Az autó Alize felszereltségű, de már majdnem Dynamique, aki ilyen autót szeretne azok biztos tudják, hogy miről beszélek. A gyári extrákon kívűl az autó a Dynamique felszereltséghez tartozó GYÁRI RENAULT alufelnikkel rendelkezik 185/60 R 14-es jó állapotban lévő HANKOOK gumikkal. Továbbá beszerelésre került egy tolatóradar, könyöktámasz, KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLET KIJELZŐ SZENZOR, valamint a gyári felszereltség részét nem képező pollenszűrő is. Az autó kifogástalan SÉRÜLÉSMENTES ÁLLAPOTBAN VAN! Rendszeresen 15.000km-enként, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő csere. Az autón komplett vezérlés csere volt, görgőkkel, feszítőkkel, vízpumpával. Gondos gazdától várja új tulajdonosát. Ebbe az autóba csak bele kell ülni és menni! : -) De a képek magukért beszélnek. Ha bármi kérdése van kérem, hogy keressen!
Nekem semmi tuning nincs az egészben. Egyszerűen ez lett feltéve előre, hátra egy kutyaközönséges gyári dob. Nem volt itt semmi cél a teljesítménynövelés, és az ég világon semmivel sem lett szarabb mint volt. Ugyanúgy megy az autó, ugyanannyit fogyaszt, csak nem lyukas és így nem hangos. Részemről ennyi volt az egész dolog, ez volt a célja, és azt el is értem. És nem került 50 ezerbe.
Kipufogóval kapcsolatban urak, az univerzális szarokat el kell felejteni! Legtöbbször negatív tuning, csak gyengíted az autód! Csak is tipus specifikus dodot érdemes felrakatni. Az a nagyobb csőként említett csődarab a kipufogó elején azt szolgálja, hogy ne legyen "csőhangja" a rendszernek illetve némi torlógázt képez a rendszer elején amivel a gázlengést simítja ki. Cső méretet nem érdemes az egekbe vinni max 45mm, különben nyomatékot veszít az autó, amit az álltalában rátákolt átmenő kipufogó még megtetéz. Szóval hangja az lesz, de menni azt nem fog. Fel kell keresni egy erre szakosodott céget ahol azt kapod amit igazán szeretnél, én egy ilyenben húztam le 12 évet. Érdekes, hogy a cégnél dolgozó 10 embernek nem volt az autóján sportkipufogó.
Üdv! A műszerfal letakarítása után mindig recseg hol az egyik, hol a másik hangszóróm. Ha leveszem a borítást és rajta tartom az ujjam, akkor elhallgat :) Mi lehet a baja, és hogyan tudnám kiküszöbölni? Egy idő után általában abbahagyja, de addig nagyon idegesítő.
Nem láttam még. Az én olvasóm ezer éves. Na jó csak 6... Az vagy az elején elakad, és eleve semmit nem tud kezdeni az autóval, vagy olvassa rendesen. Renault konszer autóival nem nagyon volt eddig baj, egyedül sógorom twingoját nem olvasta de szerintem ott sem az olvasóval volt a baj hanem az autó volt megpiszkálva. De nem elképzelhetetlen, hogy valamit nem tud értelmezni. Ezek kínai gagyi műszerek sok mindenre nem kell számítani. Bár az enyém ezeknél azért kicsit drágább volt, viszont akkor még eleve sokkal drágább dolgok is voltak ezek. Meg kell próbálni több olvasót is. Ha valamilyen szélsőértéket mutat azt meg mindig gyanúsnak kell venni. Ha nincs konkrét hibakód az élőadat inkább csak tájékoztató dolog. Nekem pl csak mindig azokat frissíti ami a kijelzőn aktuálisan látható.
na majd lemérem akkor. de én sem mondtam volna 50es rendazert, hanem 40-45-re tippeltem volna. valami uni dobot kell néznem, mert típusra nincs. Paragiékkal le lehetne gyártatni, de az nekem annyit már nem ér. gázgyorsítót én is tervezek, de nem tudom, hogy kivegyem-e a középső dobot, vagy azután tegyem-e be a patront...
műszakin átmegy úgy gond nélkül. nyilván műbizonylatos dologról beszélek, nem valami barkács cuccról. a középdob utáni cső nyilván le lesz vágva, mert kell az uni dobra, meg a felfogató fül a gyári dobról. amúgy elég szar megoldása van a kipuffnak...elég hülyén fog kinézni az oldalra kivezetett ovál vagy kör. meg a középdob felé elvezetés is macerás...de francia, nem csodálkozom, ahogy a torx mániájukon sem...
Az érdekes, mert pont azért van benne elvileg, hogy ha a katalizátor rossz azt jelezze. Nem lehet, hogy meg volt okosítva a műszerfalban az engine check?
De biztosan ugyanolyan az egész mint a középső cső, mivel a gyári egyben van. Ha a dobot cserélni kell meg kell vágni, és a sima vágott csőre megy rá a csere dob. Ki is ment a fejemből, mert az enyém már 2 darabos rendszer. De eredetileg egyből van az egész. És szerintem a hátsó futómű beszerelése előtt teszik fel, mert kiszedni sem lehet vágás nélkül. Nem lehet úgy forgatni, emelni. Nekem legalább is nem sikerült. Persze lehet van valami trükk.
