Keresés

Részletes keresés

[fidelio] cisz-moll Creative Commons License 2006.02.10 0 0 22
Kedves Kristóf! Köszönöm szépen válaszodat, nagyon korrekt és kielégítő volt :-) Remélem, nem tartottad tolakodónak, de tudnod kell, hogy amíg a szakmát csak a technika érdekli, addig a közönséget sok egyéb is, vagy mondjuk ki: a technika a legkevésbé. Sokkal inkább a művész személyisége és emberi mivolta az, ami vonzóvá tud tenni egy koncertet, egy műfajt. A hegedűnél Te egy ilyen ember vagy. Aztán, ha a közönség bement egy szimpatikus művész jó koncertjére, azon keresztül megszeretheti magát a hangszert és a műveket is. Sokunknál így müködik ez, míg a szakmabelieknél fordítva: ők a hangszerért és a műért mennek be, és másodlagos a művész személyisége, legalábbis így tűnik... Tudsz esetleg javasolni egyet a több koncertedből konkrétan? Hátha van olyan köztük, ami különösen kedves a szívednek, mert a műsoron lévő darabok a kedvenceid...
[fidelio] BK Creative Commons License 2006.02.10 0 0 21
[21] Sajnos nem sokat tudok a Harmsworth családról... A jelek szerint te többet tudsz:-) A chicagói alapítvány egy általam tartott mesterkurzuson talált rám. Azóta rendszeresen járok Chicagóba, ismerem az alapítvány elnökét, és elég jó kapcsolatban vagyok az egész társasággal. Ez a hangszer nem az első volt, ami a kezembe került tőlük. Játszottam a Wieniawsky del Gesún, a Ries stradon, meg korábban még egy sor hangszeren. A mostani strad igencsak tetszett, bár a Ruby (amin Repin játszott évekig) egy fokkal jobban szólt első hallásra, de bizonyos okokból mégis ez került hozzám. A lassú összemelegedés minden nagy hangszerrel elengedhetetlen, mert annyi plusz van bennük, hogy azt csak hetek, hónapok munkája hozza ki.
[fidelio] BK Creative Commons License 2006.02.09 0 0 20
[5] Kedves cisz-moll, a felkészülés idejét, mennyiségét firtató kérdésedre csak a magam nevében tudok válaszolni, a művész kollégáimat ilyen szempontból nem ismerem. Annyit mondhatok, hogy versenyeim után (az utolsó a brüsszeli volt) 2-3 évig keményen dolgoztam Párizsban egy nagyszerű mesterrel, aki hangszeres tudásban nagyon sokat nyújtott nekem. Ennek a munkának köszönhetően olyan metodikai ismereteket, olyan gyakorlási szisztémákat tettem magamévá, amelyek nagy mértékben megkönyítik a tanulást, mitöbb a már megtanult darab sokkal tovább marad meg mind kézben, mind fejben. Így nincs arra szükségem, hogy minden koncertre, minden műre külön megtanuljak "hegedülni". Vagyis, hogy ne kerüljem meg a választ pl. erre a Paganinire kb. 15 órát dolgoztam összesen (a próbákkal mondjuk 17:-)), ami nem sok. Viszont tavaly áprilisban is játszottam ezt a hegedűversenyt, és azóta nem felejtettem el annyira:-) Szóval nem az az érdekes, hogy a művész mennyit készül az aktuális koncertre, hanem, hogy uralja-e annyira a hangszerét, hogy ne kelljen minden darabnál megtanulnia azt. Vannak persze kivételesen nehéz darabok, amik megkövetelik az intenzív felkészülést MINDEN alkalommal. Jelem az oviban? nem itthon jártam oviba, hanem Venezuelában (ahol 11 éves koromig éltem), ott meg nincs ilyen jelesdi:-)
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.09 0 0 19
Kedves BK, milyen különös, hogy épp a "Lady Harmsworth" Stradivarit kaptad meg. Vajon ez AZ a LH-e, a "Justice for Hungary"-s Lord Rothermere felesége? Nem szeretnélek olyasmivel terhelni, amit másutt is meg lehet találni, de erről csak azt sikerült megtudnom, hogy valaha 'egy' Lady Harmsworth tulajdona volt. (Kutakodásaim során láttam, hogy valamelyik Harmsworth-leszármazottnak 5. keresztneve 'Istvan' :-)) Alkalomadtán írj arról is, miképpen esett rád a chicagói társaság választása, milyen volt először a kezedbe venni, és szerelem volt-e első látásra, vagy lassú összemelegedés? :)))
[fidelio] BK Creative Commons License 2006.02.09 0 0 18
Szia János! Köszönöm a jókivánságokat! Neked is a legjobbakat kívánom az életben! Üdv, Kristóf
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.09 0 0 17
Szervusz Kristóf! Elöször is köszönöm hogy megtiszteltél jelenléteddel a Cziffra György emlékesten.Szeretnék gratulálni az eddig elért eredményeidhez,a kitartásodhoz,és Tehetségedhez.Sajnos én még nem hallottalak élöben,de le töltöttem veled a rádióbol a Paganini:D-dúr hegedüversenyt.Csak Gratulálni tudok,Mondhatom:Tökéletes felvétel.A legjobbakat kívánom neked a jövöben,és sok-sok kitartást,és fényes sikert,boldogságot. Üdvözlettel:Balázs János.
