Keresés

Részletes keresés

zolti1001 Creative Commons License 2020.04.12 -3 5 36633

Ezt most komolyan kérdezed?

 

Előzmény: csillagfuvo (36631)
Zolivonat72 Creative Commons License 2020.04.12 -2 5 36632

Ez egy teljesen hibátlan modell! Nem is értem miért gondolod,hogy van rajta hiba. Csak így tovább. Kíváncsian várom a képeket a szerkocsiról.

Előzmény: csillagfuvo (36631)
csillagfuvo Creative Commons License 2020.04.12 -5 11 36631

Készül egy 424-es, ha valaki lát a képek alapján valami hibát és megosztja velem, szívesen fogadom.Ez nem 3D, nem esztergálás, nem rézmaratás, minden kézzel készült.

róbertke Creative Commons License 2020.04.11 -1 6 36630

Felhívtam a Keletis ismerősöm, tegyük már tisztába a dolgokat a GANZ villany motorvonatok körül

Hernyó      BDVmot 414 (20/19db) Amx kocsi vonatba sorolása esetén Ő a „Selyemhernyó”.  005-ös 1994 -ben baleset miatt selejtezve, alkatrészeiből 019 felújítva.

Kissamu    BVhmot  424 (2db)

Samu        BVmot   434 (3db)

 

Előzmény: Sz. G. Á. (36623)
akivon Creative Commons License 2020.04.11 0 14 36629

Üdv mindenki!

 

Végül is 3 db 2. osztályú ée egy pakli kocsi lesz a szerelvény.

 

A 8 forgóváz már majdnem kész ha a rugók egyszer megérkeznek lehet festeni.

A többi kocsik is már majdnem készen vannak a festésre.

 

Üdv

 

Ákos

 

 

V43.1371 Creative Commons License 2020.04.11 -1 2 36628

Csak azért írtam, mert a csíkokkal jobban be lehet határolni a mozdony valós kinézetű dolgait. Tehát: az annó istenített NMJ se jó - nem pontos.  Nem lenne ördöngős feladat egy normális NoHAb-ot készíteni - festeni.  Limitet egyszer fűztem - erre nem ér rá.  Nem csodálom. Van neki munkája, pláne olyan hülyék kívánságait is megcsinálni, mint amilyenek az enyémek, meg még jó pár emberkéé.  De kommunatív, barát. Tudománya pedig nagy OK, mivel a Pupos minden idők prototipusa (meg még 5 pupos) nálam van 11 éve, és az 1150-es csíkos szilié is,  és a megfestés nem igazán volt probléma, vagy ha volt, lazán megoldotta.  Pedig a Puposnak, és a Szilinek sem könnyű a csíkozása, főleg a szilié, mivel ott a vékony  piros csík is.     Hát, majd egyszer remélem valamikor sikerül rábeszélni, hogy legyen már egy valós  csíkos - pontos bajuszos, emblematikus pontos - NoHAb. Én már egy valós csíkos NoHAb-ért megadnék mindent, már csak azért is, hogy sokat zakatoltam rajta a 70-es években.

Előzmény: Törölt nick (36609)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.11 -2 2 36627

Nekem az rémlik, hogy a 200-as BDV a "Selyemhernyó" , a BV a " Samu". 

Előzmény: róbertke (36620)
dave_dömper Creative Commons License 2020.04.11 -2 4 36626

Gondolt valaki arra, hogy az eddig említetteken túl létezett még egy "üzemileg épített" Bzmot + pót -

H0 modell - szerelvény, ráadásul mindkét festésben, azaz tele - narancs és sárga oldalsávos  narancs

festésben egyaránt. Itt és most eltekintve attól, hogy milyen hibái - problémái voltak annak a modell-

szerelvénynek, nem lenne-e érdemes valahonnan előbányászni annak szerszámait, merthogy valahol,

valakinél megvannak, arra mérget vennék. Szerintem, sejthető, hogy mire gondolok ebben az esetben.

A semminél azért még az is több lenne egy elinduláshoz talán.

