Keresés

Részletes keresés

gyoparOHs Creative Commons License 2017.07.16 0 0 36299

Nyomokban  M44-t tartalmaz... 

strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 1 36298

"Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé

a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem..."

 

Azt nem. De pl. a Jókai utcáról vagy Tarján városrészből Szeged felé akar menni, az már simán használhatja az elkerülőt. A bodzási utat már tervezik szélesíteni az elkerülőig.

Előzmény: mash.69 (36294)
strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36297

Az eredeti 2012/2013-as tervekben a tófeltöltéses elválási csomópont volt. Abban a tervben még minden csomópont különszintű volt (a kezdőt leszámítva). De a tó már a tervezés időszakában is ott volt. Aztán később módosultak a tervek úgy, hogy csak a 45-ösnél maradt a különszint és bejött a körhíd.

Előzmény: mash.69 (36294)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36296

bocsi, hogy itt "offolok", de tök jó a projekt weblapja.

megnéztem egy másikat is, ami útépítéssel kapcsolatos.

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/egyeb-projektek-1/kalvin-janos-ter-korforgalmi-csomopont-epitese

érdemes megnézni milyen jó kis térkép van benne.

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/images/projektek/egyeb/kalvin_janos_ter_korforgalmi_csomopont/janos_ter.jpg

 

 

A múltkor találtam valami hírt egy Nyíregyházi körforgalom vagy csomópont átépítésről

de egy normális térképet nem találtam róla, hogy mi és hol fog épülni....

Helyi oldalak voltak, akik lehozták a hírt és azt gondolták, hogy mindekni tudja miről szól a fejlesztés.

A buta parszt pesti fejem meg nem ismeri a környéket, így jártam, nem tudom mi fog épülni...

Sajnos ilyen odlal nincs: https://projekt.nyiregyhaza.hu/kezdolap

 

Pedig mekkora királyság lenne, ha lenne erre valami központi okosság, ahol ezek a tervek meg vanank, letölthetőek, kicsit úgy mint anno amikor kitalálták az Üvegzseb programot...

Gondolom már abból sincs semmi

mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36295

a PPT egy lakossági fórumra készült, ami 2012-ben volt..

a tervek készültek az "átkosban"

  • A Magyar Kormány 2006. decemberében fogadta el a 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedés Operatív Programot (KÖZOP) , melynek egyik prioritása a térségi elérhetőség javítása. Hódmezővásárhely Megyei  keretében projekt javaslatot nyújtott be a Hódmezővásárhely teljes északi elkerülő út építéséhez. ( a 47. sz., 45. sz. , és 47 sz. főutak között) előkészítő munkái közül a Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítésére, melyet a 2010. szeptember 23-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen támogatásra ítéltek meg.
Előzmény: mash.69 (36294)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36294

Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé

a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem...

 

Na kicsit guglizva:

https://projekt.hodmezovasarhely.hu/47-es-ut-eszaki-elkerulo

van egy PPT és még sehol sincs ez lábas körforgalom, igaz az még a bezzeg az elmúlt 8 évben volt

igaz lehet az a bányató azóta keletkezett... és pont oda...  olyan jó magyarosan...

kb. úgy mint annak idején az M0-ás déli része, addig addig tervezgették, amíg be nem épült a nyomvonal...  de ugyan ez van az észeki, nyugati oldallal, a települések terjeszkednek

és így egyre közelebb kerülnek az elkerülőhüz... ami 10 éve mondjuk 1 km-re volt, az ma már 100méter

 

 

 

Előzmény: Pompiere (36292)
strangerr Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36293

Amit bejelöltél az keresztül vágja a Hódmezőgazda meliorált (drénvezetékekkel teljesen átszőtt) területét (a Sertéstelep mögötti rész ahol szép szabályos parcellák vannak).