[fidelio] BK Creative Commons License 2006.02.08 0 0 16
Most értem haza, holnap reggel edzés:-) Napközben majd reagálok a kérdésekre:) Jó éjt!
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 15
Bocs... nem figyeltem, és az aktuális program helyett a [13]-ban jelzett indult el a gépemen, de nem bánom...:)))
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 14
Igen, most mondták be és kezdődik: MÁV szimf., Paganini, D-dúr....!!!
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 13
Mindjárt BK jön a Bartók Rádióban??? Nem hallottam jól, csak a nevére figyeltem föl, és a rádió honlapon egészen más van, mint ami most is megy...
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.08 0 0 12
2005 Augusztus 17, Szerda - Bartók rádió 12.06-13.30: Hangverseny délidőben című műsorból lehet letölteni. OFF! Sajnos rm kiterjesztésű fájlban van, de át lehet konvertálni FairStars Audio Converter programmal mp3-ba. Így ki lehet írni Audio Cd-re.
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.08 0 0 11
Nagy siker volt! A MÁV Szimfonikus Zenekar játszik Vezényel: Ondrej Lenard Közreműködik: Baráti Kristóf -hegedű 1. Verdi: A végzet hatalma -nyitány, 2. Paganini: D-dúr hegedűverseny (Baráti Kristóf), Ráadások: a) Schubert-Ernst: Grand Caprice "Rémkirály", b) Bach: Largo a C-dúr szólószonátából BWV.1005.(Baráti Kristóf), 3. Rimszkij-Korszakov: Spanyol capriccio, 04.Csajkovszkij: Olasz capriccio (Zeneakadémia nagyterem, 2005. áprlis 22.) http://real1.radio.hu/bartok/2005/08/17/2005-08-17-b12.ram http://real1.radio.hu/bartok/2005/08/17/2005-08-17-b13.ram Aki nem hallotta Paganini D-dúr koncertet Baráti Kristóf előadásában még letöltheti a http://real1.radio.hu/bartok.htm címen a Bartók rádió hangtárából. (Az első linkbe tekerjetek bele, mert óránkénti letöltés van, így a kezdés nem pontos) BK! Gratulálok a január 30-án megrendezett koncertedhez! :)))
[fidelio] sbg Creative Commons License 2006.02.08 0 0 10
Nagyon tetszett a riport(föleg az "igazsag keresese a sikerhajhaszattal szemben"!), meg elötte a kis hegedüles is, sajna mindkettö felbemaradt:-) Remelem, valamikor mar vegre hallhatlak rendesen is, hol lehet a többi koncertedröl ertesülni? Külföld is erdekel!
[fidelio] Kabát Creative Commons License 2006.02.08 0 0 9
[5] Egy jó koncert mögött többéves munka van. Egy-egy darab évekig, évtizedekig érik olyanná, amilyennek épp megszólal... (na bocs, hogy én próbáltam válaszolni...)
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 8
Kedves cisz-moll, engem egyrészt sokkal kevésbé érdekelnek a személyes dolgok, másrészt nem szeretném senkinek a drága idejét ilyen módon igénybe venni.
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 7
http://www.hirtv.hu/?tPath=/multimedia/musorok/&article_hid=
51739
Részlet egy "Különkiadás' műsorból (BK és Rákay Philip, hírTV). Nem tudom, csak az én gépemen-e, de sajnos a kép többször szétesik.