Előzmény: SKL14 (36622)
dave_dömper Creative Commons License 2020.04.11 -2 4 36625

Elnézést, hogy a csapos közbeszól, de nem lehetséges az a verzió, hogy volt a BV - szerelvénynek egy

"gyári" neve (lásd az előbbiekben), ami négy szótagból álló, összetett szó volt és a vasutasok a későbbi

névadáskor igyekeztek ahhoz a hagyományhoz ragaszkodni, hogy ezek a becenevek általában (néhány

kivételes esettől eltekintve) azután két szótagból álló nevek lettek ?

kavicsasínen Creative Commons License 2020.04.11 -1 1 36624

Szerintem félreértettél: csupán arra lettem volna kíváncsi, a fórumtárs szerint miért nem csinálták meg EDDIG?:)

Előzmény: SKL14 (36622)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2020.04.11 -2 10 36623

megtisztelő a feltételezés, hogy hatalmamban állna elterjeszteni egy téves becenevet széles körben, de az a helyzet, hogy nekem is vasutasok mondták. El tudom képzelni, hogy más vidéken máshogy hívják, mifelénk úgy ismeretes, hogy az 1.o. kocsival közlekedő hernyót selyemhernyózták.
Innen belegondolva logikusnak is tűnik, hogy a BVmotot esetleg átkereszteljék a "hülye vasutasok", mivel BDVmot jóval előbb volt, így simán el tudom képzelni hogy a selyemhernyó kifejezés addigra már használatban volt, mire az első BVmot elkészült...

 

Előzmény: róbertke (36620)
SKL14 Creative Commons License 2020.04.11 -1 5 36622

Eddig a Roco csak Búvárt meg Badrotkát és Dongót fejlesztett nulláról arra a piacra, meg Szergejt festettek át, és miért nem jöttek ki eddig a szlovák/cseh "bézével"?

 

Hallatlan!

 

Tényleg szörnyű, hogy fényévekkel közelebb vagyunk egy gyári alapú Bz-hez (átépítéshez mindenképp) mint eddig.

A DT meg ha sokat szarakodik akkor így jár!

Előzmény: kavicsasínen (36613)
kavicsasínen Creative Commons License 2020.04.11 0 1 36621

Szerintem nem akciósan jött ki.

Előzmény: hodika1977 (36608)
róbertke Creative Commons License 2020.04.11 -6 3 36620

Ha már teaház kollégát javítgatod, két dolog: 

Selyemhernyó volt az eredeti beceneve, már gyártásakor a GANZ szerelői így hívták a gyártósoron; (krétával rá volt írva)

Samu becenevet (Így nagybetűvel) már a MÁV használatbavétel után kapta a Selyemhernyó becenevet képtelen megjegyezni vasutasoktól. /Netán tőled??/

Előzmény: Sz. G. Á. (36619)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2020.04.11 -3 2 36619

samu a neve :)
kb hasonló hasonlósággal HO-ban is megoldható valamelyik Roco  Z-wagenből.

Előzmény: teaház (36618)
teaház Creative Commons License 2020.04.10 -3 5 36618

ÜdvözleTTem!

Csak, hogy megszakítsam a sort egy TT méretű modellel...
A Tillig 13551-es cikkszámú svájci (SBB) fekvőhelyes kocsija kíváló kiindulási alap a MÁV Selyemhernyó betétkocsijához.
Aprócska kompromisszum, hogy az ajtókon lévő ablak szélesebb, mint a MÁV-os kocsin, de összképre rendben van.
A következő példányon már vékonyabb lesz az ablakok alatti narancs csík.

Üdv, Zsolt és Zsombor

(Képeket nagyítva jobb az összkép :) Az eredeti képek forrása a Hova megy ez a vonat blog, illetve egy random lengyel oldal.)

kavicsasínen Creative Commons License 2020.04.10 0 0 36617

Lenne akkora, hogy megérje legyártani?

