Igen, stabilan kanyarodott, csak épp nem vette figyelembe azt, hogy ezzel a sebességgel nem fog elférni mellette Kimi, akiről Bottas is tudta, hogy ott van, és hogy kanyarodni akar (és fog), hiszen Kimi nem csak bevetődött mellé valahonnan a semmiből, hanem másodpercek óta ott volt a látóterében. Innen nézve igenis lehetett volna előzékenyebb.
a kanyarodásból nem következik hogy szűkebb íven kell neki. de hagyjuk a picsába inkább. nem azzal volt a gond h szarul mérte fel, inkább nem volt rá ideje / ösztöne hogy felmérje a szitut.
Akkor lenne az, ha Bottas első kereke nem Kimi hátsó kerekének hátsó peremét pöccinti meg, de ez így inkább csak Bottas elbalfácánkodott féktávja miatt jöhetett létre. Ha megtette volna azt a szívességet, hogy ha már ennyire előzékeny volt, akkor lehetett volna következetesebb még 10 méterig.
Egyébként fenntartom a többit. Ha körülbelül 5-10 centivel több hely lett volna a két ív között, akkor elférnek mindketten, és ez, ha szembe állítjuk a másik oldalon lévő 1-2 keréknyi hellyel, akár még meg is állná a helyét, de ha te ilyen 5-10 centis ív-eltérést előre le tudsz fejben modellezni 300 fölött, és tudsz úgy manőverezni, hogy a másik oldalt is felmérve, odébbnavigálj, természetesen úgy, hogy nem is hátrafelé figyelsz, akkor megemelem a kalapom.
Bottas a lehető legszűkebben fordult végig, és a kanyarvételkor még bőven nem értek össze, ebből logikusan következik hogy Kimi húzta rá, Bot belső kamerájából látható is ahogy közeledik.
"ha itt kicsit kiereszti az egyébként jól húzott ívet, akkor mi történik? Kimi egyértelműen kilöki Verstappent"
a kormányzás nem digitális lehet 1méterrel szélesebb ívet is választani, meg 20cm-el is. Bottas meg nem ment neki senkinek, a pálya legszélén halad a lehetőségeihez képest.
Ezt a "ráhúzta" szót szerintem most már ne használd többet, nem indokolt. Kimi odaért a kanyarhoz, Verstappen is, sőt, Bottas is, bár utóbbi egy leheletnyivel később. Mindhárman fordultak a helyzetükhöz képest elfoglalt íven, de ez nem ráhúzás. Akkor lenne az, ha Bottas első kereke nem Kimi hátsó kerekének hátsó peremét pöccinti meg, de ez így inkább csak Bottas elbalfácánkodott féktávja miatt jöhetett létre. Ha megtette volna azt a szívességet, hogy ha már ennyire előzékeny volt, akkor lehetett volna következetesebb még 10 méterig.
Nézd meg Kimi belső kamerájából a pöccintés pillanatát, ott szerinted mennyi hely van a Ferrari és a Red Bull között? 1-2 keréknyi? Nem több. Szerinted ha itt kicsit kiereszti az egyébként jól húzott ívet, akkor mi történik? Kimi egyértelműen kilöki Verstappent, azaz a végeredmény ugyanaz, kiesnek mindketten, Bottas meg továbbmegy, ahogy most is történt, viszont ekkor jogosan lehetne ráhúzni Kimire, hogy ő okozta a balesetet. Ehhez képest meg annyi történt, hogy Kimi odafigyelt Verstappenre, rendesen fordult az íven, Bottas meg, miután elbambulta a féktávot, és emiatt helyzeti hátrányba kerül, megpróbál észbekapni, és szűken fordulni. A pályán marad, nincs leszorítva, aztán ad egy laza érintőt a két keréknek, ezzel megdobja a Ferrarit, és borul a dominó.
verstappen felé lett volna helye, de az az igazság hogy nem volt arra ideje mint nekünk hogy kikockázza és megnézze merre hány méter, még arra se volt hogy nézzen egyet jobbra meg balra.
