Keresés

Részletes keresés

Mézgár Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 36442

Amugy jobban örülnek, ha az M86-M15 (Csorna-Mosonmagyarovar) összeköteseröl gondolkodnanak. Szombaton jartam arra legutobb, a 86-os utrol csak ejszakara vannak kitiltva a kamionok. Kamionstopp a höseg miatt nem volt. Egyik se került az M85-M1 utvonalon. Egy jo nyomvonallal meg rövidülhetne is az M86-M15 tavolsag 47 km-röl ugy 30-32-km-re.

Előzmény: mash.69 (36440)
Mézgár Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 36441

Ha engem, mint zalait kerdezel, akkor azt mondom, hogy nem lesz az sok :D

 

Persze hatekonyabban is lehetne penzt költeni. Szerintem a legnagyobb problema, hogy Zalaegerszeg totalisan kiesik a fö közlekedesi utvonalakrol, de valahogy megis be akarjak kötni.

 

/off Vasutat a zalai nemesek annak idejen sikeresen megtorpedoztak, azota is szivjuk a levet, hogy 17-es vonal (Szhely-Nkanizsa) nem Egerszegen megy at.

Előzmény: mash.69 (36440)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 36440

Épül tovább az M86

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/szombathely-utan-del-fele-folytatodik-az-m86-os-epitese

A képet csak a reklám miatt tettem be, sajna a cikk térképet nem tartalmaz, mert minek is az egy szak portálon...

 

Amúgy nem lesz kicsit sok majd az autóút/pálya zalában és Vas-ban?

Van egy M7-Letenyéig, M70 Tornyiszentmiklósig (ezt akarják végig 2x2 sávosítani)

Elkezdődik az R76-os gyors út Zalaegerszegig.

Akarják a 86-ost Rédicsig, akarnak egy M9-est....

Nem túl sok ez egy kicsit???

trizs77 Creative Commons License 2017.07.27 0 1 36439

Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna.

 

---------------

 

Aki számtanból (nem matematikából) is buta miért nem a tájképfestészet aktuális kérdeseiről ír véleményt ?

 

Egy kamionos 1500 km-t, 21 óra vezetett idővel tehet meg, azaz közben kétszer is meg kell állnia 9-9 órára.

A teljes útja 9+9+9+9+3 = 39 óra lesz.

Amiből a piros a vezetési idő.

 

Egy román kamionos Hollandiától hazáig nem tudja nyomni a gázt.

Ha Hollandia keleti csücskéből  Maastrichtból indult, akkor 1500 km megtétele után még csak Nagyváradon van, a harmadik napon.

 

Aki pedig 9 óra kötelező pihenő után, 500-600 km vezetés miatt elálmosodik, ne kamiont vezessen, hanem kecskét.

 

 

mash.69 Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 36438

mondj már egy nagyobb román várost, ami 1500km-re van Hollandiától...

bolgár, ukrán várost már meg sem említem

Előzmény: Hírfigyelő (36434)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.27 -1 1 36437

Csak az filmnézés előtti esti hiradókból mégis azt látja az ember, hogy minden második ráfutásos baleset autópályán vagy autóúton következik be, azaz olyan úton

 

-------------

 

Kicsi fijjam !

 

A kocsmai műveltség = a TV Híradós műveltség.

 

Ha a TV Híradóban minden este bemutatok kettő állatkínzót, akkor Magyarország népességének butább része, meg lesz győződve arról, hogy elszaporodtak az állatkínzások.

Holott nem.

Csak azt mutattam be.

 

Magyarországon 2016-ban 16.600 közuti baleset történt.

Azaz naponta 46.

 

Ebből a napi 46-ból, az esti TV Híradók bemutatnak a vérre szomjazóknak 1-3-at.

Aki buta, ebből az 1-3-ból tájékozódik, és nem tud semmit az aznapi másik 43-45 közuti balesetről.

 

Mert nem csak buta, hanem lusta is utána nézni, tanulni.

Ők a posvány akik manipulálhatók.

Könnyen.

Lásd pl. az itt OFF migráns kérdést.

 

Az autópálya - egyelőre - a legbiztonságosabb közlekedési helyszínünk.

