MEEENNNNYIII??? Én tavasszal raktam az autómba fényszórómosókat, gyárit, és a két fuvóka együtt nem volt 16K. Egy Miskolci Opel alkatrészboltban rendeltem, rendkívül jó árak vannak náluk (pl: gyári termosztát 12K) Ha nem miskolci vagy akkor is szerintem próbáld meg náluk, hátha postáznak is: http://topel.hupont.hu/
Ja és az az utólagos fényszóró mosó szett sz*rt sem ér. Nem szórja a lötyit, hanem pontban spriccel, szóval kár a pénzért....
Szia! Igen!! nekem van egy 2000-es évjáratú 2000 cm3-es DTL vekim, aminek kb egy hónapja előjött eleinte kisebb megtorpanások gázadásra, majd később már meg is állt menet közben, majd a végén már el sem indult. Már az első jelek után meg nézettem a szerelőmmel, és közölte, hogy haldoklik az adagoló. Mivel ekkor még viszonylag ritkán torpant meg, úgy gondoltam, legalábbis úgy reméltem, hogy most az egyszer téved az egyébként a környék legnevesebb szerelője. Sajnos nem tévedett néhány nap múlva megadta magát, és nem indult el. Ekkor még egy utolsó remény fejében belenéztünk a tankba, meg hát átnéztük az egész üzemanyag rendszert bízván egy dugulásban, de minden tükör tiszta volt. Nem volt más választásom, mint hogy bele kellett nyugodni abba, hogy mint mindig a szakembernek lett igaza. Próbálkoztunk itt a közelben egy adagolóssal, aki mostanában komolyan beruházott, de ő 190 000 Ft.-ot kért volna. Ezért a szerelőm úgy döntött, hogy az általad is megnevezett, egyébként már jól bevált, hóldmezővásárhelyi céggel javíttatjuk fel az adagolót. A feljavítást korrekt időn belül el is végezték, arról műbizonylat is készült, 1 éves garancia vállalással. A szerelési költséggel együtt 170 000 Ft-ba került. Azóta kb 500 km tettem meg, és teljesen megvagyok elégedve, egy hete voltam műszakin, ahol a környezetvédelmi mérésnél is jól debütált. A fogyasztása is maradt, 80-100 km/h mellett 5.2-5.5 között mozog.
A hosszú kimaradás után visszatértem. OFF Köszönnettel tartozom az upc-nek mivel majdnem 3hétig netezni sem tudtam. Ezúton üdvözlöm minden ezért felelős kedves anyukáját. ON
Rz idő alatt kicseréltem a fényszóróimat B2es változatra. én kis naív azt gondoltam, hoyg bontóba kapok hozzávaló csatit pár száz forintért. mikor több helyről elküldtek 1 helyen 10et kértek a 2 csatiért felkaptam a vizet és sima mezei saruval megcsináltam. kivadásztam a csatlakozót a régi lámpából levágtam a vezetékeket kis pici sarut rányomtam feldugdostam a megfelelő sorrendben ragasztó pisztollyal kinyomatm és voila :D működik. hát mit ne mondjak. jobbal sok :D ugyan oylan izzókat raktam bele még is ég és föld a különbség. jobban látok vele és mitöbb esztétikailag felemelőbb :D
Úgy gondoltam ha már kidobtam a régi lámpit kicserélem az ódivatú sárga oldalindexeket füstszínűre. ezi sokkal jobban áll a kicsikének :D
aztán ha már jól néz ki a kocsi adtam kicsit a biztonságra is ;)
A szakik így gondolják......DE megnyugtatlak én is a nagyobb méretet használtam mindig is(most is 225/55R16) és semmi gondom nem volt,pedig nem közértbe járásra használom az autót....... :-)
A nyárinál is a fogyasztáson látszott csak így 265-ös hátsó helyett lett 245-majd tavasszal elválik jelent-e valamit-bár ma 1 viper 345-ben lépkedett-gondolom nem is 16-ot eszik a garázsban üresben ketyegve..... :-)