 

Előzmény: dimelo (36288)
Pompiere Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36292

Szinte nap mint nap járok a 47-es ezen szakaszán. Én is "nézegettem" már laikusként, hogy mit is lehetett volna másként csinálni. Aztán arra jutottam, hogy ennél jobb megoldás itt nincs. Ha megnézed a 47-es nyomvonalát a streetview-n a 204-207-es km szelvény között, akkor láthatod, hogy az egyik oldalon a vasút az úttól 20-30 méterre, a másik oldalon meg 100-200-300 méterenként valami akadályozó tényező. A 204-es km-nél tanya, utána bányatavak, utána egy kis szabad terület, utána Kopáncsnál egy telephely, benzinkút, amit éppen most építenek ujjá. Szóval nincs egy olyan egybefüggő egy kilométeres hossz a 47-esen, ahol az utat el tudtad volna húzni normálisan. Ha nincs ott az a fránya bányató - amiből a homokot éppen a 2009-ben zajlott szélesítéshez termelték ki - akkor meg is lett volna az egybefüggő egy kilométer.

 

Dimelo nyomvonal terve kb. átment volna egy kertészeten, a kopáncsi vasútállomásnál metszenie kellett volna 2 vagy 3 sínpárt egy szép hosszú felüljáróval, meg valószínűleg el kellett volna bontani még egy-két tanyát az út mellett. Cserébe tényleg annyira elkerülte volna a várost, hogy azon városon belüli forgalom egyáltalán nem jelent volna meg. A mostani nyomvonalnál azért van erre némi esély. Nem nagy de van.

Előzmény: mash.69 (36287)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36291

http://hiros.hu/beruhazas/penz/folytatodik-a-kecskemeti-eszaki-elkerulo-epitese

 

http://magyarepitok.hu/mi-epul/2016/12/meg-egy-kis-karacsonyi-alapkoletetel-volt-kecskemeten

Dél-Alföld:

  • 445. sz. főút Kecskemét elkerülő (II/2) ütem (M5 és 5. sz. főút között) projekt megvalósítása
    2018. IV. negyedév

 

Elvileg felüljáró lesz, épül is, láttam, amikor jöttünk/mentünk Szegedről.

Az Pest felé lesz, igaz ahogy nézem nincs oda csak dülő út, lehet kellene egy kis aszfaltozás....

de Szeged felé van csomópont nem messze....

 

 

 

Előzmény: adiaboli (36289)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36290

M5/445

Előzmény: adiaboli (36289)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.15 0 0 36289

A Hetényegyháza (Helikon utca) – M5/442 közötti összeköttetés lehet, hogy megérne néhány adóforintot.

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.07.15 0 1 36288

Én ennyit javasoltam (volna)

 

Kacskaringók és kör(híd)forgalom helyett.

Előzmény: mash.69 (36287)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36287

tök jól látszik az építés a gugliban:
https://www.google.hu/maps/@46.4141153,20.2975923,10513m/data=!3m1!1e


A 47-es út mellett végig ott a vonat ez ami zavaró, ha Szeged felé eltolják kicsit a csomópontot,
akkor talán a 47-es elhúzásával jobbra, dél felé lehtett volna anyni helyett csinálni,
hogy valamiféle trombitás autópálya csomópont épülhtett volna...
de nem akarásnak, lábas körforgalom a vége


mash.69 Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 36286

M0 még minidg...

 

http://24.hu/fn/gazdasag/2017/01/12/jovore-elkezdodhet-a-vadiuj-m0-s-epitese/

Ezt írják benne:

A projektben az lesz érdekes majd, hogy nagyon magas költségei lehetnek a 2×1 sáv ellenére is.

 

Tényleg csak 2x1 sáv lenne???

strangerr Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36285

Egy sávos a körforgalom, hiszen a fel- és lehajtók egy sávosak, az elkerülő meg 2x1.

Igazából ez egy 3 ágú körforgalom.

Előzmény: klimakiraly (36282)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36284

Ez is két sáv. Ja, nem.

gyoparOHs Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36283

Nekem ma de. kettőnek tűnt...

 

Talán ebből kiderül :https://www.youtube.com/watch?v=Xu-DHIPqDxo

Előzmény: klimakiraly (36282)
klimakiraly Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36282

Jó hogy mondod ... hány sávos lesz ez a körforgó? gondolom egy ...