 

Az autópályák építése- remélhetőleg - sokáig folytatódni fog a népesség 90-95%-nak örömére és egy-két elvarázsolt sötétzöld, vasútmániás vagy közlekedési klubos bánatára.

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (36429)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.27 -1 1 36436

Tudod, mennyi az előírt pihenőidő? Szerintem fogalmad sincs. Csak írkálsz össze-vissza hülyeségeket.

Előzmény: Hírfigyelő (36434)
klimakiraly Creative Commons License 2017.07.27 0 0 36435

Igen tudom, úgy is lehet árát szabni.

 

De úgy is lehetne hogy aki sokat megy sokat fizet aki keveset az keveset. De manapság tudom mindenben az a divat aki sokat vesz az olcsó aki keveset az sok. Ha mindenki ugyan annyit fizetne egy km ért akkor is befolyna annyi pénz, és igazsagossabb lenne.

 

 De gondolom a matrica eladók sokat kérnek.

 

No no off

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (36420)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 36434

Az elalvást mint okok nem azért emeltem ki mert a sok vezető hülye lenne, dehogyis. Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna. Közben meg az előírt pihenőidőket épphogy csak betartják, egy perccel többet nem pihennek, szintén a menetidő minél pontosabb betartása miatt (sietség!). És mi a következmény? Hát a baleset... ..  :((

Előzmény: sirdavegd (36430)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.26 0 0 36433

Pedig egy Richter 7+ földrengés (a wiki szerint évi 18/glóbuszunk) tényleg rádöntheti az autópálya-felüljárót az alanti épületekre...

;)

Előzmény: RadiX (36432)
RadiX Creative Commons License 2017.07.26 0 3 36432

Ezen a néven is pont olyan zavart szegény, mint az előzőjén. Legalább még a piros villogó betűket nem hozta elő.

Előzmény: Ashi Valkoinen (36431)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.07.26 0 2 36431

Szerintem hagyjátok rá.

 

Ragaszkodik a hülyeségéhez, meggyőzni pedig sem baleseti statisztikákkal, sem érveléssel nem fogjátok.

 

Hiszen ő látta a tévében, a híradóban.

sirdavegd Creative Commons License 2017.07.26 0 1 36430

Talán mert más balesetet nem igazán lehet egy autópályán összehozni?

- frontális ütközéshez át kell menni a dupla szalagkorláton, susnyáson / betontömbön

- szarvas nem fut ki elé, mert ott a kerítés

- nincs traktor, kombájn stb

- nincs mellékutcából vakon kihajtó

- nincs gyalogos, biciklista, lovaskocsi stb

- szintbeli kereszteződés sincs

- nem lyukas az út

 

Szóval összességében a gáz és fékpedál használatát lehet elrontani, meg el lehet aludni, esetleg forgalommal szemben felhajtani, leálló sávon gázolni... összességében ennél hülyebiztosabb az lenne, ha egy nagy szövetkesztyűs kéz tenné át az autót A-ból B-be. De persze vannak, akiknek a körforgalom is bonyolult...

Előzmény: Hírfigyelő (36427)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.07.26 -1 0 36429

Igen, értem én. Csak az filmnézés előtti esti hiradókból mégis azt látja az ember, hogy minden második ráfutásos baleset autópályán vagy autóúton következik be, azaz olyan úton, ahol az unalmasan egyenes nyomvonalvezetésnek !a reflexeket elaltató hatása! egy idő után érvényesülni kezd. És ha ezután bekövetkezik az elálmosodás, akkor már csak az isteni vakszerencse dönti el, hogy hátulról beleszalad-e az elálmosodott autós az előtte lévőbe, vagy pedig megússza egy vészfékezéssel.

 

És innentől megint kétféleképpen alakulhat tovább a dolog: vagy az történik, hogy az álmos vezető autója mögötti autó sofőrje meg tud mögötte állni és ez esetben megint nem lesz baj; vagy pedig az lesz belőle, hogy a hátsó kocsi a vészfékezése ellenére is ráfut az álmos sofőr vezette autóra, és ez esetben megint megvan a baj. Ha pedig egy már ráfutott, a többi rendszerint zsinórban szalad rá az előtte lévő vészfékezőre, a "dominóelv" alapján. Ebből a szempontból döntő súlya van a  k ö v e t é s i   t á v o l s á g  előzetes (és menet közbeni) betartásának. Ennél a balesettípusnál az egyik rizikófaktor az átlagosnál / a megszokottnál nagyobb forgalomsűrűség.

