Üdv mindenkinek. Az olaj témához volna egy kérdésem. Ugy kb. két vagy három éve az olajos oldalakon ez állt: Az elf excellium gyártása megszünik helyette az evolution sxr lessz kapható.Akkor most mi van, ennyi még a raktárkészlet, vagy az üres flakon? :)
Utánanéztem. Annyi az eltérés a két megnevezés közt, hogy mi a kiindulás amiből az olajat előállítják. Az egyiket pertoleumból csinálják, a másikat pedig ásványi olajból hidrokrakkolják. De attól mindkét esetben egy mesterségesen előállított olajról van szó, nem a klasszikus rész vagy félszintetikus olajokról, ahol a mesterségesen előállított olaj van az ásványihoz keverve bizonyos százalékban. És a megnevezésekkel a technológia miatt keverés is volt több országban. Egyébként valóban kifejezetten full szintetikusnak az első csoportot szokták nevezni. Viszont a másik sem fél szintetikus az biztos.
Az evolution sxr full szintetikus. Félszintetikus olaj nem tud 5W-s hidegoldalt. A 10-esek szoktak lenni a félszintetikusak, ahogy ez az elfnél is van, ott a competition st ilyen. De ha nem hiszel nekünk akkor a lubadminon vagy az elf.co.hu-n megtalálod a gyári adatlapokat ahova ugyanez van leírva.
Én azóta veszem észre, hogy előbb alszik el az olajvisszajelző lámpa, mióta mann szűrőt használok. Főleg melegebb motornál észrevehetőbb, még be sem indult a motor, csak hajt az önindító, már el is alszik a pilács. Egyébként excelliumot használok, állítólag az is full szint. 7500-8000 között kapok 5 litert.
Az ha nincs vele gond, azzal még nem lennék beljebb, mivel azért a mobil az drágább, bár elvileg full szintetikus, míg az elf csak félszintetikus.
De ha nincs jelentősége, mármint mondjuk az általam említett olajnak, akkor kvázi felesleges többet rákölteni, de ha volna jelentősége, akkor nálam megér annyit (400 Ft/l az eltérés).
Pl. Egyszer volt a kocsiban Mobil1 Rally Formula olaj, és annál az tűnt fel, hogy sokkal hamarabb elaludt az olajnyomás visszajelző lámpa mint az Elfnél.
Lehet csak feeling, és nem is vagyok benne biztos, hogy jobb volt a kocsinak, de ha valaki szereli ezeket nagyüzemben, akkor mindenképpen több és autentikusabb infója van, mint az én érzésem:)
Az én felajánlásom inkább irónia lett volna, mivel mint írtam 9 dollár körül már megkapható a cuccos, igaz várni kell rá pár hetet. Szép haszna van rajta a vaterás eladóknak.
Ezért írtam, hogy 4eFT-ért én is bármikor eladom :))) Bár ez most is áll, ennyiért eladóóó :)
Van-e értelme/jelentősége/haszna ha a gyári előírásoknak megfelelő de nem az Elf Evolution SXR-t tenni a kocsiba. Pl ilyenre gondolok Mobil Super 3000 X1.
Nemsoká olajcsere jön (10000 km-ként cserélem), és kiváncsi lennék, hogy mi a véleményed ez ügyben.
Vettem ma egy hibakód olvasót, itt volt a kerületben és ki is lehetett próbálni. Szerencsére működött és egyedül csak a sebesség jeladó hibája miatt égett a motor check lámpa, törölve is lett. Meg is nyugodtam, hogy nem nagyobb hibát dob ki.
Ettől függetlenül köszönöm, hogy felajánlottad a tiédet megvételre. Jó, ha van egy ilyen eszköz kéznél!
Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy a 2000-es 1.4 8 szelepes thalia mitől álhat le alapjáraton?Ez a jelenség csak akkor jelentkezik,ha nagy meleg van kint kb 35 fok piroslámpánál ,vagy körforgalomban elléggé veszélyes ez így.Ez a probléma kb 3 éve áll fent de senki sem tudja mi okozza a gondot!Volt már diagnosztikán az sem mutatott semmit!Érdekes,hogy csak a nagy melegben van ez,valami túlmelegedhet?És rossz adatokat közölhet,mert olyan mintha ilyenkor bezabálna!
Az autó Alize felszereltségű, de már majdnem Dynamique, aki ilyen autót szeretne azok biztos tudják, hogy miről beszélek. A gyári extrákon kívűl az autó a Dynamique felszereltséghez tartozó GYÁRI RENAULT alufelnikkel rendelkezik 185/60 R 14-es jó állapotban lévő HANKOOK gumikkal. Továbbá beszerelésre került egy tolatóradar, könyöktámasz, KÜLSŐ HŐMÉRSÉKLET KIJELZŐ SZENZOR, valamint a gyári felszereltség részét nem képező pollenszűrő is. Az autó kifogástalan SÉRÜLÉSMENTES ÁLLAPOTBAN VAN! Rendszeresen 15.000km-enként, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő csere. Az autón komplett vezérlés csere volt, görgőkkel, feszítőkkel, vízpumpával. Gondos gazdától várja új tulajdonosát. Ebbe az autóba csak bele kell ülni és menni! : -) De a képek magukért beszélnek. Ha bármi kérdése van kérem, hogy keressen!
Nekem semmi tuning nincs az egészben. Egyszerűen ez lett feltéve előre, hátra egy kutyaközönséges gyári dob. Nem volt itt semmi cél a teljesítménynövelés, és az ég világon semmivel sem lett szarabb mint volt. Ugyanúgy megy az autó, ugyanannyit fogyaszt, csak nem lyukas és így nem hangos. Részemről ennyi volt az egész dolog, ez volt a célja, és azt el is értem. És nem került 50 ezerbe.
Kipufogóval kapcsolatban urak, az univerzális szarokat el kell felejteni! Legtöbbször negatív tuning, csak gyengíted az autód! Csak is tipus specifikus dodot érdemes felrakatni. Az a nagyobb csőként említett csődarab a kipufogó elején azt szolgálja, hogy ne legyen "csőhangja" a rendszernek illetve némi torlógázt képez a rendszer elején amivel a gázlengést simítja ki. Cső méretet nem érdemes az egekbe vinni max 45mm, különben nyomatékot veszít az autó, amit az álltalában rátákolt átmenő kipufogó még megtetéz. Szóval hangja az lesz, de menni azt nem fog. Fel kell keresni egy erre szakosodott céget ahol azt kapod amit igazán szeretnél, én egy ilyenben húztam le 12 évet. Érdekes, hogy a cégnél dolgozó 10 embernek nem volt az autóján sportkipufogó.
Üdv! A műszerfal letakarítása után mindig recseg hol az egyik, hol a másik hangszóróm. Ha leveszem a borítást és rajta tartom az ujjam, akkor elhallgat :) Mi lehet a baja, és hogyan tudnám kiküszöbölni? Egy idő után általában abbahagyja, de addig nagyon idegesítő.