Keresés

Részletes keresés

f.antal77 Creative Commons License 2007.12.17 0 0 384
Kapott.
Előzmény: Vendégsín (381)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.16 0 0 383
forgórész fordulatszáma és az állórészmező fordulatszáma között meglehetősen határozott szlip van

Nem szlip van, mert akkor az a terhelés függvényében változna. Itt jól definiált, sebességi fokozatonként állandó eltérés van a mágneses mezõ szögsebessége és a gép tengelyének szögsebessége között.
Előzmény: Vendégsín (382)
Vendégsín Creative Commons License 2007.12.16 0 0 382
azonban ez itt nem egy aszinkron eszközt takar

De, bizony, az egy aszinkron gép, aminek a forgórészét hajtja állandó fordulatszámmal a fázisváltó. És marad aszinkron, hiszen forgórész fordulatszáma és az állórészmező fordulatszáma között meglehetősen határozott szlip van, aminek az I., III., IV. és V. fokozat frekvenciái köszönhetők. Az aszinkron gépet szoktuk néha nem forgó forgórésszel is használni, ilyenkor valóban transzformátor jelleggel működik.
Előzmény: Qqberci (380)
Vendégsín Creative Commons License 2007.12.16 0 0 381
Azért remélem, a köszöntgetés kapcsán ide-oda huzigálás mellett kapott a főmotor csapágyazása némi kenést is.
Előzmény: f.antal77 (366)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.16 0 0 380
Mesélj :-)

Félreértésre adhat okot a szövegben használt "indukciós gép" kifejezés, azonban ez itt nem egy aszinkron eszközt takar, hiszen az egytengelyû gépcsoport szinkron fordulattal, slip nélkül forog, így az "indukciós" jelzõ a transzformátor jellegre utal
Előzmény: Vendégsín (372)
Vendégsín Creative Commons License 2007.12.16 -1 0 379
most vettük észre, hogy a sebesség fokozatkapcsolója az egyik vezetőálláson egy V40-ből van

30 éve szóltunk miatta először, a KM-mal már akkor lehetett volna egy egyszerű cserét játszani.
Előzmény: f.antal77 (377)
hkv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 378
na az nagyon jó!
Előzmény: f.antal77 (377)
f.antal77 Creative Commons License 2007.12.16 0 1 377

Az áramszedőit mikor kapja vissza a gép? Valamint nem ártana lefesteni is!

 

 

egy icipicinyét nem vagy követelöző? :) minden meglesz szépen sorjában!

 

Lesznek rajta belső felújitások is, pl. most vettük észre, hogy a sebesség fokozatkapcsolója az egyik vezetőálláson egy V40-ből van. De van eredeti szerencsére, és ki lesz majd cserélve.

Előzmény: hkv (367)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.16 0 0 376

Amint lehet, nyílván az eredeti színét kapja.

Előzmény: hkv (374)
hkv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 375
Eredeti színét kapja majd vissza gondolom
Előzmény: Törölt nick (373)
hkv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 374
Kb mikor fognak majd neki a gépnek?
Előzmény: Törölt nick (373)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.16 0 0 373
Az olajozás belefér, a lemezmunkák beleférnek. Ez nem problem.
Előzmény: hkv (371)
Vendégsín Creative Commons License 2007.12.16 0 0 372
A V55-nél a periódusváltó egy, a fázisváltóval közös tengelyen lévõ szinkron gép volt

Ez így tulajdonképpen nem igaz! © Dr. Torgyán.
Előzmény: Qqberci (362)
hkv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 371
de az is az, csak arra gondoltam, ezen kívűl még, hogy egyes alkatrészeit megolajozzák a hibás korrodált részeket kicserélik, stb.
Előzmény: Törölt nick (370)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.16 0 0 370
Örülök ha az jó, mire gondolsz felújítás címén? A festés az nem felújítás?
Előzmény: hkv (369)
hkv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 369
Na az nagyon jó esetleg valami felújjítás is lesz a gépnél?
Előzmény: Törölt nick (368)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.16 0 0 368
Gyuri visszakapja ha felszerelik rá, és igen le fogják festeni, mert volt aki pénzt szerzett rá, kapcsolatai révén.
Előzmény: hkv (367)
hkv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 367
Az áramszedőit mikor kapja vissza a gép? Valamint nem ártana lefesteni is!
Előzmény: f.antal77 (366)
f.antal77 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 366

Itt nem egyedül.... :))

 

 

 

 

 

 

2007.12.14-én a Közlekedési Múzeum főigazgatónője, Kócziánné dr.Szentpéteri Erzsébet köszöntötte a Magyar Vasúttörténeti Parkba érkezett V60-ast.

