Sziasztok. Mostanában nekem is kevesebb időm van fórumozni, de amit észrevettem, hogy kevesebb kép kerül fel ide az oldalra. Ettől egy kicsit talán szárazabb a fórum. Talán ideje lenne egy nyári találkozót megszervezni. Esetleg nem Budapesten, hanem balatonon.
Sikerült ki deríteni, hogy mi a baja, sajnos nem csak a vízhőfok visszajelző mutat rosszértékeket, hanem szinte az összes műszer. Na, mindegy egy problémám azért még lenne a fesz stabilizátor ment ki a műszerfalon a típusában, ha valaki tudna segíteni?
Rég jártam itt, sajna nem sok időm volt. Nekem van a gyönyörűszép jobbkormányos 98-as, 2.0 dti Vectrám melynek turbo problémája volt. Hála az égnek múltidőben. :) Mivel nem vagyok egy nagy autóértő körbeírom, mi az amit kicseréltek, ahhoz, hogy megszűnjön a problémám. Egy tégla alakú, nagy hűtőbordákkal ellátott elektromos kütyü volt az egyik. Gondolom valami érzékelő. A másik a turbo vákumcső. Ezeket kicserélték és azóta megy a puska mint az álom. :)
Most egy sokkal kissebb horderejű kérdésem lenne. :) Eddig nem volt csomagtér világítás a kocsiban, csak a kábel lógott ki a helyén. Most vettem bele, de tanácstalan vagyok, hogy milyen típusú izzó kell bele? Tudnátok ebben segíteni?
szerintem simán csatlakoztathao,de tuti van itt akinek már van!mondjuk ha cserélnék lámpát akkor inkább dayline-ra!tetszik nagyon bár még nem láttam élőben vectrában!de sajnálnám is a gyári projektoros xenont lecserélni!
hát nem,én sem találtam!pedig olvastam a B vectra felszereltségeit,comfort stb. és az elagance-hoz irja a tempomatot gyárilag!minden benne van amit ir csak a tempomat nincs!reklamáljak opeléknál? :)
Helló nekem is volt hasonló hiba igaz A Vectránál. Nekem a hűtőventillátor hőkapcsoló csere oldotta meg. Elképzelhető hogy neked is ez a hibás. Igaz a megvásárolt új hőkapcsolóval nekem is pörgött gyújtás ráadása után. Aztán kiderült hogy még a hőkapcsolóhoz menő vezeték-kábelköteg polaritása is fel volt cserélve. Ezt megfordítva viszont megoldődott a hiba. Neked klímás az autód egyébként? Nézd meg esetleg azt hogy nincs e gyanús utólagos vezeték kivezetve a kapcsoló és a relédoboz között ahol a klímarelé van. Sokan hibás hőkapcsolónál nem cserélnek új kapcsolót, hanem áthidalnak buherálnak. Nálam még ez is volt. Ha hőkapcsoló lesz a beteg néz szét sokfélét árulnak elég nagy ár eltérések lehetnek. Igaz nem horror összegekről van szó. De klímás autónal (dupla hűtő, dupla ventillátor, hurrikán fokozat stb) fontos a pontos hőmérséklet tartományú új kapcsoló legyen!
Azt próbáld meg, hogy amikor nem indul, gumikalapáccsal indítózás közben, valaki segítségével meg kéne ütögetni a tankot alulról, mint jelenség hasonlít a hibás benzin pumpához. Ha így ütögetve beindul, akkor sajnos az, de lehet ac pumpa relé is, az is tud ilyet produkálni.
Segítséget szeretnék kérni, mégpedig olyan ügyben, hogy van egy 2001-es 1.6 16V opel B2 vectrám 162.000 km-rel . (munkaeszköz) A mai nap több alkalommal menet közben leállt, majd amikor újra szerettem volna indítani csak hosszú
idő után sikerült. Ezt a problémát több alkalommal csinálta és különböző távolságokon belül.