Új jelenség van a kocsinál, melegen néha újra elkezd 3 hengerezni, nem mindíg, főleg, kis fordulatról gyorsításnál, ma megnéztem gyertyát, kb jó, mondjuk rakhattam volna be másikat próbából, ezt elszúrtam, de nem hinném, hogy az lenne, mert ha leállítom és újra indítom, utána jó, bár gyújtás hiba esetén computer blokkolhat befecskendezést és gyújtást is. Kiolvastam, 2 es henger, gyújtás kimaradás, ez lehet trafó hiba, vagy más, esetleg megint computer? Z18xe, az egybe nagy trafós verzió :( Az útóbbi negyed évben annyi minden beszart ezen a kocsin, hogy ami volt eddig jópár opelem, azokon összesen ennyi minden nem ment tönkre mint ezen :(
A fentiek B1-re vonatkoznak. B2-nél már nincs gyárilag 14"-os felni, illetve néhány speciális esetben (külön rendelés, speciális változat) B1-nél és B2-nél is szerepel a kínálatban 17"-os felni is, ahol a széleségtartományok megegyeznek a fenti listával, de a magasságukat a fenti listában szereplő, az adott kivitelhez ajánlott maximális méretű gumi magasságához kell igazítani. (értsd.: A kerék teljes átmérője nem lehet nagyobb az adott kivitelhez gyárilag ajánlott legnagyobb gumi magasságánál).
215/55 R 16-os gumi hátul még elfér, de elöl már beleér a doblemezbe. Tapasztalat.
Ja bocsi. Én sem mondtam, hogy gyári méretnél nagyobbat/szélesebbet kell használni. Úgy értettem, hogy a gyári méretből szerintem a szélesebb a jobb. Nyári guminak meg valahol a megadott méretek közepéről érdemes választani.
De ne feledd, hogy a gyár több méretet is megad minden felszereltségű kivitelhez. Az esetek nagy részében a futóműben nincsenek eltérések. Az eltérések a B vekiknél leginkább a fékekben különböznek. Azon kívül legfeljebb a 4X4 az, ami számottevően különbözik a többitől. A kerékméretek sokkal inkább abból kiindulva vannak preferálva, hogy mondjuk mekkora a motor teljesítménye, illetve az autó súlya. Bár a kisebb teljesítményű motorokkal rövidebb áttételű váltókat szerelnek, de azért ez egy több tényezős dolog.
A gyengébb teljesítményű változatoknál általában keskenyebb gumikat használnak, mert kisebb a gördülési ellenállása. Átmérőben is néha kisebbet használnak az áttételezés miatt (motor -> út).
A gördülési ellenállással azért valamivel nagyobb tapadás is jár, ami száraz időben a kisebb teljesítményű változatoknál nem túl nyerő, és felesleges is lehet, ha a gyorsulást vesszük figyelembe, de lassításnál jól jöhet, ahogyan télen is a csúszós utakon.
A kerék átmérőjén nem érdemes változtatni, mert a gyengébb autóknál szoktak gyengébb fékeket alkalmazni és a nagyobb átmérőjű kerék jobban terheli a fékeket lassításkor.
Szerintem télen a picit szélesebb jobb. De ez magánvélemény.
A leírás szerinti ajánlás, hogy az adott teljesítményű/felszereltségű változatnál a megadott nyári méretek bármelyike használható téli gumikra is.
Nem tudom, miért lehet jobb a keskenyebb. A téli gumi nem csak anyagában jobb. A pici kis vágatok, amik egyik irányban állnak elég jól tapadnak és szerintem mégis csak jobb, ha nagyobb felületen érintkezik. Bár a keskenyebb gumival jobban letapossa mondjuk a havat, ha a fizikai alapokat vesszük figyelembe, de az miért lehet jó?