Látom van szakértő is a fórumon.Nekem XEV20X es kódszámú motor van a vectrámban és egy ideje családi(anyagi) okokból nem volt vizsgáztatva.
Vizsgára menne az autó de az állásban beszedett egy hibát és ha tudtok segíteni azt megköszönném.
A hiba az hogy kb:4500 as fordulaton ledadog és ég a computer jelzés is,csak a garázsban állt idönként beindítottam hogy felhordja a hengerfalakra az olajat hát ennyi.
ha valaki tudja mi lehet a hiba nagyon megköszönném a segítséget.
Én csak egyet nem értek, ha gyorsabb jön mögötted, akkor azzal miért kell "púposkodni", ha előzni próbál. Miért jó érzés, ha megmutatod neki, hogy a te autód milyen nagyon megy?
Nincs idegesítőbb és veszélyesebb annál, mintha egy autós szarakodik előtted, majd amikor előzni akarod, rágyorsít.
Olyan is van, csak amikor pályán el akarnak menni melletted és nyomsz egy kövéret, akkor nincs sok esélye a gyengébb kocsinak. Alázós történeteim nekem is vannak, de ezek a rutin miatt, autópályán az keveset számít...
Anno a v6 omegával legyűrtem egy 750 IA-t,pedig szinte mindenben a duplája,de a fiatal srác még ahhoz sem értett hogyan kell "férfiasan" a gázpedált kezelni..... :-)
HELLO!LÁTTAM HOGY NEKED IS UGYAN AZ A PROBLÉMÁD A VERDÁDDAL MINT NEKEM.KAPTÁL MÁR VÁLASZT VAGY SEGITSÉGET VALAKITŐL?HA IGEN,MEGTENNÉD HOGY KÜLDESZ NEKEM EGY E-MAILT,HOGYAN OLDOTTAD MEG A PROBLÉMÁT.ELŐRE IS KÖSZI!PÉTER E-MAIL:BULYATRIBE@LIVE. DE
Enyémbe 230ezer km van, olajügyben kb 1 liter / 10.000 km (ami különösebben nem zavar mert LPG-s, szóval minden 400 km-en megspórolok 1 liter olajra való pénzt) , sokadik gazdás (pff, kit zavar??), magyarországi autó. Lehet talán a használati mód is számít? Kitudja... De az is lehet hogy csak ügyes magyar kezek rakták össze a blokkot, ugyanis Szentgotthárdon készült motorszám alapján ;-)
Egy C20NE ha jól tudom 116 lóerő, azért az mégiscsak több mint a 101. na meg egy kadett önsúlya mennyi? 1000kg? Én nem nézem le a régi gépeket, tudom hogy mennek azok ha akarnak :-) Viszont B vectrába X16XE-t nem raktak, az ugyanis 105 lovas, az X16XEL pedig 101. Maga a blokk nyilván ugyanaz de mégis...
Nem, csak az jut eszembe, hogy valamikor 10-12 éve siettem volna haza pestről, akkor még kevéske volt az autópálya és 1.6i A Vectra szénné szívatott. Nekem a Nexiával olyan 140-150 volt a végem óra szerint, neki pont 10-15-tel több, meg kicsit jobban harapott, mert sehogy sem tudtam elmenni mellette. Aztán 5 éve, amikor jottem haza a Kadettal, 1.6 B Vectra nekiállt velem púpozni és ugyanazt játszottam vele, mint anno az A Veki velem. Az X16XE B Vectrának esélye sem volt a C20NE Kadettal szemben. Úgyhogy nagyon fenntartásom van azzal a 200-zal, mert 140-150 felett teljesen esélytelen volt...
Annyira azért nem szar az az X16XEL. Nincs sok benyás autó ebben a kategóriában ami pályán átlagba 6,2-t tudna fogyasztani 100 km-en. Jó, nem egy nyomatékállat de 200at kiviszi egy majdnem 1300 kilós vectra kasztnijában is :)
Már voltam többször is hibát kiolvasatni, a hiba mindig valamelyik hengernél (változó) gyújtáskimaradás. Trafót is akartak cseréltetni, de aztán kiderült hogy semmi baja.
A jelenség, hogy indításkor nem pörög fel, rángat, leállítás után ujra indít és jó annál a vekinél nem volt. ott szimplán meg ált asszem az 1es vagy a 4es henger befecskendezése és iszunk látásig.
egy renault lagunánál voltunk így, hogy b.szott rendesen beindulni, rángatott nem pörgött fel és minden baja volt. aztán kiderült, hogy az adagolón van egy hengerazonosító és azt rakták rossz helyre. helyre raktuk és megszünt a jelenség.
Ezzel utalni akarok arra, hogy lehet, hogy a gond az állandóan jelentkező hibakód miatt van. Lehet, hogy a veztengely és a főtengely jeladó jelekt nem tudja összeegyeztetni, mert nem kap jelet a eztengelyről, vagy a kapott jelet hibássan dolgozza fel és ezt produkálja.
A világ legelb.szottam ötlete votl odatenni azt a motorvezérlőt. ilyen baklövést, hogy követhetett el a nagy O???
Ha visszaolavstál akkor látod, hogy szivásban nekem is van rutinom :) Az hogy pár nap mulva nem produkálja, az szerintem azért van, mert ha jól tudom 10 olyan indítózás után, amikor nincs hiba lekapcsolja a hibajelzőt. Ki kée olvastani a computert, milyen hibát ír ki. Nekem vezérműtengely jeladó hibát szokott hasonlóan produkálni, most a 2. hengernél, bár a gyújtás kimaradás nálam lehet újra computer hiba :(
Olvasgattam a fórumot és láttam vannak itt rutinos Vectrások, gondoltam ti hátha tudtok valami ötletet a problémámra.
Van egy 2001-es 1.6 16V Ecotec motoros B Vectrám és a köv. dolgokat produkálja:
Valamikor rendszertelenül kigyullad menet közben a motor hibajelző lámpa, a motornak olyan hangja van mintha egy henger nem menne, alapjáraton rázza az egész autót. 2500-3000 fordulat felett pedig elkezd villogni a hibajelző lámpa. Az autó leállítása, kulcs kivétele után, újraindítás és már semmi baja, ismét rendesen megy egy ideig. A lámpa is csak 1-2 napig ég, aztán kialszik.
Ezeket a hibákat inkább hideg időben produkálja, mert nyáron semmi baja nem volt, viszont most a második tél, hogy előjött a hiba.
Voltam szakszervízben nem is egyszer, minden szart kicseréltetnek, de nem tudják mi az oka pontosan. Eddig már AGR szelepet, katalizátort is cseréltettek, de javítás után 1-2 héttel ismét előjön a hiba.
Valakinek van valami ötlete, mert lassan az őrületbe kerget ez az autó.