Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.07 0 0 15106

Mindig jönnek a vasútnál hogy a gazdaságossági kérdések miatt építenek le mindent.  A Hargita IC sem lesz egy álom decembertől de a két másod osztály mellett kap ugye egy magyar 1. osztályt. Viszont ez a vonat eleve borzalmas időpontokban közlekedik és talán Brassót sem a legkedvezőbb időpontokban érinti. Szerintem aki látta már vagy utazott ezzel a vonattal az tudja hogy az 1. osztály kihasználtsága legalább olyan alacsony mint régen az Ady IC vonaté volt. Mégis úgy tűnik hogy a Hargitán marad meg az 1. osztály amikor sokkal kevesebben veszik igénybe mint pl. a Coronán.  Nem tudom mégis mi alapján döntöttek így mert az kizárt hogy a kocsi kihasználtsága lenne a döntő hiszen akkor a Coronán maradna ami sokkal kedvezőbb időpontokban közlekedik magasabb kihasználtsággal.

haha 1970 Creative Commons License 2017.11.06 -1 0 15105

Hát igen a páratlan Citadella is hasonlóan "jó", annyival másabb a helyzet hogy a hozzászolás a Déli-Egerszeg közötti vonatról szólt és az Boba-Egerszeg között nem áll meg, viszont Fehérvár-Boba között minden " bokornál" megáll, ez viszont nagyon gáz! Persze ez idén volt lehet hogy jövöre nem így lessz! ;)

Előzmény: Aln 663 1189 (15104)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 15104

A Citadellánál is bevált! Egy élmény lehet Egerszeg és Boba között. :-)

Előzmény: haha 1970 (15103)
haha 1970 Creative Commons License 2017.11.03 -1 0 15103

Mondjuk "remek" dolog hogy egy nemzetközi gyorsvonat személyvonatként közlekedik! 

Előzmény: vonatozó (15099)
RhB Creative Commons License 2017.11.01 0 0 15102
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.31 0 0 15101

Erősen dokumentum jelleggel a holnapi szolgáltatás csökkentett IC362 kocsijai az IC1407 elején. Csak remélni tudom már hogy a Corona esetében módosul valamit a vasút döntése.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 15100

Köszönöm!

Előzmény: vonatozó (15099)
vonatozó Creative Commons License 2017.10.25 0 1 15099

 

 

 

 

Isztria  2018-ban is fog közlekedni az idei évhez hasonlóan

VI.22 - VIII.31-ig naponta, a 9008 sz. vonattal egyesítve.  Budapest-Déli - Koper, Rijeka.

Előzmény: Aln 663 1189 (15094)
paca664 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 15098

Zachodnia - Wschodnia 5 perc alatt valahogy nem stimmel, de a lényeget látjuk. Varsóba növekszik a menetidő.

Előzmény: JCSABA (15081)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.24 0 0 15097

Állítólag olvassák nagyobb rangú emberek is a fórumot. Akkor remélem látják hogy még mindig elhibázott lépésnek tűnik a Corona csak 2. osztállyal közlekedtetése. Ugyanis ahogy szinte mindig úgy a mai napon az 1406-os 2. osztályon telt házzal ment. Alapból hibának tartom ha egy 10 + órát közlekedő vonatnál nincs mód a 2. osztályon kívül más igénybe venni. Viszont ha a teljes szerelvény esetében tele van a 2. osztály egy átlagos kedd reggel. Akkor mi lesz egy háló kocsi és 1. osztály (bár én a fekvőhelyest sem láttam még bár azt csak megtartják) nélküli pénteken?  Nehéz ezt megérteni mi a cél ennél a vonatnál.  Értem én hogy spórolás meg valaki jól jár...de a Hargitán még annyian sincsenek mint a Coronán (belföldön legalábbis). Az viszont nem megoldás hogy azt is leveszik amire még külön személyzet sem kell. Az pl. meg sem fordul a fejükben hogy kitaláljanak valami kedvező utast csábító ajánlatot.

Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.10.22 0 0 15096

Igen, a két órás fordulóidő is elég necces lett volna. 

Előzmény: BahnScorper (15095)
BahnScorper Creative Commons License 2017.10.21 0 0 15095

Nehéz lehet jól megmagyarázni egy olyan vonat szükségességét, ami sem belföldi, sem nemzetközi utazásban nem tud érdemi funkcióval bírni - ha meg üzleti alapon kell vinni, máris nem lehet olyan jó bolt (ld. Metropol). De számolgasd csak egy kicsit azt, hogy mennyi a Pozsony-Split menetidő, és máris fennáll a veszélye, hogy nem éri utol a saját visszaindulását...

Előzmény: Aln 663 1189 (15094)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 15094

Hol bukott el?

Isztria ugyanolyan formában mint idén volt várhatóan lesz? 

Előzmény: BahnScorper (15093)
BahnScorper Creative Commons License 2017.10.21 0 0 15093

Nem lett lemondva. Tovább sem jutott a tervezési fázison.

Előzmény: Aln 663 1189 (15092)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2017.10.21 0 0 15092

Az EC282/283-hoz a Pozsony-Rajka-Szombathely-Gyékényes-Zágráb-Split nyári vonatrész le lett mondva? 

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.17 0 0 15091

Elvileg a magyar vonatkozású dolgokkal vannak a bajok. Közben a németeknél is fent van valami hasonló mint az osztrákoknál csak itt már az erdélyi IC-k is bekerültek és mutatják a szomorú jövőt. Mondjuk szerintem itt még lesz változás ha van egy kis észszerűség még bennük.

Előzmény: sosiforda (15089)
gertam Creative Commons License 2017.10.17 -1 0 15090

PANTOGRÁFOSAT!

 

Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy elektronikusan kapnék az alábbi két vonatról  (MÁV és az ÖBB szakaszról egyaránt ) egy érvényes szolgálati menetrendet?

 

A kérdéses vonatok:

 

railjet 162, és a railjet 67

 

Nagyon szépen köszönöm előre is!!! :-DDDD

 

Üdv

 

gertam

sosiforda Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15089

Talán annyi viszont már igaz az ÖBB-nél, hogy lesz egy új közvetlen Railjet 12.25-kor Bécsből Velencébe, Venezia Santa Lucia érkezik 20.05.

Észak-Olaszország így végre ismét kényelmesen elérhető lesz nappali vonattal akár az Alföldről is, a Hortobágy (utód) vonattal Bécsbe kiutazva.

Előzmény: Törölt nick (15088)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15088

Közben pont most jött meg a levél hogy az ÖBB adati nagyrészt hibásak és nem érdemes azokkal számolni. Mondjuk az sokat elmond a vasút helyzetéről hogy már annak kell örülni hogy nem vesznek ki egy vonatot a jelenlegi megállási rendből.

Törölt nick Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15087

Mint lentebb írtam a Hortobágy EC esetében is érthetetlen az ÖBB-s menetrendben szereplő megállási rend.  Kis városokkal van tele miközben az eddigi egyes megállók nincsenek benne. Persze a vasúttól csak sablon válasz érkezik erre is mint arra is hogy mennyire elhibázott dolog a Coronáról levenni az 1. osztályt. Bár most a legutóbbi válaszuk szerint megy a kukába az étkező és a háló is szóval lehet kezdeni lassan a sztrájkokat elölről.....

Előzmény: Törölt nick (15086)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15086

A 2018-as menetrendhez: az ÖBB menetrend szerint a railjet nem áll meg Tatabányán, de megáll Tatán. Ez valóban így lesz, vagy téves? A D és EN vonatok Tatabányán állnak meg, de mindkét esetben 30 perc menetidőt ír Kelenföldtől.

juhlacii Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15085

A MÁV nál ha késnek a vonatok és forgalmi okból megáll egy vonat  nem szállhatsz fel csak a később érkező vonatodra. Olaszba kétszer úgy jártunk, hogy a reggel Sziciliából induló vonat annyit késett Róma Terminiig, hogy a 19.04 kor bécsbe induló EN vonatot lekéstük. Símán felszállhattunk a 260Km sebességgel közlekedő Freccia Rossa vonatra, amivel elhagytuk az EN vonatunkat és első alkalommal Bolognaba, másodszor Firenzebe átszállhattunk pótjegy nélkül.

