Azért még maradhatsz a csapatban mert Suzukid van :o)) Márkahűsége mindenkinek van, no meg általában a sajátját isteníti, de a motorok között eléggé határozott a sorrend. Legalábbis régen az volt, mára már kezdenek csökkenni a különbségek. Egyenlőre csak játszom a gondolattal hogy nagyobbra cserélek. De meg kell várni a motorokra érvényes LE adó véglegesítését is. Nem szivesen fizetnék több adót a fél évet használt motoromra mint az ötösre.
Ami a VFR mellett szól: a használtpiacon a legtöbb példány 30-50 ezer km-nél vagy efölött jár. A hasonló árkategóriájú BMW F 800 S-t meg 5000 km alatt százával kínálják a német piacon, bár az nekik hazai piac (www.mobile.de).
Na végre én is hozzá szólhatok, eddig nem mertem, mivel nekem SUZUKI-m van 400-as Bandit, 11 éves, sport kipufogóval, nem egy sport motor de a hangját (csak) Én szeretem!!
Hahó! Parafa(utánzat bambuszból)dugót,hozzá való dugóhúzót,varrógépet gyártott az a cég amelyik mostanra a Mazda Motors Corporation-ná lett. Az első sorozatgyártású járművük vmikor a múlt század 20-as éveinek az elején egy háromkerekű robbanómotoros kishaszonjármű volt,afféle motorizált riksa...
A szín mindegy. A lényeg hogy Honda a motorod. Tényleg! Te vagy a legjáratosabb a történelemben, gyártott valaha a Mazda motorkerékpárt? Vagy biciklit?
Amúgy a legtutibb vétel most a CBR1100 XX Blackbird. Olcsóbb egy százassal mint a VFR, most vitték le az árát ami 3 miles fölött volt. És ami nem semmi, 164 LE! Képzeld el ezt egy 220 kg-os motorhoz.
Hát ebbe most beletrafáltál! A mostani gépem, a CB 750 is metal bordó. És ugyanezt a színt szeretném a VFR-ben is viszont látni. Van esetleg róla valamilyen személyes tapasztalatod?
Szia! Nekem is olyan hajtotta a 6ost, és az 5ösben is ez van. Nem sportmotor. Szvsz igyekeztek Mazdáék "alap"motornak elfogadható kompromisszumot találni a gazdaságos üzelmeltethetőség és a valamelyes dinamika között -az eredményt ismerjük. Nem-feltöltött,1,8 l Otto-elvű motornál ez még elfogadható,bár mint tudjuk jóval több nyomatékot és nagyobb teljesítményt is ki lehet csiholni ebben a műfajban az adott lökettérfogatból. De így gondolhatjuk azt, hogy mivel nincs túlhegyezve/túlspécizve, a motor élettartama feltehetően hosszú lesz...
Japán motor csak finom műszer lehet -ez így igaz. A KLE kicsit nekem is magas,de visszahozom a '70-es évek vastagtalpú"holdjáró" lábbelijeit és minden OK lesz :-)) A VFR 800 álom nálam is -de az biztos úgy is marad...
Ilyen hidegben? Örülök ha leszállhatok majd :o)). Egyébként ettől félek én is. És akkor lesz a szerelem első látásra esete. Mint ahogy volt ez a mostanival is.
Asszem fennáll a veszélye,hogy a próbamenet után le sem akarsz majd szállni róla... A Hondák -persze nemcsak 2keréken- bámulatosan jól kezelhető járművek.
A hőmérőhöz még annyit akartam, hogy pont nálunk nincsen értelme. Az be van betonozva egy adott pozicióba télen-nyáron. El nem mozdul onnan. Viszont a barátom PUG-jában úgy ingadozik a külső hőmérséklet és a terhelés függvényében hogy csak na. Jó azért látni hogy a szokásoshoz képest feljebb vagy lejjebb van. Hibára utaló jel. Mielött még kigyulladna a lámpa. A túl keveset meg miből veszi észre? Nincsen fűtés?
Pontosan. Kardános, tehát sosem romlik el. V2-es, jó nyomatékkal. Kíváncsi leszek a vezetési élményre. Nekem olyan gép kell ami megy is, de már egy kicsit nyugis. Mert különben addig húznám a bajszát amíg csak lehet.
Aha,emlékszem hogy Szoicsiro bácsi műhelyéből és országából származik a jelenlegi géped-csak fejben úgy volt hogy régebbi a Tiéd. Én tavaly nyáron próbáltam ki a Deauville-t. Klassz gép,de én nem izgulok rá. Úgy révedek vissza,hogy az nem soros 4hengeres hanem tán V2-es ugye? És kardános-ami meg nem baj.
