Köszi a gyors választ. Akkor mindenképp keresni fogom. Nem is tudtam, hogy ô alkatrészekkel foglalkozik. Igaz lassan megy a kommentek olvasása, a végérôl kezdtem, és most járok 2008. dec. 31.én :)
Az összes gyári alkatrész (vezérműszíj, görgők, vízpumpa, hosszbordás-szíj, feszítő) max 40 körül van, ha vinjotól rendeled. Márkaszervizben minimum dupla, hacsak nem kapsz kedvezményt. A norma kb. 3 óra, 60-ból meglehet az egész.
Vmi elektromos gond lehet. Nálam 6,5 év alatt a sport Bravo esetén 3-4-szer volt tompított csere (volt mikor csak untam a fényét), helyzetjelző "tuning" volt még ezen kívül, valamint kétszer cseréltem rendszámtábla világítást, egy-egy eset mind a két oldalon. Még fiatal korában próbáltam egyszer kiszedni a hátsó lámpát, nem ment, tehát nem is baj, hogy nem ég ott ki semmi... :-D
Akinek már volt vezérműszíj cseréje az írjon már egy árat, hogy kb. mennyivel kell számolni. A benzines 150esemnél lassan aktuális lesz, és érdekelne, hogy mekkora beruházásra kell számítanom.
Esetemben a bal hátsó lámpa izzót kellett cserélnem 2 év alatt volt benne vagy 3db. Az utolsó csere óta viszont több mint egy év telt el és rendben van.
Szóval szerintem az izzó sem mindegy. Azóta mondjuk volt egy aksi cserém is, de nem hiszem, hogy ez befolyásolta volna, bármilyen aksi érzékeny is a vas...
Kb 1 éve vagyok tulajdonosa egy 150 lovas Sport csomagos Bravonak. Az utóbbi időben olvasgattam a topicot és nagyon jó látni hogy nem csak én vagyok beleszerelmesedve az autómba :-). Kívül-belül gyönyörű, igazi időt álló forma, a hátbavágás sport fokozatban pedig továbbra is megunhatatlan - nem csodálom hogy többen is írtátok hogy nagyon nehéz olyan autót találni amire nyugodt szívvel lecserélnétek.
Az egy év során olaj-, szűrő- és izzócserén kívül egy dologra kellett költenem: a féltengely csillag ismert típushibája nálam is előjött és cserére szorult. Remélem ennyiben ki is merültek a hibák. Viszont most egy dolog miatt kicsit aggódom: ez alatt az idő alatt már cserélnem kellett 2 féklámpa, 1 ködlámpa és a 2 rendszámtábla izzót, és ez utóbbiból most megint kiégett az egyik, tehát kevesebb mint egy évet bírt ki. Ez utalhat esetleg valamilyen elektromos hibára vagy ezek az izzók csak ennyit bírnak?
Anyósülés lábtérnél műanyag burkolatot leszeded azt ahol a szellőzőrács ami a lábra fújja a levegőt. Ha ez megvan ott meg fogod már találni, van egy függőleges kb 15 cm hosszú hűanyag azt leszed és ott lesz a pollenszűrő
Nekem is mutatott 220-at az óra, eddig meg vagyok elégedve a fogyasztással. Jah és a reggeli hidegen való indításkor előjövő dadogás is megoldódott nekem, a fojtószelepház kipucolással, ill gyertya csere. Azóta a fogyasztás is kedvezőbb lett :D :D
újra megosztanék veletek pár infót az autóról, hátha valakinek jól jön.
az autó: 1.9 mjet 16V Dynamic Sport csomaggal, DPF nélkül.
Az elmúlt 1 évben kb 40 ezer km-t tekertem az autóba. Jelenleg 165 ezer van benne.
12-15 ezrenként olajcsere szűrőkkel
30 ezer után ismét cseréltem gázolajszűrőt is. Minden szűrő Mann az autóban az olaj pedig 5w40 Fuchs GT1. Olajfogyást sosem látok a nívó pálcán illetve olajcsere után 100-200 km alatt teljesen fekete lesz az olaj ami normális egy dízelnél.
EGR szelepet kellet cserélnem idén áprilisban előtte meg légtömegmérőt. Mind a 2 alkatrész cseréjét márkaszervízben végezték, tehát van 2 év garanciám az alaktrészekre. Akkumulátor még a gyári van benne. Októberben lesz műszakis az autó, kíváncsian várom mit találnak rajta. Talán egy fékbetét tárcsa csere befigyelhet, bár a jelenlegi Textar betéteket kidobnám szívem szerint mert annyira csikorognak melegben,hogy az valami borzalom.
A sport futómű 225ös gumikkal nem tolerálja túl jól a hazai útjainakt, ezért 20 ezrenként el szoktam vinni futóműveshez, nemrég állítani is kellett az első kerékösszetartást.
A fogyasztáról annyit, hogy én napi 100km ingázásra használom autóúton, így a fedélzeti szerint 5.2 a fogyi, ez rátankolással 5.6 os átlagot jelent.
Viszont a mai napig meglepődöm, hogy a céges 1.6os TDi Oktávia mennyivel alacsonyabb fordulatról húz. A Fiat kb 2000-től kezd el menni, addig teljesen használhatatlan. De ez egy viszonylag régi építésű motor.
Az autóban nincs CHIp tuning, jelenleg nem is terevzem. Nekem teljesen elegendő az ereje, manapság ez a 150 LE meg 305 Nm átlagos, ritkán szoktam kakaskodni:)
Alapjában véve a dízel Bravo egy jó konstrukció, semmivel sem rosszabb mint egy hasonló évjáratú dízel Golf vagy bármi a kategóriában. Költeni természetesen kell rá.