nekem annyit írt, hogy 1 es hengerben nincs égés, de azt nem, hogy ez a computer miatt van :( Sok mérés, forum olvasás, alkatrész próba, mire azt mondtam ok, nem lehet más csak computer :(
Ilyen kijelzőt asszem ebay en láttam, de elég huzos volt, az asszem gps es verziokban volt, 1-2 diesel b vecit láttam anno hasznaltauto.hu n amiben volt, lehet nincs összefüggés, de amiben volt gps és szines kijelző mind diesel volt és szép vaj színű kárpit volt benne :)
hát én már lassan nem hiszek a kiolvasásban!voltak gondok az autoval,fel gépre,kiirta a szivócső nyomásérzékelőt hibának,vettem bele,nem olcso,semmi változás,aztán csinált ilyet hogy hiába nyomtam a gázt nem ragált!fel gépre,kiirta a gázpedált,vettem,nem olcso!és semmi változás az ujal sem,magátol megjavult! :)) honapokkal rá!:)
a másik!nem tudjátok hogy cid-et (sznes kijelzőt)lehet kapni a b vectrába??szivesen lecserélném a mid-kijelzőt benne!
Igazából igazad lehet üza szűrőben, mert az soha nem volt nálam cserélve, kb 2.5 éve van meg és vagy 50.000 km et mentem vele már, előtte meg ki tudja, mondjuk én ami eldugult szűrős problémát tapasztaltam másik autónál, azzal pl 140km volt a max sebesség, szűrő csere után jó lett. Amúgy nincs semmi kék füst, vag egyéby, csövek is jók, check engine lámpa csak akkor gyullad ki, ha rosszul indul be, tehát többet teker és ugy. De hogy most azért indul be nehezebben mert hivba van, vagy azért van hiba , mert nehezebben indul be .. :)
Szerintem nem elektromos gond, ha elindul az autó és hagyod had járjon akkor az alapjárat nem ingadozik ? hidegen vagy melegen ( de rendesen melegen ,hogy minden szonda bekapcsoljon rajta).
Üzemanyag szűrőt cseréltél rajta és ha igen mikor?
Nem kékes a füst ?
Vákum cső nincs elrepedve rajta?
A Check Engine felirat nem szokott rajta világítani?
Sokáig kűzdöttem én is ezzel a hibával de megoldottam. Mégpedig úgy ,hogy vezérlő egységet cseréltem és megszűnt a hiba. De ,hogy honnan fogod megtudni melyik is a hibás a vezérlő vagy pedig a jeladó azt megnézni egyszerű. Kivillogtatod vagy kiolvastatod a fedélzetiből. Ha azt írja valamelyik szenzor hibás akkor értelem szerűen azt kell cserélni vagy tisztítani, ha azt írja , mindegyik szernzor hibás akkor egyértelmű a vezérlő egység. Maga a vezérlőnek a kiszerelése sem könnyű arra fel kell készülni. Javítani lehet.
Hát ezt nem jól tudod mert az első kerekektől veszi , már csak azért is mert logikusan sem tennék hátra , spórolás szempontjából is. De ha nem hiszed akkor próbáld meg megjön az elő fagy tócsára ráálsz és rálépsz a gázra és meglepi egy helyben 60-al mész .
Na én is leírom a gondom, hátha valaki más is szívott ilyet, vagy tudja mi a gond, előre is elnézést a regényért :)Pár hónappal ezelőtt menet közben 1 es henger leállt, gyujtás + befecskendezés, sajnos tipikus Z18XE hiba, szívócsonkon computer, hideg meleg rázkódás, belső kontakt hiba. Csere bontottra, először ugyan az a gm siemens kód, csak rázkódó alapjárat, nem is pörög fel, másik (zafira) computer más számokkal, indul hibátlanul , tempomat, klima minden ok, öröm. Pár nap múlva kicsit nehezebben indul, hibajelző kigyullad, vezérműtengely jeladó hiba, többször is produkálja, ez van csere ( nem gyári, utángyártott kb 14e ft) utána a hiba megmaradt, néha, pár naponta, vagy sűrübben össze vissza, nehezebben indul be, hidegen kis gázadásra torpan 4000 rpm fölé nem megy és ugyan úgy a vezérmű tengely jeladót írja ki. Bontott computer garis , ember jön, hoz másikat, be felkódol, indít, jó. Megint pár nap, megint ugyan az, néha nehezebben indul, akkor a megszokott jelenségek, torpan stb... Computeres emberrel beszélek, ő hozhat még computert, de nem ez a baj, szerinte köteg hiba lesz. Elkezdtem szépen javítani, vezérműtengely jeladó csati összeforraszt, a gagyi gyári összetekert zsugorcsövezett kötéseket átforrasztottam, motor - kaszni - aksi kábelek saruján roppantottam még ( ha az a rossz igy megjavul, érdemes cserélni) de semmi, azóta is ugyan ez, már rutinosan ha nehezebben akar beindulni, engedem is vissza a kulcsot, utána ujra inditom, hibátlanul indul. Ugyan ez igaz arra is ha pl rosszul indul be. Leállitom és ujrainditom, igy teljesen jo. Viszont nem tudom mi lehet a gond :) Computer kábel csati pl ?
