Mérd meg a vezérorsó menetemelkedését. Ha kerek számú milliméter, akkor a kontinensen gyártották. Ha esetleg a menetek száma az inch egész számú hányadosa, akkor valószínűbb, hogy angol. De ez sem törvényszerű, mert a kontinensen is gyártottak hüvelykre alapozott esztergákat.
Köszönöm Neked is és Csuhásnak is! Én is erre tippelek :)
Sőt lakatanyája is van, ami kicsit fura, mintha idegen lapon lenne, viszont a zárszerkezet eredetinek tűnik.
Örültem volna a kéziszánnak :) kúp esztergálásnál jól jönne :)
Hmm én meg azt hittem a segédtengelyről van az előtolós meghajtása is :) Akkor nem is baj, hogy hiányzik és töröttek a tartók :) azt már nem fogom szerintem pótolni, inkább több ékszíjtárcsát használok :) vagy frekiváltót :) később :)
Egyénként a segédtengely hogy működne? arra kellene átteni az ékszíj hajtást és onnan fogaskerékkel kerülne a főtengelyre a hajtás?
Keresek jó állapotú 200x100mm közeli permamens mágnesasztalt. Ha van neked eladó, kérlek írj. Mail címem: nagyrich93@gmail.com
Jófogás hirdetésen keresztül a telefonszámom is elérhető.
Cserébe megegyezés alapján készpénzt, vagy ráfizetés mellett tudok adni egy jó állapotú 200x100mm-es elektromos mágnesasztalt trafójával együtt. (Ez amíg nincs másik, nem eladó) Köszönöm!
Észrevehető, hogy a vonó/vezér orsó oda-vissza forgatható. Ez pedig csak a menetvágásnál indokolt. Azt következtetem, hogy ezzel a géppel menetet is lehetett vágni.
Én is igy jártam,a szivattyu van a mosofolyadékban,amit az szétmart.Nekem Kennedy folyadék volt benne ami citromsavas ,elvileg a zsirtalanitott alkatrészről vizzel lemoshato.Ja a szerkezet,unimaxos,kék a legkissebb..Szinte semmi szürés nincs benne ,csak keringet(ett) amig ment.
Azért ette meg a műanyag cuccokat a Brigeciol, mert az a mosó vizes bázisú oldószerhez van gyártva. Valószínűleg a Brigeciol 2000-essel nem lett volna gond. (ha jól tudom, az vizes bázisú, bár elég gyengusz. De van ipari mosószer, ami jó, vizes bázisú és nem oldja azokat a műanyagokat)
Sziasztok, eladom ezt a 250-es síktárcsát. Mielőtt Vatera+Jófogásra feltenném 30 eFtért, helyesnek látom itt feldobni a témát. Nem csalás, nem ámítás:
-a tárcsa szerintem egyet se fordult még használatban, Egerszalókon vettem Jófogásról a 4db pofához amit a géppel kaptam.
-a képen látható módon a pofák csavarjai hosszabbak mint ami befér a tárcsába. Nem tudom miért, de kívánságra levágom ugyanakkorára mint a képen látható (nekem korábban Pilisszentivánon vett) E2N hez való rövid csavarok vannak.
-rövidkúpos, 4 csavar+menesztő.
-a pofákon vannak betű+szám jelölések, nyilván nem egyeznek a tárcsával, de kottyanásmentesen összeszerelhető
-tokmánykulcsot nem tudok adni hozzá, a másikhoz is most kellett csinálnom (kösz Csuhás)
Sziasztok! Köszönöm szépen KART EMG kollégának is a segítséget. Ma sikerült egy kicsit esztergálni is. . . . :) A bronz csapágyak egészen kiváló állapotban vannak. Nem szükséges a "tusír" trükk !De azért nagyon köszönöm a videót! Egy barátom a ( HA3PP, Endre) segített a szerelésben, ellenőrzésben, mérésekben. Nagy öröm, hogy a tengely irányú "kottyanás" kevesebb mint 0,1 mm. Tokmánynál nem üt, nem kottyan és nem szorul. Sajnos nekem 230 Volt áll rendelkezésre, ezért a motor át kellett kötni 400 V-ról 230-ra. És még forkásirány váltás is történt. . . . . De még a talpcsapágyat nem cseréltük ki. Úgy tűnik az előző gazdáik nem sokat használták, csak jól szét"dornizták" a körmös anyákat. De ezeket lesimítottuk. Mégegyszer köszi menden segíséget. Még jelentkezem, kérdésem van a késtartóval kapcsolatban, de afotót még el kell készítenem. . . . Kellemes hosszúhétvégét kívánunk! Üdv.: sandore (HG3LCO, Sándor)