A fékpedál és a gázpedál benyomásával kivillogtattam a hibakódot, és a következőt villogta ki:10 2 3 10
találtam egy oldalt, ahol a hibakódokról írtak és ehez a kódhoz a következőt találtam:
Tegnap reggel óta csinálja azt a Vectrám, hogy mikor gyújtást adok neki, elkezd pörögni elég nagy sebességgel a hűtő ventilátor. Ha be is indítom a kocsit, akkor pedig full gázra kapcsol, iszonyat gyorsan pörgeti. Kizárólag az autó leállításakor kapcsol ki. Tudnátok erre valamit mondani?
Vigyázz! A lambda nem különbséget mér, hanem effektíve a kipufogógáz oxigén tartalmát.
A motorvezérlőnek a lambdaszondával az elsődleges feladata nem is a tökéletes benzin-levegő keverék előállítása, hanem az, hogy bizonyos oxigénmennyiség maradjon a kipufogógázban a katalizátor tökéletes működéséhez.
Szerintem vedd le a szűrőt nézd meg mi folyik ki most kicsit át ha jobb akkor cseréld ki újra. Az pedig ,hogy indulás után kiírja lehet az aku feszültség miatt mert lecsökken. Meg kell próbállni egy másik akuval, nálam egyszer csak nem indult az autó ráadásul műszaki után , jöttek a jó kis magyar szerelők "lemerült az aksi" mondta hát nem az volt akkor ahogy ők mondták "biztos teleb*szta anyaggal" , időközben az önindító meg sem tudta tekerni. Gyertyák ki megnéz önindító vissza a gyertya, elindul nagy nehezen hazaérve motorháztető fel olaj megnéz , hát meglepi a nívó pálcán olaj + fehéres habos víz.
A fedélzeti számítógép nem tudja eldönteni ,hogy egy alkatrész jó vagy nem ő csak azt érzékeli a feszültség az adott alkatrészen megnőtt csökkent vagy elveszet. Ha megnézed a hibakódokat és a leírást hozzá soha nincs olyan , "ezt az alkatrészt cseréld ki és jó". A magyar szerelők gondolják azt csak ,hogy erre van a fedélzeti. Például ami nálam is fellépet : Lambda szonda feszültség alacsony erre a szerelő akkor megrendeltük a lamda szondát hozzá. Hazamentem megnéztem ezt a hibakódot és több oka is lehet nevezetesen a lambda szonda nem mér jól, megvan törve a vezeték, elkoszolódott, fals levegő miatt nem jó a keverék, a kipufogó tömítése nem jó stb. A lamda szonda működése pedig a következő: a kipufogó gázban lévő és akülső levegőben talállható oxigénkülönbséget jelzi egy 0,2-1 V közötti feszültségben. Javítása pedig a következő volt a szerelő nem rakta rendesen vissza a leomlőnél a kipufogót így megváltozott a szonda körüli oxigén koncentráció és hibát jelzett. A szonda új ára 30.000 Ft ez helyett nekem egy napi munkám volt ami jóval olcsóbb mert csak villyan áramot használtam.
B 2.0 dti ,remélhetőleg most már rendben van (kop-kop) ehhez a szerelőhöz többet nem viszem.
Tegnap elő jött olyan probléma ,hogy a kuplun és a gáz sebeségváltás közepén 1 picit mechanikusan is megakad (fél kuplungnál) csak menet közben(olan mintha a 2 pedál mechanikus mozgása 1 ponton összeérne).
Álló helyzetben semmi, ennek elenére levettem a pedálok fölött lévő burkolatot.
A pedálok fölött a kuplung és az ell. gáz közel van egymáshoz? Pici elmozdulás esetén tud akadni?
nekem annyit írt, hogy 1 es hengerben nincs égés, de azt nem, hogy ez a computer miatt van :( Sok mérés, forum olvasás, alkatrész próba, mire azt mondtam ok, nem lehet más csak computer :(
Ilyen kijelzőt asszem ebay en láttam, de elég huzos volt, az asszem gps es verziokban volt, 1-2 diesel b vecit láttam anno hasznaltauto.hu n amiben volt, lehet nincs összefüggés, de amiben volt gps és szines kijelző mind diesel volt és szép vaj színű kárpit volt benne :)