éccaka nem nagyon tudtam aludni a front miatt :( , ezért az olvasgatás közben/mellett hallgattam a legutóbbi totalcaros podcast-et.. a Csikós fenomenális figura, komoly -a témával kapcsolatos is- lexikális tudással!
a köv. újdonságokat tudtam meg az olasz autóiparról, melyekről részben tudtam, de szívesen megosztom itt is, hátha vkinek újdonság lesz:
*az olasz autóipar nem volt rosszabb az előző évszázad közepén, mint a német vagy francia, sőt. a 70-es évektől azzal hibáztak, hogy orosz fizetség gyanánt import lemezekből kezdét gyártani az autóikat. a nyersanyag állítólag rosszabb minőségű volt, mint a Ladák otthon maradt nyersanyaga!itt ásták meg a sírjukat a gyorsan korrodáló lemezekkel
*mint tudjuk nagy különbség van északi és déli mentalitás között, a kényszerből délre vitt gyártóüzem (pl. Alfasud) volt a következő kegyelemdöfés
*mikor huszonéve beléptek az olaszok is az eu-ba, törölni kellett a belső védővámokat és hiába volt kissé
felfelé ívelő az autógyártásuk egy -egy új típus frissítésével a vásárlók nyitottak a német és franszia piacok felé :(
a podcast kerekaszatal szerint mentehetelen a Fiat konszern és sokat sopánkodtak az olasz autók elvesztése miatt :(
ui:
jut eszembe , nem volt tegnap vki innen a Neronál tegnap délelőtt egy gyönyörű maranello Bravóval? :)
Ha elfogadsz egy tanácsot, akkor ne hajtsátok le hazafelé az üléseket, mert sokkal több hely marad felhajtott ülésekkel, mint amúgy.Nem mellesleg jóval halkabb is normálisan álló ülésekkel.
Igen, mi már ideértünk és alapvetően elégedett voltam. Nagyon sok csomag(hátsó ülések lehajtva sok) két ember, majd 600 km, a Szarajevó előtti autópálya kivételével végig közút, a szabályokat nagyjából végig betartva 6,2, ott teleraktam Bosnyák benzinnel, mire ideértem-120km-, felment 6.6ra, de ott már én is nyomtam neki jobban, meg nem kis hegyeket kellett szegénynek megmásznia. Klíma végig ment.
Szállás is oké, csak Brela nevű településen vagyunk, ami egy hatalmas sziklafal, szar, atommeredek utakkal, alig néhány parkolóval.
Most megfogadtam, hogy csak akkor megyek legközelebb arra, ha a sajtó szalagcímekben tudósít az autópálya teljes felújításáról. Nagyon durva, csak a belső sávban lehet közlekedni. Öt éve jártam arra, azt hittem, történt változás.
Jól értem a mondatod, a Bravo nehezebb, és erősebb a motorja?
Hiba Berlin felé a cseheken keresztul menni, amit sporolsz kmben, azt bukod a futomu avulasan és nem is ersz oda gyorsabban.Ezt csak legkozelebbre irom.
A Bravom 1,3 literrel tuti tobbet fogyazstott volna ilyen korulmenyek mellett, a mostani ezt megcsinalja + 7 decivel, de egy hangyanyit nehezebb es nagyobb a motor.
Érdekes, azt hittem, többet eszik a Delta. Nekem tanulságos volt ez az út. Lehet, hogy mégis igaz, hogy minden kúton közel egyforma az üzemanyag? Csehországig magyar Shell gázolajjal mentem, a cseheknél Shellnél tankoltam, Rügenen szintén Shellnél, visszafelé valami cseh noname kúton. 1-2 deci differencia volt, de csak a sebességkülönbségből adódóan.
Nekem tavaly volt egy hasonlóan hosszú túrám Toszkánába, akkor pályán óra szerint 150-el, 2 fővel és légkondival 5,8 lett a vége. Két hete egy 1500 km-es cseh túrán 4 fővel és sok csomaggal, oda felé óra szerint 160-al, ahol lehetett, vissza 140-el, kb. fél úton át használt légkondival 6 liter lett az átlag. Nem tudom, mekkora az összefüggés, de az első cseh gázolajos teli tank után kb. fél literrel csökkent az átlag (160 és 140-es tempók között 300 rpm a különbség, ha jól emlékszem).
Hazaértünk a német túráról. 2800 km átlaga 5,5 l (két fő, teli puttony, légkondi). Ez hogy viszonyul a Bravóhoz? Autópálya 140, de párszor 180-200 között is nyomtam. 180-nál 9,4, 200-nál 11,5 a pillanatnyi fogyi. Autóút is volt benne 80-90-nel kb. 500 km, meg városi tötymörgés, hegyi kirándulás.
Akkor te már úton vagy és nyilván délre mentek. Mi holnap indulunk, de csak 500km-re. Ilyen közel még nem voltunk, nekem vannak fenntartásaim, de majd meglátjuk. (A szállás biztos jó lesz, attól nem tartok.)
Nálam 1szer működött a rendszer össze-vissza--a számokat játszotta 1más után de nem lehetett léptetni,meg a médialejátszón kívül a központi kijelző is sok mindent nem akart megmutatni---az akksi saru levételt tanácsolták akkor bejött.Nálam mondjuk a pendrive 2gigás és nincs külön mappa a zenéknek,meg csak arról a 90es éveket hallgatom :) újakat cd-re válogatom.Formázás esetleg?A bitráta?Olyan nálam is előfordul persze hogy a szám közben végeszakad a zenének indul a másik
Van szerintetek valami módja a blue&me rendbetételének? Az mp3 lejátszó rész kegyetlenül viselkedik... folyton lefagy magától pár szám lejátszása után számok között, vagy csak szám közepén. Ki kell venni, meg visszarakni a pendrive-ot, majd nem hogy folytatná, hanem kiválaszt egy random mappát, és abból elkezd egy számot lejátszani. Ma egész nap autóztunk, és kb 10 percenként nyomkodni kellett valamit rajta, mert össze szarta magát :-/
Jo auto..nem azert mert ismerem...
azert nem kinaltam en sem az enyemet mert nekem,szlovak rendszamos szinten ugyan az mint a svajcival a helyzet:-) de az enyemben 211.000van:-)