Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Régi kappás vagyok az előző autót 12 évig használtam 145e vettem 375e volt most benne 2,4 tds pár apróságtól eltekintve, és természetesen a kopó alkatrészek cseréjétől nem kellet rá költenem .
Most vettem meg a Pécsi JTD remélem ezzel sem járok rosszabbul.A JTD be kettős tömegű lendkerék van?
Nézz rá mondjuk este,vagy hajnalban,amikor sötét van.
Ha jön a szaga,akkor szerintem látnod kell a szikrákat is....
Jobb,ha úgy készülsz,hogy hétvégén generátor csere,mintha útközben adja meg magát valahol.
Cserélni valószínűleg ígyis-úgyis kell,itthon olcsóbb,és kevesebb stresszel jár.
Lehet,hogy elég a fesz.szabályzó is,de mint mondtam,az enyémen például az nem segített.Igaz,a töltésjelző még akkor is normál értéket mutatott,mikor már apró lángnyelvek jöttek a generátorból.
A generátor már 2000-es fordulaton is úgy pörög mit az állat,annak nem számít,hogy odalépsz-e vagy nem. A kipufogóra cseppen rá olaj szerintem és abban a pillanatban le is ég,nem látszik semmi.
Egészen lent a féltengelyek mögött és a cső tetejére. Látni ez nem lehet max.aknából.
Ha a generátor csinálna már ilyet annak lennének jelei. Nincs töltés,akármi.
A Kappa sosem akart tömegigényeket kielégíteni,szerintem.
Sajnos,vagy sem,ez megítélés kérdése.
Én hálás vagyok,hogy így alakult,mert most olcsón van egy olyan kocsim,aminél sokkal többet a mostani felső közép kategóriás autók sem tudnak nyújtani,ez meg azoknál nagyobb. :-)
Nem ártana alaposan utánajárni gyorsan, mert elég kellemetlen ha emiatt leég az autó. Első körben a generátort és a rá épített szabályzót kellene alaposabban szemügyre venni.
De azt ne hidd el, hogy természetes ha hidegen nyikorog valami. Nem nyikoroghat semmi.
Nekem kb.fél éve jött indítás után be szúrós szagú füst az utastérbe,és a gépháztetőt felnyitva látszottak a pici lángnyelvek a generátor állórésze körül.
Gondoltam,cserélek fesz.szabályzót,aztán kész,de kiderült,hogy elolvadt benne néhány dolog.....
Leadtam a generátorosnak,és kaptam egy full felújított cserét....ja,meg adtam neki még 30.000-et is. :-)
Viszont,a csipogás megmaradt.
Igaz,akkor - eléggé el nem ítélhető módon - nem cseréltem sem szíjat,sem görgőt,csak a generátort.
Most lesz új szíj,új feszítő görgő,aztán majd kiderül,hogy mi csipog.
Esetleg nem fut teljesen vonalban a szíjhajtás,és a lapos szíj hátulja mocorog a feszítőgörgőn....
én már túl vagyok rajta.komplett vezérlés vizpumával megvolt a szíjfeszítőt is ki kellett rajta cserélni persze az ékszíjal együtt!!!
ezért furcsa nekem is ez a dolog!
azt mondta a szerelőm hogy a generátor adhat ilyen hangot hidegen de szerintem ez nem természetes dolog!!!
azt szeretném még tőled megkérdezni ha neked is ilyen problémád van hogy van e valami furcsa szaga az autódnak a motortérben!?!?
mert néha büdös szag jön be az utastérbe és lehetségesnek tartom hogy van a két dolognak köze egymáshoz !
azt is mondom hogy miért gondolom ezt !!!!
mert egyszer kétszer amikor a hang elkezdett szólni (ugye csak hidegen)gyorsan felnyitottam a gépháztetőt és láttam felszállni egy kicsi füstöt és annak volt ilyen hülye szúrós édeskés szaga!!!
De,egy 2000-es évjáratú 166-ban mondjuk mindegyik bent lehetne szériában.
Én nem vagyok igazán Lancia fan,azért vettem,mert kellett az önsúlya az utánfutó vontatáshoz,és akkor épp nem találtam mást a piacon,de igazán meg vagyok vele elégedve.
Hétköznap egy Merci Viano-val járkálok,de ha messzebb kell menni,az egész család a Kappára szavaz,pedig ebben még TV sincs.
Ez vagy a Merci kritikája,vagy a Lancia dicsérete,ezt mindenki eldöntheti vérmérséklete szerint,de az biztos,hogy jelenleg nem cserélném le semmire.
Amire használom,arra tökéletes,több pénzt meg egyszerűen nem tartok egy "autóban".
Mert,nagyon nem mindegy,hogy ezeket 500-ért nyújtja,vagy 5 millióért.Nekem nem. ;-)
Igaz,hogy az alkatrész nem olcsó,de az Ebay korában azért meg lehet oldani mindent.
Nem tetszett a vezérműtengely szíjkerék,az új már úton van,50 Eur.
Az,hogy a bontottra adnak egy 10.000-es árajánlatot,az meg legyen a bontós baja. :-D
Értem, és ebben látok is logikát. De a rajzot nézve nekem nem az ment ki, ami a szivargyújtót jelzi... Mert arra határozottan emlékszem, hogy a legalsó sorban volt. Bár ott sem jelez 5 ampert...
Pedig a szivargyújtót 15-el szokás. Ha használnád is szivargyújtásra akkor nem lenne elég. De a szivargyújtóba esetleg komolyabb fogyasztót is lehet csatlakoztatni pld. útihűtőt fűtős párnát stb.. ezért szokás ezeket nagyobb árammal lebiztosítani.