Előzmény: Zolivonat72 (36616)
Zolivonat72 Creative Commons License 2020.04.10 0 1 36616

Nem nehéz kitalálni,hogy mennyi lenne elnézve a  BR 50 árát.Kb 400-500 euro körül mivel van hozzá alap. Nagy valószÍnűséggel lenne is rá fizetőképes kereslet.

Előzmény: kavicsasínen (36612)
JaniBAU Creative Commons License 2020.04.10 0 0 36615

Szia! Vennék Tőled autómodelleket,ha lesznek eladóak.

Köszönettel: János

Előzmény: StephenStephanson (36586)
zetaman Creative Commons License 2020.04.10 0 1 36614

Már kétszer kérdeztem tőle, de nincs válasz...

Előzmény: kavicsasínen (36612)
kavicsasínen Creative Commons License 2020.04.10 -1 1 36613

És a szlovák és cseh változatot miért nem lépték meg eddig?

Előzmény: Hernyofan (36599)
kavicsasínen Creative Commons License 2020.04.10 -1 1 36612

A DT Szergej egy hangos modell, relatíve kevés módosítással; egy magyar(ított) gőzös szerinted mennyiben állna meg, jelen esetben hanggal? (Ha már hangos dízelt hoztál a példádba..)

Előzmény: Zolivonat72 (36600)
zetaman Creative Commons License 2020.04.10 0 1 36611

Én is szemeztem vele, de aztán másképp alakult. Álpúposnak jó lett volna az asztalra.

Előzmény: SKL14 (36604)
hodika1977 Creative Commons License 2020.04.10 -1 1 36610

Valoban komplikáltabb.de a korabbi verzionál sikerült.kár érte.

Előzmény: Törölt nick (36609)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.10 0 1 36609

Nem azt írtam hogy törvényszerűen lehetetlen megcsinálni, hanem azt hogy nehezebb, főleg, ha fekete csíkkal van kihúzva.

Előzmény: hodika1977 (36607)
hodika1977 Creative Commons License 2020.04.10 -1 1 36608

A 109.es eleve akciosan jött ki. Aztan felment eredeti árra.majd levitte ujra.de az már drágább volt mint a kezdő ár. Sok embert elriasztott a siklásai.ami orvoslása plusz 11000ft ot jelentett. / ez az Osztrak verzion érdekes modon feleannyiba került/ 

Ezek dacára egy szép. különleges modell szerintem.

Előzmény: kavicsasínen (36596)
hodika1977 Creative Commons License 2020.04.10 -1 1 36607

A 014 est es a 001 est rá tudta tamponozni helyesen? Igaz azokon nincs fekete csikkal kihuzva.

Szerintem azt csak alaposan benézte a Roco.pedig egy szép mozdony lenne.az eltalált csonfeher csikkal.ami mar a 001 esen hofehérre sikerült.

Előzmény: Törölt nick (36606)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.10 0 1 36606

Csíkosom csak Rocoból van egy darab 020-as (a jól eltolt csíkjával), így ilyet nem tudok prezentálni. Egyébként véleményem szerint azért pontatlan az a részlet, mert tudtommal ilyen domború felületre nem olyan egyszerű pontosan tamponozni mint a sík oldalfalra.

Előzmény: V43.1371 (36595)
Zolivonat72 Creative Commons License 2020.04.10 0 1 36605

A DT Szergej alapja nagyszériàs.Pont ezért hoztam példának az 520-ast mert annak is van nagyszériás alapja. Már megcsinálta Roco a DB DR DRG CSD PKP ÖBB SNCF verziókat különböző korszakokban többféle szerkocsival. Ezért gondolom , hogy nem lenne különösebb költség magyarosítani.

Előzmény: zetaman (36601)
SKL14 Creative Commons License 2020.04.10 0 4 36604

És, hogy ez mennyire így van a köztudatban, amikor 5 éve megvettem az akkor friss fejlesztés Piko SM42-t, a boltban az eladó megkérdezte, hogy Púpos átalakítás lesz? :)

 

Nem, nekem így tetszik. :P

Előzmény: zetaman (36603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!