A horpadás valószínűleg nincs hatással a funkcionalitásra, viszont ez a nyelv eléggé meg lehet hajlítva, aminek még 20 év múlva is működnie kéne. Nem mintha olyan nagy munkája lenne, de nincs kedvem nekem sz*pni az ablakosok hanyagsága miatt, nemde?
Te elfogadnál egy új autón horpadást?
Nálatok is bevett szokás, hogy ha nem jó az ablak mérete vagy összecseréltétek a mellette lévővel, akkor egy kis hajlítgatás belefér?
Egyébként szerintem ebben a Maco válasza a mérvadó.
Tegnap este eszembe jutott a csere, reggel lemértem és valószínűleg a mellette lévővel cserélték össze (ugyanarra nyílnak). Nem emlékszem már pontosan, de ott kb fél centivel kisebb a tok, de kb 1 centivel nagyobb a keret.
Viszont a képet árnyalja, hogy az erkélyajtónál is hasonló a helyzet, abból pedig csak 1 van. Remélem nem kell elfogadnom olyan megoldásokat, hogy a vasalatokat hajlítgatják jobbra-balra...
A cég garanciás emberének kell megnézni, rámérni a tok belső szélességére-magasságára, majd a nyílószárnyéra.
Gyártás után a nyílószárnynak kb. 8 mm-t kell rátakarni a tokra, ennél kevesebb nem ajánlott, tehát ezt kell először vizsgálni. Utána lehet nézni, hogy jól van-e beépítve, nincs-e "széthuzatva" a tok, ez is okozhatja a kevesebb ráfekvést a tokra.
Ha a nyílószárny jóval kisebb mint amennyinek kellene lennie, akkor feltehetően gyártáshiba. Esetleg még a szárnyak összekeverése is lehet beépítés során, de ezt Te is megtudod nézni, ha van hasonló méretű ablakod még beépítve.
Nem normális, a nyelv sem, az ablak sem ha csak annyit takar rá a tokra.
Hogy ki izélte el, azt a gyártó vagy kereskedőtől kell megkérdezni.
A nyel elején lévő imbusszal a nyelv kiállásának hosszát tudod állítani. Az R-L (jobb-bal) a nyitásiránynak megfelelő nyelv állást mutatja, a vasalat beszerelésekor szokták ezt beállítani.
Esetleg a Roto egy régebbi változata. Ha beviszed egy üzletbe, ahol vasalatot lehet kapni, akkor ott összehasonlítják, ha jó még működhet is az ablak gond nélkül.
Újabb kérdésem lenne: normális-e, ahogy a képen látható Maco Multitrend "nyelve" áll? Ezzel összefüggő kérdés, hogy normális-e, hogy az ablak "éppen, hogy beleillik" a keretbe, azaz 3-4mm fekszik fel, szemben a többivel, ahol jóval több. Valószínűleg emiatt lett megfeszengetve, különben nem lehetne bezárni. Ki b*szta el? Elb*szásnak számít-e ez?
Valamint a "nyelv" elején lévő imbusszal (R-L van odaírva) mit lehet állítani?
Ez nem túl jó hír. Csak egy ötlet: esetleg más vasalat-gyártónak lehet szerinted ezzel az alkatrésszel kompatibilis terméke? (12cm hosszúságú ez a darab) Hátha ki lehet váltani, ha a méretek stimmelnek.
Segítségedet továbbra is köszönöm!
Esetleg másvalakinek, aki még nagyon otthon van a témában, valami ötlete-tippje? Nagy segítség lenne....!
Ha komplett kivitelezést kérsz a cégtől, akkor azt tartalmazza-e az ajánlata. Ez azért, hogy később ne legyen meglepi fizetéskor.
Műszaki tartalom, üvegezés,...erről így egy laikusnak nehéz válaszolni.
Melyik profil a jobb...
Elfogult vagyok a Brügmann miatt, de mivel nem is olyan régi fejlesztés, így nem lehet összehasonlítás alapjául venni más 70 mm széles profillal. Szélesebb 73mm, vastag külső kamrafalak ( "A" kategórás) dupla kamrás gumitömítés, amely már szemmel látható különbség más profilokkal való összehasonlításakor. Erős, masszív profil.
Maco, Roto a sorrend jó, de a Winkhaus sem rossz a Brügmannál.
5 és 6 kamra között érzékelhető különbség akkor van, ha ezzel arányosan nő a profil szélessége is.
Ha megbízható cég adja a 10 év garit, akkor igen. És hogy ki a megbízható? Jó kérdés...
Kérném a segítségeteket a következőben: TGP (Made in Germany) vasalathoz keresem a képen látható alkatrészt. Eddig hiába kutattam a neten sehol sem találtam. Segítségeteket előre is köszönöm!
154x153 beton nyílásba lesz az ablak, a tok középen meg lesz osztva, hogy még jobb legyen az illeszkedés a középfelnyílónál. 2db bukó-nyíló szárny.
Vasalat: Maco multimatic
A hangszig fóliáról lebeszéltek, mert állítólag benne van a kockázat, hogy idővel felhólyagosodhat.
Már csak profin be kell építeni és aludhat a pöcsös hajnalban, függetlenül a forgalomtól! REMÉLEM.....
5 körös email egyeztetéssel alakult ez ki, nagyon korrekt volt a szekszárdi Mirold Zrt. ajánlatadó szakija, eddig egy nagy pirospont nekik! Az igazság az, hogy mivel egy ablakról van jelenleg szó, féltem tőle, hogy nagy ívben le leszek pottyantva, de náluk nem így volt.
Létezik 212 mm-nél hosszabb tokrögzítő csavar? Google-ban nem találtam. A vakolható redőnynek van az ablak felett 130 mm-es toktoldó+felette 5 cm xps lesz a kávában, így, ha jól számolom, a 88+ -os keretben levő pár cm-rel együtt a csavar max. az xps-be végig tudna belemenni. Ha nincs, akkor marad valami szerelőfüles megoldás.
Gyakorlati kerdesem lenne: ureges teglaba (leier) mekkora hosszusagu csavarral szokas rogziteni az ablakot? Nyilvan a keretvastagsag valtozo, konkretan milyen melysegig illik befurni? Kell e tiplit hasznalni, vagy csak siman a csavar eleg? Egy 140x140es keretet hany helyen illik megfogatni?
Na egyelőre 2db értékelhető ajánlatom futott be olyan cégektől akik be is építenék Pakson:
1:
Profil: Gealan 8095 - 74mm - 6kamra (csak kettő gumitömítéses)
Üveg: LowE + gáz4.4,2sc/12/4 U=1.1 39Db
2:
"A felhasználásra kerülő üveg hangszigetelése 42dB, mely a beszerelt ablakkerettel 40dB értékkel tud szigetelni. 4/4mm és 6 mm üvegvastagságot használunk ehhez az értékhez."
Tőlük (mirold.hu) kértem további infókat. Azt tudom, hogy Trocal és Veka profilokkal dolgoznak.
Sajnos a válaszodban írt 45Db-nek egyelőre nyoma sincs, de talán a 40-42Db is jelentős javulást jelentene a jelenlegi 30-32Db hangszigetelésű ablakhoz képest.
Azért nyomozok még egy kicsit...
Az is lehet, hogy olyan jó lesz az új ablak, hogy kicseréltetem az összeset :-)
Próbálták lejjebb engedni "mókulással" a zárfogadót. Egy hibája van, ha a zárnyelv eléri a vasat, akkor az ajtó bezárhatatlan. (Nem a legszebb magyar szó, de értitek..)