 

Nem tudom láttad-e a tegnap esti híreket. Ott egy tipikusan olyan esetet mutattak be, aminél az  á l l ó  kamionba hátulról belerohant a mögötte lévő autó. Na ez pl. tipikus reflextompulásos / elalvásos baleset.

Előzmény: SzaSza0909 (36428)
SzaSza0909 Creative Commons License 2017.07.26 0 3 36428

Azért sok a ráfutásos baleset, mert sokan közlekednek az autópályán. A főutakon is sokan közlekednek, és sok a frontális ütközés (vagy szerinted kevés)?

A _sok_ elég relatív fogalom, számoljunk inkább a forgalomarányosan bekövetkező balesetek, súlyos sérülések, halálesetek relatív számával.

 

Egy konkrét statisztika:

http://www.racfoundation.org/assets/rac_foundation/content/downloadables/roads%20and%20reality%20-%20bayliss%20-%20accident%20trends%20by%20road%20type%20-%20160309%20-%20background%20paper%209.pdf (6. oldal alján a táblázat)

A tények makacs dolgok, az autópálya így nézve 4-5x biztonságosabb, mint egy főút (várhatóan 4-5x annyi idő telik el két autópályás balaseted között, mint két főúti baleseted között)

Előzmény: Hírfigyelő (36427)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.07.26 -1 0 36427

És akkor mire magyarázod a sok ráfutásos balesetet? Azok sem ok nélkül vannak, nem?

 

És ezek mindig az autópályán csúcsforgalomban csúcsosodnak ki. Az ember sokszor megdöbbenve nézi az olyan ráfutásosokat, amikor 30-40 autó csúszik egymásba, azzal kommentálják, hogy a sofőr figyelmetlen vagy álmos volt, és ez okozta.........

 

Főutakon általában a forgalomsűrűség és az útszélesség együtt dönti el hogy lesz-e baleset, és nem egyet azért szélesítettek 2 sávosként 11 méteresre, hogy az elb@szott előzésből a három - szembejövő, megelőzött, és előző - az egyik az útpadka széle felé menekülve elkerülhesse a frontálist, mivel a 11 méteres úton "visítva" bár, de három keskenyebb személykocsi már befér. És ha legalább az egyiknek lesz helye lehúzódni, akkor ha lesz is baleset, az nem egy halálos frontális lesz, hanem "csak" egy enyhébb, oldallehorzsolásos balesetként ér véget.

Anyagi kár így is lesz, de legalább nem kell hívni a papot a temetéshez.

Előzmény: adiaboli (36425)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.26 0 4 36426

Az autópályás haladás csak látszatkényelem, sokkal nagyobb ugyanis rajta a balesetveszély.

 

 

-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Ezt a tudományos megállapítást a világon, közlekedésbiztonság javításáért dolgozó kb. 100.000 közlekedésmérök, baleseti helyszínelő, közútkezelő/építő/karbantartó még nem tanulta.

 

Igaz a tudományos felfedezések lassan terjednek.

 

 

 

Megyek én is templomba gyónni, mert 26 évig pont fordítva tanítottam a leendő közlekedésmérnököknek.

 

Előzmény: Hírfigyelő (36421)
adiaboli Creative Commons License 2017.07.26 0 0 36425

És mi a helyzet a főúton "kielőzőkkel" (= szabálytalanul előzőkkel), de mindenekelőtt a forgalomra vetített baleseti statisztikákkal?

Előzmény: Hírfigyelő (36421)
RadiX Creative Commons License 2017.07.26 0 0 36424

Kilométerenként lesz az annyi, éhes a kisgömböc.

Előzmény: trizs77 (36422)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.26 -3 1 36423

Hülye  vasutasok. 

A 36352-ben linkeltem az eredeti  cikket 3 napja. 

Egyértelműen  a tervezesrol szól a közlemény. 

5 cég  tervezi,  amit majd valakik megepitenek.... 

