"Azt gonolod, hogy aki Vásárhelyen lakik és Debrecen felé megy, az majd ki jön Szeged felé
a városból és rámegy az elkerülőre? Na azt biztos nem teszik... szerintem..."
Azt nem. De pl. a Jókai utcáról vagy Tarján városrészből Szeged felé akar menni, az már simán használhatja az elkerülőt. A bodzási utat már tervezik szélesíteni az elkerülőig.
Az eredeti 2012/2013-as tervekben a tófeltöltéses elválási csomópont volt. Abban a tervben még minden csomópont különszintű volt (a kezdőt leszámítva). De a tó már a tervezés időszakában is ott volt. Aztán később módosultak a tervek úgy, hogy csak a 45-ösnél maradt a különszint és bejött a körhíd.
Pedig mekkora királyság lenne, ha lenne erre valami központi okosság, ahol ezek a tervek meg vanank, letölthetőek, kicsit úgy mint anno amikor kitalálták az Üvegzseb programot...
a PPT egy lakossági fórumra készült, ami 2012-ben volt..
a tervek készültek az "átkosban"
A Magyar Kormány 2006. decemberében fogadta el a 2007-2013 közötti időszakra vonatkozó Közlekedés Operatív Programot (KÖZOP) , melynek egyik prioritása a térségi elérhetőség javítása. Hódmezővásárhely Megyei keretében projekt javaslatot nyújtott be a Hódmezővásárhely teljes északi elkerülő út építéséhez. ( a 47. sz., 45. sz. , és 47 sz. főutak között) előkészítő munkái közül a Megvalósíthatósági Tanulmány elkészítésére, melyet a 2010. szeptember 23-án megtartott Kiemelt Projekt Zsűri ülésen támogatásra ítéltek meg.
van egy PPT és még sehol sincs ez lábas körforgalom, igaz az még a bezzeg az elmúlt 8 évben volt
igaz lehet az a bányató azóta keletkezett... és pont oda... olyan jó magyarosan...
kb. úgy mint annak idején az M0-ás déli része, addig addig tervezgették, amíg be nem épült a nyomvonal... de ugyan ez van az észeki, nyugati oldallal, a települések terjeszkednek
és így egyre közelebb kerülnek az elkerülőhüz... ami 10 éve mondjuk 1 km-re volt, az ma már 100méter
Amit bejelöltél az keresztül vágja a Hódmezőgazda meliorált (drénvezetékekkel teljesen átszőtt) területét (a Sertéstelep mögötti rész ahol szép szabályos parcellák vannak).
Szinte nap mint nap járok a 47-es ezen szakaszán. Én is "nézegettem" már laikusként, hogy mit is lehetett volna másként csinálni. Aztán arra jutottam, hogy ennél jobb megoldás itt nincs. Ha megnézed a 47-es nyomvonalát a streetview-n a 204-207-es km szelvény között, akkor láthatod, hogy az egyik oldalon a vasút az úttól 20-30 méterre, a másik oldalon meg 100-200-300 méterenként valami akadályozó tényező. A 204-es km-nél tanya, utána bányatavak, utána egy kis szabad terület, utána Kopáncsnál egy telephely, benzinkút, amit éppen most építenek ujjá. Szóval nincs egy olyan egybefüggő egy kilométeres hossz a 47-esen, ahol az utat el tudtad volna húzni normálisan. Ha nincs ott az a fránya bányató - amiből a homokot éppen a 2009-ben zajlott szélesítéshez termelték ki - akkor meg is lett volna az egybefüggő egy kilométer.
Dimelo nyomvonal terve kb. átment volna egy kertészeten, a kopáncsi vasútállomásnál metszenie kellett volna 2 vagy 3 sínpárt egy szép hosszú felüljáróval, meg valószínűleg el kellett volna bontani még egy-két tanyát az út mellett. Cserébe tényleg annyira elkerülte volna a várost, hogy azon városon belüli forgalom egyáltalán nem jelent volna meg. A mostani nyomvonalnál azért van erre némi esély. Nem nagy de van.
A 47-es út mellett végig ott a vonat ez ami zavaró, ha Szeged felé eltolják kicsit a csomópontot, akkor talán a 47-es elhúzásával jobbra, dél felé lehtett volna anyni helyett csinálni, hogy valamiféle trombitás autópálya csomópont épülhtett volna... de nem akarásnak, lábas körforgalom a vége
„De a készülő körforgalomba hogyan csatlakozna 2x2 sáv?”
