Amugy jobban örülnek, ha az M86-M15 (Csorna-Mosonmagyarovar) összeköteseröl gondolkodnanak. Szombaton jartam arra legutobb, a 86-os utrol csak ejszakara vannak kitiltva a kamionok. Kamionstopp a höseg miatt nem volt. Egyik se került az M85-M1 utvonalon. Egy jo nyomvonallal meg rövidülhetne is az M86-M15 tavolsag 47 km-röl ugy 30-32-km-re.
Ha engem, mint zalait kerdezel, akkor azt mondom, hogy nem lesz az sok :D
Persze hatekonyabban is lehetne penzt költeni. Szerintem a legnagyobb problema, hogy Zalaegerszeg totalisan kiesik a fö közlekedesi utvonalakrol, de valahogy megis be akarjak kötni.
/off Vasutat a zalai nemesek annak idejen sikeresen megtorpedoztak, azota is szivjuk a levet, hogy 17-es vonal (Szhely-Nkanizsa) nem Egerszegen megy at.
Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna.
---------------
Aki számtanból (nem matematikából) is buta miért nem a tájképfestészet aktuális kérdeseiről ír véleményt ?
Egy kamionos 1500 km-t, 21 óra vezetett idővel tehet meg, azaz közben kétszer is meg kell állnia 9-9 órára.
A teljes útja 9+9+9+9+3 = 39 óra lesz.
Amiből a piros a vezetési idő.
Egy román kamionos Hollandiától hazáig nem tudja nyomni a gázt.
Ha Hollandia keleti csücskéből Maastrichtból indult, akkor 1500 km megtétele után még csak Nagyváradon van, a harmadik napon.
Aki pedig 9 óra kötelező pihenő után, 500-600 km vezetés miatt elálmosodik, ne kamiont vezessen, hanem kecskét.
Csak az filmnézés előtti esti hiradókból mégis azt látja az ember, hogy minden második ráfutásos baleset autópályán vagy autóúton következik be, azaz olyan úton
-------------
Kicsi fijjam !
A kocsmai műveltség = a TV Híradós műveltség.
Ha a TV Híradóban minden este bemutatok kettő állatkínzót, akkor Magyarország népességének butább része, meg lesz győződve arról, hogy elszaporodtak az állatkínzások.
Holott nem.
Csak azt mutattam be.
Magyarországon 2016-ban 16.600 közuti baleset történt.
Azaz naponta 46.
Ebből a napi 46-ból, az esti TV Híradók bemutatnak a vérre szomjazóknak 1-3-at.
Aki buta, ebből az 1-3-ból tájékozódik, és nem tud semmit az aznapi másik 43-45 közuti balesetről.
Mert nem csak buta, hanem lusta is utána nézni, tanulni.
Ők a posvány akik manipulálhatók.
Könnyen.
Lásd pl. az itt OFF migráns kérdést.
Az autópálya - egyelőre - a legbiztonságosabb közlekedési helyszínünk.
Az autópályák építése- remélhetőleg - sokáig folytatódni fog a népesség 90-95%-nak örömére és egy-két elvarázsolt sötétzöld, vasútmániás vagy közlekedési klubos bánatára.
De úgy is lehetne hogy aki sokat megy sokat fizet aki keveset az keveset. De manapság tudom mindenben az a divat aki sokat vesz az olcsó aki keveset az sok. Ha mindenki ugyan annyit fizetne egy km ért akkor is befolyna annyi pénz, és igazsagossabb lenne.
Az elalvást mint okok nem azért emeltem ki mert a sok vezető hülye lenne, dehogyis. Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna. Közben meg az előírt pihenőidőket épphogy csak betartják, egy perccel többet nem pihennek, szintén a menetidő minél pontosabb betartása miatt (sietség!). És mi a következmény? Hát a baleset... .. :((
Talán mert más balesetet nem igazán lehet egy autópályán összehozni?
- frontális ütközéshez át kell menni a dupla szalagkorláton, susnyáson / betontömbön
- szarvas nem fut ki elé, mert ott a kerítés
- nincs traktor, kombájn stb
- nincs mellékutcából vakon kihajtó
- nincs gyalogos, biciklista, lovaskocsi stb
- szintbeli kereszteződés sincs
- nem lyukas az út
Szóval összességében a gáz és fékpedál használatát lehet elrontani, meg el lehet aludni, esetleg forgalommal szemben felhajtani, leálló sávon gázolni... összességében ennél hülyebiztosabb az lenne, ha egy nagy szövetkesztyűs kéz tenné át az autót A-ból B-be. De persze vannak, akiknek a körforgalom is bonyolult...
