Mindig jönnek a vasútnál hogy a gazdaságossági kérdések miatt építenek le mindent. A Hargita IC sem lesz egy álom decembertől de a két másod osztály mellett kap ugye egy magyar 1. osztályt. Viszont ez a vonat eleve borzalmas időpontokban közlekedik és talán Brassót sem a legkedvezőbb időpontokban érinti. Szerintem aki látta már vagy utazott ezzel a vonattal az tudja hogy az 1. osztály kihasználtsága legalább olyan alacsony mint régen az Ady IC vonaté volt. Mégis úgy tűnik hogy a Hargitán marad meg az 1. osztály amikor sokkal kevesebben veszik igénybe mint pl. a Coronán. Nem tudom mégis mi alapján döntöttek így mert az kizárt hogy a kocsi kihasználtsága lenne a döntő hiszen akkor a Coronán maradna ami sokkal kedvezőbb időpontokban közlekedik magasabb kihasználtsággal.
Hát igen a páratlan Citadella is hasonlóan "jó", annyival másabb a helyzet hogy a hozzászolás a Déli-Egerszeg közötti vonatról szólt és az Boba-Egerszeg között nem áll meg, viszont Fehérvár-Boba között minden " bokornál" megáll, ez viszont nagyon gáz! Persze ez idén volt lehet hogy jövöre nem így lessz! ;)
Erősen dokumentum jelleggel a holnapi szolgáltatás csökkentett IC362 kocsijai az IC1407 elején. Csak remélni tudom már hogy a Corona esetében módosul valamit a vasút döntése.
Állítólag olvassák nagyobb rangú emberek is a fórumot. Akkor remélem látják hogy még mindig elhibázott lépésnek tűnik a Corona csak 2. osztállyal közlekedtetése. Ugyanis ahogy szinte mindig úgy a mai napon az 1406-os 2. osztályon telt házzal ment. Alapból hibának tartom ha egy 10 + órát közlekedő vonatnál nincs mód a 2. osztályon kívül más igénybe venni. Viszont ha a teljes szerelvény esetében tele van a 2. osztály egy átlagos kedd reggel. Akkor mi lesz egy háló kocsi és 1. osztály (bár én a fekvőhelyest sem láttam még bár azt csak megtartják) nélküli pénteken? Nehéz ezt megérteni mi a cél ennél a vonatnál. Értem én hogy spórolás meg valaki jól jár...de a Hargitán még annyian sincsenek mint a Coronán (belföldön legalábbis). Az viszont nem megoldás hogy azt is leveszik amire még külön személyzet sem kell. Az pl. meg sem fordul a fejükben hogy kitaláljanak valami kedvező utast csábító ajánlatot.
Nehéz lehet jól megmagyarázni egy olyan vonat szükségességét, ami sem belföldi, sem nemzetközi utazásban nem tud érdemi funkcióval bírni - ha meg üzleti alapon kell vinni, máris nem lehet olyan jó bolt (ld. Metropol). De számolgasd csak egy kicsit azt, hogy mennyi a Pozsony-Split menetidő, és máris fennáll a veszélye, hogy nem éri utol a saját visszaindulását...
Elvileg a magyar vonatkozású dolgokkal vannak a bajok. Közben a németeknél is fent van valami hasonló mint az osztrákoknál csak itt már az erdélyi IC-k is bekerültek és mutatják a szomorú jövőt. Mondjuk szerintem itt még lesz változás ha van egy kis észszerűség még bennük.
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy elektronikusan kapnék az alábbi két vonatról (MÁV és az ÖBBszakaszról egyaránt ) egy érvényes szolgálati menetrendet?
Közben pont most jött meg a levél hogy az ÖBB adati nagyrészt hibásak és nem érdemes azokkal számolni. Mondjuk az sokat elmond a vasút helyzetéről hogy már annak kell örülni hogy nem vesznek ki egy vonatot a jelenlegi megállási rendből.
Mint lentebb írtam a Hortobágy EC esetében is érthetetlen az ÖBB-s menetrendben szereplő megállási rend. Kis városokkal van tele miközben az eddigi egyes megállók nincsenek benne. Persze a vasúttól csak sablon válasz érkezik erre is mint arra is hogy mennyire elhibázott dolog a Coronáról levenni az 1. osztályt. Bár most a legutóbbi válaszuk szerint megy a kukába az étkező és a háló is szóval lehet kezdeni lassan a sztrájkokat elölről.....
A 2018-as menetrendhez: az ÖBB menetrend szerint a railjet nem áll meg Tatabányán, de megáll Tatán. Ez valóban így lesz, vagy téves? A D és EN vonatok Tatabányán állnak meg, de mindkét esetben 30 perc menetidőt ír Kelenföldtől.
A MÁV nál ha késnek a vonatok és forgalmi okból megáll egy vonat nem szállhatsz fel csak a később érkező vonatodra. Olaszba kétszer úgy jártunk, hogy a reggel Sziciliából induló vonat annyit késett Róma Terminiig, hogy a 19.04 kor bécsbe induló EN vonatot lekéstük. Símán felszállhattunk a 260Km sebességgel közlekedő Freccia Rossa vonatra, amivel elhagytuk az EN vonatunkat és első alkalommal Bolognaba, másodszor Firenzebe átszállhattunk pótjegy nélkül.
Mi a helyzet a Sparschiene Fortuna (és hasonlo) konkrét vonathoz kötött vonatokkal abban az esetben, ha a vonat (orakat) késik?
Elmehetek az ugyanazon a viszonylaton közlelekedö következö vonattal, vagy nem, meg kell varnom az én vonatomat?
Mi a helyzet akkor, ha kimarad a vonat?
Amennyire tudom, az ÖBB-nél és DB-nél egy oras késés felett nem él a vonathoz kötöttség, fel lehet szallni barmely vonatra, hogy elérd a célodat. Mi a helyzet a MAV-nal ilyen esetben?
(Felhivtam a nemzetközi tudakozot: ott azt mondtak, megvarom vagy megvarom :-) a késö vonatot, de nem volt teljesen meggyözö - ezért kérdezem itt is)
De akkor még nem a balaton partján járt. Ha nem csal az emlékezetem akkor 2005 decemberi menetrend váltáskor került át ismét Bp-Gyékényes közé. Bár nem kizárt de ebben a viszonylatban FS kocsikkal sosem láttam.
A veneziában volt FS kocsi több menetrendi évben is! Igaz, hogy nem minden évben volt naponta közlekedőnek meghirdetve. De pl. 2003-ban biztos hogy volt benne FS kocsi, mert abban utaztam, arra emlékszem! De legtöbbször a CFR fülkés kocsiját vettem igénybe, mert mikor a MÁV adta bele a kocsikat, mindig termest adott, és abban éjszakázni nem volt célszerű.