Hát igen. Találtam egy Deauville 700NT-t itt a közelben. 2006 7. havi, van benne 4 ezer km. Tipikusan az a tulaj aki speed motorról ült át és rájött hogy nem ilyen lovat akartam. Nekem viszont ideális lenne, mivel a menet-teljesítményei kb olyanok mint a mostaninak, viszont van szélvédelme és gyári dobozai. Ez a rövidtávú túráimhoz ideális lenne. Meg tetszik is. Majd kipróbálom hogy milyen. De csak akkor cserélek ha nagyon megtetszik vezetési szempontból is, mert a mostanival 100%-ban elégedett vagyok.
Az enyém pedig, ha emlékszel, egy 99-es CB750. És japán belpiacos motor. Ez nem is motor, hanem egy műszer.
Igen,okozott kínos pillanatokat szembesülésem a "törvénnyel" ;-) Szeretnék-vágyok nagyobb gépre. Ezt persze megtartom,mert mezővárosi-akörüli cikázásra ideális,de a pajkossági 1ütt6ót jobban tudnám csiholni vmi nagyobb vassal. Mindenképp túraendurót vennék:500-max.650est. Sasolom a használtakat is ill.a kifutó szériákat.T etszik pl.a Honda Transalp,de már jópár éve Spanyolországban gyártják sajna. Aktualis szerelmem a Kawasaki nemrég leváltott 500as túraendurója, a KLE. Az még made in Japan,semmi felesleg csicsa v.dizájn-flanc,praktikusan robosztus felépítés. Te miért döntenél a csere mellett és milyet vennél? Vagy már ki is nézted a következő 2kerekűdet?
Tudom. A középső gyerekem/idősebb lányom ősszel szerezte meg a vez.engedélyét. Még viszonylag alaposabb "képzést" kapott, mert 1 gyerekkori haverom volt az oktatója. Így is hozzá kell /kellett fogni és az alapoktól megtaníttatni vele legalább azt amit én tudok. Ő ugyanis dízeles Jettán tanult, és meg kell tanulnia a kisebb autón a kisebb benzines motorral való bánásmódot -meg minden más 1ebet is. Valóban nagyon leszállt a követelmény-színvonal. Nyilván -többek között- ez is oka a rengeteg balesetnek,hogy finoman szólva is hevenyészett gk.vez.alap "ismeretekkel" levizsgáz6nak az emberek. Ősszel volt 2 éve,hogy A-kategóriával bővítettem a repertoáromat (már vagy 8 éve motorkáztam előtte is,de felhorgadt bennem a jogkövetési vágy -és néhányszor megfogott a törvény) A motoros képzést követően legalább számonkérték a vizsgázón az alapvető technikai-forgalmi készségeket...
Utánképzés? Képzés! Ha hiszed, ha nem, ma levizsgázik és kap jogsit egy ember úgy hogy nem vezet városon kívül. Csak belterületen. Hihetetlen. Arról ne is beszéljünk hogy a B kat-hoz jár az utánfutó vontatása. Ezt hol tanulja meg? Biztosan láttál már személyautót az árokban amitt levitt az útról a saját utánfutója. Mert megpakolta oszt ment mint az eszetlen. Tolatásról ne is beszéljünk. Még szólóban sem megy. A rutin olyan primitív hogy az általános iskolás lányom meg tudná csinálni egy óra gyakorlás után. Bezzeg anno!
Az "ösztönös" reakciók akkor célravezetőek,ha megfelelő tapasztalaton nyugszanak. Én is 1etértek azokkal,akik úgy tartják,hogy bizonyos időközönként szükséges lenne a gk.vezetők(magamat is beleértve) vezetés-technikai utánképzése, különös tekintettel a vészhelyzetek kezelésére ill. évszakos(tél) alaprutin megszerzésére...
Had írjak mégegy vészhelyzetben alkalmazható dolgot. Bár biztosan mindenki ismeri, viszont a lényeg hogy ösztönből azonnal reagálj. Télen, mikor jeges-havas úton elszámítod magad és rájössz hogy nem tudsz megállni az elötted lévő akadályig, akkor irány a padka. Az ott lévő érintetlen hó, főleg ha még toltak is rá egy adagot, jó fékhatást biztosít. Tehát nem nyomom a féket mint a süket. Az én alapelvem amúgyis mindig a menekülés és nem pusztán a fékezés. Sajna sokan begörcsölnek és ragaszkodnak a rossz beidgződeseikhez, meg hasonló. És ez adott esetben sok ember életébe is kerülhet. Lásd a balatonkeresztúri körforgalomban a lengyel busz balesete évekkel ezelött. Hihetetlenül amatőr volt a sofőr. Egyszerűen nem hittem el.
Akkor ez a kvázi "anti-drift"? Mert a driftelésnél erőből -power sliding- megy kanyarban keresztben akár Schumi Ferrarija,akár Loeb v.Grönholm autója... Bár 1x anno a mi kisPolákunk is csinált ilyet -szerencsére tök kihalt útszakaszon- de azt nem én idéztem elő hanem a fizika: a kopottka nyáricska gumicska nem tapadt megfelelően az átalam későn észlelt tükör-jégen a kanyarban...