Bocs,hogy ilyen sokk kérdéssel nyaggatlak benneteket,de én nem vagyok szerelő.Kamion sofőr vagyok!A szakmám meg Pincér.De itt a környéken a szerelők se értenek a Land Rover hez.Ezek olajat meg fékbetétet akarnak csak cserélni!Ezeknél a típusoknál meg mindig akad valami fejtörést okozó bütykölni való!Ezért gondoltam,hogy amit tudok inkább magam próbálok megreparálni.
Az a feladata,hogy átverje az ECM-et és beadja neki meleg motornál is,hogy az bizony hideg!
Amire az ECM, hidegindítást produkál több nyállal, de csak addig amíg a motor elindul!
Könnyen leellenőrizhertő,hogy erre van-e szükség.Amikor meleg a motor és tudvalevő,hogy sokat kell majd tekertetni,akkor le kell önteni az adagolót egy kübli hideg vízzel.Ha ezután könnyen indul, akkor a már vázolt problematika a hunyó.
Feleslegessé vált egy gyűrűzésre váró 4.6l v8 motorom. Karburátorosra alakitva, elektromos gyujtással. A főtengely első méretre köszörülve, új csapágyakkal.
Automataváltó zf4hp24 hibátlan állapotban, ennek átépitésében tudok segiteni, ha nem v8-ra kell.
Sziasztok kollégák! Következő kérdésem volna ha valaki tud válaszolni azt megköszönöm. A RRC spirál rugóit be lehet-e építeni a P38-ba? Azonkívül Ingadozik az alapjáratom inkább csak pörög 1100 on adagoló vagy elektronika inkább. Adagolóm van tartalék KB 3 db csak az a baj, hogy BMW-é és nem biztos .hogy elindulna vele.
Gumikat cseréltettem és bennem is felmerült a kérdés,meg is említettem a szakinak hogy,ilyet rakjon bele,volt is neki.
Azt mondta semmiképp se,ez inkább "spidihuszároknak" való,csak a bajom lesz vele,mindíg ereszt,telemegy szarral,macerás,stb....
Nem vitáztam vele,gondoltam csak ért hozzá.Mondtam neki hogy,miért kellene,inkább robogó szelepet javasolt,az csak 3 centit lóg ki a felniből,így nagyon baszkodni kell,mire letörik.
Az a baj, hogy ez a kocsit egy elektromos anomália. Karambolozott, karosszériát cseréltek, pár dolgot koklerül felületesen bekötöttek, ennek hatására szinte semmi nem volt jó. Elkezdtem aprólékosan kibogózni a szálakat, csak baromi hosszú idő kibontani a fél autót .
A következő dolog amit helyre kell pofóznom, az az üzemanyag szintjelzés és a központi difi zárás visszajelző. Elkezdtem lebontani a difi burkolatát felülről, de berohadtak a csavarok, kell egy csavar kilazító, ami úgy néz ki, mint egy véső, csak lehet mindenfajta fejet (sima, csillag, torx) belepakolni, ha ráütsz, akkor egy picit elfordítja a csavart, ennek hatására nem nyalódik le a mintázat a csavar fejről.
A tegnapi-mai ágasvári túra igen jól sikerült, lásd pinguru lenti hozzászólását. :-)
A jövő heti péceli buli megtelt.
Két hét múlva hét végén (November 23-24.) Ágasváron sajnos nincs hely a turistaházban, ezért a két napos túra a béri Andezit fogadóban lesz elszállásolva, a program pedig a környék bejárása. A részvétel 8500 / fő, jelentkezni csütrötökig lehet.
Négy hét múlva (December 7-8.) ismét Ágasvár. Mivel itt is limitált a résztvevők száma, ezért aki jönni akar, az mielőbb jelentkezzen.
Ismét egy nagyszerű Kompi túrán vagyunk túl, az időjárás is nekünk kedvezett, néhány horpadáson kívül nem volt amortizáció, a hangulat tökéletes volt. Köszönjük a szervezést, a lányom nevében is :)
Köszi a kiigazítást - akkor csak Disco (300 Tdi) tulajok figyeljenek... A felrögzítés egyszerű füles módszerrel megy, a csatornába eresztett lábakkal. Lásd a fotón.
P38 tulajok számára esetleg érdekes lehet, hogy tegnap elbóklásztam a diagnosztika egy keveset használt zugába, és kiderült , hogy be lehet állítani egy úgynevezett kerék-koefficienst. szóval aki nagyobb kereket/gumit rakott fel mint a gyári méret, ennek módosításával elérheti, hogy jól mutasson a sebességmérő!