok, és ezt vettem volna ha tehettem volna. Márcsak azért is mivel a használati stílusunk megfelel ennek. Kb 75% országút. Nagyon jó gépek, és remélem hogy nem lesz gond a jövőben velük a szigorodó normák miatti egyéb apró problémákkal. Azt nem lehet elvitatni hogy a hatalmas nyomaték milyen extra vezetési élményt ad. Ezt nem érti meg az aki nem vezetett még ilyen modern 300 fölötti Nm-el rendelkező kocsit.
igaz. de szerintem ez csak azért feltűnő, mert irtó sokat adtak el belőle. így az a bizonyos 1% meg nagyobb szám:) Különben én (bár tudom, hogy ezzel az autógyártók hálójába esek) ha lehet nem használnék gari időn, illetve 100e km-en túl mai autót. Az a határ már az, ami után jönnek a kopó alkatrészek elhalálozásai, mivel a magyar utak olyanok, amilyenek, kijöhetnek bizony a magyar gázolaj okozta hibák. Amikor a Picassot eladtam ott is 100e körüli költés várt volna rám csak olyan ügyből, amit az utak okoztak.
Dízeles öntudat: azért aztt hiszem az túlzás, amit írtál, hogy a dízelmotor hibái csökkentik a mazda presztízsét. Ha megnézed a 6-os fórumban nem kevesen már a második dízel 6-ost hajtják sok 100e km-en át. Talán nem véletlenül. Viszont tényleg ilyen adagoló/szivattyú problémákat olvastam a Picassosoknál is annak idején. ez nem lehet véletlen. (gázolaj)
Viszont itt még igazán komolyabb hibára sem benzines sem diesel-es nem panaszkodott. Vagy kevesen vagyunk akik itt beszélgetünk, vagy tényleg nincsen komolyabb gond az 5-ösökkel. Kopp-kopp, nekem nincs.
abból kiindulva, hogy ugyanilyen hibákat olvastam a citroenéknél is, csak nem 160e km után, hanem volt akinél azonnal, volt akinél 100e alatt. Mondhatnánk a Mazda még jól tűri a hazai löttyöt.
a dízelprobléma is szerintem a szervíz hibája. bpteya is leírta, hogy az előző hatosában ugyanez a probléma, sé hogy a focusban megjavították. azt a szegényt meg szivatják.
Uccsó üzi ebben a témában, hisz ez csak nekem jó hír. Megtörtént a bővítés és 7,5 M lefelé illetve 512 k felfelé a mostani mérés eredménye. Hát mit ne mondjak, azonnal feltűnt ahogy felléptem a netre.
A kóreaiak félúton vannak Japán és Kína között. Nem földrajzilag hanem a fejlődés szintjét tekintve. Lásd KIA. Szorosan felzárkózott és megelőzte az európai márkákat minőségben és megbízhatóságban. Amúgy az élet más területén is lemérhető Kína hatalmas fejlődése. Pl etalonnak számító F1-es pályát építettek, és nagyon komoly cégek telepítettek oda gyárakat.
Akik közülünk át-át kukkantunk a 6os topikba -a dízelesek a közös motor okán, én pedig mint 1kori 6os tulaj- érzékelhetjük,hogy mintha romlana a hangulat ill. a Mazdába vetett bizalom az ott fórumozók között. :-(( Ennek legfőbb,pontosan kizárólagos oka a 6os ill.a dízelmotor problémái vmint a honi szervízek hozzáállása/hozzáértése...
Szó szerint 1etértek,de a koreaiakat se feledjük. Tény azonban az is, hogy bizonyos műszaki- technikai kultúrának,háttériparnak és legfőképpen gyártási tapasztalatnak ki kell alakulnia. Ezt nem kerülheti meg semmelyik autógyártó cég v.ha akarjuk nemzet. Ahhoz pedig idő kell és persze nem 1-2 év,hanem évtizedek. Kínában persze már évtizedek óta van autógyártás,német és francia cégek vetették el a gyártás-kultúra magját. A feltörekvő,számunkra még döntően ismeretlen kínai gyártók 1előre a dizájn majmolásánál tartanak -1előre... A boldogult emlékű '60-as évek végén pedig ugyan ki ismerte azt a céget,akinek az első USA piacra szánt autóit Seattle-ben már kihajózták vasúti kocsikra, amikor váratlanul 1ik nap estéről 2ik nap reggelre fagyosra váltott az idő, és a japcsik kétségbeesve rohangálva indították be a kis autók motorjait( majd benzinért szaladgáltak)ugyanis április végén nem voltak fagyállóval feltöltve a kocsik! Valami Mazda nevű japán autógyártóval történt ez.... (nem kitaláció -igaz!)
én is ezt érzem évek óta, hogy a kínaiak is a japán utat fogják bejárni. először gyenge bóvli, de aztán egyszer ott lesznek a minőségben. persze most még a gyenge bóvli korszaknál tartanak, de már vannak jelek.
Eléggé arra. Abban az időben még egy kicsit koppintottak a japánok is. A háború és a 70-es évek között inkább csak másoltak, de aztán már teljesen a saját fejlesztésük után mentek. Igaz ez a motorokra is. A keleti mentalitás. Másoltak szorgalommal, majd már ugyanolyan minőségben gyártottak mint az amcsik meg az angolok, aztán robbant a bomba és lekörözték a világot. És ezt teszik most a kínaiak is. Eddig csak másolgattak eléggé gyenge minőségben, ma már egészen megközelítik az eredeti példányok minőségét, és az elkövetkezendő 10-20 évben ők diktálják majd a tempót. Ez persze nem feltétlenül az autóiparukra értendő, hanem úgy általánosságban.