Előzmény: isaac (15082)
zsizsikke Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15084

Cipollino volt az iroda. Én csak egyszer mentem azzal a vonattal, de akkor nem volt autószállítás.

Előzmény: Törölt nick (15075)
keszekusza76 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15083

A turista vonathoz:)

Déliből indult,

éjfél környékén, Rijekába közlekedett 4db termes 2 oszt. kocsival.

Elég rendszertelenül közlekedett nyáron,

de anno 2 éjszakás szolgálatomban is láttam:)

Előzmény: Törölt nick (15075)
isaac Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15082

Egy kivancsi kérdés:

Mi a helyzet a Sparschiene Fortuna (és hasonlo) konkrét vonathoz kötött vonatokkal abban az esetben, ha a vonat (orakat) késik?

Elmehetek az ugyanazon a viszonylaton közlelekedö következö vonattal, vagy nem, meg kell varnom az én vonatomat?

Mi a helyzet akkor, ha kimarad a vonat?

 

Amennyire tudom, az ÖBB-nél és DB-nél egy oras késés felett nem él a vonathoz kötöttség, fel lehet szallni barmely vonatra, hogy elérd a célodat. Mi a helyzet a MAV-nal ilyen esetben?

 

(Felhivtam a nemzetközi tudakozot: ott azt mondtak, megvarom vagy megvarom :-) a késö vonatot, de nem volt teljesen meggyözö - ezért kérdezem itt is)

 

Elöre is köszi.

JCSABA Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15081

Kezdik az osztrákok feltölteni a 2018-as menetrendet, bár ahogy a Hortobágyot kiírták...

A Chopin menetrendje (talán)

 

22:10 Wien Hbf
23:45  Breclav
1:19 Ostrava-Svinov
1:28 Ostrava hl.n.
3:29 Bohumin
3:50 Zebrzydowice
4:59 Oswiecim
6:30 Krakow Glowny
8:55 Warszawa Zachodnia
9:00 Warszawa Wsch

 

Mivel nem lesz külön krakkói és varsói rész, lehet kevesebb kocsi is lesz...

zjakabfi Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15080

2003 decemberéig a Balatonon járt a Venezia.

És volt olyan éve, hogy volt orosz kocsija, 2005 után, amikor visszakerül.

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (15078)
zjakabfi Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15079

Meg még halványabb emlékeim szerint a Maestral ha késett, belföldi vonattal egyesítve ment, az lehetett jó hosszú, de hogy került rá autószállító?

 

 

Olyan csak 2008 decembere után lehetett, amikor Gyékényesnek ment, vagy 2009 decemberétől, amikor volt ütemes gyors.

Korábban a Maestral környékén sem volt gyors...

 

Előzmény: Törölt nick (15075)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15078

De akkor még nem a balaton partján járt. Ha nem csal az emlékezetem akkor 2005 decemberi menetrend váltáskor került át ismét Bp-Gyékényes közé. Bár nem kizárt de ebben a viszonylatban FS kocsikkal sosem láttam.

Előzmény: rutthin (15077)
rutthin Creative Commons License 2017.10.15 0 1 15077

A veneziában volt FS kocsi több menetrendi évben is! Igaz, hogy nem minden évben volt naponta közlekedőnek meghirdetve. De pl. 2003-ban biztos hogy volt benne FS kocsi, mert abban utaztam, arra emlékszem! De legtöbbször a CFR fülkés kocsiját vettem igénybe, mert mikor a MÁV adta bele a kocsikat, mindig termest adott, és abban éjszakázni nem volt célszerű.

Előzmény: oldmumus_v.2 (15076)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!