Ha jól  olvastam akkor felhasznaljak a jelenlegi  2x2 sávokat. 

Előzmény: trizs77 (36422)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.26 0 1 36422

Miskolctól Tornyosnémetiig 56,7 kilométeren kétszer kétsávos sztráda épül.

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kihirdette az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszára kiírt független mérnöki közbeszerzés nyertesét: a FŐBER Nemzetközi Ingatlanfejlesztő és Mérnöki Zrt., a Transinvest-Budapest Kft., az EUROUT Mérnöki Tanácsadó Szervező és Kereskedelmi Kft., az Országos Vízügyi Beruházási Mérnöki Konzulens és Tervező Kft., valamint a VIKÖTI Mérnök Iroda Kft. konzorciuma nettó 2 milliárd 769 millió forint értékben építheti meg a gyorsforgalmi utat.

 

http://iho.hu/hir/ot-ceg-epitheti-a-kassai-autopalyat-170725

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

??????????

 

Netto 2,769 milliárd = 56,7 km ?

 

Az Iho név nélküli szerzője jól számolt ?

 

Kilométerenként 49 millió forintból 2x2 sávos út épül?

 

Vagy csak az újságírók és a számok közötti antagonisztikus ellentét újabb példáját olvassuk ?

 

 

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2017.07.26 -5 0 36421

Az autópályás haladás csak látszatkényelem. Sokkal nagyobb ugyanis rajta a balesetveszély a következő három ok miatt, mint főúton:

 

1. A nyomvonal kialakítása majdnem mindenütt nyílegyenes, ami hosszú kilométereken keresztül monoton egyhangú vezetéshez vezet, ami az autóvezetés közbeni elálmosodás és elalvás valószínűségét növeli, az pedig súlyos ráfutásos balesetekét.

 

2. Az autópályán haladó autósok jelentős része fittyet hány a rendőri ellenőrzésekre is, és nem egy esetben 180-200 km/h-val száguldoznak, ami abban az esetben, ha a folyamatos haladást egy hirtelen meglátott útjavításos szakasz következik, akkor ennél a szakasznál a hirtelen lelassítás miatt (mivel hogy a sebességkorlátozás rendszerint 130-ról 100-ra, majd "rögtön" utána 100-ról 80-ra vagy 70-re következik!) az egyenes szakaszok miatt elálmosodottak közül majdnem mindig akad egy-kettő, aki későn veszi észre, hogy fékeznie kell(ene), és belerohan az előtte haladókba, vagyis ez is megint csak a ráfutásos balesetek veszélyét növeli meg jelentősen.

 

3. Van egy tipikusan autópályás jelenség, a reggeli, a déli, illetve a késő délutáni csúcsforgalmi időszak, amely alatt a forgalomsűrűség az általában megszokott sűrűségnek az akár 4-5-szörösére(!!) is megemelkedhet, ami szintén a ráfutásos balesettípus veszélyét növeli meg.

 

 

 

 

Főúton ugyan előfordulhat, hogy több-kevesebb településen át kell haladni, de egy főút nyomvonala általában enyhe ívekkel direkt(!) enyhén kanyargósra van megtervezve, azért, hogy a vezető figyelmét folyamatosan ébren tartsa az egyhangú autóvezetés kiküszöbölésével, és a főúton megfigyelhető egyéb jelenségek (útkereszteződések, gyalogátkelőhelyek, kerékpárosok, vasúti átjárók, hidak, stb. ...) is mind-mind a vezető figyelmének folyamatos éberen tartása irányában hatnak. És bár egy hosszabb úton pár településen és kicsivel íveltebb nyomvonalon végighaladni látszólag kényelmetlenebbnek tűnhet, de mégis kevésbé veszélyes, mint az elalvás és ezen keresztül a ráfutásos balesetek veszélyével fenyegető autópályák, mivel az ilyen főút tulajdonságai egyszerűen nem engedik ellankadni a vezető figyelmét. Ha meg a sofőr mégis elfáradna ezenközben, akkor legkésőbb 20-25 km-rel odébb talál átmeneti felfrissítő pihenés céljára egy-egy autós csárdát vagy egy kiépítettebb pihenőhelyet, ahol 15-20 perc pihenés árán felfrissítheti magát, és az út további részét pihentebben folytathatja.