Heló! Valóban a kontrol szonda nem szabályoz csak ellenőriz, de nem írta a fórumtárs, hogy melyik fűtése rossz neki csak a katalizátor melege miatt lehetett rá következtetni. Viszont a kontroll szonda hibája miatt nem világít a motor hibajel, legalábbis a volt kollégám 1.4 16V 2003 körüli Thaliája nem tette. Vizsga előtt egy perccel ki lett ütve a hibakód és természetesen co2 érték probléma nélkül a vizsgán szépen átment. Persze ez megint csak az én tapasztalatom és mivel a világ összes autóját nem láttam az lehet ettől függetlenül másnál máshogy van! Hali......
A kipufogó dob vége csalóka, az iszonyatosan ki van tágítva. A többi része sokkal kisebb. De könnyen meg lehet mérni. Az egész ugyanolyan mint a középső egyenes cső.
Elég fura a cucc, mert a cső és a csatlakozások más méretűek. De én úgy emlékszem nincs 50-es. (Mondjuk nekem saját kipufogó van rajta csak a hátsó dob eredeti, a többi része mind univerzálisból van összerakva. De igazából a hátsó dobot leszámítva nincs is benne több dob. A középső ami a katalizátor után van csak egy vastagabb cső. Mondjuk én most oda beraktam egy gázgyorsítót helyette. 1.4 8V) Mintha 42-es vagy 44-es bilincset vettem volna. Szóval 50-es biztosan nincs.
A kontroll szonda sokat nem szabályoz. Na meg én amióta élek nem láttam út szélén kpm-et co-t mérni. Persze lehet csak szerencsés voltam. De azért a műszakin szarozni fognak az biztos. Ha meg csak tényleg ennyi a baj, hogy a szonda a rossz, és nem valamilyen különös ok miatt nincs fűtése a szondának akkor meg tényleg érdemes kicserélni. Mindenki jobban jár. :) Autó is, kpm is.
Én értem, de valszeg nem vetted figyelembe amit írtam az ezzel kapcsolatos második hozzászólásomban, mégpedig azt, hogy tapasztaltam az előfűtés hiánya milyen hibát produkált egy másik autó márkánál! Ezért írtam, hogy szerencsés vagy mert nálad az üzemmeleg motor már felmelegíti a szondát annyira, hogy már megfelelően működik ellenben a másik autónál ahol vélhetően messzebb van a szonda a hengerfejtől és a kellő hő hiánya az általam leírt kellemetlenséget produkálta. Miután a szonda áramellátásának hiánya meg lett oldva a co2 érték normalizálódott. Cső....
Tudod meleg motornál már jó a co. Nem érted? Előfűtés,amíg a katalizátor el nem éri a hófokot. Nem nagy a valószinűsége,hogy beléjük futok amíg kiállok a garázsból. Egy percnél nem több a késlekedés.
Sziasztok! Érdekes dolog az általános hibakódolvasás és élőadat elemzés. Az én autómnál (1.5 Dci 2004) az elm (Scanmaster és Modiag programok) is és laptop nélküli hibakódolvasóval is a beszívott levegő hőmérsékletét -40°C mutatja. Vettem is emiatt új iat szenzort, de a mérési eredmény nem változott. Még szerencse, hogy nem a világ pénze kellett hozzá! Természetesen mondanom se kell, hogy a Renault Clip és az Autocom a vélhetően a valós értéket mutatta! Hali.....
Pár percet késtem az írással! A véleményemet ettől függetlenül fenntartom, mert tapasztaltam más autómárkánál azt, hogy az előfűtés hiánya a világító motorhiba jel mellett ezt produkálta. Te szerencsés vagy a kocsiddal. Hali...
Majd akkor érdekelni fog amikor útközben belefutsz egy kpm ellenőrzésbe, megmérik és elemzik a kipuffogó gázod tartalmát és ha arra az eredményre jutnak pl a co2 értéked a Trabi szintjén van szépen elkérik a hátsó rendszámod. Vagy műszaki vizsgán nem egy át és legjobb esetben duplán fizeted ki a vizsgadíjat mert hiába törlöd előtte közvetlen a hibát a co2 érték nem lesz jó és ha már a vizsgasor program el van indítva "elvileg" nem lehet kiléptetni belőle a kocsit. Persze vannak "rendes" műhelyek ahol úgy is megcsinálják a vizsgát, hogy a kocsi ott sincs! Na elég a rémísztgetésből, hali...
Valaki nem tudja, hogy hol lehet kapni típusspecifikus Paragi sport hátsó dobot a Thaliara? Vagy melyik univerzális Paragit lehet aláműteni. Esetleg a Cliora gyártort dob jó-e , ha a tartó kampót megfordítom?
Másik lambda kellene. A fűtőszála nem működik,így kicsit későb hagyja abba a dúsítást hidegen indításkor. Így a katalizátor hőmérséklet ha eléri a 200 fokot,az szünteti meg. Kicsit tovább dúsít,minimális töbletfogyasztás. Most átment,kpm-nél,de szóltak,hogy 2év múlva már ezzel a hibával nem tudják átengedni. Nem rajtuk múlik,arendszer lesz más.