Igen, értem én. Csak az filmnézés előtti esti hiradókból mégis azt látja az ember, hogy minden második ráfutásos baleset autópályán vagy autóúton következik be, azaz olyan úton, ahol az unalmasan egyenes nyomvonalvezetésnek !a reflexeket elaltató hatása! egy idő után érvényesülni kezd. És ha ezután bekövetkezik az elálmosodás, akkor már csak az isteni vakszerencse dönti el, hogy hátulról beleszalad-e az elálmosodott autós az előtte lévőbe, vagy pedig megússza egy vészfékezéssel.
És innentől megint kétféleképpen alakulhat tovább a dolog: vagy az történik, hogy az álmos vezető autója mögötti autó sofőrje meg tud mögötte állni és ez esetben megint nem lesz baj; vagy pedig az lesz belőle, hogy a hátsó kocsi a vészfékezése ellenére is ráfut az álmos sofőr vezette autóra, és ez esetben megint megvan a baj. Ha pedig egy már ráfutott, a többi rendszerint zsinórban szalad rá az előtte lévő vészfékezőre, a "dominóelv" alapján. Ebből a szempontból döntő súlya van a k ö v e t é s i t á v o l s á g előzetes (és menet közbeni) betartásának. Ennél a balesettípusnál az egyik rizikófaktor az átlagosnál / a megszokottnál nagyobb forgalomsűrűség.
Nem tudom láttad-e a tegnap esti híreket. Ott egy tipikusan olyan esetet mutattak be, aminél az á l l ó kamionba hátulról belerohant a mögötte lévő autó. Na ez pl. tipikus reflextompulásos / elalvásos baleset.
Azért sok a ráfutásos baleset, mert sokan közlekednek az autópályán. A főutakon is sokan közlekednek, és sok a frontális ütközés (vagy szerinted kevés)?
A _sok_ elég relatív fogalom, számoljunk inkább a forgalomarányosan bekövetkező balesetek, súlyos sérülések, halálesetek relatív számával.
A tények makacs dolgok, az autópálya így nézve 4-5x biztonságosabb, mint egy főút (várhatóan 4-5x annyi idő telik el két autópályás balaseted között, mint két főúti baleseted között)
És akkor mire magyarázod a sok ráfutásos balesetet? Azok sem ok nélkül vannak, nem?
És ezek mindig az autópályán csúcsforgalomban csúcsosodnak ki. Az ember sokszor megdöbbenve nézi az olyan ráfutásosokat, amikor 30-40 autó csúszik egymásba, azzal kommentálják, hogy a sofőr figyelmetlen vagy álmos volt, és ez okozta.........
Főutakon általában a forgalomsűrűség és az útszélesség együtt dönti el hogy lesz-e baleset, és nem egyet azért szélesítettek 2 sávosként 11 méteresre, hogy az elb@szott előzésből a három - szembejövő, megelőzött, és előző - az egyik az útpadka széle felé menekülve elkerülhesse a frontálist, mivel a 11 méteres úton "visítva" bár, de három keskenyebb személykocsi már befér. És ha legalább az egyiknek lesz helye lehúzódni, akkor ha lesz is baleset, az nem egy halálos frontális lesz, hanem "csak" egy enyhébb, oldallehorzsolásos balesetként ér véget.
Anyagi kár így is lesz, de legalább nem kell hívni a papot a temetéshez.
Ezt a tudományos megállapítást a világon, közlekedésbiztonság javításáért dolgozó kb. 100.000 közlekedésmérök, baleseti helyszínelő, közútkezelő/építő/karbantartó még nem tanulta.
Igaz a tudományos felfedezések lassan terjednek.
Megyek én is templomba gyónni, mert 26 évig pont fordítva tanítottam a leendő közlekedésmérnököknek.
Miskolctól Tornyosnémetiig 56,7 kilométeren kétszer kétsávos sztráda épül.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kihirdette az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszára kiírt független mérnöki közbeszerzés nyertesét: a FŐBER Nemzetközi Ingatlanfejlesztő és Mérnöki Zrt., a Transinvest-Budapest Kft., az EUROUT Mérnöki Tanácsadó Szervező és Kereskedelmi Kft., az Országos Vízügyi Beruházási Mérnöki Konzulens és Tervező Kft., valamint a VIKÖTI Mérnök Iroda Kft. konzorciumanettó 2 milliárd 769 millió forint értékben építheti meg a gyorsforgalmi utat.
Az autópályás haladás csak látszatkényelem. Sokkal nagyobb ugyanis rajta a balesetveszély a következő három ok miatt, mint főúton:
1. A nyomvonal kialakítása majdnem mindenütt nyílegyenes, ami hosszú kilométereken keresztül monoton egyhangú vezetéshez vezet, ami az autóvezetés közbeni elálmosodás és elalvás valószínűségét növeli, az pedig súlyos ráfutásos balesetekét.