"de én nem is várom el, hogy .. úgy tegyenek, mintha csak ketten lennének, és lemásolják az első kettő ívét."
én se várom el.
Max szemszögéből nem kellett volna jobbrább mennie, sőt a legegyszerűbb az lett volna ha Max felé mozdul, az ívből kifelé korrigálni ugyanis sokkal könnyebb, és arrafelé volt hely a két kocsi között. Bottasra meg úgy húzta rá mintha nem is lenne ott senki.
"egy nagy lófüttyöt, én vagyok középen és az én kocsim van legelöl"
ha így nézem akkor senki nem figyel a másikra mert nem nagyon szokták belekalkulálni h meg fog csúszni vki. bottas elbaszta két embert küldött a levesbe, én kiszúórtam volna neki egy penaltyt....
Kimi szerintem ennél jobban nem nagyon kanyarodhatott volna, és eléggé figyelt is. Egészen a kanyarig kellett óvatoskodnia, mire rájött, hogy mit szédeleg előtte Bottas, onnan meg már át tudott sorolni a jobb ívre, azon meg (főleg a másik gyengébb féktávja miatt) ő került előnybe.
Kimi nem szorított le senkit, igaz, hogy nem követte pontosan azt az ívet, amit előtte Hamilton, de én nem is várom el, hogy ha egy kanyarban az első kettő húzza a maga ívét, akkor a mögöttük jövő 3 kocsi, amelyek ugyanott akarnak elférni, csak épp hárman, szóval hogy ezek úgy tegyenek, mintha csak ketten lennének, és lemásolják az első kettő ívét. Nem is tudták volna megtenni, és tudták nagyon jól, hogy eggyel többen vannak a kelleténél. Ha Bottas szemszögéből nézem, akkor igen, Kimi mehetett volna kintebb, ha Verstappenéből, akkor meg bentebb, ha pedig Kimiét nézem, akkor egy nagy lófüttyöt, én vagyok középen és az én kocsim van legelöl, és különben is, hova mehetnék?
Kiminek szélesebben kellett volna fordulnia lévén hogy Bottas is ott volt. Egyébként versenyhelyzetekben tartani szokta a tisztes távolságot, biztonságra megy, talán tulságosan Maxra koncentrált.
Ahogy a videót nézem, Bottas körülbelül azt az ívet követi, amit Vettel, Kimi meg Hamiltonét, esetleg egy keréknyivel szűkebben. Annak ismeretében, hogy Bottas egy pillanatra sem hagyta el a pályát (nem ment túl a kerékvetőkön), Kimi ívválasztására sem feltétlenül mondanám azt, hogy elszámolta.
Az elszámolt ívválasztásról csak egy 50 évvel (és egy héttel) ezelőtti esetről találtam egy szomorú képet :(
Kimit nem kell védeni, de támadni vagy csak felelősnek kinevezni sem. Megcsinálta a jó rajtot, megfelelő ívre került a kanyar előtt, a féktávja is jobban sikerült, mint Bottasnak, semmi oka nem volt arra, hogy mindezt feladja. Akkor lehetne derűlátónak titulálni, ha Bottas hasonlóan jó féktávot vesz, mert akkor létre sem jött volna az egész helyzet, sőt lehet, hogy most nem arról szólna az eszmecsere, hogy Kimi volt-e a hibás, vagy Bottas, hanem hogy miért pöckölte ki Hamiltont (déjá vu élményként érdekes is lenne, Barcelona és a két Merci ismét koccan, hmm...)
egyébként Bottas megint nagyon jól rajtolt (és lui megint szarul), elsőként is elfordulhatott volna ha nem zárja dobozba Vettel és Lui, na meg a fránya féktáv...
igen bár nem szándékosan egyszerűen túl óvatos volt a fkétávval szvsz, de ezzel szemben a kimit védők szerint Boti bedugta az orrát, meg oda akart BEbújni ahol nem volt hely. nem vannak tisztában azzal mi is történt, elfogultak.