megemelve a kocsi bal orrát vettem észre hogy a gömbfejek állapota miatt a kerekeknek van egy kb 5-8 mm es kotyogásuk egymáshoz képest. Rendelek hozzá újjakat, gondolom ezzel egyetért mindenki. A kérdés az lenne hogy utánna gondolom futomű állítás kötelező. Ilyet van valami sufni home módszerrel is meg lehet csinálni vagy csak futóműves.
Feltételezem ilyen holtjátékkal semmi értelme futóműveshez vinni?
Tegnap este nekiálltam leszedni az önindítót, természetesen az utcán, az udvarom és a "C" vágány tele van építkezési alapanyagokkal. Este 8-tól 10-ig szenvedtem, az egy dolog, hogy az egyik csavar úgy meg volt szorulva, hogy lassan a flexelésen gondolkodtam, de van a motor és az önindító között egy 15-ös anyacsavar, azzal szoptam a legtöbbet, reggel fél 9-körül tudtam leszedni, a járgánynak megmondtam, hogyha 9-ig nem jön ki a csavar, akkor hiltivel fogom levésni a helyéről az önindítót :) (közben elkezdett esni az eső, valahogy a kasztni összegyűjtötte a vizet és mind a szemembe illetve a fülembe ömlött, amikor a kocsi alatt berheltem :)
Utánaolvastam ennek az indítási hibának, a legkevésbé fájdalmas hiba a gyújtáskapcsoló, eleve az önindító le nem állása ide vezethet, elképzelhető, hogy ettől megsérült a szerkezet. Végignézem a kábeleket, ha ott is minden rendben van, akkor sajna ECU hiba.
A poén az, hogy amikor az önidító szerelő meglátta a szerkezetet, egyből sipákolni kezdett, hogy ez valamilyen japán rendszerű izé, nem egy jól sikerült konstrukció, a régi ezerszer megbízhatóbb volt, amit alá is tudok támasztani, miután kiszedte az agyagot az önindítóból és kicserélte a csapágyakat, egész jól tekert :)
nekem ugyan ez a jelenség volt a napokban. indítókulcs elfordítására is tök sötét a műszerfal és nem is indít. a 12V mérhető volt a gy.kapcsoló alján (sajna ott is ahol nem kellett volna lennie), de terhelésre nem jött át áram. kiderült, hogy a vezetékek a szigetelés alatt középen voltak elrohadva. vezetékek kicserél és minden megy mint az a bizonyos óramű... próbáld kilámpázni az akkutól a gy.kapcsolóig vagy tovább is.
Kb. két órát kínlodtam az önindító leszedésével, az egyik csavart sehogy sem tudom leszedni, egyszerűen nem lehet hozzáférni, csak komolyabb bontás árán :(
El kezdtem agyalni azon, hogy lehet, hogy a gyújtáskapcsoló esett szét?
Feltünt, hogy nem indult el az AC és a relé sem húz meg az üzemanyagnyomás felépítéshez. Elvileg 520 km-t mentem a járgánnyal, a specifikáció szerint 75 literes a tank, igaz ferdén állt, mikor nem indult el, de akkor sem kellene kiürülnie. Korábban 10 l-es átlagot mértem fogyasztásnak.
Én azon agyalok, hogy szorul a behúzómágnese az önindítónak, elképzelhető, hogy visszarugott az elektromos rendszerre egy nagyot a mágnes tekercse, akkor abból komoly bonyodalmak is lehetnek :(kompjuter túlvilágra repül).
Kigyullad az "Engine check" és elindul az üzemanyagszivattyú. Engedd neki, hogy csinálja egy darabig, aztán elvileg megjavul. Nálam bevált a vákumpumpa-szivattyú cseréje után.
Azt sajnos nem tudom, hogy hogyan lehet légteleníteni, de amikor én cseréltem az ü.a. szűrőt, az első néhány gyújtásadáskor furcsán berregett az ac pumpa. Talán akkor légtelenítette magát. Delejt kap az a pumpa?
Elindult az anomália dömping Brekinél. Naszóval, tegnap megadta magát az önindító behúzómágnes, ha indítoztam, nem ereszette vissza a bendixet, tekert, mint akinek az a dolga. Utána valahogy helyre jött, hazamentem. Reggel kiállok, majdnem sikerül, majd leállt a motor. Első gonfdolatom az üzemanyag hiány volt, nem megy a szintmérő, ezért kicsit lutri, hogy mikor kell tankolnom, lehet, hogy túlfutottam.
Betöltöttem vagy 10 lityót, de utána sem indult el. Ami gyanús, nem hallom, hogy tölt az AC pumpa. Van valami trükk a TD5-nél, hogyan lehet légteleníteni a rendszert?
Az igaz hogy épp nyár volt, de amikor én leszedtem azt a díszcsíkot akkor nagyon feszegettem és egyik műanyag patent sem tört el, csak az egyiknek a sarkai károsodtak, pedig már 18 éve ott vannak. És elég sok kis patent is van benne, ha jól emlékszem 8 darab, amikor visszatettem nagyon szépen illszekedett újra, még olyan patent is maradt ami tartalékként maradt benn.
csak az üveg alján lévő díszcsik leszedése macerás, mert bepattintani könnyű a patentokat, de kiszedni már kevésbé. Arra kell vigyázni, hogy nehogy eltörjenek a patentok. Még sehol se találtam a neten hozzávalókat.
ja, és a szivacsot a szélvédő elé még nem raktam be, de lassan eljön az ideje. először szeretném összerakni a motort amint megjönnek a síkoltatásból a hengerfejek. majd megírhatnád hogy mire vigyázzak - azért is nem álltam neki eddig, mert eléggé elriasztottál a nyáron, csak akkor pont úton voltam, és nem sokat jegyeztem meg a magyarázatodból.
ami pedig a hengerfejeket illet, ha valakit érdekel:
eredetileg azért kaptam le őket, mert kicsit szivárgott a víz a bal hegerfejtömítés mellett. sokat vacilláltam, mert egyébként rendben volt gép, csak épp egy kis tócsa volt alatta mindig. a leszedés során kiderült, hogy valamikor a múltban valaki nem húzta meg rendesen a 10. csavart (csak olyan 90%-ra max), és pontosan ez mellett szivárgott a hűtőfolyadék. a motor szétbombázása helyett elég lett volna meghúzni egyetlen csavart ...