Készül egy 424-es, ha valaki lát a képek alapján valami hibát és megosztja velem, szívesen fogadom.Ez nem 3D, nem esztergálás, nem rézmaratás, minden kézzel készült.
Csak azért írtam, mert a csíkokkal jobban be lehet határolni a mozdony valós kinézetű dolgait. Tehát: az annó istenített NMJ se jó - nem pontos. Nem lenne ördöngős feladat egy normális NoHAb-ot készíteni - festeni. Limitet egyszer fűztem - erre nem ér rá. Nem csodálom. Van neki munkája, pláne olyan hülyék kívánságait is megcsinálni, mint amilyenek az enyémek, meg még jó pár emberkéé. De kommunatív, barát. Tudománya pedig nagy OK, mivel a Pupos minden idők prototipusa (meg még 5 pupos) nálam van 11 éve, és az 1150-es csíkos szilié is, és a megfestés nem igazán volt probléma, vagy ha volt, lazán megoldotta. Pedig a Puposnak, és a Szilinek sem könnyű a csíkozása, főleg a szilié, mivel ott a vékony piros csík is. Hát, majd egyszer remélem valamikor sikerül rábeszélni, hogy legyen már egy valós csíkos - pontos bajuszos, emblematikus pontos - NoHAb. Én már egy valós csíkos NoHAb-ért megadnék mindent, már csak azért is, hogy sokat zakatoltam rajta a 70-es években.
megtisztelő a feltételezés, hogy hatalmamban állna elterjeszteni egy téves becenevet széles körben, de az a helyzet, hogy nekem is vasutasok mondták. El tudom képzelni, hogy más vidéken máshogy hívják, mifelénk úgy ismeretes, hogy az 1.o. kocsival közlekedő hernyót selyemhernyózták. Innen belegondolva logikusnak is tűnik, hogy a BVmotot esetleg átkereszteljék a "hülye vasutasok", mivel BDVmot jóval előbb volt, így simán el tudom képzelni hogy a selyemhernyó kifejezés addigra már használatban volt, mire az első BVmot elkészült...
Eddig a Roco csak Búvárt meg Badrotkát és Dongót fejlesztett nulláról arra a piacra, meg Szergejt festettek át, és miért nem jöttek ki eddig a szlovák/cseh "bézével"?
Hallatlan!
Tényleg szörnyű, hogy fényévekkel közelebb vagyunk egy gyári alapú Bz-hez (átépítéshez mindenképp) mint eddig.
Csak, hogy megszakítsam a sort egy TT méretű modellel... A Tillig 13551-es cikkszámú svájci (SBB) fekvőhelyes kocsija kíváló kiindulási alap a MÁV Selyemhernyó betétkocsijához. Aprócska kompromisszum, hogy az ajtókon lévő ablak szélesebb, mint a MÁV-os kocsin, de összképre rendben van. A következő példányon már vékonyabb lesz az ablakok alatti narancs csík.
Üdv, Zsolt és Zsombor
(Képeket nagyítva jobb az összkép :) Az eredeti képek forrása a Hova megy ez a vonat blog, illetve egy random lengyel oldal.)
Nem nehéz kitalálni,hogy mennyi lenne elnézve a BR 50 árát.Kb 400-500 euro körül mivel van hozzá alap. Nagy valószÍnűséggel lenne is rá fizetőképes kereslet.
A DT Szergej egy hangos modell, relatíve kevés módosítással; egy magyar(ított) gőzös szerinted mennyiben állna meg, jelen esetben hanggal? (Ha már hangos dízelt hoztál a példádba..)
A 109.es eleve akciosan jött ki. Aztan felment eredeti árra.majd levitte ujra.de az már drágább volt mint a kezdő ár. Sok embert elriasztott a siklásai.ami orvoslása plusz 11000ft ot jelentett. / ez az Osztrak verzion érdekes modon feleannyiba került/
Ezek dacára egy szép. különleges modell szerintem.
Csíkosom csak Rocoból van egy darab 020-as (a jól eltolt csíkjával), így ilyet nem tudok prezentálni. Egyébként véleményem szerint azért pontatlan az a részlet, mert tudtommal ilyen domború felületre nem olyan egyszerű pontosan tamponozni mint a sík oldalfalra.
A DT Szergej alapja nagyszériàs.Pont ezért hoztam példának az 520-ast mert annak is van nagyszériás alapja. Már megcsinálta Roco a DB DR DRG CSD PKP ÖBB SNCF verziókat különböző korszakokban többféle szerkocsival. Ezért gondolom , hogy nem lenne különösebb költség magyarosítani.
És, hogy ez mennyire így van a köztudatban, amikor 5 éve megvettem az akkor friss fejlesztés Piko SM42-t, a boltban az eladó megkérdezte, hogy Púpos átalakítás lesz? :)