 

Előzmény: 288 GTO (365)
288 GTO Creative Commons License 2007.12.16 0 0 365

Magányosan a Füstiben.

Előzmény: Teknos-II (346)
hkv Creative Commons License 2007.12.14 0 0 364
Hát én úggy tudom, hogy még megvan, de lehet, rosszul tom.
Előzmény: f.antal77 (363)
f.antal77 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 363

Ezt az érdekes járművet vajh melyik Kandóból tákolták össze? mi lett vele?

 

Óvári Mihály felvétele 1996-ból

forrás: http://www2.chem.elte.hu/gigant_club/pic/hu/special/mero/index_hu.html

 

 

Qqberci Creative Commons License 2007.12.07 0 0 362
A V44 gyengéje pont az volt, ami az elõnye lett volna: a folyamatos frekvenciaszabályozás, aminek eredményképp egyszerû kalickás motorokat lehetett használni.

A V55-nél a periódusváltó egy, a fázisváltóval közös tengelyen lévõ szinkron gép volt, és a sebességfokozatok közti átmenetet a hajtómotorok csúszógyûrûire kapcsolódó folyadékellenállás biztosította, így nem volt szinkronizálási probléma. Fázishatáron való áthaladáskor lekapcsolták a terheléseket a fázisváltóról, PTK ki, aztán fázishatár után PTK be, és a csillapító rudazat szépen behúzta szinkronba a gépcsoportot és máris vissza lehetett kapcsolni a terhelést.

A V44 egy korának mûszaki lehetõségeit messze meghaladó konstrukció volt, nagy kérdés, hogy Ratkovszky mit tudott volna még kihozni belõle.
Előzmény: alkotasu (361)
alkotasu Creative Commons License 2007.12.07 0 0 361

Jól következtetek, ha azt mondom, hogy a 44-es érlelés és jó anyagok beépítésével néhány év alatt egy korszerű, jó mozdonyá érett volna? Vagy annyira különbözött a két mozdonytípus mindenféle megoldása? (Igaz, az 55-ös már forgóvázas volt.) Az 55-nél a fázishatár már nem jelentett gondot?

 

Siófok? Őt is telibetalálták? Ne fojtsd magadba! :-)

Ha bármi, a Vasúthistória évkönyvtől több információd van, tedd közkinccsé!

Előzmény: Qqberci (360)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.07 0 0 360
Az alagút igaz, de aztán továbbvitték Siófokig, ott érte utol a végzet.

Ez õ mindkettõ - kísérleti gép volt, sokat lehetett volna még finomítani rajta. A legnagyobb gondot a fázishatáron való áthaladás, vagy a bármi okból bekövetkezõ hálózatkimaradás jelentette. Ilyenkor nem mindig sikerült menet közben újraszinkronizálni a rendszert, hanem mag kellett állítani a mozdonyt és álló helyzetben szinkronizálni, majd újra elindulni.

A V55 nem lett volna rossz gép, ha az eredeti tervek szerint épül meg (CoCo), ha nem teszik alá a Rónai-támokat és ha rendes anyag van benne...
Előzmény: alkotasu (359)
alkotasu Creative Commons License 2007.12.07 0 0 359

Egyszer hallottam olyat, hogy a Délinél, az alagútban próbálták megmenekíteni a háború pusztítása elől. Ez igaz?

A másik kérdésem: ez a típus is olyan gyatra üzembiztonságú lett volna, ha sorozattá ért volna, mint a V-55-ös?

Előzmény: Qqberci (358)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.07 0 0 358
Igen.
Előzmény: drdoktor (357)
drdoktor Creative Commons License 2007.12.07 0 0 357
az itteni #7 hsz szerint az is háborús áldozat lett:((
Előzmény: alkotasu (356)
alkotasu Creative Commons License 2007.12.07 0 0 356
Kicsit régi téma, de most keveredtem ide: mi lett a V44-001-nek a sorsa a háborúban (után)? A 002-es gépről tudom, hogy egy bomba telibetalálta, de a Vasúthistória évkönyv a 001 végnapjairól elég homályosan fogalmaz...
Előzmény: Qqberci (20)
Qqberci Creative Commons License 2007.12.06 0 0 355
Igen, ez az.
Előzmény: KZsoci (353)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!