A domborzat a kulcsszó. Balatonszentgyörgytől keletre van egy észak-déli dombvonulat (Marcali-hát). Kb 70 méter szintkülönbség.
Gondolom ezt nem akarták megmászni az új úttal.
Az új ap. csomópontot kialakítani is a domborzat miatt lenne macerás. Ebben az esetben ráadásul két kilométerenként lenne csomópont az M7-esen. Az se nem szerencsés, se olcsó...
Ráadásul a holládi nyomvonal esetén rövidebb az építési hossz.
Az M7-68-as csomópont egy fennsíkon van, onnan nagyjából sík a 7-es körforgalmáig és azon is túl egy darabig a 76-oson, majd jön egy nagy lejtő a faluig. Amennyire emlékszem, a tervezett R76 síkon megy (az M7 lejt a következő csomópontig). Lehet, hogy egyszerűbb a síkon építeni (bár nem tudom, mennyire mocsaras az a vidék - a szomszédban ott a Kis-Balaton), de autóval Budapest felől mindenképpen fel kell menni az M7-68-as csomópontig.
Lehet, hogy nehéz felfogásom van, de nem egészen értem ezt a nyomvonalat. Ha jól számolom, az M7-Keszthely útvonal 3 kilométerrel lenne hosszabb errefelé, mint a jelenlegi úton, ahol nem olyan hosszú az 50-es szakasz, hogy ne legyen időben is rövidebb - ebben az esetben meg ki fogja használni? Annak persze örülök, hogy megmarad a régi út pl. kerékpárosoknak, de nem egészen értem...
Igazából azt nem értem, hogy miért nem lehet megépíteni mindkét pesti oldali ágat - az Illatos útit és az Ecseri útit _is_. Ha spórolni akarnak az elvtársak, a Kén utca-rendezőpályaudvar útvonal kikerülhető a Táblás utca felé - ehhez persze nagy kapacitású Illatos út kell (2x3 sáv). Ha a rendezőpályaudvar alatti-feletti átkötés is megépülhet, akkor pedig a Soroksári útnál kell valamilyen Y-elágazás a hídlehajtón a két iránynak.
Terv már a Gyömrői útig van, talan már a topikba is linkeltem. A vasútnál aluljáró lesz, onnan 2x2 sáv a Határ úthoz. Az új út az Ibis mögött kanyarodva torkolna be a Határ útba.
Kőbányat atfurni se lenne olcsó, plane hogy most is tele van pincekkel jaratokkal.
Sanszosabb hogy a vasút mellett lenne 2x2 sav, ami talán már most is az..
mert van budai hídfője - szemben az albertfalvai híddal, aminek csak egy nagy alagúttal lenne
mert feltár a városközponthoz közeli rozsdazónás ill. beépítetlen területeket
mert a Rákóczi híd forgalmát csökkenteni fogja és az M5 - Egérút összeköttetést délre, lejjebb viszi, tehát csökkenti a belső forgalmat
a nagy kérdés az marad, hogy a Határ út-Üllői út kereszteződésétől hogyan tovább?
A Kőér utca kiépítésével és egy nagy Kőbánya alatt vezetett alagúttal már ott is lehetne a Jászberényi úton és
a Körvasút külső oldalán vezetett úttal ( amúgy a Fővárosi Kerettervben szereplő ) megvalósulhat egy új körút az újpesti híddal és a 10-es út bekötésével.
Ha ennek a déli része megépülne a Határ útig ezzel a beruházással már a legfontosabb harmada meglenne.
Amíg a politika dönt, a szakmai alapokat nyíltan és bevallottan mellőzve, az útfejlesztésekről, és politikai alapon dől el, hogy a sajtó hogyan értékeli egyik vagy másik beruházást, addig önámítás volna a politika mellőzése ebből a topicból.
Miért is jut eszedbe a tényfelsorolásról a politika?
Gazdasági adatsorok ezek,
kár, hogy ok-okozati az összefüggés...