Sehogy. Ha pl. Szeged felől jövünk: egysávos felhajtó, egy sávos körforgalom a körhídon, majd a vasút feletti híd után jöhet a 2x2 sáv. Ha autópálya ágak lehetnek egy sávosak, akkor ez itt miért lenne gond?
„te is én is tudom, hogy kellett a referencia valakinek”
Referencia? Miről? A körhíd egyik eleme sem különleges sem szerkezetében sem méretében.
„mert hogy semmi értelme nem volt ennek a körforgalomnak az tutkó”
A vasút közelsége indokolja, mint már leírtam.
„pláne úgy, hogy harsogják, hogy 2*2 sávos 47-est akarnak Szehedtől-Debrecenig...”
Ezt az elkerülőt 3 éve tervezték, amikor sehol sem volt a Szeged- Debrecen szöveg.
Ha jól látom, 150 méteres tengerszint feletti magasságról 220-ra kellene felmennie az autópályának kb. egy kilométeren, az 7%-os meredekség - nem tudom, szeretnek-e autópályát ilyen meredekre építeni.
>van egy falu valahol a keleti végeken, ahol már 4 kilátóm épült
Nagyanyám szülőfaluja :-) (Ahol élete utolsó kb. negyven évében nem járt soha, és ahol én sem jártam még sosem).
>az EU egy idóta banda
Nem gondolom. Az EU (ellentétben azzal, amit egyesek propagandaszerűen hirdetnek) alapvetően nem akar beleszólni az országok belügyeibe. Odaadja a pénzt, ami jár, az adott tagállam meg (mininális korlátozásokkal) csináljon vele, amit akar. Ha kilátót akar építeni, négyet egy faluba, építsen azt. Belügy.
Ha ezzel a határhoz vezető úttal az M42-re céloztál, akkor annak nem a magyar fél az oka hogy a semmibe vezet, hanem a romániai útépítők, akiknek szemmel láthatólag nincsen pénzük az A1-es Nagyvárad -- Kolozsvár -- Marosvásárhely autópálya megépítésére. Viszont az épülő út ekkor sem a semmibe fog vezetni, hanem a határszélen lévő Berettyóújfalu és Biharkeresztes városokig, amelyeknek vezető kistérségi funkcióik is vannak, és ahonnan Kolozsvár felé így is tovább lehet jutni, legfeljebb egyelőre nem 2×2 sávos autópályán vagy autóúton, hanem 2×1 sávos főúton.
Ilyen alapon a 76-os út korszerűsítését is megtorpedózhatnám azzal a látszat-indokkal, hogy szlovéniai 2×2 sávos folytatás híján az is a semmibe vezet, de mégsem teszem, mert Zalaegerszeget is be kell kötni valahogyan a hálózatba. Legfeljebb akkor a 76-ost ki kellene hosszabbítani Bajánsenye felé az országhatárig, hogy legyen átmenő tranzitforgalma is. Ez viszont ha meglesz, óhatatlanul maga után fogja vonni egy kelet-nyugati irányú zalaegerszegi elkerülő létrehozását is!! ((Ezért nem értem meg azokat sem, akik azzal válaszolnak nekem arra a felvetésre hogy: "Békéscsabát is be kell kötni az M44-essel, mert az egy fontos megyeszékhely!", hogy: "Minek Békéscsabára pazarolni az M44-es megépítését, amikor a román oldalon csak hegyek és medvék vannak, út pedig nincsen???!", mert attól hogy ott ezen túlmenően még a határon túlra vezető átmenő forgalmat is még pluszban azon a tájon nehézkes megoldani, attól még egy fontos megyeszékhelyet igenis indokolt(!!!), és ezért jól el kell látni nagy forgalomra alkalmas bekötéssel is. Ha Debrecen kaphatott M35-öst, akkor Békéscsabának is ugyanúgy kijár az M44-es, meg Zalaegerszegnek is az M76-os tranzit-útvonal!!))
Ebben van egy DocPlayer-es dokumetum a weboldal elején lévő bekeretezett részben. (Ki is nyomtatható, a képek letölthetőek belőle Mentés másként...-tal; viszont az egész dokut viszont sajnos nem tudom, hogy hogyan lehet letölteni.)) Na, de ez itt mindegy, a lényeg, hogy minden útépítésterv-részlet elolvasható benne, még az apróbb részletek is. Több évtizedre előre vannak meg az ütemtervek, az ütemezési időszakok és a határidők szerint! ;)