[fidelio] cisz-moll Creative Commons License 2006.02.08 0 0 6
Így van faery, ez a jó fórumozásban, hogy itt nyugodtan tegezheti egymást 10 éves és 70 éves. (Na jó,jó, Szitakötő bácsi ki szokta kérni magának, de hát aki ugye málnaszörp és bukta mellett tud csak orgonálni, annak ez elnézhető :-) A magam részéről vallom, hogy minden művész akkor szerethető igazán, amikor nemcsak a tehetségét ismeri meg a közönség, hanem a közvetlen, emberi oldalát is. Attól csak még jobban lehet szeretni, tisztelni valakit, hogy nem egy álomképként tekintünk rá - mint elérhetetlen ideálra, hanem tudjuk, egy valódi, hús-vér ember az, aki képes minket elvarázsolni a játékával. Az általános iskolában pld. nagyon hiányoltam azt, hogy Beethovenről és Bachról vajmi keveset tanítottak, mint emberről, pedig az nagyon érdekelt volna, milyen szokásaik voltak, volt-e kedvenc ételük, különcségük stb. De ehelyett csak töményen a zenei vonalú életrajzi események kerültek előtérbe, amitől valljuk be, egy 11-12 éves gyerek halálra unja magát. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy bulvárhírszerű hírekre vágytunk volna, hanem arra, hogy pld. elmondják, a korabeli zenészgyerekek nagy része nem is járt elemi iskolába, vagy nem soká, mert a zenei vonal miatt erre nem volt idejük, vagy a szüleik értelmetlen időpazarlásnak tartották volna. Érdekes lenne tudni, vajon volt-e kedvenc gyerekjátékuk, faló stb. Kedves Kristóf, mi volt a jeled az oviban? :-))
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 5
2006. április 7. 19:30 Művészetek Palotája - Nemzeti Hangversenyterem (Budapest) Honvágy - A Pannon Filharmonikusok koncertje Gotovac: Szimfonikus kolo Csajkovszkij: Melankolikus szerenád, op. 26; Valse-scherzo, op. 34 Dvorák: IX. "Újvilág" szimfónia, op. 96 Km.: Baráti Kristóf (hegedű) Vez.: Marco Letonja
[fidelio] faery Creative Commons License 2006.02.08 0 0 4
Gyerekek, szerintem maradjunk a fórumokban szokásos tegeződésnél. Én legalábbis az idősebb, meg a hölgyek jogán is maradok, s a BK-nál is, ha nem gond... (ezt a BK-t nem kell lenyelni! :))) ) Iderakom a koncertműsorokat: 2006. február 14. 19:00 Magyar Rádió 22-es stúdiója (Budapest) A Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok sorozata "Osztrák est" Mozart: F-dúr divertimento, K 138 Haydn: D-dúr kürtverseny, No. 2 Schubert: A-dúr rondó, D 438; d-moll menüett, D 89/4 Schönberg: A megdicsőült éj, op. 4 Km.: Baráti Kristóf (hegedű), Bizják Gábor (kürt) Vez.: Rohmann Imre 2006. február 18. 19:00 Uránia Nemzeti Filmszínház (Budapest) A Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok (Budapest Chamber Symphony) koncertje "Farsang cikcakkban" Rossini: Bruschino úr – nyitány Schubert: Polonéz hegedűre és zenekarra, D 580 Boccherini: F-dúr szimfónia, G 512 Schubert: Rondó hegedűre és vonószenekarra, D 438 Boccherini: Notturno, G 470 Haydn: „La Roxelane” szimfónia, No. 63 Km.: Baráti Kristóf (hegedű) Vez.: Rohmann Imre
[fidelio] cisz-moll Creative Commons License 2006.02.08 0 0 3
Kedves Kristóf! Örülök, hogy létrejött ez a topic, mert így közvetlenül is lehet beszélgetni veled. Elárulod, mennyit készülsz 1-1 koncertre, tehát hány napot, órát gyakoroltok művésztársaiddal? A komolyzenészek világa kívülállónak viszonylag könnyűnek tűnik, ahogy nagymamám mondta, csak húzogatni kell a vonót :-) De én azt hiszem, hogy kemény munka lehet a siker mögött, bárki bármit mond. Még egy amatőr is elég sok időt eltölthet azzal, hogy tökéletesítse játékát, hát még akkor egy művész, aki az apró részletekre is figyelmet akar fordítani. Ha úgy érzed esetleg, hogy a kérdésre nem válaszolnál szívesen, akkor ne csinálj belőle problémát, én se fogok :-)
[fidelio] NZs Creative Commons License 2006.02.08 0 0 2
Sajnos még nem volt lehetőségem önt hallani, ezért már nagyon várom a fellépését a Pannon Filharmonikusokkal, mert ez a sok pozitív kritika eléggé felkeltette az érdeklődésem! :-) Amúgy meg az akkor felcsendüklő Valse-Scherzot nagyon szeretem, úgyhogy számomra teljesen ideális műsor lesz :-)
[fidelio] BK Creative Commons License 2006.02.08 0 0 1
Köszönöm kedves szavait! A tavaszi fesztivál még nem kért fel. Ellenben 14-én a márvány teremben, 18-án az uránia moziban lépek fel a Weiner-Szász kamarazenekarral. Szeretettel várok mindenkit!
[fidelio] Orfeusz Creative Commons License 2006.02.08 0 0 0
Üdvözlet Művész Úr! Több koncertjét láttam már,én mint laikus azt tudnám mondani, hogy megnyerő színpadi jelenség, nagy virtuózítás jellemzi és szívvel játszik. Ha jól tudom a Tavaszi Fesztiválon fellép..
[fidelio] BK Creative Commons License 2006.02.08 0 0 topiknyitó
Üdv minden fórumozónak! Csakis azért nyitok saját topikot, mert amely topikban megszólalok OFF-olás indul CD-kről, koncertekről, stb. Így jobbnak láttam -feary kérését megvalósítva- topikot nyitni, ahol ilyesmit fel lehet vetni. Meg persze minden mást:-) Baráti Kristóf

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!