Akkor ugyanarra a hegyre ezzel nehezebb lesz felmenni. A régi montin valószínűleg volt egy 28/34 áttételed, ami egy pedálfordulatra kb 1.7 méter utat tett meg, rosszabb esetben egy 28/28, ami kb 2.07 méter. Amit írtál, az alapján a legrövidebb áttéteáeld az újon 42/34 lesz, ami kb 2.56 métert jelent egy pedálfordulatra, szinte pontosan 50%-al nehezebb, mint a mostani.
Legalább 1/1 áttétel javasolnék emelkedőre. Huzamosabb 8%-os emelkedőhöz már javasolnám a 1,15-ös áttételt. Ami kb: elöl 28, hátul 32 fog. Függ az erődtől is persze, meg hogy mennyit kell cipelni.
Nézzétek el nekem, hogy nincs időm visszaolvasni a topikot, szinte biztos volt már a téma, de azért bátortalanul kérdeznék.
Bringavásárlást tervezek, tetszik is egy konkrét Orbea modell, viszont egyvalami kicsit zavar. A váltó 1x7 fokozatú, szóval csak hátsó váltó van, a hátsó tárcsa a doksi szerint 12-32t.
A kérdés pedig az, hogy ezzel a váltóval mennyire lehet vajon emelkedőre feltekerni? Most egy minimum 20 éves montim van 3x6-os váltóval és a mai váltórendszerekhez még annyira se értek, mint a régiekhez, pedig már azokhoz se értettem :) De ott legalább tudtam, hogy van olyan fokozat, amivel fel tudok menni egy emelkedőn.
a rendőr örül, hogy legalább van lámpád. nem fogja érdekelni, hogy mennyi. nekem a városin van egy távolsági lent a villahídon és egy lefele világító "tompított" a kormányon. a távolságit nyomógombbal lehet kapcsolni. csak akkor nyomom, ha városon kívül megyek, vagy tök sötét kerékpárúton. ez olyan erős, hogy az autósok lekapcsolják a reflektort, ha esetleg elfelejtették volna. :)
terepen meg egy dupla ledes a kormányon, meg egy külső akksis fejlámpa. így van egy szép szórt fény, ami a kormánnyal mozog, meg egy koncentrált bármerre irányítható. ez esti dhzáshoz is elég.
Fel szabad szerelni több lámpát? Lehetni ugye lehet akármennyit, de szabad-e? Vagy csak az előírás szerinti ténylegesen 1db fehér vagy kadmiumsárga fényű lámpa lehet elöl?
A cél 2 lenne, az egyik vázra szerelten mindig egyenesen világítana, szétterülve, a másik viszont alatta vagy fölötte lenne, de kormánnyra/villára szerelve "kanyarvilágítana". Ha ezt a kettőt 1 tokban lehetne összetrükközni akkor nem is lenne vele probléma, mert úgy biztosan 1db-nak lehetne nevezni.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
224. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2022. szeptember 10. (szombat)
Időpont: 19:30
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Köszi, körülnéztem. Nem valami nagy a felhozatal. Csak izzót akartam cserélni, az meg 1500 Ft körül van, 10-15 luxot tud. Lehet, hogy tényleg egy komplett lámpát veszek. Meglepően marha drágák.
Pár éve autómhoz vettem 10000 Ft-ért egy komplett lámpabúrát. Igaz, nem volt benne izzó, de anyagból 100-szor annyi van benne.
Általában 6V 3W a kimenete, néhány típusnál csökkentett 1,5W.
Hogy milyen lámpára cseréld, a pénztárcádtól és az elérhető készletektől függ. Rengeteg féléből lehet választani 15-120 Lux fényerő között. Ha javasolhatom, olyat nézz amin van állófény funkció is.
Shimani agydinamóhoz jelenleg hagyományos izzó van első lámpában.
Van erre valami LED-es megoldás? Vagyis az agydinamó maradna és erre rákötni LED-es világítást? Ha jól emlékszem 6V van ráírva a dinamóra. A lámpában az izzót nem néztem meg, hogy milyen paraméterekkel rendelkezik, ha rá van írva egyáltalán.
ki kell pakolnom a Bp.-i pecót, az ottani bicajoknak nincs itthon helye, valakinek nincs szüksége e két bicaj egyikére vagy akár mindkettőre,városban szaladgálásra, jelképes összegért
ez egy 2010-es évekbeli Giant Cypress,tourney váltóval, picit kopott gyári ülésével, még a hegyet is bírja a hajtás,egyedül a teló rakoncátlankodik,felszálláskor/induláskor nyiszoga táskát leszedném róla,mert jól pakolható és strapabíró.
A másik márkáját passzolom,az van a hátsó kerekére állítva,5-6 sebességes, nem volt használva az elmúlt két évben, max. 1-2x,azt át kéne simogatni
Üdvözletem! Ez egy Sturmey-Archer 5 sebességes agyváltó. Ha valaki ismeri a jelölések és a piros pont egymáshoz viszonyított helyzetét, kérem ossza meg velem. 4.5. fokozat nem működik és szeretném rendbe hozni. Szép napot.
Én a közkedvelt Rubenaval (cseh) jártam így. Repedezett, majd kopott, sokat nem bírt, de inkbb keveset. Többet nem veszek. Egy ideje már Mitas néven van, ha jól tudom.