Dunaújváros nem is volt kérdéses, azt a már említett könyv is írta, illetve a neten fent lévő TS-uszályos fotók is ott és akkor (1977) készültek. Ezen kívül említették az Ercsi és a csallóközi helyszínt, ez az ami igazán foglalkoztat.
Ez a Sziget úgye? Szemben Szalkszentmártonnál van egy iparvágánymaradvány, valahol írták, hogy a szalkszentmártoni TSZ iparvágányát használták a pontonhídhoz.
Dunaújváros meg (talán) Szalkszentmárton között volt a vasúthálózathoz csatlakozási lehetőség kiépítve, nem olyan rég volt cikk az Indóházban róla, ha jól emlékszem. Ercsiben állomásozott a pontonhidas alakulat, lehet hogy volt a laktanya területén is kialakítva valami csatlakozási pont, gyakorlat céljára?
TS-uszályhíddal kapcsolatban egy érdekes adalékra bukkantam, de nem tudom eldönteni mennyire igaz.
Hajdú-Sárhidai páros által írt, a Haditechnikai Intézet történetét és fejlesztéseit bemutató könyvben természetesen szerepel a TS-uszályhíd is. Azt írják, hogy Ercsinél és a Csallóközben is kiépítésre került csatlakozási építmény. Gugli Fődet nézegetve nem találtam Ercsi közelében vasúti pályára utaló jelet (eleve kiágazást sem a fővonalból), esetleg a DUFI környékén? És a túlparton hol csatlakozott volna HÉV-hez vagy a 150-es vonalhoz?
Csallóköz is érdekes, Ács közelében kiépítendő vágányról és csatlakozásról láttam iratot és elnagyolt tervrajzot a vágányról 1982-es datálással (ám 1985-ben inkább Komárom-Komárno közötti átkelőhely kiépítéséről állapodtak meg), de hogy ezek tényleg megépültek volna, arról nincs információm. Hátha valaki jobban értesült.
Sziasztok! Véletlenül nem rendelkezik valamelyikőtök információval, hogy milyen betűtípust használt régen a MÁV a fehér-fekete tábláihoz? Elképzelhető, hogy a közúti táblákhoz hasonlóan ez is valami szabványos, de ritkábban előforduló betűtípus volt, vagy teljesen egyedi lehetett?
Közben megtaláltam, mert jött is tájékoztatás az eljárás megindításáról, de végül is nem ment végig az engedélyezésig. Gondolom, hogy rájött az engedélykérő, hogy a gatyája is rámenne, így jóval olcsóbb lesz. Mondjuk érdekes lett volna egy labdarúgó alapítvány, mint nagyvasúti pályaüzemeltető.:-)
a Kecskeméten a kisvasúton leszerelték a fénysorompókat. ha itt költöttek az elbontásra akkor gondolom, hogy nem lesz forgalom itt többet. a közelében lévő iparvágányon ahol szintén sosem jár vonat ott még megvan.