Előzmény: Mr Reacher (36406)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.25 -1 2 36420

>vagy km díj akkor mindig autópályán mennék

Ezt azért gondold át még egyszer! Km-alapon valószínűleg az éves matrica mostani árának többszörösét fizetnéd ki évente. Mert nagyon erős naivitás volna azt gondolni, hogy egy km akkor 1-2 forint körül lenne. Ha km-alapú díj lenne Magyarországon, akkor pillanatok alatt eltűnne az autópályákról a személygépkocsi-forgalom fele. 

Előzmény: klimakiraly (36419)
klimakiraly Creative Commons License 2017.07.25 0 0 36419

Én Szegedről is megyek Miskolcra meg Debrecenbe autópályán. És Balatonra is ha olyanom van. :-)

 

De ha csak tehetem/van időm akkor nem fizetek. Ha napi díj lenne értelmes áron, vagy km díj akkor mindig autópályán mennék.

dimelo Creative Commons License 2017.07.25 -1 0 36418

A forgalomszámlálás tudomány, csak túl nagy a késés.

A Véda kamerák elvileg mérnének forgalmat is.

Na azt nem fogjuk megismerni sosem.

 

Lehet, hogy BP sejtése igazolódik?

Felfedezték az észak-nyugati átjárót? (Kassa-Krakkó-Berlin)

 

Abban igazad van, hogy agresszív kismalacból egy is elég az úton, hát még....

 

Előzmény: Mr Reacher (36417)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.07.25 0 0 36417

Én ez jelenlegi tapasztalataimról írtam. Az egy-két évvel ezelőtti állapotokhoz képest nőtt meg a románok száma, aránya az m3-m35-ön. Ne hozz légy szíves két évvel ezelőtti általános forgalmi adatokat, amelyekben egyébként sincs adat a felségjelzésre.

Előzmény: dimelo (36416)
dimelo Creative Commons License 2017.07.25 -1 0 36416

Vannak.

de ez nem abszolút mennyiség.

Mennyien vannak, honnan, hova mennek?

 

Hiszen lehetséges az is, hogy a 48-ason jönnek át Érmihályfalva felől,

vagy Létavértesnél - Székelyhíd felől. Néhány lehet.

 

Amit konkrétan tudok (így alakult)

2015. 07. hónapban (Tudom, már 2 éve történt) külföldi gépjármű
Berettyóújfalu 42. út elkerülőn 2265 db szgk. (benne 20 % kisteher) és busz +1249 db tehergépkocsi haladt.

Püspökladány előtt 42. úton     1896 db szgk. (benne 25 % kisteher) és busz +1353 db tehergépkocsi haladt.

A tehergépkocsikból Újfalunál több külföldinek kellene lennie, de nem zárom ki, hogy a magyar több. (Összes: Bújf.2877 és Pl. 1944)

 

Mi következik mindebből? A külföldi személygépjárművekből csak 371 db ment a 47. út felé, vagyis az M35 irányába.

(Teher: 933 db) ennek fele csak Debrecenig.

 

Amikor éppen az M35-ön vagy bárhol haladsz, csak a szűk környezetet érzékeled. (mint bárki)

Más napszakban, más napon lehetnek egészen más arányok is. Pl. Jelentős eltérés van a hétvégi forgalomban...

 

Nem haragszom a makacs és szubjektív megközelítésért, hidd el a számokkal nem érdemes vitatkozni.

Előzmény: Mr Reacher (36412)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.07.25 0 0 36415

Személy szerint örülnék, ha jól haladó m4-es lenne már végre, pedig nem nagyon járnék arra.

Előzmény: mash.69 (36413)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.07.25 0 0 36414

Wazéval vagy blokkolóval járnak. Autópályán a waze-n legalább 80%-os biztonsággal fent vannak az ideiglenes mérők. A maradék 20% is inkább olyan hiba, hogy már nincs ott, minthogy nincs jelezve a trafi.

Előzmény: trizs77 (36410)
mash.69 Creative Commons License 2017.07.25 -1 0 36413

szerintem is meddő a vita, beszéljünk valami másról :)

Előzmény: Mr Reacher (36412)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!