Tessék a szöveget elolvasni és értelmezhető lesz (az mindenesetre a felsőoktatás színvonalát tükrözi, hogy a szöveg utáni képlet már nem a különbséget, hanem egy viszonyszámot akar kifejezni és mellesleg a szlip és az általánosan használt szlip % fogalmát zagyválja, tehát az s = n2-n1 / n2 x 100 lenne az s szlip % esetében a helyes). Idézem az ajánlott irodalmat:
"Szlip: aszinkron gépek esetében a forgórész fordulatszáma és az állórész mágneses mezejének fordulatszáma közti különbség"
Azaz a szinkron gépek szlipje 0, amíg szinkronban vannak.
(A szlip ["csúszás"] lényege pontosan az, hogy változni tud. A periódusváltónál konstrukciós adottság a mechanikus és villamos szögsebesség közti fix különbség)
forgórész fordulatszáma és az állórészmező fordulatszáma között meglehetősen határozott szlip van
Nem szlip van, mert akkor az a terhelés függvényében változna. Itt jól definiált, sebességi fokozatonként állandó eltérés van a mágneses mezõ szögsebessége és a gép tengelyének szögsebessége között.
De, bizony, az egy aszinkron gép, aminek a forgórészét hajtja állandó fordulatszámmal a fázisváltó. És marad aszinkron, hiszen forgórész fordulatszáma és az állórészmező fordulatszáma között meglehetősen határozott szlip van, aminek az I., III., IV. és V. fokozat frekvenciái köszönhetők. Az aszinkron gépet szoktuk néha nem forgó forgórésszel is használni, ilyenkor valóban transzformátor jelleggel működik.
Félreértésre adhat okot a szövegben használt "indukciós gép" kifejezés, azonban ez itt nem egy aszinkron eszközt takar, hiszen az egytengelyû gépcsoport szinkron fordulattal, slip nélkül forog, így az "indukciós" jelzõ a transzformátor jellegre utal
Az áramszedőit mikor kapja vissza a gép? Valamint nem ártana lefesteni is!
egy icipicinyét nem vagy követelöző? :) minden meglesz szépen sorjában!
Lesznek rajta belső felújitások is, pl. most vettük észre, hogy a sebesség fokozatkapcsolója az egyik vezetőálláson egy V40-ből van. De van eredeti szerencsére, és ki lesz majd cserélve.