Előzmény: strangerr (36281)
strangerr Creative Commons License 2017.07.14 0 1 36281

„De a készülő körforgalomba hogyan csatlakozna 2x2 sáv?”

 

Sehogy. Ha pl. Szeged felől jövünk: egysávos felhajtó, egy sávos körforgalom a körhídon, majd a vasút feletti híd után jöhet a 2x2 sáv. Ha autópálya ágak lehetnek egy sávosak, akkor ez itt miért lenne gond?

 

 

„te is én is tudom, hogy kellett a referencia valakinek”

 

Referencia? Miről? A körhíd egyik eleme sem különleges sem szerkezetében sem méretében.

 

 

„mert hogy semmi értelme nem volt ennek a körforgalomnak az tutkó”

 

A vasút közelsége indokolja, mint már leírtam.

 

 

„pláne úgy, hogy harsogják, hogy 2*2 sávos 47-est akarnak  Szehedtől-Debrecenig...”

 

Ezt az elkerülőt 3 éve tervezték, amikor sehol sem volt a Szeged- Debrecen szöveg. 

Előzmény: mash.69 (36258)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.14 -1 0 36280

Értem én hogy jogod van hülyének lenni az EU szerint,

De én a helyében csak meg nézném, hogy értelmes dolgokra adjak pénzt

Előzmény: Fradista Utazó (36278)
NAR Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36279

Ha jól látom, 150 méteres tengerszint feletti magasságról 220-ra kellene felmennie az autópályának kb. egy kilométeren, az 7%-os meredekség - nem tudom, szeretnek-e autópályát ilyen meredekre építeni.

Előzmény: Törölt nick (36263)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.14 0 1 36278

>van egy falu valahol a keleti végeken, ahol már 4 kilátóm épült

Nagyanyám szülőfaluja :-) (Ahol élete utolsó kb. negyven évében nem járt soha, és ahol én sem jártam még sosem).

 

>az EU egy idóta banda

Nem gondolom. Az EU (ellentétben azzal, amit egyesek propagandaszerűen hirdetnek) alapvetően nem akar beleszólni az országok belügyeibe. Odaadja a pénzt, ami jár, az adott tagállam meg (mininális korlátozásokkal) csináljon vele, amit akar. Ha kilátót akar építeni, négyet egy faluba, építsen azt. Belügy. 

Előzmény: mash.69 (36271)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.14 -1 0 36271

az EU egy idóta banda, van egy falu valahol a keleti végeken, ahol már 4 kilátóm épült

Előzmény: Fradista Utazó (36224)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.14 -1 0 36266

na de ha nincs túl odlali út, se akarat hozzá, akkor előre veszem azt, ami fontos

M0 nyugat, M4 Szolnok környékének a befejezése, M70 2x2 sávosítása, stb...

Előzmény: Carina_S (36264)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.14 -1 0 36265

Bajánsenyénél megvan a  100 személyautó meg 4 kamion forgalom naponta ?

 

..............:-)))

 

 

Előzmény: Carina_S (36264)
Carina_S Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36264

Ha ezzel a határhoz vezető úttal az M42-re céloztál, akkor annak nem a magyar fél az oka hogy a semmibe vezet, hanem a romániai útépítők, akiknek szemmel láthatólag nincsen pénzük az A1-es Nagyvárad -- Kolozsvár -- Marosvásárhely autópálya megépítésére. Viszont az épülő út ekkor sem a semmibe fog vezetni, hanem a határszélen lévő Berettyóújfalu és Biharkeresztes városokig, amelyeknek vezető kistérségi funkcióik is vannak, és ahonnan Kolozsvár felé így is tovább lehet jutni, legfeljebb egyelőre nem 2×2 sávos autópályán vagy autóúton, hanem 2×1 sávos főúton.