2. Az autópályán haladó autósok jelentős része fittyet hány a rendőri ellenőrzésekre is, és nem egy esetben 180-200 km/h-val száguldoznak, ami abban az esetben, ha a folyamatos haladást egy hirtelen meglátott útjavításos szakasz következik, akkor ennél a szakasznál a hirtelen lelassítás miatt (mivel hogy a sebességkorlátozás rendszerint 130-ról 100-ra, majd "rögtön" utána 100-ról 80-ra vagy 70-re következik!) az egyenes szakaszok miatt elálmosodottak közül majdnem mindig akad egy-kettő, aki későn veszi észre, hogy fékeznie kell(ene), és belerohan az előtte haladókba, vagyis ez is megint csak a ráfutásos balesetek veszélyét növeli meg jelentősen.
3. Van egy tipikusan autópályás jelenség, a reggeli, a déli, illetve a késő délutáni csúcsforgalmi időszak, amely alatt a forgalomsűrűség az általában megszokott sűrűségnek az akár 4-5-szörösére(!!) is megemelkedhet, ami szintén a ráfutásos balesettípus veszélyét növeli meg.
Főúton ugyan előfordulhat, hogy több-kevesebb településen át kell haladni, de egy főút nyomvonala általában enyhe ívekkel direkt(!) enyhén kanyargósra van megtervezve, azért, hogy a vezető figyelmét folyamatosan ébren tartsa az egyhangú autóvezetés kiküszöbölésével, és a főúton megfigyelhető egyéb jelenségek (útkereszteződések, gyalogátkelőhelyek, kerékpárosok, vasúti átjárók, hidak, stb. ...) is mind-mind a vezető figyelmének folyamatos éberen tartása irányában hatnak. És bár egy hosszabb úton pár településen és kicsivel íveltebb nyomvonalon végighaladni látszólag kényelmetlenebbnek tűnhet, de mégis kevésbé veszélyes, mint az elalvás és ezen keresztül a ráfutásos balesetek veszélyével fenyegető autópályák, mivel az ilyen főút tulajdonságai egyszerűen nem engedik ellankadni a vezető figyelmét. Ha meg a sofőr mégis elfáradna ezenközben, akkor legkésőbb 20-25 km-rel odébb talál átmeneti felfrissítő pihenés céljára egy-egy autós csárdát vagy egy kiépítettebb pihenőhelyet, ahol 15-20 perc pihenés árán felfrissítheti magát, és az út további részét pihentebben folytathatja.
Ezt azért gondold át még egyszer! Km-alapon valószínűleg az éves matrica mostani árának többszörösét fizetnéd ki évente. Mert nagyon erős naivitás volna azt gondolni, hogy egy km akkor 1-2 forint körül lenne. Ha km-alapú díj lenne Magyarországon, akkor pillanatok alatt eltűnne az autópályákról a személygépkocsi-forgalom fele.
Én ez jelenlegi tapasztalataimról írtam. Az egy-két évvel ezelőtti állapotokhoz képest nőtt meg a románok száma, aránya az m3-m35-ön. Ne hozz légy szíves két évvel ezelőtti általános forgalmi adatokat, amelyekben egyébként sincs adat a felségjelzésre.
Hiszen lehetséges az is, hogy a 48-ason jönnek át Érmihályfalva felől,
vagy Létavértesnél - Székelyhíd felől. Néhány lehet.
Amit konkrétan tudok (így alakult)
2015. 07. hónapban (Tudom, már 2 éve történt) külföldi gépjármű Berettyóújfalu 42. út elkerülőn 2265 db szgk. (benne 20 % kisteher) és busz +1249 db tehergépkocsi haladt.
Püspökladány előtt 42. úton 1896 db szgk. (benne 25 % kisteher) és busz +1353 db tehergépkocsi haladt.
A tehergépkocsikból Újfalunál több külföldinek kellene lennie, de nem zárom ki, hogy a magyar több. (Összes: Bújf.2877 és Pl. 1944)
Mi következik mindebből? A külföldi személygépjárművekből csak 371 db ment a 47. út felé, vagyis az M35 irányába.
(Teher: 933 db) ennek fele csak Debrecenig.
Amikor éppen az M35-ön vagy bárhol haladsz, csak a szűk környezetet érzékeled. (mint bárki)
Más napszakban, más napon lehetnek egészen más arányok is. Pl. Jelentős eltérés van a hétvégi forgalomban...
Nem haragszom a makacs és szubjektív megközelítésért, hidd el a számokkal nem érdemes vitatkozni.
Wazéval vagy blokkolóval járnak. Autópályán a waze-n legalább 80%-os biztonsággal fent vannak az ideiglenes mérők. A maradék 20% is inkább olyan hiba, hogy már nincs ott, minthogy nincs jelezve a trafi.