Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Gázolás miatt ma a 170 Hungária több mint 2 órás késéssel érkezik majd Prágába. Prágától a normál menetrend szerint helyettesítő szerelvény indult, a 170 utasai Prágától a 456 Phoenix-el utazhatnak tovább (az megvárja majd a késő EC-t).
És gondolom ezért volt a Slovanon csapolt Prazdroj. Mig a Haseken ugyanolyan kocsiban maradt a Gambrinus 10 - amúgy mindkettő 35 korona. A számlán amit hozott a nő - az eladó cég JLV Franchise volt és az üzemeltető valami egyéni vállalkozó a jihocesky megyéből. Csak pislogtam, hogy nem minden a JLV zászlaja alatt ment.
Pont most néztem a menetrendben, hogy dec 23-án ez az erősítő kocsi pont nem közlekedett volna, de akkor meg minek küldték ki?
Honnan volt nekik egy startos raktáron? Kohószökevény CAF-ok, bár mintha a nagytopikban szó volt valamiféle felújításról,de kár sietni...
Ma jól utaztam a Slovannal, pontosak voltunk Párkányig, ott persze kaptunk 10 percet a kilépő Hasek késése miatt. Meglepően sokan voltak - sok karácsonyi turista is. Az étkezőben jó volt a svickova - meg a barna Kozel is, de sajnálom a 10-es Gambrinus eltávolítását. Az amerikaiak oda meg vissza voltak a kaja minőségétől és hogy 4-en kevesebbet fizettek mint otthon a mekiben és I love the dining car...
Majd legközelebb is próbálok cseh szerelvényekkel mozogni, mert nincs kedvem a magyar tragédiához. A Bmz245 is tetszetős Pest felé.
Az EC175 szerelvénye ma cseh területre többségében üzemképtelen kocsikkal lépett be. Emiatt az első terv az volt, hogy a teljes szerelvényt leállítják és összekaparnak rá pótló kocsikat. Végül kettő kivételével életet tudtak lehelni a kocsikba, így másfél órás késéssel folytatni tudta az útját (Prágában végül 3 kocsit kapott pótlásként egy Startost és 2 Bmee-t).
A mai listában 6 pár van, ebből 3 ilyen. A múlt héten volt nap, amikor 11 pár vonat is volt a listán, a hó kiütött jöpárat az üzemből, illetve az újabb Ampz-ket is eléggé lebetegítette a csapadék és a hideg (érdekes módon, a régebbiek jobban bírták a körülményeket).
Kérdés, mikorra. Tegnap este a Metropolban csak prágai háló volt, az is egy régi görlitzi kocsi. Két éve is amikor ilyen rohadt hideg volt, akkor is kidőltek a WLABmz-k...
Minden hírekben említették, hogy drágul a tarifa, de csak 2.5%-ot mondtak. Megemlékeztek a vidéki forgalomcsökkenésről pl. Velke Opatovice és nagyon sok helyen elhangzott a D1 Express is.
Ami elszomorított, hogy a Metropol 477-nek a helyfoglalási rendszerét valaki más viszi az új menetrendben, így nem lehet látni a foglalási adatokat ezentúl. Tegnap még ment, ma már nem.
Azért tud valamit ez a szerkesztő, ahol sok utas száll fel és le a vágóképen az éppen Feled, nem Rimaszécs...
Meg valahogy az ottani többségi lakosság (ami nem a szlovák, de nem is a magyar) nem képviseltette magát a tiltakozók között, mivel nekik úgysem kell utazni sehova, a segély helyhez jön (sajnos).