 

Ilyen alapon a 76-os út korszerűsítését is megtorpedózhatnám azzal a látszat-indokkal, hogy szlovéniai 2×2 sávos folytatás híján az is a semmibe vezet, de mégsem teszem, mert Zalaegerszeget is be kell kötni valahogyan a hálózatba. Legfeljebb akkor a 76-ost ki kellene hosszabbítani Bajánsenye felé az országhatárig, hogy legyen átmenő tranzitforgalma is. Ez viszont ha meglesz, óhatatlanul maga után fogja vonni egy kelet-nyugati irányú zalaegerszegi elkerülő létrehozását is!! ((Ezért nem értem meg azokat sem, akik azzal válaszolnak nekem arra a felvetésre hogy: "Békéscsabát is be kell kötni az M44-essel, mert az egy fontos megyeszékhely!", hogy: "Minek Békéscsabára pazarolni az M44-es megépítését, amikor a román oldalon csak hegyek és medvék vannak, út pedig nincsen???!", mert attól hogy ott ezen túlmenően még a határon túlra vezető átmenő forgalmat is még pluszban azon a tájon nehézkes megoldani, attól még egy fontos megyeszékhelyet igenis indokolt(!!!), és ezért jól el kell látni nagy forgalomra alkalmas bekötéssel is. Ha Debrecen kaphatott M35-öst, akkor Békéscsabának is ugyanúgy kijár az M44-es, meg Zalaegerszegnek is az M76-os tranzit-útvonal!!))

Előzmény: Törölt nick (36263)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36263

szerintem a telki útig sem kellene alagút, mert a domborzat nem indokolja.. vagyis viszonylag simán fel lehetne húzni ezt a 6 km-t,

ennek Budakeszi, Páty, Telki, Budajenő lenne a legfőbb haszonélvezője. Vagy esetleg ez a kb. 40 ezer ember nem igazán számít politikailag,

sokkal jobb 100 milliárdért semmibe vezető 25 km-t építeni a határhoz Hajdú-Bihar szélén, mert ezt megértik az ottani szavazók. 

 

Előzmény: mash.69 (36260)
Carina_S Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36262

Ez meg itt a Hódmezővásárhely 47-es elkerülőjének egyik csomóponti látványterve! :>>

 

 

De vajon melyik csomópontjáé???

Carina_S Creative Commons License 2017.07.14 0 0 36261

"Elnézve a térképet még nyomvonal sincs, csak előkészítési tervek..."

 

 

Erre a (35948)-asban lévő térképen találhatsz magyarázatot, mert a térkép eredetijét tároló PDF-állományban Berg Tamás tervezete <---(Berg Tamás KKK. KÖZÖS DOLGAINK beszélgetések a szakmáról programsorozat Budapest, Makadám Klub március 08.) van benne, abban pedig az egyes utak építés-ütemezési határidői is benne szerepelnek.

 

Ebben van egy DocPlayer-es dokumetum a weboldal elején lévő bekeretezett részben. (Ki is nyomtatható, a képek letölthetőek belőle Mentés másként...-tal; viszont az egész dokut viszont sajnos nem tudom, hogy hogyan lehet letölteni.)) Na, de ez itt mindegy, a lényeg, hogy minden útépítésterv-részlet elolvasható benne, még az apróbb részletek is. Több évtizedre előre vannak meg az ütemtervek, az ütemezési időszakok és a határidők szerint! ;)

Előzmény: mash.69 (36260)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.14 -1 0 36260

Ezért lenne a topik, hogy a vélemények ütközzenek..

Elnézve a térképet még nyomvonal sincs, csak előkészítési tervek...

De alagútak nélkül nem nagyon megy, max Budakeszi határáig tudna megépülni, a pátyi útig.....

 

http://nif.hu/projektek/2016/07/m0-nyugati-szektor-10-sz-fout-m1-autopalya-kozotti-szakasz/%20Tisztelettel:%20Nemzeti%20Infrastrukt%C3%BAra%20Fejleszt%C5%91%20Zrt.%201134%20Budapest,%20V%C3%A1ci%20%C3%BAt%2045.%20www.facebook.com/nifzrt%20cid:image001.jpg/

Előzmény: Törölt nick (36259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!