A koszorús (rap) költő szerint:
"Mindenki azt akarja, keresi-kutatja Van, aki kimondja, van, aki titkolja Van, aki nem beszél róla, van, aki unja Olyan is van, aki csak tanulja, Próbálja, csiszolja, húzza Az se furcsa, ha sokszor kezdi újra Van, aki hamar kidől, van, aki sokáig bírja, De mindenki azt akarja."
Az M0 déli szakasza a bővítés óta bőven elegendő kapacitást nyújt, a lezárással járó balesetek száma is drasztikusan visszaesett. Pont a Deák Ferenc hídon, ahol 2×4 forgalmi sáv áll rendelkezésre, van még kb. 30% növekedésre kapacitás, az M0 nagytétényi részén kb. 15-20% növekedés még belefér anélkül, hogy mindennapossá válnának a torlódások. Ellenben a Könyves Kálmán körút és a Rákóczi híd minden nap beáll.
A (36156)-tel pedig azért értettem egyet, mart azok akik tényleg tesznek is valamit az útfejlesztések előrehaladásáért, nem azt érdemlik hogy folyton csak a kritikákat kapják.
Elvégre mindenütt fejlesztenek, felújítanak. Lásd szekszárdi híd, dunaújvárosi híd, M0 java része készen van (csak nyugatról nyitott még...), összes fontos autópályánk kiér a határig, a főutak feljavításán is folyamatosan dolgoznak, pl. pár éve javították fel nagyon sok szakaszon a 47-est, mint pl. Szeghalom és Darvas vagy Furta között is, Debrecennek megvan az M35-öse, Kapoosvárnak is kész a 61-es elkerülője és arra a 67-est is fejlesztik, és ezeken a fejlesztéseken tényleg mindenhol látszik az akarat is. És ami figyelemre méltó, hogy sok olyan kishatárforgalmi átkelő nyílt meg azóta, ahol addig nem lehetett átmenni (pl. csak Románia felé ilyen a Vállaj-Urziceni [Csanálos], Battonya-Turnu [Tornya], Sarkad-Salonta [Nagyszalonta] átkelőhely, de a többi határszakaszon is vannak mindenfelé újak).
Amiket én hoztam, azok mind vagy fórumok, vagy weboldalak rövidítései. A WTF-fel mellétrafáltál, olyan nincsen. Az IF pl. az ahol most vagyunk. A többit találjad ki! ;-)
Erre mindhárom irányt bevittük a Vértes dombjai közé, elhúztuk Budapest Nyugati pereméig, végig visszük a város határon majd meglepődünk rajta, hogy a várost elkerülő M0 pont eredeti célját már alig tudja teljesíteni, mert oda nem való forgalommal fel- illetve megtöltöttük.
OFF
Ugyanez az elvi vita zajlik az itt 150-es vasútvonal át- vagy újjáépítésénél.
A kínaiak akarnak egy Kelebia-BILK kétvágányú tehervasutat építeni.
Az Ő pénzükből amit hitelbe adnának.
OK.
Mi meg rávágtuk, hogy OK, a pénzt elfogadjuk, sőt a miniszterelnökünk eddig négyszer, a külügyminiszter meg nyolcszor kuncsorgott is érte nyilvánosan, de a tehervasút ne legyen tehervasút, hanem legyen vegyesen teher+személy vasút és a (francia)kínai tervektől eltérően ne kerülje el a lakott területeket, hanem menjen át a falvak, kisvárosok főutcáin.
Egyszerre legyen nagysebességű (két óra alatt Belgrádban) és egyszerre menjen a falvakban csak nyolcvannal, hogy ne zavarja a lakosságot, jöjjön a napi, irányonkénti 16 konténervonat de csendesen zörgés nélkül suhanjon át Mári néne szoba ablakától 9 méterre, egyszerre legyen ilyen és olyan.
ON
Nagyon szeretnénk kurvaként sok pénzt keresni de közben szűűűzek akarunk maradni.
Ilyen az útépítés, vasútépítés előkészítési gondolkodásunk.