Én úgy tudom, valamelyik hátsó kerektől veszi a sebességmérő a jelet, szóval ha egyszerre jön elő, akkor ott lehet a hiba, de hibakód kiolvasás szerintem pontosítaná
2.0 dieselnél csak be kell szerelni a tempomatos indexkapcsolót, és működik a tempomat. Z motoros benzinesnél indexkar csere, plusz Tech 2-n való engedélyezés kell.
igy van!nem hiába vezetékelik be!egy barátom jobban járt!valamit szerelt és akkor meglátta a csatit,utána nézett neten hogy mi lehet az és kiderült hogy tempomat,a vaterán vett egy használt indexkart 5000ft-ért,beszerelte otthon és kész!ennyi volt,azota tempomatos az auto!ez egy zafira turbo d.!
tuti hogy nincs!szerintem a comfortban tuti,ha az elegance-ba nincs!de tovább éreklődtem és valoban általába csak a dizelekbe raktak!ott tényleg csak egy tempomatos indexkar kellett és müködött is,5000ft!
Elektromos gázpedálos motorhoz lehetetlen lenne tempomatot illeszteni utólag, ha nincs előkészítés. Éppen ezért van elvezetve a csatlakozó a kormányoszlophoz, szóval valamit rosszul keresett a kollega. Egy 10x10 mm-es, 4 érintkezős csatit kell keresni.
Azért nem akkora tragédia az sem ha nincs benne a vezetékezés. Laikusként behúztam a tempomat vezetékét egy Corsába, meg ködlámpát nulláról gyári kiépítésűre, szóval nem lehetetlen.
Ritkán járok erre, de kérlek ne haragudjatok a hirdtésért! Ha bárkinek bármi kérdése lenne az autóval kapcsolatban kérem hívjon vagy e-mail-ben keressen meg!
A pedálok fölött van egy burkolat 3-4 ilyen elforgathato nagy patent tartja, azokat el kell tekerni, levenni a burkolatat és elég hülye pózban zseblámpával megnézni. A fékpedál kapcsoló nekem jó volt, kuplung pedál kapcsolót venni kellett, asszem valami 1400 ft volt. Ha az nincs gyárilag benne, akkor a csatlakozója oda van a köteg mellé vissza hajtva szigszalagozva. Ugyan igy van az index kar tempomat csatija is. Ha minden benne van, akkor télleg megér egy próbát, hátha működik egyből. Hallottam már én is ilyet, de úgy tudom főként disesel ekben, azokban kuplunk kapcsoló is van gyárilag.
Én úgy emlékszem, hogy nője volt, akinek egy repülőn mondták, hogy a robotpilóta magától vezeti a gépet. Aztán a lakóbuszban megkérdezte a fickót, mi az a tempomat, mire azt mondta neki, hogy olyan, mint a robotpilóta. Bekapcsolta és hátra ment.
csak ne hogy ugy járjak mint az a hülye amerikai faszi aki vett egy lakobuszt,tempomatos volt természetesen,kicsit félre értelmezte ,bekapcsolta 80km/h-nál és hátra ment kávét főzni!persze felborult!nem lett semmi baja sőt!beperelte a céget és megnyerte a pert!nem kis összeget!azota irják bele a használati utmutatoba hogy mi is ez pontosan!mint azt is hogy élő állatot mikroba nem rakunk,mert valaki ott akarta megszáritani a macseszt! :)
én is szeretnék tempomatot a vectrámba (z16XE). Meg tudnátok mondani, hogyan lehet ellenőrizni, hogy a fékpedál kapcsoló 4 vezetékes-e, illetve van-e benne kuplung pedál kapcsoló?
A segítségeteket szeretném kérni! Hátha találkozott már valaki hasonló problémával...
99-es B Vectrám van.X16XEL
Kb. 2 hete azt csinálja hogy a hőfok visszajelzőm magasabb értéket mutat a keleténél. Ha leállítom a motort s azonnal gyújtást rakok, rá akkor beáll normál értékre, de ha újból elindítom, elkezd szépen felfelé menni a vízhőfok.
termosztát és vízhőfok visszajelző jeladó lett rajta cserélve a hiba így is ugyan az.